Světla pro denní svícení

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Světla pro denní svícení

Příspěvek od Luda » 03. 04. 2010 11:40

Ahojte, chtěl bych si na své BMW dát světla pro denní svícení (homologované). Co jsem tak viděl ty LEDkový tak to vypadá jako pěst na oko. Z toho důvodu bych chtěl klasiku s žárovkou. Na netu jsem ale našel jen jeden model od WESEMu
http://shop.wesem.com/en/7/6664/Daytime ... s_HM4_type
Akorát si nejsem jist jestli na ně bude někde místo. Má to průměr 80 mm. Alespoň cena je příznivá. Dá se najít za 250 za kus.
Máte někdo na autě žárovkový denní svícení? homologovaný? kam ho namontovat?

Dík za rady.

Obrázek
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 03. 04. 2010 18:18

ja to vidim idealne zastavit to do nasávačů vzduchu k brzdám...pokud nemáš mlhy, tak místo nich..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 03. 04. 2010 19:14

Angels eyes v parkovačkách a tvrdit že to to má dnes už každé BMW.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 04. 2010 21:50

budha píše:ja to vidim idealne zastavit to do nasávačů vzduchu k brzdám...pokud nemáš mlhy, tak místo nich..
nejsou lepsi chlazene brzdy nez tuzingove svetlo?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 03. 04. 2010 22:19

Max-Max píše:
budha píše:ja to vidim idealne zastavit to do nasávačů vzduchu k brzdám...pokud nemáš mlhy, tak místo nich..
nejsou lepsi chlazene brzdy nez tuzingove svetlo?
Rozhodně zhoršit chlazení brzd nemá smysl, ale denní svícení bych tuzingem nenazýval. Výhody jsou nesporné. Nemusíš svítit čimkoli jiným, tzn. že se ostatní světla v letních dnes nepřehřívaj. Koncový světla se Ti nedeformují teplem, paraboly v předních světlech se netaví. A pokud svítíš normálně (bez denních světel) tak spotřeba je 2x55W za potkávací + 2x5W za parkovačky + 2x 10W za koncový + 2x5W za osvětlení RZ + cca 10x2W za podsvětlení palubky; to je celkem cca 170 W

pokud budeš svítit jen denním tak je to jen 2x21W = 42W

by voko bych tipl, že půl koně navíc tím získáš.


neříkám že to bude mít zásadní vliv na spotřebu, ale malinko to udělá.

Navíc ten pocit, když Tě chytrolíni problikávaj "co kua svítíš mlhovkama?!" je k nezaplacení.

A když už píšu o mlhovkách...cituji http://web.volny.cz/magazin/automoto/cl ... IDC/41003/
"Zákon číslo 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích stanoví, že přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. Rozdíl mezi používáním předních a zadních mlhovek je tedy patrný – přední použít "smí", zadní "musí". "
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 04. 2010 22:33

Luda píše:
Max-Max píše:
budha píše:ja to vidim idealne zastavit to do nasávačů vzduchu k brzdám...pokud nemáš mlhy, tak místo nich..
nejsou lepsi chlazene brzdy nez tuzingove svetlo?
Rozhodně zhoršit chlazení brzd nemá smysl, ale denní svícení bych tuzingem nenazýval. Výhody jsou nesporné. Nemusíš svítit čimkoli jiným, tzn. že se ostatní světla v letních dnes nepřehřívaj. Koncový světla se Ti nedeformují teplem, paraboly v předních světlech se netaví. A pokud svítíš normálně (bez denních světel) tak spotřeba je 2x55W za potkávací + 2x5W za parkovačky + 2x 10W za koncový + 2x5W za osvětlení RZ + cca 10x2W za podsvětlení palubky; to je celkem cca 170 W

pokud budeš svítit jen denním tak je to jen 2x21W = 42W

by voko bych tipl, že půl koně navíc tím získáš.


neříkám že to bude mít zásadní vliv na spotřebu, ale malinko to udělá.

Navíc ten pocit, když Tě chytrolíni problikávaj "co kua svítíš mlhovkama?!" je k nezaplacení.

A když už píšu o mlhovkách...cituji http://web.volny.cz/magazin/automoto/cl ... IDC/41003/
"Zákon číslo 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích stanoví, že přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. Rozdíl mezi používáním předních a zadních mlhovek je tedy patrný – přední použít "smí", zadní "musí". "
ale ale... tolik mylnych domnenek v jednem postu... ty jako myslis ze svetla v aute se konstruuji ne sviceni hodinu denne a i to prerusovane aby se uchladili? dle tvych slov by e30 v Jizni Africe mela mit nakej chladici agregat na svetle :lol:

radsi dam silnejsi AE na rele ovladane zhasnutim kontrolky oleje ( signal beziciho motoru, zapnou se automaticky az po nastartovani a netrpi poklesem a narazem po sratu) nez bastlit cokoliv dizajnove nepatricneho. A tuzing to zcela urcite je, staci si ten obrazek kouknout. Neupiram ti snahu byt moderni, ja pul kone navic/mene na mem aute nepotrebuji. Jeste se vyjadrim k mlhovkam - obrovske mnozstvi modernich aut ma denni svetla v mlhovkach, pac tam osazeny dvouvlaknove / dvouzarovkove svetla.

170 W? co myslis, kolik zere stredne vykonni a stredne kvalitni audio? to dle techto hypotez abych teda jezdil bez ventilace, bez radia, a pro jistotu asi odstavim i ABS a cerpadlo 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 03. 04. 2010 22:53

Jestě jsem zapoměl dodat, že místo mlhovek by denní světla stejně nemohly být, protože montáž denních světel má také svoje pravidla. Musí být nejdále 40 cm od hrany vozu a ve výšce od 25 do 150 cm, vzdálenost mezi světly musí být alespoň 60 cm. Těch 25 cm na zemí je pro montáž místo mlhovek kritická.
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 04. 2010 23:03

Luda píše:Jestě jsem zapoměl dodat, že místo mlhovek by denní světla stejně nemohly být, protože montáž denních světel má také svoje pravidla. Musí být nejdále 40 cm od hrany vozu a ve výšce od 25 do 150 cm, vzdálenost mezi světly musí být alespoň 60 cm. Těch 25 cm na zemí je pro montáž místo mlhovek kritická.
smozrejme, vyhlaska upravuje polohu kazdeho typu svetla... nicmen rekni to tvurcum Okty II, Focusu a podobne.... maji vyjimku z konstrukcnich pravidel

ad WESEM - nechces aby se prehrivala svetla - a ten divnej utvar na fotce neni nahodou celoplast s klasickou tepelnou zarovkou vevnitr? :) tohle na obrazku se za stejnou dobu roztopi asi tak 8x nez vubec dojde k minimalni zmene klasicke pokovene paraboly v potkavackach.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 03. 04. 2010 23:20

Max-Max píše:
ale ale... tolik mylnych domnenek v jednem postu... ty jako myslis ze svetla v aute se konstruuji ne sviceni hodinu denne a i to prerusovane aby se uchladili? dle tvych slov by e30 v Jizni Africe mela mit nakej chladici agregat na svetle :lol:

radsi dam silnejsi AE na rele ovladane zhasnutim kontrolky oleje ( signal beziciho motoru, zapnou se automaticky az po nastartovani a netrpi poklesem a narazem po sratu) nez bastlit cokoliv dizajnove nepatricneho. A tuzing to zcela urcite je, staci si ten obrazek kouknout. Neupiram ti snahu byt moderni, ja pul kone navic/mene na mem aute nepotrebuji. Jeste se vyjadrim k mlhovkam - obrovske mnozstvi modernich aut ma denni svetla v mlhovkach, pac tam osazeny dvouvlaknove / dvouzarovkove svetla.

170 W? co myslis, kolik zere stredne vykonni a stredne kvalitni audio? to dle techto hypotez abych teda jezdil bez ventilace, bez radia, a pro jistotu asi odstavim i ABS a cerpadlo 8)
Tak světla se konstrují dle požadavků automobilky a každá má jiné požadavky na výdrž. Po tom co se světla otestují (dle požadavků) mají světla danou toleraci změny parametrů. To znamená, že například sklo na zadním světle může být vyboulené, že přední paraboly mohou být natavené, ale samozřejmě pouze na určitou hranici. Nikdo samozřejmě nemá možnost vytunit si svoje světla tak, aby přežily den svícení při 100°C (okolní teplota), ale můžeš si to zařídit tak, aby svítit nemusely a v noci, kdy je opravdu potřebuješ fungovaly na 100%. To se tu snažím prezentovat.

Co je AE?

Ty spotreby ber jen jako věc pro zajímavost. Nikomu svůj názor nechci nutit.
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 03. 04. 2010 23:24

Max-Max píše:
Luda píše:Jestě jsem zapoměl dodat, že místo mlhovek by denní světla stejně nemohly být, protože montáž denních světel má také svoje pravidla. Musí být nejdále 40 cm od hrany vozu a ve výšce od 25 do 150 cm, vzdálenost mezi světly musí být alespoň 60 cm. Těch 25 cm na zemí je pro montáž místo mlhovek kritická.
smozrejme, vyhlaska upravuje polohu kazdeho typu svetla... nicmen rekni to tvurcum Okty II, Focusu a podobne.... maji vyjimku z konstrukcnich pravidel

ad WESEM - nechces aby se prehrivala svetla - a ten divnej utvar na fotce neni nahodou celoplast s klasickou tepelnou zarovkou vevnitr? :) tohle na obrazku se za stejnou dobu roztopi asi tak 8x nez vubec dojde k minimalni zmene klasicke pokovene paraboly v potkavackach.
Bohužel nikdo z nas si asi single vyjímku neřídí. U denního svícení je mi buřt jestli se ty paraboly roztečou, ale u potkávaček pak v noci vidíš prd, když se ti rozsype pokovení na parabole.
BMW E30 320i Touring

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 04. 2010 23:28

Luda píše:
Max-Max píše:
Luda píše:Jestě jsem zapoměl dodat, že místo mlhovek by denní světla stejně nemohly být, protože montáž denních světel má také svoje pravidla. Musí být nejdále 40 cm od hrany vozu a ve výšce od 25 do 150 cm, vzdálenost mezi světly musí být alespoň 60 cm. Těch 25 cm na zemí je pro montáž místo mlhovek kritická.
smozrejme, vyhlaska upravuje polohu kazdeho typu svetla... nicmen rekni to tvurcum Okty II, Focusu a podobne.... maji vyjimku z konstrukcnich pravidel

ad WESEM - nechces aby se prehrivala svetla - a ten divnej utvar na fotce neni nahodou celoplast s klasickou tepelnou zarovkou vevnitr? :) tohle na obrazku se za stejnou dobu roztopi asi tak 8x nez vubec dojde k minimalni zmene klasicke pokovene paraboly v potkavackach.
Bohužel nikdo z nas si asi single vyjímku neřídí. U denního svícení je mi buřt jestli se ty paraboly roztečou, ale u potkávaček pak v noci vidíš prd, když se ti rozsype pokovení na parabole.
chytrej clovek si sezene boschky, "moderni" clovek si koupi neco divneho a huste moderniho. Nemam silu ti to vysvetlovat.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 04. 04. 2010 07:20

Tak v tom případě jsem moderní člověk :) Já jsem si do tříci pro denodenní ježdění koupil světla pro denní svícení s ledkam. Důvod? Ve dne je člověk na silnici lépe vidět než s obyč světlama a tepelné zatížení parabol se také rapidně sníží...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 04. 04. 2010 10:04

e60 má normálně denní svícení kroužkama taky.... Hezkou e30 bych si nějakejma led diodama nekazil, řešením by bylo mít nějakou homologovanou žárovku v mlhovkách... A taky proč ne když již zmíněná OC II to má taky. Oslnuje to někoho? Já myslim že ne. Ale mlhovky ve dne je prostě flastr, a nehomologované AE taky ikdyž mi to dvakrát prošlo (nenarazil jsem na idioty)
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 04. 04. 2010 12:22

pokud by nekoho zajimalo jak nastavit denní svícení "po americku" tak tady je malý počteníčko...

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=us+drl
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 05. 04. 2010 12:53

Míšánek píše:E60 taky jo? :shock: Tak to ode dneška jezdím ve dne jenom s kroužkama...
jj také, normálně v idrive zaškrtněš daily lights a na spínači v poloze nula svítí kroužky.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 04. 2010 12:56

Semry píše:
Míšánek píše:E60 taky jo? :shock: Tak to ode dneška jezdím ve dne jenom s kroužkama...
jj také, normálně v idrive zaškrtněš daily lights a na spínači v poloze nula svítí kroužky.
ale jeden par (myslim ze dalkovky) sviti silneji nez druhej, v tom je ten vtip
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 05. 04. 2010 13:05

MattyX píše:pokud by nekoho zajimalo jak nastavit denní svícení "po americku" tak tady je malý počteníčko...

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=us+drl
toto mám a jezdim s tim, zastavil mě dopravák a nic neřekl ač nemají kryty potřebnou homologační značku
dočasný konec BMW :-(

xixao69
člen E30.cz
Příspěvky: 57
Registrován: 08. 08. 2010 13:11

Příspěvek od xixao69 » 12. 01. 2013 16:55

Ahoj mam dotaz neslo by to denni sviceni dalkovkama udelat i na tricu ? Zkousel to nekdo ? diky

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 01. 2013 17:52

No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 12. 01. 2013 20:16

Míšánek píše:Do tohoto půjdu já
http://www.cybertronic-labs.cz/denni-sv ... it-i130c52
I při použité této krabičky musí být světlomet označen homologační značkou pro denní svícení.
BMW E30 320i Touring

Odpovědět