plusy a minusy E30 320i
plusy a minusy E30 320i
Jsem zatím jen student s minimálními příjmy, ale rád bych si pořídil E30. Jako nejvhodnější se mi zdá 320i. Rád bych se zeptal co si o tomto modelu myslíte. Jaké má výhody a nevýhody, jak už při provozu tak při údržbě. Jaké výdaje mohu očekávat u auta z roku 87.
Neberte mě prosím jako nějakého nagelovaného frajírka co si z toho chce udělat "Ajroplán" á la F&F.
E30 chci protože je to výkonné, a tudíž bezpečné auto. Krom toho je to naprostá a bezkonkurenční klasika. (Nepočítám můj oblíbený Typ-E[Jaguar]). Jako budoucí letecký mechanik bych si "většinu" prací měl umět udělat sám.
Naposledy upravil(a) Shade dne 26. 04. 2004 17:16, celkem upraveno 1 x.
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)
Nechci tě nějak odrazovat a urážet 320i, ale jedno sem měl-dobře byl to pekáč-ale už bych to nikdy nechtěl...
žrala mi víc 325i a výkon taky nicmoc a k tomu větší pojistka
jestli chceš 6vála, tak na tvém místě bych volil 323i nebo 325i
žrala mi víc 325i a výkon taky nicmoc a k tomu větší pojistka
jestli chceš 6vála, tak na tvém místě bych volil 323i nebo 325i
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
- Spooky-0987
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 29. 07. 2003 04:07
- Bydliště: západní čechy - KV kraj
mno nevim jak kdo, ale ja jezdim s 320 ve meste do 10ti a to nejezdim 50, a na dalku, sokolov plzen a zpet pri rychlosti okolo 120-160 jsem mel prumer 8,5L, tak nevim proc vsichni rikaj ze to nejede a chlasta, asi zalezi na tom jak je motor odhonejej, pravda je ze ja mam nalitano uz 92tkm 
e30/320i rv 88
přesně tak...to moje muselo bejt vylítaný jako svin, páč to žralo tak 16Spooky-0987 píše:asi zalezi na tom jak je motor odhonejej....
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
vesmes vsechno uz zde zaznelo tak to akorat potvrdim a shrnu
k vyhodam urcite to ze jich je taj spousta a muzes si vybrat auto i podle jinych indicii, z toho se dale aci odviji i nizsi porizovaci cena. potom kdyz uz E30 tak 320 je ten 1. poradnej motor (nic proti 316, 318i ae pokud se nekdo sveze v 318 a 320 tak urcite bude chtit 320 i za cenu vyssi pojistky) taky je to uz 6-tival a ten zvuk uz ti nikdo neodepre i bez vsech ladaku a taky tenhle motor nikdo neuzene, se spotrebou je to taky trochu nakladnejsi ae zalezi opravdu na stavu motoru a pak hlavne na zpusobu jizdy- 320 zas nemusis tolik honit
a nevyhody pak teda vyssi pojistka (nevim kolik ted je eci 4500 a 7000)
pak teda spotreba a i udrzba mas o dva valce vic takze pokud menis ventily nebo svicky tak... no a pokud to srovnas s treba 323i nebo 325i
tak 320i ma mensi efektivitu prave kuli pojistce ktera je stejna a ve spotrebe zde uz takove rozdily nesou.. jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil
ja sem taky chudej student ae chtel sem BMW za cenu toho ze pak uz nebudu mit prachy na nic jinyho mam 320 a taky me obcas stve a vymenil bych ji za 316 ae zas jindy sem rad ze mam poradny auto a chtel bych rovnou 323i
tady je trochu problem v tom ze 320 stoji primo uprostred a stretavaj se v ni spise nevyhody z krajnich verzi
proste bud chces teda BMW ae ekonomicky tak mas 318 nebo chces letadlo tak mas 325..320 to akorat cvakas ruceni a benzin jak blazen a vykonu stejne moc nepoberes
no je to na tobe kdyz to tak sleduju tak sem ti vlastne poradil velky ho-no
no snad ti to acpon trosku pomuze
k vyhodam urcite to ze jich je taj spousta a muzes si vybrat auto i podle jinych indicii, z toho se dale aci odviji i nizsi porizovaci cena. potom kdyz uz E30 tak 320 je ten 1. poradnej motor (nic proti 316, 318i ae pokud se nekdo sveze v 318 a 320 tak urcite bude chtit 320 i za cenu vyssi pojistky) taky je to uz 6-tival a ten zvuk uz ti nikdo neodepre i bez vsech ladaku a taky tenhle motor nikdo neuzene, se spotrebou je to taky trochu nakladnejsi ae zalezi opravdu na stavu motoru a pak hlavne na zpusobu jizdy- 320 zas nemusis tolik honit
a nevyhody pak teda vyssi pojistka (nevim kolik ted je eci 4500 a 7000)
pak teda spotreba a i udrzba mas o dva valce vic takze pokud menis ventily nebo svicky tak... no a pokud to srovnas s treba 323i nebo 325i
tak 320i ma mensi efektivitu prave kuli pojistce ktera je stejna a ve spotrebe zde uz takove rozdily nesou.. jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil
ja sem taky chudej student ae chtel sem BMW za cenu toho ze pak uz nebudu mit prachy na nic jinyho mam 320 a taky me obcas stve a vymenil bych ji za 316 ae zas jindy sem rad ze mam poradny auto a chtel bych rovnou 323i
tady je trochu problem v tom ze 320 stoji primo uprostred a stretavaj se v ni spise nevyhody z krajnich verzi
no je to na tobe kdyz to tak sleduju tak sem ti vlastne poradil velky ho-no
----------------------:)
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Studentovi bych naopak etu velmi doporucil, vyssi povinne ruceni vyrovna, ba dokonce prebije nizsi spotreba.And píše:... jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Eta je model 325e, ma zdvihovy objem 2.7 litru (tim padem to nejvyssi povinne ruceni), omezovac otacek na 5000 rpm, vysoky kroutici moment. Je to benzinovy motor projevujici se jako diesel, idelani auto na dlouhe cesty. Diky nizkym otackam a "dlouhemu" stalemu prevodu v zadni naprave ma znatelne nizsi spotrebu nez 320i/325i a pritom pocitove lepsi dynamiku nez 320i. Jedinym jejim zaporem je jiz zminena vyska "povinneho ruceni".Shade píše:mám jednu naprosto kacířskou otázku . . . Co je to ta ETA? Jakou má motorickou zvláštnost?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Z povinneho ruceni budou platit kazdemu jinemu jen tobe ne, tak najdi tu kde jsou nejvetsi bonusy za bezeskodni prubeh. V cenach neni nijak dramaticky rozdil.Shade píše:můžete mi někdo napsat link na ceník nějaké pojišťovny se, kterou máte dobré zkušenosti
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Protoze typ motoru se eviduje a odbornik podle etackeho Motronicu a prevodovky pozna ze nejde o 325i.tomik píše:Proč si nenechat přepsat 2,7 na 2,5?..
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
325i ma typ 256K1 (v pripade KATove verze)Anonymous píše:Typ se eviduje ale ne obsah.
325e ma typ 276KA nebo 276KB
Typ je tedy rozdilny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
mozna to prebije tobe kdyz najezdis 40 tisic rocne ae ja jako student najezdim tisicu ze bys to spocital na prstech jedny ruky a myslim ze on na tom bude taky tak nak, spotreba neni zas tak dramaticky nizsi a pojistka 11 tisic pro studenta?Francis píše:Studentovi bych naopak etu velmi doporucil, vyssi povinne ruceni vyrovna, ba dokonce prebije nizsi spotreba.And píše:... jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil ...
----------------------:)
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Trošku píchnu do vosího hnízda.
Myslím, že co se výkonostních parametrů týče, dá se dvoulitr M20 shrnout větou klasika - jede jako 1.8 a žere jako 2.5i.
Dvoulitr (ten katovej) má, řekl bych, docela nízkou hodnotu kompresního poměru, díky tomu má krouťák, na dvoulitr jen, 164 Nm, hodnota výkonu je možná dostačující 95 kW, ale krouťák je, si myslím, důležitější.
Eta má 90 kW výkon (důležitý je, že je to při nižších otáčkách), ale docela brutální krouťák 230 Nm. S Etou roztrháš asfalt jako prd.
Ten dvoulitr, díky menší komresi má dobrej předpoklad, že vydrží větší porci km, ale ne oproti Etě. Etiček je spousta s údajem na počitadle km přes 300 000 a motor je většinou v pohodě.
Měl jsem dobrou možnost srovnání 2.0 vs Eta - jednoznačně bych šel do Ety. Minimálně kvůli spotřebě. Chlastá vždy cca o dva litry / 100km méně.
Neočekávej od dvoulitru nějakej "bezpečnej" výkon. kolikrát se mi stalo, že mu "došel" dech při předjíždění - došlo mi, že to nejní žádný dělo. To 325i je bomba, má skoro vždy dostatek síly (krouťáku) k razantnímu - bezpečnému předjetí. A určitě ne nepodstatný je to, že se za ní platí stejný pov. ruč a spotřeba je určitě nižší, jak u 2.0.
Prostě dvoulitr nebrat
Moje doporučení : 2.5i, 2.3i, 2.5e (eta), 1.8iS (16v), ....pytel hoven,..., nic,...., trabant,.... a pak ten zbytek
No a teď, aby se tady nějakej čas newokazoval.
P.S.: Nejni to zas tak hrozný, jak jsem to vylíčil (ten 2.0), za tím iS v mém pořadníku následuje 2.0, trabanta nebrat. :all coholic:
Myslím, že co se výkonostních parametrů týče, dá se dvoulitr M20 shrnout větou klasika - jede jako 1.8 a žere jako 2.5i.
Dvoulitr (ten katovej) má, řekl bych, docela nízkou hodnotu kompresního poměru, díky tomu má krouťák, na dvoulitr jen, 164 Nm, hodnota výkonu je možná dostačující 95 kW, ale krouťák je, si myslím, důležitější.
Eta má 90 kW výkon (důležitý je, že je to při nižších otáčkách), ale docela brutální krouťák 230 Nm. S Etou roztrháš asfalt jako prd.
Ten dvoulitr, díky menší komresi má dobrej předpoklad, že vydrží větší porci km, ale ne oproti Etě. Etiček je spousta s údajem na počitadle km přes 300 000 a motor je většinou v pohodě.
Měl jsem dobrou možnost srovnání 2.0 vs Eta - jednoznačně bych šel do Ety. Minimálně kvůli spotřebě. Chlastá vždy cca o dva litry / 100km méně.
Neočekávej od dvoulitru nějakej "bezpečnej" výkon. kolikrát se mi stalo, že mu "došel" dech při předjíždění - došlo mi, že to nejní žádný dělo. To 325i je bomba, má skoro vždy dostatek síly (krouťáku) k razantnímu - bezpečnému předjetí. A určitě ne nepodstatný je to, že se za ní platí stejný pov. ruč a spotřeba je určitě nižší, jak u 2.0.
Prostě dvoulitr nebrat
Moje doporučení : 2.5i, 2.3i, 2.5e (eta), 1.8iS (16v), ....pytel hoven,..., nic,...., trabant,.... a pak ten zbytek
No a teď, aby se tady nějakej čas newokazoval.
P.S.: Nejni to zas tak hrozný, jak jsem to vylíčil (ten 2.0), za tím iS v mém pořadníku následuje 2.0, trabanta nebrat. :all coholic:
BMW The Ultimate Driving Machine


