výměna motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

výměna motoru

Příspěvek od Hory » 20. 05. 2003 15:29

Čaves, nevite někdo jestli pude hodit motor s převodovkou z Ety do chromáka s původnim dvoulitrem a jak na tom bude diferák ??? Slyšel sem že v Etě je snad nejrychlejší dif. , tak jestli to s tim dvoulitrovim pude dohromady, nevim jakej ma ten u dvoulitru převod, ale mam dojem, že je tam origo ???
Potom ještě elektrika, nešla by ta Eta na dvoulitrovou (asi ne co??)
Prosim poradte.
Dikas :wink:
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

Příspěvek od Hory » 20. 05. 2003 18:19

No tááááááááák, ja vim, pro někoho uplna banalita, ale ja v tom ještě nejsem tak sběhlej. Tak se prosim někdo objetujte :(
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

Příspěvek od Hory » 20. 05. 2003 19:38

Sakra chlapi, to to nikdo nevíte, nebo mi to nechcete řect... :?: :aaa:
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 20. 05. 2003 20:12

No podle mě by to mělo jít bez komlikací,motor přehodit by neměl bejt problém, difer pude, ale oproti oregoš etě bys měl bejt pomalejší na speed a rychlejší na odpichu a co se týče elektřiny, ta by měla taky jít, ale určitě ne kompl, ten bysměl dat stejnej co patří k motoru (ale v tý elektrice sem si nejmíň jistej, je to taková pakárna ta elektřina, a to vevšem).
Asi ti to moc nepomohlo, ale snad se nande ten co mě bude chtít popřípadě opravit a konečně dá 100% informace jak to je.(páč mě taky sere, že nechcou odpovědět, POKUD to ví.)
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 05. 2003 09:08

no vsechno pude krome elektriky...rychlost nevim pac eta ma dlouhej diff ale nevim jak to je s prevodovkou u 2.0....na druhou stranu ale eta toci jen 4500 takze tech zbylejch 1500-2000 otacek muze neco udelat....bude to asi rychly ale nebude mit na to vykon....:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 21. 05. 2003 09:30

[quote="GeRoX"] bude to asi rychly ale nebude mit na to vykon....:)[/quote]
To je blbost! Právě že to bude mít solidní zrychlení, ale omezovač ve 4800ot/min s 2.0 diferem ti vypne při nějakejch přibližně 160km/h. Vy co máte dvoulitra, schválně kolik jedete při 4800ot/min?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 21. 05. 2003 09:42

Když jsem dělal z dvolitra 2.7, přišla tam převodovka i motor z 525e. Diferák byl 3.91. Ale na originál je menší a trpěl. Taky když jsem ho pak měnil za samosvor, tak se sním dalo otáčet jako s krokovým motrkem - ložiska byla úplně pryč. 3.91 byl skvělej na zrychlení, ale pak jsem dal 3.46 a ten byl lepší na maximálku a hlavně spotřebu.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 05. 2003 09:55

jo ja jsem to pochopil spatne...ale to co jsem psal plati v pripade ze se meni motor z ety na dvoulitra...ten toci vic...
Obrázek

Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

Příspěvek od Hory » 23. 05. 2003 08:09

No diky, že se taky někdo ozval :) měnil bych komplet motor i s převodovkou i s el. a Ř.J., tak mi šlo jen o ten dif. , jak by to s tim dvoulitrovim šlapalo, jak na rozjezdu, tak na max???? :wink:
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

Příspěvek od Hory » 23. 05. 2003 08:11

Vy co máte dvoulitra, schválně kolik jedete při 4800ot/min?[/quote]

He He, to fakt nevim, ja to tavim furt přes 5000 :twisted:
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 23. 05. 2003 09:42

ja mam etu a na velkejch kolech pri 4800 tak 200-210 km/h...ted tam ale mam 195/50/15 takze min...nevim presne pac se mu do toho nejak nechce... :evil:

Uživatelský avatar
Honza
Příspěvky: 17
Registrován: 22. 02. 2003 17:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Honza » 23. 05. 2003 19:49

Podle mě je tahle výměna blbost. Eta je výborná v tom, že je úsporná - nízkootáčková. K tomu potřebuješ dif z ety. Ale jak jsem to pochopil, ty nejsi prototyp úsporného řidiče. Udělal bych to jinak (stejně nemáš ten difer): použij pouze motor. Převodovku a spojku si vezmeš svoji dvoulitrovou (odpružený setrvačník, který vytáhneš, výhodně prodáš). Elektriku předělej taky z toho dvoulitra. Jestli to máš chromáka, tak největší problém bude s rozdělovačem, ale jde to předělat. Dále přehodíš sání a celé to zapojíš.
Vyřadíš tím ten omezovač na 4800 ot. Pojede to asi jako 2.5i
Takhle to vypadá trochu složitě, ale v podstatě to nic není :lol:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 25. 05. 2003 15:26

Anonymous píše:ja mam etu a na velkejch kolech pri 4800 tak 200-210 km/h...ted tam ale mam 195/50/15 takze min...nevim presne pac se mu do toho nejak nechce... :evil:
To by mě zajímalo jak sis změřilrozdíl když máš "velké" nebo "malé" kola..podle otáček a tachometru nemůžeš poznat jak rachle skutečně jedeš, protože při stejných točkách budeš mít stejnou rychlost dle tachometru :shock:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 25. 05. 2003 19:57

Honza píše:Podle mě je tahle výměna blbost. Eta je výborná v tom, že je úsporná - nízkootáčková. K tomu potřebuješ dif z ety. Ale jak jsem to pochopil, ty nejsi prototyp úsporného řidiče. Udělal bych to jinak (stejně nemáš ten difer): použij pouze motor. Převodovku a spojku si vezmeš svoji dvoulitrovou (odpružený setrvačník, který vytáhneš, výhodně prodáš). Elektriku předělej taky z toho dvoulitra. Jestli to máš chromáka, tak největší problém bude s rozdělovačem, ale jde to předělat. Dále přehodíš sání a celé to zapojíš.
Vyřadíš tím ten omezovač na 4800 ot. Pojede to asi jako 2.5i
Takhle to vypadá trochu složitě, ale v podstatě to nic není :lol:
...a při vyšších otáčkách urveš vačku.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 05. 2003 08:19

Huska píše:
Anonymous píše:ja mam etu a na velkejch kolech pri 4800 tak 200-210 km/h...ted tam ale mam 195/50/15 takze min...nevim presne pac se mu do toho nejak nechce... :evil:
To by mě zajímalo jak sis změřilrozdíl když máš "velké" nebo "malé" kola..podle otáček a tachometru nemůžeš poznat jak rachle skutečně jedeš, protože při stejných točkách budeš mít stejnou rychlost dle tachometru :shock:
to mas recht ... nemuzu vedet kolik jedu ve skutecnosti...ja to sleduju jen podle tachace a otackomeru...na 195/50/15 motor jde lip do ot a na vytocenou petku to jede max. 200 ale musim ho fakt dusit...na velekjch kolech co je u me 195/60/14 to auto litalo v pohode pres 200 podle tachace a vubec mu to nedelalo problemy...jen na základe teto zkusenosti jsem psal svuj prispevek...kolik jedu v realu to nevim ... ale obrovskej rozdil od tachace to stejne nebude...
Obrázek

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

RE:

Příspěvek od SlimShady » 26. 05. 2003 08:24

Ja sekám dobrotu na 195/60 R14 zimákoch, a ide to 200, keď mám auto nezaťažené tak 210 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Odpovědět