IS/M40
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Klidek, jo? Zacinaju tu prerastat vasne. Ja sa nebavim o vytacanej 316, ktorej vodic je zvyknuty na silnejsi motor a preto pre dosiahnutie dynamiky viac toci, ale kludnej jazde a netvrd mi, ze 1.6 pri rovnakych otackach a nizsich rychlostiach, ktore slabsi motor zakonite prinasa zere viac, z rozpravok som uz vyrastol.
Mas pravdu, 4 valec BMW som nikdy nemal, a ani nemienim mat, ale hadam mam pravo na nazor. Netvrdim ze is je horsie ako M40, to v mojich tvrdeniach nikto nenajde, ale tvrdim, ze z isa sa zbytocne robi mala formula, pretoze nou nie je a nikdy nebude. Je to jeden z lepsich 16V 4-valec s dobrym podvozkom a zvodmi.
2 Gusto: ano, spominam si, ale spominam si aj na to, ze Michal na ceste do Lanova nieco tvrdil, ze to auto nejde tak dobre ako by malo, ale preco, si uz nepamatam.
Mas pravdu, 4 valec BMW som nikdy nemal, a ani nemienim mat, ale hadam mam pravo na nazor. Netvrdim ze is je horsie ako M40, to v mojich tvrdeniach nikto nenajde, ale tvrdim, ze z isa sa zbytocne robi mala formula, pretoze nou nie je a nikdy nebude. Je to jeden z lepsich 16V 4-valec s dobrym podvozkom a zvodmi.
2 Gusto: ano, spominam si, ale spominam si aj na to, ze Michal na ceste do Lanova nieco tvrdil, ze to auto nejde tak dobre ako by malo, ale preco, si uz nepamatam.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
2 MAX-MAX: Škoda, že neumíš německy a nemůžeš si přečít ten článek o ISu. Pak by jsi se možná nedivil, že může žrát míň než 1.6. Ten motor je mnohem modernější než M40. Je stavěnej, aby byl výkonej a zároveň dokázal dobře hospodařit s palivem. Někde tu bylo založené téma za kolik jezdí majitelé IS a všichni psali průměr něco přes 7 litrů. Nemám potřebu obhajovat ISo za každou cenu. Sám mám i 2.5 a je jasný, že jede líp, i když taky jsem čekal že to bude větší raketa, když tady o tom každej básní jak to jede. Rozdíl mezi 2.5 a ISem mi ale nepřijde zase tak propastnej, jak se tady tvrdí. Navíc jak tu někdo psal, že 320IS se říkalo M3 pro chudé, tak to si popletl, protože ISu se říkalo M3 pro chudé, proč asi? Že to jelo stejně jako M40 1.8? Navíc mi přijde, že někteří lidé tady na fóru nejsou vůbec objektivní, protože musejí mít jedině 6 válců, všechno co má míň je pro ně plevel. 
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
-
adam320.
S tim se pleteš, 320iS se skutečně přezdívá M3 pro chudé a to proto:BOOST píše:2 MAX-MAX: Škoda, že neumíš německy a nemůžeš si přečít ten článek o ISu. Pak by jsi se možná nedivil, že může žrát míň než 1.6. Ten motor je mnohem modernější než M40. Je stavěnej, aby byl výkonej a zároveň dokázal dobře hospodařit s palivem. Někde tu bylo založené téma za kolik jezdí majitelé IS a všichni psali průměr něco přes 7 litrů. Nemám potřebu obhajovat ISo za každou cenu. Sám mám i 2.5 a je jasný, že jede líp, i když taky jsem čekal že to bude větší raketa, když tady o tom každej básní jak to jede. Rozdíl mezi 2.5 a ISem mi ale nepřijde zase tak propastnej, jak se tady tvrdí. Navíc jak tu někdo psal, že 320IS se říkalo M3 pro chudé, tak to si popletl, protože ISu se říkalo M3 pro chudé, proč asi? Že to jelo stejně jako M40 1.8? Navíc mi přijde, že někteří lidé tady na fóru nejsou vůbec objektivní, protože musejí mít jedině 6 válců, všechno co má míň je pro ně plevel.
V Itálii je dost vysoké povinné ručení pro vyšší obsahy a pro jejich trh bylo vyrobeno toto auto,niménědůvod je tento má výkon 141 kw což je o 2 kw míň než nejslabší M3, tudíš pro ty chudé kteří neměli na to platit za vyšší obsah než 2.0 a chtěli férovou káru
Nechci se s tebou hádat, ale já jsem to spojení s ISem jako M3 pro chudé opravdu někde četl, akorát si nepamatuju kde. 320IS byla vyráběná pro italský a portugalský trh. A opravdu se jí říkalo malá M3. Čistě logicky nechápu proč by se mělo 320IS říkat M3 pro chudé, když výkon takřka stejný a v ceně zase tak moc velký rozdíl určitě nebyl, takže by si ho chudý opravdu těžko mohli dovolit a kvůli tomu růču to bych taky něřek.adam320. píše: S tim se pleteš, 320iS se skutečně přezdívá M3 pro chudé a to proto:
V Itálii je dost vysoké povinné ručení pro vyšší obsahy a pro jejich trh bylo vyrobeno toto auto,niménědůvod je tento má výkon 141 kw což je o 2 kw míň než nejslabší M3, tudíš pro ty chudé kteří neměli na to platit za vyšší obsah než 2.0 a chtěli férovou káruJiný název tohoto auta je malá m3
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
-
Návštěvník
No vidiš, takhle jsem se nad tim nezamyslelBOOST píše:Nechci se s tebou hádat, ale já jsem to spojení s ISem jako M3 pro chudé opravdu někde četl, akorát si nepamatuju kde. 320IS byla vyráběná pro italský a portugalský trh. A opravdu se jí říkalo malá M3. Čistě logicky nechápu proč by se mělo 320IS říkat M3 pro chudé, když výkon takřka stejný a v ceně zase tak moc velký rozdíl určitě nebyl, takže by si ho chudý opravdu těžko mohli dovolit a kvůli tomu růču to bych taky něřek.adam320. píše: S tim se pleteš, 320iS se skutečně přezdívá M3 pro chudé a to proto:
V Itálii je dost vysoké povinné ručení pro vyšší obsahy a pro jejich trh bylo vyrobeno toto auto,niménědůvod je tento má výkon 141 kw což je o 2 kw míň než nejslabší M3, tudíš pro ty chudé kteří neměli na to platit za vyšší obsah než 2.0 a chtěli férovou káruJiný název tohoto auta je malá m3
320 IS v základu - 51.714 DMAnonymous píše:Otazkou je jakej cenovej rozdíl mezi nima byl v tý době
M3 v základu - 58.300 DM
Rozdíl to je, ale že by to bylo nějak výrazný, že by se o 320 IS dalo říct, že byla pro chudý, to bych neřekl.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
-
adam320.
Ano tímto je tvuj názor pochopitelnej a francis ho potvrzuje v tomto příspěvku:viewtopic.php?t=9533&postdays=0&postord ... b8298ee3d0BOOST píše:320 IS v základu - 51.714 DMAnonymous píše:Otazkou je jakej cenovej rozdíl mezi nima byl v tý době
M3 v základu - 58.300 DM
Rozdíl to je, ale že by to bylo nějak výrazný, že by se o 320 IS dalo říct, že byla pro chudý, to bych neřekl.
Sice je tam více názorů, vidim že ses taky zapojil, nicméně ten motor má na ventilovim víku nápis Mpower, což 318iS nemá, tudíš je to jasný...máš pravdu.....pro chudé je alegorickej název
Sice je to název alegorickej:lol: , ale já bych řekl, že celkem trefnej a řekl bych že ISu rozhodně patří.adam320. píše: Ano tímto je tvuj názor pochopitelnej a francis ho potvrzuje v tomto příspěvku:viewtopic.php?t=9533&postdays=0&postord ... b8298ee3d0
Sice je tam více názorů, vidim že ses taky zapojil, nicméně ten motor má na ventilovim víku nápis Mpower, což 318iS nemá, tudíš je to jasný...máš pravdu.....pro chudé je alegorickej název
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
-
Návštěvník
já se tim nesnažil opovrhovat iSemBOOST píše:Sice je to název alegorickej:lol: , ale já bych řekl, že celkem trefnej a řekl bych že ISu rozhodně patří.adam320. píše: Ano tímto je tvuj názor pochopitelnej a francis ho potvrzuje v tomto příspěvku:viewtopic.php?t=9533&postdays=0&postord ... b8298ee3d0
Sice je tam více názorů, vidim že ses taky zapojil, nicméně ten motor má na ventilovim víku nápis Mpower, což 318iS nemá, tudíš je to jasný...máš pravdu.....pro chudé je alegorickej název
Tak jsem to taky nemyslel, že by jsi opovrhoval ISem.Anonymous píše: já se tim nesnažil opovrhovat iSem![]()
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
asi nemá smysl porovnávat M3 a iS jak 320 tak 318.
Má cenu porovnat 318iS s 318i a 320iS s 320i
Jinak veškerý iS jsou podvozkove nekde jinde. Preci jenom Mtech podvozek je hodne dobrej navic na E30. Já s iS jezdil kolem 8l a to jsem jezdil hodně po dalnici. Jinak s 318 jsem nikdy nejel vic nez 180 techometrovejch, což s iS jsem jen na 4ku. Staci si to porovnat i výkonove iS má bez úprav 100kW, já měl díky výfuku bez katu, lepším svíčkám a filtru 150koní. Navíc ten motor dává kompresi 10:1 a ani dneska nenajdeme jen tak auto, který má takový kompresní poměr. Spotřeba tohoto auta je nižší než 318i jelikož 16 ventilů lépe hospodaří s palivem a nárůst výkońu je rychlejší. Tot asi vše. Jsem ovlivněný bývalý majitel iS a nedám na něj dopustit. ´Jde s ním jezdit jak úsporně tak sportovně.
Má cenu porovnat 318iS s 318i a 320iS s 320i
Jinak veškerý iS jsou podvozkove nekde jinde. Preci jenom Mtech podvozek je hodne dobrej navic na E30. Já s iS jezdil kolem 8l a to jsem jezdil hodně po dalnici. Jinak s 318 jsem nikdy nejel vic nez 180 techometrovejch, což s iS jsem jen na 4ku. Staci si to porovnat i výkonove iS má bez úprav 100kW, já měl díky výfuku bez katu, lepším svíčkám a filtru 150koní. Navíc ten motor dává kompresi 10:1 a ani dneska nenajdeme jen tak auto, který má takový kompresní poměr. Spotřeba tohoto auta je nižší než 318i jelikož 16 ventilů lépe hospodaří s palivem a nárůst výkońu je rychlejší. Tot asi vše. Jsem ovlivněný bývalý majitel iS a nedám na něj dopustit. ´Jde s ním jezdit jak úsporně tak sportovně.
ted uz bez iS
a s nebem nad hlavou
-
_Boban
Teda klobouk dolu, to musely byt ultra mega super svicky, ze ti pridaly 17 koni, nebo vlastne 15, dva kone si ziskal tim filtrem, ze?Dave píše:asi nemá smysl porovnávat M3 a iS jak 320 tak 318.
Má cenu porovnat 318iS s 318i a 320iS s 320i
Jinak veškerý iS jsou podvozkove nekde jinde. Preci jenom Mtech podvozek je hodne dobrej navic na E30. Já s iS jezdil kolem 8l a to jsem jezdil hodně po dalnici. Jinak s 318 jsem nikdy nejel vic nez 180 techometrovejch, což s iS jsem jen na 4ku. Staci si to porovnat i výkonove iS má bez úprav 100kW, já měl díky výfuku bez katu, lepším svíčkám a filtru 150koní. Navíc ten motor dává kompresi 10:1 a ani dneska nenajdeme jen tak auto, který má takový kompresní poměr. Spotřeba tohoto auta je nižší než 318i jelikož 16 ventilů lépe hospodaří s palivem a nárůst výkońu je rychlejší. Tot asi vše. Jsem ovlivněný bývalý majitel iS a nedám na něj dopustit. ´Jde s ním jezdit jak úsporně tak sportovně.
Nebo ze by za ten super vykon mohl vyndany katalyzator? Mozna, ze kdyz to vic smrdi, tak to i vic jede.
Jinak kompresni pomer 10:1 byl v te dobe pomerne bezny, dokonce se v prubehu dalsich let i zvysoval (napr. EA111 VW 1.4 ma 10,7:1), pak se ale prislo na to, ze vyhaneni vykonu zvysovanim kompresniho pomeru neni moc efektivni, hlavne s ohledem na zivotnost...
A o tom, ze by ventily hospodarily s palivem slysim take prvne, ja si vzdycky myslel, ze s palivem hospodari ridic prostrednictvim skrtici klapky...
Nema nic proti ISu, ale kdyz motoru nerozumis, proc misto psani konin nenapises, ze mas to auto rad, protoze tak pekne jede?
PS: vzkaz pro Maxe: az zas budes mazat sracky z Techniky, tak prober prosim cely thread od zacatku - je skoda, kdyz uz jsi v tom, tu tolik sracek nechat
tak tos toho jeste moc neslysel,_Boban píše: A o tom, ze by ventily hospodarily s palivem slysim take prvne
podivej se do manualu k E30 na udaj o spotrebe u jednotlivych typu a bude jasno
Velky problem u spalovani je dobre a vhodne (~rovnomerne) rozprasit palivo ve spalovacim prostoru, za velmi kratkou dobu
6000otacek /min u ctyrvalce odpovida (jestli se nemylim) 3000/60 = 50 Hz tedy 20ms na nasati a zazehu paliva, rekneme asi 7 milisekund jsou otevrene saci ventily. Za tu dobu je potreba tam fouknout smes benzinu a vzduchu a zbyde jeste chvilicka pri kompresi na spravne rozprostreni teto smesi uvnitr valce.
Myslim ze skrz 2 saci ventily, se danemu objemu smesi podari dostat dovnitr valce driv a zbude vic casu na lepsi promichani ( a tedy o neco mensimu mnozstvi benzinu) smesi.
Co rikaji mistni motorari k tematu
Spotřeba není to jenom záležitostí ventilů a řídící jednotky, ale třeba taky rozdělovač a elektronický zapalování je znát. A k tomu kompresnímu poměru, když je to tak nahovno, tak proč se u dieselů pořád zvyšuje? 
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
to Samiq:
Mno, ty časy máš spočítaný dobře, ale s těma ventilama ses netrefil.
Ono u víceventilových motorů jde hlavně o to, využít co nejlíp horní plochu válce k přívodu směsi/odvodu spalin.
Víc menších ventilů má větší celkovou plochu (průřez) nasávání/vypouštění spalin, než dva velký.
Zkus si nakreslit kruh, a do něj dva velký, spočítej si jejich plochu, a potom to udělej se čtyřma menšíma...píer na druhou a jedem
Ono jako čtyřventil je tak akorát, vzhledem k poměru využití plochy a komplikovanosti zařízení...
Třeba taková Yamaha dělá u svých sportovních biků od roku 85 s ůspěchem pětiventilový motory (3sací/2výfuk)

Mno, ty časy máš spočítaný dobře, ale s těma ventilama ses netrefil.
Ono u víceventilových motorů jde hlavně o to, využít co nejlíp horní plochu válce k přívodu směsi/odvodu spalin.
Víc menších ventilů má větší celkovou plochu (průřez) nasávání/vypouštění spalin, než dva velký.
Zkus si nakreslit kruh, a do něj dva velký, spočítej si jejich plochu, a potom to udělej se čtyřma menšíma...píer na druhou a jedem
Ono jako čtyřventil je tak akorát, vzhledem k poměru využití plochy a komplikovanosti zařízení...
Třeba taková Yamaha dělá u svých sportovních biků od roku 85 s ůspěchem pětiventilový motory (3sací/2výfuk)
NÁM je to jedno, MY peníze NEMÁME...
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jeste neco starsiho bys nenasel?hrca píše:to Samiq:
Mno, ty časy máš spočítaný dobře, ale s těma ventilama ses netrefil.![]()
Ono u víceventilových motorů jde hlavně o to, využít co nejlíp horní plochu válce k přívodu směsi/odvodu spalin.
Víc menších ventilů má větší celkovou plochu (průřez) nasávání/vypouštění spalin, než dva velký.![]()
Zkus si nakreslit kruh, a do něj dva velký, spočítej si jejich plochu, a potom to udělej se čtyřma menšíma...píer na druhou a jedem![]()
Ono jako čtyřventil je tak akorát, vzhledem k poměru využití plochy a komplikovanosti zařízení...
Třeba taková Yamaha dělá u svých sportovních biků od roku 85 s ůspěchem pětiventilový motory (3sací/2výfuk)![]()
BTW samiq to ma spravne, dobre pise ze pres dva ventily (saci samozrejme) se dostane dnu vic smesi. Ty se pokousis opravit ho a pises to same jen v bledemodrym.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
