ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik
váha BMW - rozložení váhy na nápravy
váha BMW - rozložení váhy na nápravy
možná to tu někde bylo ale nic jsem nenašel, potřeboval bych nějaký odkaz nebo info, kde by bylo vidět porovnání rozložení váhy auta, tzn. váhy na přední nápravě a zadní nápravě. Konkrétně se mě jedná o porovnání 325i chrom a 318is plast, dle informací co jsem našel je 325i chrom celkově lehčí než 318is, což mě trochu zaráží ale budiš. Potřebuji to kuli podvozku, 318is bude asi lehčí na přední nápravě než 325i chrom ale o kolik? Cíl mého dotazu je když mám hodně odlehčenou 325i chrom s M30 motorem = 325i chrom bez odlehčení
jestli mohu použít pružiny z 318is, proto ten dotaz na rozložení váhy 
ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik

ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik
E30 325i
Re: váha BMW - rozložení váhy na nápravy
cece to jsou mi uvahyKlakson píše:možná to tu někde bylo ale nic jsem nenašel, potřeboval bych nějaký odkaz nebo info, kde by bylo vidět porovnání rozložení váhy auta, tzn. váhy na přední nápravě a zadní nápravě. Konkrétně se mě jedná o porovnání 325i chrom a 318is plast, dle informací co jsem našel je 325i chrom celkově lehčí než 318is, což mě trochu zaráží ale budiš. Potřebuji to kuli podvozku, 318is bude asi lehčí na přední nápravě než 325i chrom ale o kolik? Cíl mého dotazu je když mám hodně odlehčenou 325i chrom s M30 motorem = 325i chrom bez odlehčeníjestli mohu použít pružiny z 318is, proto ten dotaz na rozložení váhy
ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik![]()
chodi po predu ,proste tu prdel musis nadhodit vzdycky pred zatackou jinak jsi v prdeli
jj to mas pravdu ale fakt nevim je to proste 4 valovej uvidis sam co to udela ja si koupim stelovatelnej kde se ta stelovat tuhost i vyska: supersport a pak se uvidi jestli to fungujeKlakson píše:mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dái když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30
ten chci takyMirda píše:jj to mas pravdu ale fakt nevim je to proste 4 valovej uvidis sam co to udela ja si koupim stelovatelnej kde se ta stelovat tuhost i vyska: supersport a pak se uvidi jestli to fungujeKlakson píše:mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dái když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30
E30 325i
koukal jsem přímo na supersport.de a bude se muset asi odříznout ten originál talíř do drží pružinu, možná že to půjde i bez toho, ale bude to vypadat dost úchylně 
nikde jsem se nedočetl že se dá nastavovat i tuhost tlumičů, to jsem se dočetl pouze u tlumičů v kompletním sportovním podvozku, tak nevim
nikde jsem se nedočetl že se dá nastavovat i tuhost tlumičů, to jsem se dočetl pouze u tlumičů v kompletním sportovním podvozku, tak nevim
E30 325i
- podvozek z 318is je totoznej s 325i m-technik s tim rozdilem, ze s M20 motorem predek oproti M42 lezi cca o 1cm nize u zeme.
- takze s M30 to ciste teoreticky o cca 2cm niz.
- co z toho plyne? nic, protoze v domacich podminkach ten podvozek nejak rozume stejne asi nenaladis, ale koupit si gewindefahrwerk se stelovatelnou vyskou a tuhosti je asi nejlepsi pokus o to...
Jinak pri ladeni podvozku lze v zasade vychazet z par zakladnich podminek:
NEDOTACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-stabilizator pouze v predu/tuzsi stabi vpredu nez vzadu
-tuzsi pruziny v predu/mekci vzadu
PRETACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-pochopitelne obracene
Vzhledem k tomu, ze E30 s M30 motorem bude mit tendenci jit "za cumakem" bude na miste pritvrdit hlavne zadek s ohledem na to by ti ty IS pruziny mohly stacit, kdyz to vhodne doplnis stabilizatorama a pokud muzes na zadku trochu pritahnout tuhost tlumicu...
- takze s M30 to ciste teoreticky o cca 2cm niz.
- co z toho plyne? nic, protoze v domacich podminkach ten podvozek nejak rozume stejne asi nenaladis, ale koupit si gewindefahrwerk se stelovatelnou vyskou a tuhosti je asi nejlepsi pokus o to...
Jinak pri ladeni podvozku lze v zasade vychazet z par zakladnich podminek:
NEDOTACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-stabilizator pouze v predu/tuzsi stabi vpredu nez vzadu
-tuzsi pruziny v predu/mekci vzadu
PRETACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-pochopitelne obracene
Vzhledem k tomu, ze E30 s M30 motorem bude mit tendenci jit "za cumakem" bude na miste pritvrdit hlavne zadek s ohledem na to by ti ty IS pruziny mohly stacit, kdyz to vhodne doplnis stabilizatorama a pokud muzes na zadku trochu pritahnout tuhost tlumicu...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
kdyz tu M30 nechas na seriovem podvozku, tak v plynule (ale pochopitelne rychle) projizdene zatace bude mit tendenci ujizdet predevsim predek, tzn. abys privedl auto do drifu/pretaceni, budes tomu muset pomoct (spojkou, podrazenim, brzdou...)Klakson píše:promiň, jenom trochu nechápu ten poslední odstavec, myslíš tím že mě budou klouzat přední kola ale zadek nebude mít tendenci jít do smyku? tzn. nedotáčivost
ale popravde e30 jsou vicemene takhle nastaveny i originalne z fabriky (udajne z duvodu bezpecnosti)
co proti tomu lze delat je: jiz vyse popsane meneni charakteristiky nastaveni/snizeni vozu/zvysenim odklonu na predni naprave...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
v některejch věcech jsem natvrdlej, ok, takže to znamená nedotáčivost a že musím do zadu sehnat buď tužší stabilizátor (teď mám prům 14mm) nebo ho skusit jinak nastavit a ještě koupit tlumiče se seřizovatelnou tuhostí a ty nastavit na tak skoro na max. tuhost, případně so pohrát s odklonem přední nápravy, tak to jsou věci 
E30 325i