Chybovy kod 1234-vyriešené
Chybovy kod 1234-vyriešené
Uz asi pol roka sa mi v riadiacej jedkotke zapisuje tento kod.
Jeho znenie v anglictine:
This code is stored when no plausible speed signal is detected while driving.
The requirements are an engine speed >2500 rpm and under load for more than 10 seconds. Check the speedometer function and the wire to the DME . Also check for codes in the Combi Unit (Instrument Cluster).
Moje znalosti anglickeho jazyka su chabe a nepomohol mi moc ani slovnik.
Na aute mi funguje da sa povedat vsetko okrem ekonomera. Ten ma myslim problem v tom plosnom spoji kam ide kodovaci clen.
ukazuje absolutne nezmysly, ked stojim ukazuje 0 a ked prekrocim cc2800ot/min tak ukazuje na 30l/100km, to je vsetko co vie.
Asi raz za pol roka sa chyti a ukazuje spravne, ma to vsak vzdy kratku trvanlivost.
Nevim ale ci by to mohlo mat s tymto suvis. Kazdopadne ma ta zavada hneva a budem vdacny za rady. [/u]
Jeho znenie v anglictine:
This code is stored when no plausible speed signal is detected while driving.
The requirements are an engine speed >2500 rpm and under load for more than 10 seconds. Check the speedometer function and the wire to the DME . Also check for codes in the Combi Unit (Instrument Cluster).
Moje znalosti anglickeho jazyka su chabe a nepomohol mi moc ani slovnik.
Na aute mi funguje da sa povedat vsetko okrem ekonomera. Ten ma myslim problem v tom plosnom spoji kam ide kodovaci clen.
ukazuje absolutne nezmysly, ked stojim ukazuje 0 a ked prekrocim cc2800ot/min tak ukazuje na 30l/100km, to je vsetko co vie.
Asi raz za pol roka sa chyti a ukazuje spravne, ma to vsak vzdy kratku trvanlivost.
Nevim ale ci by to mohlo mat s tymto suvis. Kazdopadne ma ta zavada hneva a budem vdacny za rady. [/u]
Naposledy upravil(a) stanco1 dne 16. 02. 2009 21:25, celkem upraveno 1 x.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
vymena otackomera...stanco1 píše:Keby bol niekto taky zlaty a aspon mi to prelozil.
Dakujem
skratene mas skontrlovat funkcnost otackomera (tam sa sice pise speedometer a jeho cesta do DME ale usudzujem ze pod pojmom speed 2500rpm sa chapu otacky) takze otackomer a kabelaz k riadiacke...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Já mám úplně stejný problém stanco.
A zajímavé také je, že mi po startu na volnoběhu zůstanou svítit kontrolky oilservisu - jen když prošlápnu plyn (ekonoměr vystartuje do nekonečna), kontrolky zhasnou, ale eko se vrátí na nulu... jakoby si to pořád myslelo, že motor stojí... a jen plný kotel pobral...
(otáčky i rychlost fungují... )
Zajímavostí je, že jsem tam na zkoušku zapojil jiné budíky a fungovaly - buď to byla sakra náhoda (že se třeba někde spojil kontakt) anebo to byly budíky z M10 a tímto se eliminovala nějaká závada..
Jinak náhoda to být mohla, protože, náhodou mi už i ty mé jednu chvilku fungovaly...
a měnil jsem už i baterky.. taky jsem propájel i zkoušel měnit ten bílý obvod v budíkách, takže jestli je chyba v budíkách - tak v tom menším obvodě...
A zajímavé také je, že mi po startu na volnoběhu zůstanou svítit kontrolky oilservisu - jen když prošlápnu plyn (ekonoměr vystartuje do nekonečna), kontrolky zhasnou, ale eko se vrátí na nulu... jakoby si to pořád myslelo, že motor stojí... a jen plný kotel pobral...
(otáčky i rychlost fungují... )
Zajímavostí je, že jsem tam na zkoušku zapojil jiné budíky a fungovaly - buď to byla sakra náhoda (že se třeba někde spojil kontakt) anebo to byly budíky z M10 a tímto se eliminovala nějaká závada..
Jinak náhoda to být mohla, protože, náhodou mi už i ty mé jednu chvilku fungovaly...
a měnil jsem už i baterky.. taky jsem propájel i zkoušel měnit ten bílý obvod v budíkách, takže jestli je chyba v budíkách - tak v tom menším obvodě...
No to mije jasne. Ale aby mohla DME zapisat chybu, musela by mat spatnu vazbu o tom ci otackomer funguje a to sa mi nezda, ze by ti bolo take prespekulovane. Ta chyba bude podla mna o nejakom chybajucom, alebo nespravnom signali...Max-Max píše: otackomer je napajany z DME
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
z DME je napajany otackomer aj ekonomer, ktory je zaroven spojeny aj s otackomerom... podla mna staci vypadok otackomera, aby sa na zbernici ekonomeru vyskytla chyba a ta je zobrazitelna ako 1234..stanco1 píše:No to mije jasne. Ale aby mohla DME zapisat chybu, musela by mat spatnu vazbu o tom ci otackomer funguje a to sa mi nezda, ze by ti bolo take prespekulovane. Ta chyba bude podla mna o nejakom chybajucom, alebo nespravnom signali...Max-Max píše: otackomer je napajany z DME
v kazdom pripade si myslim, ze vybrat budiky a konektor riadiacky je zhruba casovo tak narocne ako pisat tieto prispevky.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Uz som skusil vsetko mozne a budiky som menil po suciastkach (mam asi troje) kontakty na ECU som tiez kontroloval a keby som mal schcemu, tak by som to zmeral az k budikom. K ekonomeru pokial viem ide signal otacok, dlzky otvorenia vstrekov a rychlosti. Kedze otackomer ide, predpokladam, ze signal otacok tam je, rychlost detto. Napada ma, ze chyba signal vstrekov. Ekonomer ale nie je problem ktory tu riesim. Riadiaca jednotka zapisuje chybovy kod a pochybujem, ze by dokazala evidovat poruchu napr. vo vedeni do budikov.Max-Max píše:
v kazdom pripade si myslim, ze vybrat budiky a konektor riadiacky je zhruba casovo tak narocne ako pisat tieto prispevky.
Ked som pisal, ze mi nejde ekonomer, myslel som, ze don mi nejde nejaky signal z jednoty a moholo by to suvisiet s tou chybou.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

Sice to nějak nemam proštudovaný, ale asi bych hledal funkčnost cesty ŘJ - ekonoměr, po který jde údaj o délce vstřiku, tj. u modrýho konektoru, pinu č. 11 tam někam (nevím ani kolikapinový konektor má M42 M1.7, asi 88 pinů...?).
U ŘJ Pro M10 L-Jetronic to je vytažený přímo paralelně od vstřiků.
Motronic se dvěma větvema vstřiků to má řešený extra výstupem z ŘJ jen pro ekonoměr.
.
U ŘJ Pro M10 L-Jetronic to je vytažený přímo paralelně od vstřiků.
Motronic se dvěma větvema vstřiků to má řešený extra výstupem z ŘJ jen pro ekonoměr.
.
Tak mam nejake nove poznatky.
Chyba sa mi uz len nezapisuje, ale aj prestava ist motor
. Ked idem napr 2-3tis otacok tak motor z nicoho nic na okamih prestane ist a rozsvieti sa mi kontrolka na vyblikavanie chyb. Tak ako motor zacne ist, tak aj kontrolka zhasne. Ked hned na to zastavim a vyblikam poruchu je tam stale 1234. Skusal som odpojit potenciometer na klapke a vynechavalo stale. Dalej som teda odpojil vahu vzduchu a vynechavanie prestalo. Tak sa teraz zameriavam na to. Venca tu myslim dal niekde hodnoty na vahu z M40 tak to skusim najst a porovnam hodnoty.
P.S. Keby tu bol niekdo ochotny mi prelozit tu zavadu z angliny...viem, ze takych co to vedia je tu ako hadov. Ja som sa trapil so slovnikom ale som z toho mimo. Vopred dakujem!
Chyba sa mi uz len nezapisuje, ale aj prestava ist motor

P.S. Keby tu bol niekdo ochotny mi prelozit tu zavadu z angliny...viem, ze takych co to vedia je tu ako hadov. Ja som sa trapil so slovnikom ale som z toho mimo. Vopred dakujem!
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

Tak ste mali recht.
Tento kód je uložený, keď nie je objavený žiadny prijateľný rýchlostný signál počas jazdy. Požiadavky sú otáčky motora > 2500 rpm (otáčok) a pod zaťažením viac ako 10 sekúnd. Skontroluj funkciu otáčkomera a drôt/kábel do DME. Tiež skontroluj kódy na palubnej doske.
Skontroloval by som rad ten kabel ale nemam ziadnu vhodnu schemu
Tento kód je uložený, keď nie je objavený žiadny prijateľný rýchlostný signál počas jazdy. Požiadavky sú otáčky motora > 2500 rpm (otáčok) a pod zaťažením viac ako 10 sekúnd. Skontroluj funkciu otáčkomera a drôt/kábel do DME. Tiež skontroluj kódy na palubnej doske.
Skontroloval by som rad ten kabel ale nemam ziadnu vhodnu schemu

E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = 

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
tak ti treba ked neveris, uz si nad tym mohol dumat tyzden...
ked si menil otackomer s ekonomerom, kodiersteker sa menil tiez ci si prehodil svoj stary do noveho budiku?
a skus sa poriadne zamerat na konektor RJ motora, tvoje vypadky by tomu mohli nasvedcovat ze RJ straca nejake signaly.

ked si menil otackomer s ekonomerom, kodiersteker sa menil tiez ci si prehodil svoj stary do noveho budiku?
a skus sa poriadne zamerat na konektor RJ motora, tvoje vypadky by tomu mohli nasvedcovat ze RJ straca nejake signaly.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220