vymena tlumicu + je nutna geometrie?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
mykyna
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 06. 2004 12:03

vymena tlumicu + je nutna geometrie?

Příspěvek od mykyna » 14. 06. 2006 19:33

nechal sem vymenit predni tlumice za novy bilsteiny (jeden za 4000) tlumi to ok, ale tahne mi to doleva, musim delat geometrii nebo ne? ten co mi to delal rikal, ze to muze bejt loziskem v kterym je ten tlumic usazenej ze prej je nejaky vetchy, je to mozny?

vite nekdo?

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 14. 06. 2006 20:10

pri vymene tlumicu neni potreba geometrie tak i pri vymene manzety rizeni.... pac je to bmw 8) pred mesicem sem je menil taky :twisted:
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 14. 06. 2006 20:33

Zkus prvňo tlak v pneu a pk nějak otestuj to ložisko při výmněně tlum. je dobré vymněnit věci které ztím souvisí. No a jestli je vše O.K. tak zajeď na geomku.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 06. 2006 22:26

Sopťa píše:Zkus prvňo tlak v pneu a pk nějak otestuj to ložisko při výmněně tlum. je dobré vymněnit věci které ztím souvisí. No a jestli je vše O.K. tak zajeď na geomku.
prosim te, kterej faktor geometrie ovlivnuje tlumic?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 16. 06. 2006 16:14

Max-Max píše:
Sopťa píše:Zkus prvňo tlak v pneu a pk nějak otestuj to ložisko při výmněně tlum. je dobré vymněnit věci které ztím souvisí. No a jestli je vše O.K. tak zajeď na geomku.
prosim te, kterej faktor geometrie ovlivnuje tlumic?
Žádný já neříkám že ta geometriem musí být vadným tlumičem jen jsem chtěl říct že když se dělá geomka je přinejmenším dobré mít všechny čepy atd. v pořádku jelikož pak asi nemá smysl.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 06. 2006 17:24

Každej výrobce při jakýmkoliv zásahu do přední nápravy předepisuje seřízení geometrie. Neříkám že je to vždycky nutný, ale je je to tak.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 16. 06. 2006 22:16

bohuzel ale i pri vymene loziska doporucujeme geometrii i pri tlumicich je to na lidech co udelaji 8)
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Slick
člen E30.cz
Příspěvky: 259
Registrován: 19. 03. 2007 22:45
Bydliště: pendler mezi Prahou a Kladnem

Příspěvek od Slick » 14. 09. 2009 10:22

apropos, zkousel jsem o vikendu vymenit predni tlumice a zkoncil jsem se sundanym brzdovym kotoucem, dal jsem se nedostal. :( Mohl by me nekdo nakopnout spravnym smerem prosim? Koukal jsem do Haynesa ale nejak mi hlava nebere proc odpojovat stabilizator a tak. Neslo by to nejak "elegantnejc" ? Predem dikes.
OO=[ ][ ]=OO
'87 E30 316i 1.8
:( RIP
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 14. 09. 2009 11:44

Pokud to nesundaváš i s ramenem, tak stabík může zůstat netknutej. Stáneš péro, sundáš brzdu, povolíš čep ramene a řízení, pak ještě ty 3 šroubkynahoře na hrnku. Než to ale uděláš, tak není košér si povolit tu matku uprostřed hrdnku v silentbloku co drží ten tlumič k ložicku. No a pak už to jen vyndáš, jestli sis to dobře stáhnul. Jinak občas bejvá boj s těma čepama no.

Haynes to s těma stabíkama myslel asi pro případ, že je kost zapřená o těhlici, místo u ramene.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Slick
člen E30.cz
Příspěvky: 259
Registrován: 19. 03. 2007 22:45
Bydliště: pendler mezi Prahou a Kladnem

Příspěvek od Slick » 14. 09. 2009 12:15

aula píše:Pokud to nesundaváš i s ramenem, tak stabík může zůstat netknutej. Stáneš péro, sundáš brzdu, povolíš čep ramene a řízení, pak ještě ty 3 šroubkynahoře na hrnku. Než to ale uděláš, tak není košér si povolit tu matku uprostřed hrdnku v silentbloku co drží ten tlumič k ložicku. No a pak už to jen vyndáš, jestli sis to dobře stáhnul. Jinak občas bejvá boj s těma čepama no.

Haynes to s těma stabíkama myslel asi pro případ, že je kost zapřená o těhlici, místo u ramene.
takze musej oba cepy ven? :( Cep rizeni zvladnu ale ten od ramene nedam, nemam na nej ztahovak ... kurna :(
OO=[ ][ ]=OO
'87 E30 316i 1.8
:( RIP
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Skunk
Příspěvky: 523
Registrován: 05. 03. 2008 14:54
Bydliště: Prahaa

Příspěvek od Skunk » 14. 09. 2009 14:04

na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poradit :wink: staci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni :wink:
I love oversteering..fuck understeering :D
ex: e30 325i sedan,e30 325i cupe,e30 320i cupe .e34 525i sedan,e30 316i cupe ,e30 323i sedan ,e30 318i cupe ,e 30 325iAT ,e36 325i ///mpaket
NoW: e30 335 cupe chrom

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 14. 09. 2009 18:26

Skunk píše:na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poradit :wink: staci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni :wink:
existuje elegantnější způsob,než mlátit přes matku po čepu :D
a stahovák tím nemyslím :D
Obrázek
vše na prodej

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 14. 09. 2009 19:02

jajic píše:
Skunk píše:na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poradit :wink: staci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni :wink:
existuje elegantnější způsob,než mlátit přes matku po čepu :D
a stahovák tím nemyslím :D
Jakej? mě výměna tlumičů čeká tak sbítám info ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 14. 09. 2009 19:06

Gabo píše:
jajic píše:
Skunk píše:na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poradit :wink: staci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni :wink:
existuje elegantnější způsob,než mlátit přes matku po čepu :D
a stahovák tím nemyslím :D
Jakej? mě výměna tlumičů čeká tak sbítám info ...
krátký silný úder po tom oku,kterým čep prochází,tak z boku
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
E30PEPACABRIO
Příspěvky: 1008
Registrován: 24. 07. 2008 17:30
Bydliště: OSTRÝ KÁ///MEN + Janov tel:737845718
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od E30PEPACABRIO » 14. 09. 2009 21:33

Cubrd píše:Jen malí dotaz, nemění se tím tlumičem náhodou odklon kola? Třeba na vitu tam sou excentry aby se to srovnalo, na bavci to neni ale mohly být třeba ohlý tlumič a už to nedělá dobrotu
Vito to má úplně jinak než e30 :idea:
tel:737845718 (OO=()()=OO)

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 14. 09. 2009 21:37

ono..teoreticky geomku třeba je

každý tlumic je přece jen trošku jiný a tím pádem se trošku může změnit výška a tím pádem i sbíhavost
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 15. 09. 2009 17:59

no, že by délka tlumiče měla něco společného s výškou vozidla a navíc se sbíhavostí..nevim no... :roll:

jinak když už je tu řeč, ven se to nějak dostat dá (hrubou silou) ale pak narazíte..matka co drží tlumič v Phersonu je jen pro silné nátury a taky je třeba stahováků pružin!! (nebo je stahnout páskama, když je ještě auto na kolech.

mlátit do čepů je chujovina (pokud je neměníš) a poklepem ze strany to fakt mnohdy moc nejde, věřte, dělal jsem to sám už několikrát.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 15. 09. 2009 18:46

budha píše:no, že by délka tlumiče měla něco společného s výškou vozidla a navíc se sbíhavostí..nevim no... :roll:

jinak když už je tu řeč, ven se to nějak dostat dá (hrubou silou) ale pak narazíte..matka co drží tlumič v Phersonu je jen pro silné nátury a taky je třeba stahováků pružin!! (nebo je stahnout páskama, když je ještě auto na kolech.

mlátit do čepů je chujovina (pokud je neměníš) a poklepem ze strany to fakt mnohdy moc nejde, věřte, dělal jsem to sám už několikrát.
když se zamyslíš,tak možná ti to dojde
co se týče výšky...nový plynokapaliňák oproti starému opravdu auto lehce přizvedne
a co má tahle výšku společného se sbíhavostí?

pokud by kolo mělo nulový odklon i záklon,tak by to vliv nemělo
ale to asi nemá žádné auto


a co se týče toho poklepu z boku....opravdu to jde vždy
dokonce to tak děláme i na nákladních vozech
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 15. 09. 2009 19:14

cep co je na tehlici vyklepnes z boku,parkrat poklepes a je to,a ten delsi uz pak vytuknes o rameno... daval sem pryc jeste puvodni cepy,a i po dvaceti letech to slo celkem ok :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 15. 09. 2009 20:04

Skunk píše:na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poradit :wink: staci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni :wink:
Matku tam nechavam jen pro pripad, ze bych se trefil jinam, nez chci :-)
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět