jak řídit BMW (zadokolku) :)

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Paulie22
Příspěvky: 48
Registrován: 08. 06. 2007 10:01
Bydliště: Kolin

jak řídit BMW (zadokolku) :)

Příspěvek od Paulie22 » 20. 10. 2008 11:21

cus baworaci,hodlam si jet do nemecka pro svoje 1. bmw E36 325 coupe...do ted sem jezdil akorat s Ibizou 2.0 130PS a Mitsubishi 3000gt spyder 220PS ale zadny z toho neni zadokol :? tag by me zajimali naky rady,abych si negde hned nevymlel hubu :lol: (napr. jak se chovat v zatacce,na mokru,atd..)dik za vsechny rady :)

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 20. 10. 2008 11:25

Jednoduchá rada... Jezdi jako člověk a nic se ti nemůže stát... Záleží na podvozku, kolech, technice, spousta dalších věcech... Doporučuju nějaký letiště a vyzkoušet jaký má to auto potenciál, kdy ještě drží stopu a v jakých podmínkách už se to trhá bokem... To člověku hodně pomůže se s autem sžít... Takže radím pomalu a s rozumem začít a to auto nejdřív pořádně poznat... Pak teprv kravit :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 20. 10. 2008 11:26

a ty mas ridicak??? :shock:

neboj se toho... a kdyz si rozbijes hubu, budes to mit jako rychloskolu
:)

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 20. 10. 2008 11:59

Mě se po několika nepříjemných zážitcích vykrystalizovaly 2 základní pravidla:

1) dobrý (>3mm) vzorek pneu (vzadu vždy lepší než vepředu)
2) plynulá akcelerace (zejména za nižších adhézních podmínek)

Ostatní věci jako dobrý tech. stav, rozum v hrsti, nehonit si ego, agresivitu vybít na dětech (ne vlastních) a pod. jsou samozřejmostí
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Paulie22
Příspěvky: 48
Registrován: 08. 06. 2007 10:01
Bydliště: Kolin

Příspěvek od Paulie22 » 20. 10. 2008 13:07

jo,letiste urcite vyzkousim...:)
ridicak mam neco pres rok,nemel jsem jedinou bouracku ani sebemensi tukanec,nejezdim jak vocas (ani jako klobouk,proste zbytecne neriskuju),spis bych takovejm debilum dal nejradsi po hube...... :twisted:
souhlasim taky s tim ze bez poradnejch pneu se to asi neobejde :wink:
takze dekuju za prozatimni rady :wink:

Bawor
Příspěvky: 670
Registrován: 08. 06. 2005 21:37
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bawor » 20. 10. 2008 14:11

Tak když máš něco naježděný a nebudeš zkoušet kde má auto hraníce možností tak by neměl být sebemenší problém. Námraza zatím nehrozí a mokro snad není takovej problém. Já sem kupoval svoji třícu 325i Tour jako první auto a to sem předtím rok neseděl za volantem. A přežil sem já i auto. Jak je psaný dobrý obutí platí u zadokolek dvojnásob zatím se mě nestalo, že by mě to na mokru v zatíčce ulítlo.

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 20. 10. 2008 16:32

bože můj a k čemu ti ten výkon auta bude?
si kup 316i a nemusíš řešit tyhle voloviny.
325i stejně nevyužiješ a akorát to rozsekáš.

jinak prostě jezdi opatrně a je to
:D
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 20. 10. 2008 19:46

Alex_78 píše:Mě se po několika nepříjemných zážitcích vykrystalizovaly 2 základní pravidla:

1) dobrý (>3mm) vzorek pneu (vzadu vždy lepší než vepředu)
2) plynulá akcelerace (zejména za nižších adhézních podmínek)

Ostatní věci jako dobrý tech. stav, rozum v hrsti, nehonit si ego, agresivitu vybít na dětech (ne vlastních) a pod. jsou samozřejmostí
Nesouhlas, předek vždy lepší pneu, když ti lítá zadek bokem, je to řiditelný, když Ti ulítne předek, z velkou pravděpodobností končíš...minimálně někde ve škarpě...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 10. 2008 19:48

Macek píše:
Alex_78 píše:Mě se po několika nepříjemných zážitcích vykrystalizovaly 2 základní pravidla:

1) dobrý (>3mm) vzorek pneu (vzadu vždy lepší než vepředu)
2) plynulá akcelerace (zejména za nižších adhézních podmínek)

Ostatní věci jako dobrý tech. stav, rozum v hrsti, nehonit si ego, agresivitu vybít na dětech (ne vlastních) a pod. jsou samozřejmostí
Nesouhlas, předek vždy lepší pneu, když ti lítá zadek bokem, je to řiditelný, když Ti ulítne předek, z velkou pravděpodobností končíš...minimálně někde ve škarpě...
Naprostej souhlas s Mackem. Jeden vejlet do pangeitu a jeden skok přes pangeit ze stráně do pole mě přesvědčili, že dobrý přední gumy jsou základ, dobrý zadní taky nejsou k zahození
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 20. 10. 2008 20:37

Gabo píše:
Macek píše:
Alex_78 píše:Mě se po několika nepříjemných zážitcích vykrystalizovaly 2 základní pravidla:

1) dobrý (>3mm) vzorek pneu (vzadu vždy lepší než vepředu)
2) plynulá akcelerace (zejména za nižších adhézních podmínek)

Ostatní věci jako dobrý tech. stav, rozum v hrsti, nehonit si ego, agresivitu vybít na dětech (ne vlastních) a pod. jsou samozřejmostí
Nesouhlas, předek vždy lepší pneu, když ti lítá zadek bokem, je to řiditelný, když Ti ulítne předek, z velkou pravděpodobností končíš...minimálně někde ve škarpě...
Naprostej souhlas s Mackem. Jeden vejlet do pangeitu a jeden skok přes pangeit ze stráně do pole mě přesvědčili, že dobrý přední gumy jsou základ, dobrý zadní taky nejsou k zahození
Záleží, jak moc chceš, aby jsi jel rychle nebo vyděsil spolujezdce :twisted:

Když si chce člověk zablbnout, tak neni nad originál 20let starý pneu co tak báječně klouže 8)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 10. 2008 20:52

Macek píše:
Gabo píše:
Macek píše: Nesouhlas, předek vždy lepší pneu, když ti lítá zadek bokem, je to řiditelný, když Ti ulítne předek, z velkou pravděpodobností končíš...minimálně někde ve škarpě...
Naprostej souhlas s Mackem. Jeden vejlet do pangeitu a jeden skok přes pangeit ze stráně do pole mě přesvědčili, že dobrý přední gumy jsou základ, dobrý zadní taky nejsou k zahození
Záleží, jak moc chceš, aby jsi jel rychle nebo vyděsil spolujezdce :twisted:

Když si chce člověk zablbnout, tak neni nad originál 20let starý pneu co tak báječně klouže 8)
No, můj cíl bejvá pověšinou klidně a bezpečně dojet z bodu A do bodu B, neb svý auo využívám hlavně jako praktickej dopravní prostředek ... Auto na blbnutí je v plánu až v budoucnu :wink:
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Paulie22
Příspěvky: 48
Registrován: 08. 06. 2007 10:01
Bydliště: Kolin

Příspěvek od Paulie22 » 21. 10. 2008 08:35

KuaJa píše:bože můj a k čemu ti ten výkon auta bude?
si kup 316i a nemusíš řešit tyhle voloviny.
325i stejně nevyužiješ a akorát to rozsekáš.

jinak prostě jezdi opatrně a je to
:D
jestli sis nevsim,neresim vykon,ale to,ze sem nikdy neridil auto s nahonem na prdel(krome skodarny)....

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 21. 10. 2008 10:21

Paulie22 píše:jestli sis nevsim,neresim vykon,ale to,ze sem nikdy neridil auto s nahonem na prdel(krome skodarny)....
Všiml, ale myslím, že náročnost (nebo nezvyklost) zadního náhonu je přímo úměrná výkonu auta, který se na ty zadní kola přenáší - z toho pohledu není dvaapůle nejpohodovější.
Nebavme se o chování na ledu - tam prostě jedeš opatrně s každým autem - ale třeba na mokru.
Rok starý papíry a silnej zadohrab prostě není nejlepší nápad.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 21. 10. 2008 10:37

Macek píše:
Alex_78 píše:Mě se po několika nepříjemných zážitcích vykrystalizovaly 2 základní pravidla:

1) dobrý (>3mm) vzorek pneu (vzadu vždy lepší než vepředu)
2) plynulá akcelerace (zejména za nižších adhézních podmínek)

Ostatní věci jako dobrý tech. stav, rozum v hrsti, nehonit si ego, agresivitu vybít na dětech (ne vlastních) a pod. jsou samozřejmostí
Nesouhlas, předek vždy lepší pneu, když ti lítá zadek bokem, je to řiditelný, když Ti ulítne předek, z velkou pravděpodobností končíš...minimálně někde ve škarpě...
No, ona má ta poučka hlubší význam - zejména pro začátečníky. Když Ti na mokru uklouzne neočekávaně předek (nedotáčivý smyk) auto nezatočí jede rovně a většinou se - pokud člověk nejede jako blázen - dá zvládnout (po výjezdu z kritického místa se chytne a zatočí), navíc Ti to nedovolí jet moc rychle (hned cítíš, že auto nesedí), pokud uklouzne z nenadání zadek, většinou to končí výletem mimo silnici, protože auto se jednoduše hned otočí naštorc - tj. že auto nesedí poznáš až když už je pozdě a bez zkušeností s tím nic nenadělá. Proto bych zejména začátečníkům doporučoval lepší pneu vzadu než vepředu...nedovolí ti to jet rychle a o to jde.

No ale třeba se pletu 8)
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Mikka.M5
Příspěvky: 766
Registrován: 01. 11. 2005 21:28
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek od Mikka.M5 » 21. 10. 2008 17:09

Alex_78 píše:No, ona má ta poučka hlubší význam - zejména pro začátečníky. Když Ti na mokru uklouzne neočekávaně předek (nedotáčivý smyk) auto nezatočí jede rovně a většinou se - pokud člověk nejede jako blázen - dá zvládnout (po výjezdu z kritického místa se chytne a zatočí), navíc Ti to nedovolí jet moc rychle (hned cítíš, že auto nesedí), pokud uklouzne z nenadání zadek, většinou to končí výletem mimo silnici, protože auto se jednoduše hned otočí naštorc - tj. že auto nesedí poznáš až když už je pozdě a bez zkušeností s tím nic nenadělá. Proto bych zejména začátečníkům doporučoval lepší pneu vzadu než vepředu...nedovolí ti to jet rychle a o to jde.

No ale třeba se pletu 8)
Přešně takhle to vidím taky, nedotačivej smyk se da zvládnout když je trochu misto, pretacivej smyk zacatecnik s nejvetsi pravdepodobnosti nezvladne a kazdyho vic překvapí kdyz se pretoci nez kdyz nezatoci
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 21. 10. 2008 19:42

S lepsimi pneu na zadku si myslim ze to auto je blizsi predokolce, obracene - jak psal Macek, ale clovek to auto musi trochu uz znat. Pak je ten pretacivej smyk opravdu prijemnejsi. Aspon me o dost vic vyklepe, kdyz mi to najednou zacne jet rovne nez do smyku.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 21. 10. 2008 20:31

klidne jezdi cocku ale nauc se kontrovat :lol:

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 21. 10. 2008 20:41

Musis s tim jezdit hodne nalitej, pak se to lepe kontroluje - myslim ten drift . Cim vic budes nakalenej, tim vic budes vlacnej a tim lepsi drift bude. Hlavne bacha na lampy :-)

Ted vazne pokud se ptas jak s tim jezdit .... rada je neptej se sedni a jezdi. Predpokladam ze nebudes chti bejt mistr sveta amoleta , tak ti je teorie k prdu - praxe te kamarade vyskoli .

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 21. 10. 2008 21:03

Tocis doprava kdyz jedes doleva a doleva kdyz jedes doprava.

(short summary)

Uživatelský avatar
hanys
Příspěvky: 476
Registrován: 15. 05. 2007 13:18
Bydliště: Ostrava- Bartovice

Re: jak řídit BMW (zadokolku) :)

Příspěvek od hanys » 23. 10. 2008 12:14

Paulie22 píše:cus baworaci,hodlam si jet do nemecka pro svoje 1. bmw E36 325 coupe...do ted sem jezdil akorat s Ibizou 2.0 130PS a Mitsubishi 3000gt spyder 220PS ale zadny z toho neni zadokol :? tag by me zajimali naky rady,abych si negde hned nevymlel hubu :lol: (napr. jak se chovat v zatacce,na mokru,atd..)dik za vsechny rady :)
Ten kdo jezdil s Mickou 3000 určitě nepotřebuje radit :? :!:
ex 327e ostrá, akt. 325i kupe E 30, 318 touring

Odpovědět