zapojeni el. vrtule klima (pro vasu)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

zapojeni el. vrtule klima (pro vasu)

Příspěvek od Maranelo » 16. 07. 2010 09:56

Nedavno jsem se snazil udelat schema zapojeni origo relatek v pojistkovce pro el. vetrak jenze jsem nakonec zjistil ze zapojeni je jinak na schematech a jinak v aute ktery melo klimu origo :cry: Bohuzel darce uz je nekolik let pod drnem takze uz nemam moznost omrknout primo kde je rozdil :cry: Byl bys tak hodnej a mrknul prip. vyfotil rozdelanou pojistkovku a ten tistak aby bylo videt co odkud kam u tech dvou relatek vede? Vim ze klimu resis proto se ptam a urcite tim pomuzes vic lidem :wink:
dikes
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 07. 2010 11:03

Kdyz "buh da" tak zitra se do te pojistkovky z darce "juknu". Potrebuji tam vyndat par drobnosti a pri tom bych se mohl podivat jak to "soudruzi elektrikari" v davnych dobach vymysleli...

PS: muj darce je chrom 325i 05/87 (takze to je take treba vzit v uvahu)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 16. 07. 2010 11:12

To jsme přeci už řešili :idea:
Jedna rychlost jde normálně nasimulovat ale ta druhá vede přes elektriku klima topení a vrací se z5 do pojistkové skřínky.

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 16. 07. 2010 11:14

wow, Baur s klimou, to bude něco :-) do jinýho to nemá smysl dávat.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 07. 2010 11:27

Stany píše:To jsme přeci už řešili :idea:
Jedna rychlost jde normálně nasimulovat ale ta druhá vede přes elektriku klima topení a vrací se z5 do pojistkové skřínky.
Nechci nic "simulovat" - chci to tak jak to ma byt :) Jinak bych to nedelal.



to Fido:

no mam dve klima sady (plastackou a chromackou), takze jedna (plast) se bude stehovat do Touringa, aby se mi synek "neroztekl" horkem a ta druha (dle narocnosti a pocitu "ja chci") by se pripadne casem nastehovala do Baura. Ale tam budu trochu narocnejsi na puvodnost... ;)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 16. 07. 2010 13:45

Vasa píše:
Stany píše:To jsme přeci už řešili :idea:
Jedna rychlost jde normálně nasimulovat ale ta druhá vede přes elektriku klima topení a vrací se z5 do pojistkové skřínky.
Nechci nic "simulovat" - chci to tak jak to ma byt :) Jinak bych to nedelal.
presne chci se dopatrat jak to ma byt v te pojistkovce z fabriky :wink:
Vasa píše:to Fido:

no mam dve klima sady (plastackou a chromackou), takze jedna (plast) se bude stehovat do Touringa, aby se mi synek "neroztekl" horkem a ta druha (dle narocnosti a pocitu "ja chci") by se pripadne casem nastehovala do Baura. Ale tam budu trochu narocnejsi na puvodnost... ;)
nevim jestli uz si to zjistil ale chrom/plast ma i trosku jine trubky v motorovem prostoru :idea:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 07. 2010 13:48

Maranelo píše:nevim jestli uz si to zjistil ale chrom/plast ma i trosku jine trubky v motorovem prostoru :idea:
no zrovna ta chromacka je prave ta nezbastlena, takze Baur by mel mit puvodnost zachovanou.
Jinak diky za upozornenia v cem se ty trubky lisi??
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 16. 07. 2010 14:01

snad si dobre pamatuju ze jsou jinaci protoze vysousec (snad se ty flasce tak nadava) je u chroma na trosku jinem miste nez u plasta. takze jinak dlouhe a naohybane ale asi se to tyka jen ty vrchni co jde podel celeho blatniku...
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 07. 2010 14:12

Maranelo píše:vysousec (snad se ty flasce tak nadava) je u chroma na trosku jinem miste nez u plasta.
ne, ze bych Ti nechtel verit, ale susic existuje pouze jeden a ma na sobe napevno uchyty. Tak bych se divil, ze by byl u chroma nebo plasta jinde. Navic ta zaslepka pro susic je vsude stejne (plast/chrom). No neva, az dorazim domu tak se podivam jak to je. Diky.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 16. 07. 2010 14:18

Je to jak píše Maranelo, ty trubky od klobouku tlumiče k vysoušeči jsou malinko jiné u chrom/plast. Vypadají stejně, ale jsou trochu jinak ohnuté, vzhledem k tomu, že ohýbat moc nejdou, tak jsou skoro nezaměnitelné.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 07. 2010 14:28

Dan td píše:Je to jak píše Maranelo, ty trubky od klobouku tlumiče k vysoušeči jsou malinko jiné u chrom/plast. Vypadají stejně, ale jsou trochu jinak ohnuté, vzhledem k tomu, že ohýbat moc nejdou, tak jsou skoro nezaměnitelné.
aha, dobre vedet. Pomerim.

Diky
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 07. 2010 23:41

Takze se vracim k tematu zapojeni klimy v E30 ktera tam byla vmontovana origo. Popisuji zde zapojeni ktere je z 325i 05/87 (Motronic, nektere konektory jiz z plastaka (napr. brzdovy spinac apd., topeni ma jeste ctvercovy konektror ala chromak):

kabelaz pro klimu do motoroveho prostoru je realizovana samostanym svazkem ktery vychazi z pojistkove skrine vlevo dole (pokud neni origo, musi se otvor vytvorit, je tam predpripraven prolis) a vede levym nadkolim smerem k levemu svetlometu kde je ukostren (DULEZITA kostra pro chod ventilatoru), na leve strane chladice (z pohledu ridice) se z nej oddeluje svazek k cidlu na chladici a k napajeni venilatoru) Dale vede celem smerem k susici (2x tlakove cidlo) a ke kompresoru.

Samotny ventilator je napajen takto:
I. rychlost: zeleno/cerny drat z rele K1 pres pojistku c.3 (15A)
II. rychlost: modro/cerny drat z rele K6 pres pojistku c.18 (30A)
kostra: hnedy drat pripojeny na uzemnovaci bod za levym svetlem

Spinani ventilatoru:
napajeni spinace: zeleno/bily z pojistky c.19
rychlost I.: cerny - pripojen na kontakt 85 rele K1 (je potreba dodat kontakt 85 - faston se zaklapne do plastoveho luzka)
rychlost II.: cerno/hnedy - pripojen na kontakt 85 rele K6 (je potreba dodat faston jak pro kontakt 85 tak i pro kontat 86 ktery se pripoji na kostru

Spinani kompresoru popisi zitra... :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 18. 07. 2010 07:47

jen takovy dotaz. mel sem v aute klimu a el. vetrak fungoval tak jak mel ted kdyz jsem klima topeni vymenil za obyc bude fungovat? nebo je treba neco upravit?
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Odpovědět