Plameny z výfuku?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
394BMW
Příspěvky: 1
Registrován: 04. 06. 2008 12:19

Plameny z výfuku?

Příspěvek od 394BMW » 10. 06. 2008 06:14

Zdravím vás všechny!!!

Mám dotaz jak je možné že při turování motoru či podřazení z výfuku šlehají plameny? Kamarád mi říkal že je to svíčkama, ale to se tomu věřit moc nechce. Podle mě je to laděnýma svodama a průchodnějším výfukovým potrubým. Protože výfukové potrubý seriově vyráběné, asi není pro to auto nej z hlediska výkonu atd... :roll:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Plameny z výfuku?

Příspěvek od Venca » 10. 06. 2008 06:37

394BMW píše:Zdravím vás všechny!!!

Mám dotaz jak je možné že při turování motoru či podřazení z výfuku šlehají plameny? Kamarád mi říkal že je to svíčkama, ale to se tomu věřit moc nechce. Podle mě je to laděnýma svodama a průchodnějším výfukovým potrubým. Protože výfukové potrubý seriově vyráběné, asi není pro to auto nej z hlediska výkonu atd... :roll:
Jasně, že máš pravdu. Sériové potrubÝ fakt není pro auto to nej.
Proto je nejlepší ho vyrvat a dát tam jenom rouru.

To ty jistě jednou uděláš a z vejfuku budou šlehat plameny, čímž se staneš dost hustým týpkem.

Určitě nevěř tomu, že by to bylo jenom nějakejma podělanejma svíčkama nebo špatným spalováním, to je málo cool.
Jsou snad přiblblý svíčky hustě slyšet nebo porádně vidět?
No nejsou.

Je dobře, že se ptáš hned na ty lepší věci, jako je vejfuk a plameny.
Další dotaz hoď ještě na blow-off ventil, turbo a pořádný křídlo.

:twisted:

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 10. 06. 2008 09:00

na toto téma bych mel pár poznatků, A)jiste svody B)co nejprůchodnejsi potrubí C) co nejšlápnutější motor,a taktéž ALS (anti lag system) u vozů wrc a A8, což je obtok stlačené směsi hned do výfuku (při zavření klapky turba)a její spálení tamo
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 10. 06. 2008 09:39

Jan Kučera píše:...taktéž ALS (anti lag system) u vozů wrc a A8, což je obtok stlačené směsi hned do výfuku (při zavření klapky turba)a její spálení tamo
- hlavně ovšem proto, aby turbo neztratilo otáčky.

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 10. 06. 2008 09:46

Venca píše:
Jan Kučera píše:...taktéž ALS (anti lag system) u vozů wrc a A8, což je obtok stlačené směsi hned do výfuku (při zavření klapky turba)a její spálení tamo
- hlavně ovšem proto, aby turbo neztratilo otáčky.
samozrejmě
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 10. 06. 2008 09:55

Jan Kučera píše:
Venca píše:
Jan Kučera píše:...taktéž ALS (anti lag system) u vozů wrc a A8, což je obtok stlačené směsi hned do výfuku (při zavření klapky turba)a její spálení tamo
- hlavně ovšem proto, aby turbo neztratilo otáčky.
samozrejmě
a tím se eliminovala turbodíra, samozřejmě :lol: pokud teda frajer ví co to je...
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 10. 06. 2008 10:59

Nicmene se to stava i u atmosferickejch motoru ne? Videl sem napr. ford gt na okruhu v brne a pri brzdeni na konci stadionu z toho litaly skoro v kazdym kole snad metrovy plameny :D Mozna bych nekde vyhrabal i fotku. Ale rekl bych, ze to bude mit souvislost spis s casovanim ventylu? Bo to dela 'ostra' vacka?

\\ tak tady sou ty fotky. Jedna s plamenem, druha pro zajimavost :wink:

Obrázek Obrázek
736 129 249

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 10. 06. 2008 11:57

nemuzes srovnavat e30 se zavodakem..pri normalnim nastaveni se to nikdy nestane..ikdyz budes mit rouru od svodu az dozadu..

konkretne u e30 se to stava pri delsim trapeni ve velkejch otackach a delsi jizdou v omezovaci, ale jen zridka smes nespalene smesy, oleje a jinejch splodin chytne v rozpalenym vejfuku..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 06. 2008 11:59

Z výfuku jsou lepší pořádné saze než nějaké plameny :twisted:
Naposledy upravil(a) Míšánek dne 10. 06. 2008 12:27, celkem upraveno 1 x.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 10. 06. 2008 12:23

Iwan píše:nemuzes srovnavat e30 se zavodakem..pri normalnim nastaveni se to nikdy nestane..ikdyz budes mit rouru od svodu az dozadu..

konkretne u e30 se to stava pri delsim trapeni ve velkejch otackach a delsi jizdou v omezovaci, ale jen zridka smes nespalene smesy, oleje a jinejch splodin chytne v rozpalenym vejfuku..
jasne ze to je nebe a dudy...myslel sem spis teoreticky. Navic kdyz kluci nakousli techniku z wrc kolem turba, tak tohle je asi porad bliz..:)

Nicmene dela to teda nespalena smes, ktera chytne ve vyfuku, kdyz motor neni pod zatezi??
736 129 249

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 10. 06. 2008 12:29

Muzzy píše: Nicmene dela to teda nespalena smes, ktera chytne ve vyfuku, kdyz motor neni pod zatezi??
Jo.
A příčinou jsou u běžnýho auta třeba ty špatný svíčky, předstih, nesprávná bohatá směs a podobně.
A jsme u toho, co vlastně týpkovi 394BMW vrtalo v hlavě....

8)

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 10. 06. 2008 16:36

Ale kdybysy chtěl bejt king silnic.. kup si kit na netu.. pridelas na konec vejfucku.. natahne hadicku z nadrze.. das tlačítko na volant a když do zmáčkneš voala máš pulmetrovej plamen u prdele.. :twisted: :lol:

PS: ten kit stojí asik jen 6t.. :wink: :lol:

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 10. 06. 2008 21:06

.....a když budeš mít štěstí třeba v tom i neuhoříš :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

To flip-co to mas za motor v nicku?
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

parvy83
Příspěvky: 139
Registrován: 06. 08. 2006 10:28
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od parvy83 » 11. 06. 2008 18:11

To flip-co to mas za motor v nicku?[/quote]



M10 a 4X Weber??
318i m10 ex.
318i m40 ex.
325d M57

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 06. 2008 19:23

parvy83 píše:
Jan Kučera píše:To flip-co to mas za motor v nicku?


M10 a 4X Weber??
jj to je vidět, ale otázka byla spíš čí je to motor, nebo v kterem autě ...

k tematu: taky se prodavaji propan-butanove kity co přiděláš na výfuk, to je taky hustý fire :lol:
Obrázek

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 11. 06. 2008 21:58

a nebo s ledkama co nasvítí výfukový plyny do barvy ohně.. funkční pouze v noci
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
scoo8y
Příspěvky: 267
Registrován: 17. 07. 2006 17:08
Bydliště: Terárium pro magory

Příspěvek od scoo8y » 12. 06. 2008 07:33

mychal píše:
Jan Kučera píše:
Venca píše: - hlavně ovšem proto, aby turbo neztratilo otáčky.
samozrejmě
a tím se eliminovala turbodíra, samozřejmě :lol: pokud teda frajer ví co to je...
RIMMER: Turbodíra, chrlí čas, motory stojí, dochází kyslík, poraď nám. :lol: :lol: :lol:

RIMMER: (S důrazem) TURBO.
HOLLY: Jo.
RIMMER: Díra.
HOLLY: Jo.
RIMMER: Chrlí.
HOLLY: Jo.
RIMMER: Čas.
HOLLY: Chápu.
RIMMER: Motory stojí.
HOLLY: Ale.
RIMMER: Dochází kyslík.
HOLLY: Aháá.
RIMMER: Poraď nám.
HOLLY: Jistě.

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 12. 06. 2008 09:50

mimochodem u kterejch motoru (WRC a jine moderni zavodaky) se stlacuje SMES..??? uz nejakej patek se pouziva vstrikovani paliva, takze by clovek predpokladal, ze se stlacuje jen vzduch a ten jde obtokacem do vyfuku sam..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 12. 06. 2008 10:14

Směs moc stlačovat nemůžeš, protože se zvyšujícím tlakem zvyšuješ teplotu a mohlo by dojít k samovznícení..
Takže stlačuješ vzduch a palivo vstřikuješ tlakem.

Uživatelský avatar
Spitfire
Příspěvky: 30
Registrován: 30. 07. 2007 19:19

Příspěvek od Spitfire » 12. 06. 2008 10:54

Když rychleji zavřeš škrtící klapku (když rychleji sundáš nohu z plynu), nastane krátká (v řádech 0.1s) prodleva, než si váha vzduchu uvědomí, že musí ubrat mnozštví paliva. Během týhle krátký prodlevy jde do motoru stejný množství benzínu, který by tam šlo při otevřený škrtící klapce, ale jelikož je zavřená, nedostává se do spalovacího motoru dostatek kyslíku a může nastat situace, že ne všechen benzín shoří. Ten pak může bouchnout ve vejfuku..
Ve valný většině případů uslyšíš maximálně lehký zabublání z vejfuku. Pokud ho máš ale dostatečně průchozí, může se stát, že ti to hodí i malýho lišáka.
Já mám na E30 ISu průchozí vejfuk bez katu a občas si to zabublá. Lišáka mi to udělalo snad jen jednou v životě. Mnohem víc a ve větší míře se to stává u přeplňovanejch aut, protože je tam logicky řádově větší rozdíl mezi tim, když de do motoru vzduch pod otevřenou škrtící klapkou (a pod tlakem).
V principu je to vážně jednoduchý, jde jen o to, jestli se dostane troška benzínu do vejfuku. Tady je fotka známýho, má na svojem Saxu VTS svody, průchozí vejfuk, vačky a PeugeotSport ECU a tohle to dělá při každym ubrání plynu:
http://marty.fired.cz/saxo/dalsi_upravy/liska.JPG

Pokud jsem se spletl tak mě prosím opravte. :)

Odpovědět