Otáčkoměr po přehozu motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Otáčkoměr po přehozu motoru

Příspěvek od smash » 20. 07. 2004 08:45

Zdar lidi,
není tomu tak dlouho, co jsem překopával plasta 316i M10 na 325i.
Zbylo mi po přehozu ještě pár restů a jedním z nich je i nefunkční otáčkoměr a ekonoměr.
V autě jsem měl původně hodiny. Čekal jsem, že po výměně přístrojovky nebude otáčkoměr běhat. Problém bude zřejmě v tom, že elektrika 316i nemá asi výstup na otáčkoměr, resp. ve svazku, co se připojí do přístrojovky, je o pár drátů méně.
Věděl by jste někdo, jak to propojit? Koukat na ekonoměr, kterej ukazuje 0 neni špatnej pocit, ale radši bych viděl, jak to papá a hlavně jak to točí :-)
Budu vděčnej za každou informaci.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Pepper
Příspěvky: 1576
Registrován: 08. 09. 2003 15:39

Příspěvek od Pepper » 20. 07. 2004 20:55

Otáčkoměr má tušim výstup na konektoru někde u schránky spolujezdce,
u řídící jednotky. Já jsem tam měl zásuvku na tři dráty. Ale už nevím barvu toho drátu. Vyzkoušej, tím nic nezkazíš. Ekonoměr jsem nezapojoval úmyslně, takže nevím.

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 21. 07. 2004 09:03

mno, u motronicu je jeden šlahou (tuším se třemi dráty) nezapojenej. Z motorový zásuvky by to asi šlo taky vytáhnout, ale problém je v tom, že mam prostě k přístrojovce svazek, kde je míň drátů. Jakoby se počítalo pouze s hodinama. Je to možný? Nebo tam jen chybí připojení něčeho jinýho, třeba abs...?
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 22. 07. 2004 09:46

smash píše:mno, u motronicu je jeden šlahou (tuším se třemi dráty) nezapojenej. Z motorový zásuvky by to asi šlo taky vytáhnout, ale problém je v tom, že mam prostě k přístrojovce svazek, kde je míň drátů. Jakoby se počítalo pouze s hodinama. Je to možný? Nebo tam jen chybí připojení něčeho jinýho, třeba abs...?
Delal jsem neco podobnyho jak ty. Koupil jsem 1.6 kuli kastli a prehazoval do ni svou 2.5. Ta 1.6 taky mela hodiny a po prehozeni motoru a pristrojovky nesel otackomer. Neresil jsem to, protoze nasledne jsem prehazoval komplet svazek co je po celym aute, abych neprisel o check control.
Mrknu na to a zjistim co v tom 1.6 svazku chybi. Urcite to bude mezi konektorem v motorovym prostoru a pristrojema. Myslim, ze z ABS do pristrojovky nic nevede, krom kontrolky, ktera je tam pichnuta solo.

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 22. 07. 2004 09:55

Batman píše:
smash píše:mno, u motronicu je jeden šlahou (tuším se třemi dráty) nezapojenej. Z motorový zásuvky by to asi šlo taky vytáhnout, ale problém je v tom, že mam prostě k přístrojovce svazek, kde je míň drátů. Jakoby se počítalo pouze s hodinama. Je to možný? Nebo tam jen chybí připojení něčeho jinýho, třeba abs...?
Delal jsem neco podobnyho jak ty. Koupil jsem 1.6 kuli kastli a prehazoval do ni svou 2.5. Ta 1.6 taky mela hodiny a po prehozeni motoru a pristrojovky nesel otackomer. Neresil jsem to, protoze nasledne jsem prehazoval komplet svazek co je po celym aute, abych neprisel o check control.
Mrknu na to a zjistim co v tom 1.6 svazku chybi. Urcite to bude mezi konektorem v motorovym prostoru a pristrojema. Myslim, ze z ABS do pristrojovky nic nevede, krom kontrolky, ktera je tam pichnuta solo.
tak to by bylo super, kdybys na něco přišel
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 23. 07. 2004 09:00

smash píše:
Batman píše:
smash píše:mno, u motronicu je jeden šlahou (tuším se třemi dráty) nezapojenej. Z motorový zásuvky by to asi šlo taky vytáhnout, ale problém je v tom, že mam prostě k přístrojovce svazek, kde je míň drátů. Jakoby se počítalo pouze s hodinama. Je to možný? Nebo tam jen chybí připojení něčeho jinýho, třeba abs...?
Delal jsem neco podobnyho jak ty. Koupil jsem 1.6 kuli kastli a prehazoval do ni svou 2.5. Ta 1.6 taky mela hodiny a po prehozeni motoru a pristrojovky nesel otackomer. Neresil jsem to, protoze nasledne jsem prehazoval komplet svazek co je po celym aute, abych neprisel o check control.
Mrknu na to a zjistim co v tom 1.6 svazku chybi. Urcite to bude mezi konektorem v motorovym prostoru a pristrojema. Myslim, ze z ABS do pristrojovky nic nevede, krom kontrolky, ktera je tam pichnuta solo.
tak to by bylo super, kdybys na něco přišel
Tak jsem na to koukal a v motorovym konektoru 1.6 chybi oproti 2.5 piny 2 a 10. Pin 10 je otackomer je na nem cerny drat. Pin 2 bude pravdepodobne signal stejny jako je na vstrikovacich tryskach (ten jsem nezkoumal, ale da se to predpokladat). Z nej ekonomer podle delky otevreni trysek pocita spotrebu (jen domnenka).
Kam draty vedou na strane pristrojovky nevim. Az budu vyndavat pristrojovku, muzu na to mrknout.
Do mailu ti hodim zapojeni konektoru Motronicu.

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 23. 07. 2004 09:04

díky moc chlape!
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 16. 04. 2005 12:50

smash píše:díky moc chlape!
nazdar, ako si to nakoniec riesil? treba nieco tahat od motora? Mam 316i M40 r.v.88 zohnal som pristrojovku zo starsieho (este s kodovacim stekrom) a nejde :(

Odpovědět