"Aretace" zadní pružiny...

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

"Aretace" zadní pružiny...

Příspěvek od DAN » 21. 05. 2004 19:26

Zadní pružina je na polonápravě zajištěna proti posunutí v horizontálním směru takovou "bradavkou" (taková boule) na který je ten gumovej talířek. No a ta kovová boule mi urezla.
Co s tím ???
Řešil jste to někdy někdo ??? Existuje nějaká jiná spolehlivá cesta než výměna celýho ramene ??? Napadlo mě navařit tam něco, nebo vyvrtat díru, vyříznout závit a dát tam nějakej větší šroub. :roll: :oops:
Pružina nijak nevypadne - je přitlačená, ale je to určitě na hovno :roll: .
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 21. 05. 2004 19:57

Jen dodam ze DAN mysli toto :arrow:
Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 21. 05. 2004 20:09

Pri cene ramene bych se asi neobtezoval vymyslenim nejakych nahradnich systemu, rovnou bych vymenu spojil s driv zminenyma silentblokama a kdyz uz bych to mel venku, tak by slo do komaxitu, nebo proste naky odolny barvy, jakozto prevence na casy budouci :wink:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 21. 05. 2004 20:25

Jirka325 píše:Pri cene ramene bych se asi neobtezoval vymyslenim nejakych nahradnich systemu, rovnou bych vymenu spojil s driv zminenyma silentblokama a kdyz uz bych to mel venku, tak by slo do komaxitu, nebo proste naky odolny barvy, jakozto prevence na casy budouci :wink:
tomu říkám řešení-hodný majitele BMW
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 06:09

Tak to je jasný, že to tak udělám, ale sejčás prostě NEMÁM zbytečnejch cca 10 000,- ( rameno, všechny siláče, stabilizátor, - pískování+komaxit)
takže jsem potřeboval nějakou "nouzovku". A když už bych toto všechno dělal tak by to chtělo udělat stejně i druhou stranu.
Nezbývá než buď nejezdit vůbec a nebo se musím uchýlit k nějakýmu nouzovýmu řešení :roll: .

BTW kolik stojí nový zadní rameno ???

Díky Marku za obr. 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 05. 2004 08:42

Mozna jsem byl trochu spatne pochopen...moje reseni hodny majitele BMW nespocivalo v tom, ze bych vyhazoval prachy za uplne novy rameno. To je myslim si zbytecnej luxus, kolik stoji nevim, nahradu v druhovyrobe budes asi hledat jen tezko, z cehoz vypliva, ze se asi tak casto nemeni. Ono moc neni co. A co jsem tak zahlid obcas ve foru prodam, tak jete zadni rameno neni nijak draha zalezitost.
A bude-li pekne, tak kdyz ho das pekne peclive do barvy, muze ti slouzit pekne dlouho. A at scitam jak scitam, tak na desitku se s tema silentblokama dostat by bylo docela umeni :) Asi mas spatneho dodavatele nahradnich dilu :wink: :twisted: :lol:
Ja to mam tak nejak spocitany, zhruba, na silentbloky do napravnice zrovna tak tady koukam na policce, uz se mi tu nakou dobu valej, jen je tam nacpat :) A chci prave rovnou tak nak najednou i s tema v ramenech, spojovacky a silentbloky stabilizatoru jsem uz stih vsechny pred casem.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 09:07

Tu desítku jsem myslel, když bych kupoval nový rameno.
Strana bez ramene mě výjde cca 3500,- siláče+stabilizátor bez práce
ten komaxit vyžaduje vždy opískování + komaxit samotnej - cca min 1500,- no a jsem na 5 litrech + jsem počital to nový rameno - předpoklad tak 5000,- v AuTecu.
Mám sice možná drahej zdroj náhradních dílů, ale myslím, že se vyplatí kupovat origoš díly. Neorigo jsem zatím kupoval jen vodní pumpu. Pak blatník a na to jsem doplatil - nesedí tam krypl jeden :twisted: .

To co se mi stalo s tou miskou je podle mě výrobní, možná technologická vada. Ta miska je tam navařená. Je to vlastně hlubokotažnej plech asi 2mm tlustej a je tam ten vlis - ten "klobouček". No a jak to bylo od výroby přivařený nějak se tem dostala voda+sůl, což se samozřejmě zde nemá stát ani náhodou, páč tam nejni žádnej "odtok"- TAK SI MYSLÍM PŘÍPAD JEDEN Z MILIONU. To sem celej já, vždycky jsem nějakej "miliontej" kerýmu se něco vysere. :roll: :evil:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 05. 2004 13:42

Jo, samozrejme to se schvaluje kupovat original dily. Ale jak v jakych pripadech. Treba v tomto to neni od veci, protoze chces-li neco kvalitniho, tak druhovyroba, resp. vyrobek od vyrobce do prvovyroby nevyjde o moc levneji, nez "original" takze pro pocit muzes zajit do autecu a nezaplatis o tolik moc vic.
Ale i tak se proste nemuzu dopocitat cifer, ktere pises. Beru-li jednu stranu zhruba podle cen originalnich dilu, pripadne proste kvalitativniho ekvivalentu, tak to vidim asi takhle:
Silentblok napravnice: 700-800 Kc
Sada SB do jednoho ramene: 700-800 (802 Kc presne-cena BMW Bychl)
Spojovacka stabilizatoru: cca 400 Kc
Silentblok stabilizatoru: cca 100 Kc

Secteno a podtrzeno jsme nekde kolem dvojky. Takze tech 1500 co furt prebyva mi klidne muzes venovat :wink: :twisted: :lol:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 14:39

No a co stabilizátor? Cenu náhodou nevíš. myslím, že mám 14,5cm průměr.
Myslím, že by nebylo od věci vyměnit i stabilizátor. Proč dávat nový siláče na starou, možná unavenou tyč :D
Ty ceny mám zhruba stejný. Ty "hlavní" siláče - na to bacha ne každej tam má stejný, můžou bejt i excentrický cena cca 1200,-. No a to se pozná až, když se to vyndá.

Na ten problém s dvěma druhy silentbloků mě upozornil až pan Kořínek v AuTecu. Tady na foru to myslím zmíněno ještě nebylo.
Tak se klidně může stát, že někdo jede do říše pro věci, aby ušetřil a přiveze si jiný siláče :roll: .
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 05. 2004 17:12

14,5 cm ? Tak to je docela masitej stabilizator :)
Delaly se 12, 13,5 a 14,5 mm. Cenu teda nevim, muj se na americkych rovnych dalnicich nestacil moc unavit, je to docela svinsky ziva tyc (poznas pri vymene silentbloku :)) a vetsina na tom asi taky nebude tak zle, od toho jsou tam spojovacky, kde si to naprosto ucelne vyzerou klouby a silentbloky v nich - proto se stabilizator vetsinou nemeni a menenym spotrebnim artiklem jsou jeho spojovacky, pokud teda ze zahadnyho zachazeni neni nejak poskozenej.
"Hlavnim" silentblokem mas na mysli silentblok v napravnici ? Ten teda podle vseho je vsude stejnej.
Jina vec jsou silentbloky v ramenech. Tam opravdu jsou moznosti klasickych a excentrickych. Ale u tech v napravnici o teto moznosti pri nejmensim nevim a zdroje k tomu urcene o ni nevypovidaji take :)

Venca.

Příspěvek od Venca. » 22. 05. 2004 18:02

Jirka325:

Jen dotaz - ty spojovačky stabilizátoru se mění celý, nejde tedy jen vyměnit oka?
(Možná už to tu bylo, ale jen pro jistotu...)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 05. 2004 18:57

Venca. píše:Jirka325:

Jen dotaz - ty spojovačky stabilizátoru se mění celý, nejde tedy jen vyměnit oka?
(Možná už to tu bylo, ale jen pro jistotu...)
Ano, meni se cely. Psal jsem to i v tom threadu ve kterem jsi se na to ptal.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 19:01

Venca. píše:Jirka325:

Jen dotaz - ty spojovačky stabilizátoru se mění celý, nejde tedy jen vyměnit oka?
(Možná už to tu bylo, ale jen pro jistotu...)
Ty spojovačky - "psí kosti" se mění celý. Ta guma je tam přece navulkanizovaná. Je to taková ta "ojnička" ??? To myslíš ?
Koštuje 397,- z AuTecu.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 19:03

Jsem odpověděl Vencovi o pár sekund později. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca.

Příspěvek od Venca. » 22. 05. 2004 19:03

Jirka325, DAN:

Dík, jasný.

Já myslel, že to jde vyměnit jako futro.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 19:16

Jirka325 píše:14,5 cm ? Tak to je docela masitej stabilizator :)
Delaly se 12, 13,5 a 14,5 mm.
"Hlavnim" silentblokem mas na mysli silentblok v napravnici ? Ten teda podle vseho je vsude stejnej.
Jina vec jsou silentbloky v ramenech. Tam opravdu jsou moznosti klasickych a excentrickych. Ale u tech v napravnici o teto moznosti pri nejmensim nevim a zdroje k tomu urcene o ni nevypovidaji take :)
NJN teď jsem dělal zednický práce na baráku a tak všechny míry beru v cm, akorát nepřevádím :twisted: :oops:

Myslím ty dva "hlavní" a vlastně jediný silentbloky v ramenech. Jsou na každý straně dva.
Jestli jsou exentrický nebo ne, to asi poznám jedině, když sundám "rameno" to "véčko" ( nevím kua správnej název - vlečný/tlačný rameno, úhlová poloosa, kyvná poloosa s dvojitým závěsem :roll: :D :oops: fakt neznám správnej tech. název, ale víme o čem je řeč, doufám-je to na Maranelově obrázku) , jinak to asi pohledem na ten bazmek nepoznám, že ???
Sundám a uvidím - buď válec ( mezikruží guma/ocelová trubička) a nebo něco výstřednýho - osa kývání není uprostřed děr v ramenech, kde jsou uloženy silentbloky.

A teďka si to du hodit, sem se uplně vyčerpal - snad jsem to nějak vyjádřil srozumitelně :roll:

Jde mi hlavně o to, když koupím starší rameno a tam budou jiný siláče, než mám já, tak to asi nejde zaměnit.
Pease pomožte někdo radou. Sákriš.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 22. 05. 2004 19:23

dal jsem dotaz do ETK a vyjely na mě obě možnosti
buď : set rubber mounting
nebo : set rubber mounting eccentric
tak taky nevím co tam mám
jinak správně je asi vlečný rameno
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 05. 2004 19:52

Paráda :D
Tak nakonec je to jedno. Rozdíl je prej jenom co je tam vložený - jakej silentblock. Takže to bude ve finále na mě.
Na vlečným rameni to nezáleží, to je prej pro obě alternativy stejný.

Co je ještě pro mě otázkou, je jestli je vlečný rameno pro ABS a pro bez ABS. Je to stejný nebo jsou dvě (dva druhy) ???
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 22. 05. 2004 19:58

DAN píše:Paráda :D
Tak nakonec je to jedno. Rozdíl je prej jenom co je tam vložený - jakej silentblock. Takže to bude ve finále na mě.
Na vlečným rameni to nezáleží, to je prej pro obě alternativy stejný.

Co je ještě pro mě otázkou, je jestli je vlečný rameno pro ABS a pro bez ABS. Je to stejný nebo jsou dvě (dva druhy) ???
ABS a nonABS jsou rozdilne

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 22. 05. 2004 20:05

mě ukázalo ETK toto:trailing arm left-33 32 1 137 641
for vehicles with ABS trailing arm left-33 32 1 137 641
takže jsou stejný
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Odpovědět