Cesta proudu od zapalovani ...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Cesta proudu od zapalovani ...

Příspěvek od Feryt » 25. 03. 2005 18:51

Ahoj.
Skousel jsem dnes natocit karu ale po otoceni klickem do pozice kdy by mel zacit motor startovat se vubec nic nestane. Vse ostatni funguje(kontrolky, central, wokna, BC atp). Pojistky jsem kontrolovat. Kde bych mel zacit hledat? Asi bych nejdrive zkontroloval jestli klicek po otoceni do pozice startovani pusti do dal elektriku, ale neivm ktery kabel kontrolovat a nachce se mi to komplet rozdelavat. Takze pokud nekdo mate schema nebo by jste mi mohl poradit, tak budu vdecnej. Dekuju.
F.

Ps: do rele a pojistek stava jde
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

athlon_137
Příspěvky: 1885
Registrován: 15. 02. 2003 12:21

Příspěvek od athlon_137 » 25. 03. 2005 18:54

Jestli mas Haynes manual, tak tam chemata sou (kapitola 12)

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 25. 03. 2005 20:33

Jednou se mi ulomil konektor na startéru a chovalo se to úplně stejně.Tak se tam podívej :idea:

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 26. 03. 2005 02:57

Diky oboje skouknu. F.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 26. 03. 2005 09:03

V mem pripade to byla spatna stara baterka (akumulator). Proste o par voltu pokleslo napeti a rele starteru uz neseplo :evil:

Da se zmerit Vmetrem za asistence pomocnika.

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 28. 03. 2005 19:05

Ja jsem ji skousel merit a napeti je v pohode cca 12V.
Co bych mel zmerit? Proud? Jak jsi to promeroval ty?
Dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 28. 03. 2005 19:21

Muzete mi nepdo prosim sruzumitelne popsat(poslat) zapojeni dratu v klicku zapalovani? Potrebuju vedet jake draty do klice vedou proud a jake draty ho vedou ven pro otoceni klicem do pozice startovani. A jak to cele funguje?

Je to tak, ze kdyz klicem otocim maximalne doprava(pozice startovani) propisti klic proud do starteru a ten zacne tocit motorem? Pokud ano, jake kabely to jsou? Dekuju.

ps: v schematu na e30.cz v " Celkové schéma elektriky vozu BMW E30 " se nevyznam...

F.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Pepper
Příspěvky: 1576
Registrován: 08. 09. 2003 15:39

Příspěvek od Pepper » 28. 03. 2005 20:27

Měl by to být černý drát, ten jde do relátka a z relátka vystupuje už černý se žlutou čárkou jako spínací do startéru.
Já měl špatný relé.

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 28. 03. 2005 23:47

Jestli už jsi to neudělal, tak projdi všechny kontakty na startéru a taky kostru motoru, může být třeba volná (nedávno jsem ji po opravě zapomněl připojit :oops: a chovalo se to podobně - ve startéru cvaklo jak sepnul, ale netočil)

Podle schématu vede od spínače zapalování ke startéru černý drát a v konektoru pod volantem se napojuje na černý se žlutým pruhem. Relátko by podle téhož schématu mělo být jen v autech s automatickou převodovkou, blokuje startování pokud je tam navolená rychlost...
Jinak tenhle drát je jenom "ovládací", na točení si bere startér proud přímo, přes kostru a + tlustým černým kabelem přímo od baterky
:idea: startér cvakne: spíná, ale nejde do něj proud, nebo je vadný motorek, žádný zvuk: do startéru nejde proud od spínače zapalování, nebo je vadný přímo spínač startéru, myslím že se tomu nadává solenoid :oops:

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 29. 03. 2005 10:27

Dekuju, to jsme potreboval vedet, ted jsme dostatecne vyzbrojen.
:arrow: Starter necvakne, takze asi do nej nejde od klicku proud, v tydnu na to vlitnu a napisu.

F.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Pepper
Příspěvky: 1576
Registrován: 08. 09. 2003 15:39

Příspěvek od Pepper » 29. 03. 2005 16:39

Splaš píše:Podle schématu vede od spínače zapalování ke startéru černý drát a v konektoru pod volantem se napojuje na černý se žlutým pruhem. Relátko by podle téhož schématu mělo být jen v autech s automatickou převodovkou, blokuje startování pokud je tam navolená rychlost..
Aha, já to měl původně automat :?
Teď to předělávám na manuál a nechtělo to startovat, tak jsem to relé vyndal a propojil jsem to natvrdo. Ihned v poho naskočí :)

Takže to relé tam u manuálu být nemusí???

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 29. 03. 2005 21:12

nemusí, na co taky :)

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 04. 04. 2005 11:05

Tak jsem to nasle, byl zezadu kontaktu u volanku vypadly cernozluty kabel :).
Dik.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Odpovědět