Výměna motoru - jak zapojit topení!!!
Výměna motoru - jak zapojit topení!!!
Ty šrouby kterýma je přišroubovaná převodovka k motoru jsou klasické TORX, nebo je to nějaká jiná speciálka? Všiml jsem si, že jsou tam dvě velikosti, je to 8 a 10, nebo 10 a 13? (je to na motoru M40)
Dik
Dik
Naposledy upravil(a) Peťas dne 25. 07. 2003 11:17, celkem upraveno 3 x.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Motor M20 nebo převodovku u M20 už jsem měnil několikrát, ale čísla torxů si nepamatuju. A nemůžu se ani kouknout neb jsem sadu ořechů půjčil kámošovi. Určitě to není speciálka, ale ty větší (se závitem M12) mají normální 14 torx nebo co. Občas se najde prase, které povoluje horní levý šroub nad převodovkou 11-kou očkovým 12-hranným klíčem, smekne se mu to stranou a torxovou hlavu zk..ví. Pak se musí použít o něco větší torxový ořech, který v některých sadách chybí. Možná 16?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Nejdřív ještě k těm klíčům - na startéru je ještě 12.
A teď to hlavní - v "moudré knize" píšou, že při výměně motoru je třeba nejdřív vymontovat převodovku. Je to opravdu nutné? Nějak nevidím důvod, proč by se to mělo dělat. Vždyť před motorem je dost místa na to, aby se dal kousek posunout do předu a tím ho z té převodovky "dostat".
Rozepiště se trošku.
(budu to dělat poprvé)
Díky
A teď to hlavní - v "moudré knize" píšou, že při výměně motoru je třeba nejdřív vymontovat převodovku. Je to opravdu nutné? Nějak nevidím důvod, proč by se to mělo dělat. Vždyť před motorem je dost místa na to, aby se dal kousek posunout do předu a tím ho z té převodovky "dostat".
Rozepiště se trošku.

Díky
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
V "moudré" knize píší všelijaké rady, např. při výměně rozvodového řemenu radí demontovat čerpadlo serva, chladič, ...
I šestiválcový motor M20 lze vyjmout bez demontáže převodovky, natož M40
I šestiválcový motor M20 lze vyjmout bez demontáže převodovky, natož M40
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Udelal co? Demontoval motor a nechal prevodovku v aute? Normalne: odpojis od motoru vse co k nemu vede, pak odsroubujes prevodovku a vytahnes motor vpred a nahoru. Co je na tom nepochopitelneho?MADmaniac píše:??? to by me zajimalo jak bys to udelal covece
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Dnes jsem dokončil výměnu motoru a po kompletaci nastal veliký problém - NEJDE NASTARTOVAT!!! Zapojené mám určitě všechno dobře.
Zapalování jiskry háže a palivové čerpadlo benzín taky tlačí. Když jsem vyšrouboval svíčky, tak byly suché, takže si myslím, že se neotvírají vstřiky (zkoušel jsem dát i druhé) - zítra to chci vyzkoušet s odmontovánýma.
Zkuste poradit, kde by mohla být chyba? Taky jsem ještě koukl do "moudré knihy" a tam se píše něco o tom, že motronic má na převodovce nějaké dvě čidla a pokud jsou špatné, tak to nejkde nastartovat. Jsou tam opravud ty čidla (ještě jsem se nedíval)?
Strávil jsem nad tím čtyři hodiny a výsledek žádný.
Zapalování jiskry háže a palivové čerpadlo benzín taky tlačí. Když jsem vyšrouboval svíčky, tak byly suché, takže si myslím, že se neotvírají vstřiky (zkoušel jsem dát i druhé) - zítra to chci vyzkoušet s odmontovánýma.
Zkuste poradit, kde by mohla být chyba? Taky jsem ještě koukl do "moudré knihy" a tam se píše něco o tom, že motronic má na převodovce nějaké dvě čidla a pokud jsou špatné, tak to nejkde nastartovat. Jsou tam opravud ty čidla (ještě jsem se nedíval)?
Strávil jsem nad tím čtyři hodiny a výsledek žádný.

na tomhle nic, ja jen myslel ze de prave o ty srouby mezi prevodovkou a motorem, to je nejveci pichani na svete, povolit tri sruby na prevodce je to nejmensi a co ja vim tak se to i vyplatiFrancis píše:Udelal co? Demontoval motor a nechal prevodovku v aute? Normalne: odpojis od motoru vse co k nemu vede, pak odsroubujes prevodovku a vytahnes motor vpred a nahoru. Co je na tom nepochopitelneho?MADmaniac píše:??? to by me zajimalo jak bys to udelal covece
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Nezapomněl jsi na kulatý konektor vstřikové elektriky dole pod sacím potrubím?Peťas píše:Dnes jsem dokončil výměnu motoru a po kompletaci nastal veliký problém - NEJDE NASTARTOVAT!!! Zapojené mám určitě všechno dobře.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jo az ted jsem si vsiml, ze je to motor M40. Malovalec od BMW jsem nemel, na 6-valci jsou asi konektory jine
.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Změna Předmětu dotazu je velice šikovná věc, lepší metoda pro větší zmatek už as není :crazy: 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition