Chybovy kod 1234-vyriešené

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Chybovy kod 1234-vyriešené

Příspěvek od stanco1 » 17. 12. 2008 23:16

Uz asi pol roka sa mi v riadiacej jedkotke zapisuje tento kod.
Jeho znenie v anglictine:

This code is stored when no plausible speed signal is detected while driving.
The requirements are an engine speed >2500 rpm and under load for more than 10 seconds. Check the speedometer function and the wire to the DME . Also check for codes in the Combi Unit (Instrument Cluster).

Moje znalosti anglickeho jazyka su chabe a nepomohol mi moc ani slovnik.
Na aute mi funguje da sa povedat vsetko okrem ekonomera. Ten ma myslim problem v tom plosnom spoji kam ide kodovaci clen.

ukazuje absolutne nezmysly, ked stojim ukazuje 0 a ked prekrocim cc2800ot/min tak ukazuje na 30l/100km, to je vsetko co vie.
Asi raz za pol roka sa chyti a ukazuje spravne, ma to vsak vzdy kratku trvanlivost.
Nevim ale ci by to mohlo mat s tymto suvis. Kazdopadne ma ta zavada hneva a budem vdacny za rady. [/u]
Naposledy upravil(a) stanco1 dne 16. 02. 2009 21:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 12. 2008 23:19

ekonomer potrebuje pre svoju funkcnost signal z rychlomera.... rychlost ide?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 17. 12. 2008 23:23

Max-Max píše:ekonomer potrebuje pre svoju funkcnost signal z rychlomera.... rychlost ide?
Rychlost ide a myslim, ze keby aj nesla tak ho aspon oprie na doraz, nekonecna spotreba.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 12. 2008 23:28

stanco1 píše:
Max-Max píše:ekonomer potrebuje pre svoju funkcnost signal z rychlomera.... rychlost ide?
Rychlost ide a myslim, ze keby aj nesla tak ho aspon oprie na doraz, nekonecna spotreba.
pravda....
vymena prebehla? pomohla?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 17. 12. 2008 23:30

Vymena coho?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 20. 12. 2008 18:54

Keby bol niekto taky zlaty a aspon mi to prelozil.

Dakujem :wink:
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 12. 2008 18:57

stanco1 píše:Keby bol niekto taky zlaty a aspon mi to prelozil.

Dakujem :wink:
vymena otackomera...

skratene mas skontrlovat funkcnost otackomera (tam sa sice pise speedometer a jeho cesta do DME ale usudzujem ze pod pojmom speed 2500rpm sa chapu otacky) takze otackomer a kabelaz k riadiacke...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 12. 2008 16:47

No otackomer som skusal menit spolu s ekonomerom a nic sa nezmenilo, otackomer funguje rovnako a myslim, ze dobre.
DME ma nejaku spatnu vazbu od otackomera?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 12. 2008 16:52

stanco1 píše:No otackomer som skusal menit spolu s ekonomerom a nic sa nezmenilo, otackomer funguje rovnako a myslim, ze dobre.
DME ma nejaku spatnu vazbu od otackomera?
otackomer je napajany z DME
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 21. 12. 2008 17:33

Já mám úplně stejný problém stanco.

A zajímavé také je, že mi po startu na volnoběhu zůstanou svítit kontrolky oilservisu - jen když prošlápnu plyn (ekonoměr vystartuje do nekonečna), kontrolky zhasnou, ale eko se vrátí na nulu... jakoby si to pořád myslelo, že motor stojí... a jen plný kotel pobral...
(otáčky i rychlost fungují... )

Zajímavostí je, že jsem tam na zkoušku zapojil jiné budíky a fungovaly - buď to byla sakra náhoda (že se třeba někde spojil kontakt) anebo to byly budíky z M10 a tímto se eliminovala nějaká závada..

Jinak náhoda to být mohla, protože, náhodou mi už i ty mé jednu chvilku fungovaly...

a měnil jsem už i baterky.. taky jsem propájel i zkoušel měnit ten bílý obvod v budíkách, takže jestli je chyba v budíkách - tak v tom menším obvodě...

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 12. 2008 17:49

Max-Max píše: otackomer je napajany z DME
No to mije jasne. Ale aby mohla DME zapisat chybu, musela by mat spatnu vazbu o tom ci otackomer funguje a to sa mi nezda, ze by ti bolo take prespekulovane. Ta chyba bude podla mna o nejakom chybajucom, alebo nespravnom signali...
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 12. 2008 18:02

stanco1 píše:
Max-Max píše: otackomer je napajany z DME
No to mije jasne. Ale aby mohla DME zapisat chybu, musela by mat spatnu vazbu o tom ci otackomer funguje a to sa mi nezda, ze by ti bolo take prespekulovane. Ta chyba bude podla mna o nejakom chybajucom, alebo nespravnom signali...
z DME je napajany otackomer aj ekonomer, ktory je zaroven spojeny aj s otackomerom... podla mna staci vypadok otackomera, aby sa na zbernici ekonomeru vyskytla chyba a ta je zobrazitelna ako 1234..

v kazdom pripade si myslim, ze vybrat budiky a konektor riadiacky je zhruba casovo tak narocne ako pisat tieto prispevky.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 22. 12. 2008 19:40

Max-Max píše:
v kazdom pripade si myslim, ze vybrat budiky a konektor riadiacky je zhruba casovo tak narocne ako pisat tieto prispevky.
Uz som skusil vsetko mozne a budiky som menil po suciastkach (mam asi troje) kontakty na ECU som tiez kontroloval a keby som mal schcemu, tak by som to zmeral az k budikom. K ekonomeru pokial viem ide signal otacok, dlzky otvorenia vstrekov a rychlosti. Kedze otackomer ide, predpokladam, ze signal otacok tam je, rychlost detto. Napada ma, ze chyba signal vstrekov. Ekonomer ale nie je problem ktory tu riesim. Riadiaca jednotka zapisuje chybovy kod a pochybujem, ze by dokazala evidovat poruchu napr. vo vedeni do budikov.
Ked som pisal, ze mi nejde ekonomer, myslel som, ze don mi nejde nejaky signal z jednoty a moholo by to suvisiet s tou chybou.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 23. 12. 2008 09:45

stanco - a po startu zhasnou hned zelene ledky?

Jinak, podle té chyby kdy ekonoměr nereaguje do 2800, a chyba se váže na 2500 rpm - v tom vidím souvislost..
já mezitím měnil už ŘJ a nepomohlo... (momentálně mám auto odstavené, takže self-diagnostiku nemůžu provést)

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 23. 12. 2008 18:43

Ada_CZ píše:stanco - a po startu zhasnou hned zelene ledky?
No ledky my zhasnu.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 23. 12. 2008 18:56

Sice to nějak nemam proštudovaný, ale asi bych hledal funkčnost cesty ŘJ - ekonoměr, po který jde údaj o délce vstřiku, tj. u modrýho konektoru, pinu č. 11 tam někam (nevím ani kolikapinový konektor má M42 M1.7, asi 88 pinů...?).

U ŘJ Pro M10 L-Jetronic to je vytažený přímo paralelně od vstřiků.

Motronic se dvěma větvema vstřiků to má řešený extra výstupem z ŘJ jen pro ekonoměr.

.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 26. 12. 2008 21:41

Tak mam nejake nove poznatky.
Chyba sa mi uz len nezapisuje, ale aj prestava ist motor :roll: . Ked idem napr 2-3tis otacok tak motor z nicoho nic na okamih prestane ist a rozsvieti sa mi kontrolka na vyblikavanie chyb. Tak ako motor zacne ist, tak aj kontrolka zhasne. Ked hned na to zastavim a vyblikam poruchu je tam stale 1234. Skusal som odpojit potenciometer na klapke a vynechavalo stale. Dalej som teda odpojil vahu vzduchu a vynechavanie prestalo. Tak sa teraz zameriavam na to. Venca tu myslim dal niekde hodnoty na vahu z M40 tak to skusim najst a porovnam hodnoty.

P.S. Keby tu bol niekdo ochotny mi prelozit tu zavadu z angliny...viem, ze takych co to vedia je tu ako hadov. Ja som sa trapil so slovnikom ale som z toho mimo. Vopred dakujem!
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 26. 12. 2008 22:03

Venca píše:
stanco1 píše:... Venca tu myslim dal niekde hodnoty na vahu z M40 tak to skusim najst a porovnam hodnoty.
To asi ne-e - já měřil váhu M10...
Prave som to zistil...
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 27. 12. 2008 16:35

Tak ste mali recht.



Tento kód je uložený, keď nie je objavený žiadny prijateľný rýchlostný signál počas jazdy. Požiadavky sú otáčky motora > 2500 rpm (otáčok) a pod zaťažením viac ako 10 sekúnd. Skontroluj funkciu otáčkomera a drôt/kábel do DME. Tiež skontroluj kódy na palubnej doske.

Skontroloval by som rad ten kabel ale nemam ziadnu vhodnu schemu :?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 12. 2008 22:11

tak ti treba ked neveris, uz si nad tym mohol dumat tyzden... :wink:

ked si menil otackomer s ekonomerom, kodiersteker sa menil tiez ci si prehodil svoj stary do noveho budiku?

a skus sa poriadne zamerat na konektor RJ motora, tvoje vypadky by tomu mohli nasvedcovat ze RJ straca nejake signaly.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět