plusy a minusy E30 320i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Shade
Příspěvky: 33
Registrován: 11. 04. 2004 10:28

plusy a minusy E30 320i

Příspěvek od Shade » 26. 04. 2004 16:52

Jsem zatím jen student s minimálními příjmy, ale rád bych si pořídil E30. Jako nejvhodnější se mi zdá 320i. Rád bych se zeptal co si o tomto modelu myslíte. Jaké má výhody a nevýhody, jak už při provozu tak při údržbě. Jaké výdaje mohu očekávat u auta z roku 87. :!: Neberte mě prosím jako nějakého nagelovaného frajírka co si z toho chce udělat "Ajroplán" á la F&F. :!: E30 chci protože je to výkonné, a tudíž bezpečné auto. Krom toho je to naprostá a bezkonkurenční klasika. (Nepočítám můj oblíbený Typ-E[Jaguar]). Jako budoucí letecký mechanik bych si "většinu" prací měl umět udělat sám.
Naposledy upravil(a) Shade dne 26. 04. 2004 17:16, celkem upraveno 1 x.
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 26. 04. 2004 17:15

Nechci tě nějak odrazovat a urážet 320i, ale jedno sem měl-dobře byl to pekáč-ale už bych to nikdy nechtěl...
žrala mi víc 325i a výkon taky nicmoc a k tomu větší pojistka
jestli chceš 6vála, tak na tvém místě bych volil 323i nebo 325i
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 26. 04. 2004 17:29

na nizkej prijem doporucuji ETU....pojistka je vyssi ale to se uz nejak polepi... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 26. 04. 2004 17:41

mno nevim jak kdo, ale ja jezdim s 320 ve meste do 10ti a to nejezdim 50, a na dalku, sokolov plzen a zpet pri rychlosti okolo 120-160 jsem mel prumer 8,5L, tak nevim proc vsichni rikaj ze to nejede a chlasta, asi zalezi na tom jak je motor odhonejej, pravda je ze ja mam nalitano uz 92tkm :D
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 26. 04. 2004 17:44

Spooky-0987 píše:asi zalezi na tom jak je motor odhonejej.... :D
přesně tak...to moje muselo bejt vylítaný jako svin, páč to žralo tak 16
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 26. 04. 2004 17:48

Ja jezdim po praze z 320i v prumeru za 10, ale uz jsem mel i 8. Vyhodu 320i vydim v tom ze jich se spustu a je tudiz vetsi vyber, navic ty motory se daj sehnat skoro zadarmo protoze je nikdo nechce :) tot muj nazor
5er

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 26. 04. 2004 18:39

vesmes vsechno uz zde zaznelo tak to akorat potvrdim a shrnu
k vyhodam urcite to ze jich je taj spousta a muzes si vybrat auto i podle jinych indicii, z toho se dale aci odviji i nizsi porizovaci cena. potom kdyz uz E30 tak 320 je ten 1. poradnej motor (nic proti 316, 318i ae pokud se nekdo sveze v 318 a 320 tak urcite bude chtit 320 i za cenu vyssi pojistky) taky je to uz 6-tival a ten zvuk uz ti nikdo neodepre i bez vsech ladaku a taky tenhle motor nikdo neuzene, se spotrebou je to taky trochu nakladnejsi ae zalezi opravdu na stavu motoru a pak hlavne na zpusobu jizdy- 320 zas nemusis tolik honit
a nevyhody pak teda vyssi pojistka (nevim kolik ted je eci 4500 a 7000)
pak teda spotreba a i udrzba mas o dva valce vic takze pokud menis ventily nebo svicky tak... no a pokud to srovnas s treba 323i nebo 325i
tak 320i ma mensi efektivitu prave kuli pojistce ktera je stejna a ve spotrebe zde uz takove rozdily nesou.. jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil
ja sem taky chudej student ae chtel sem BMW za cenu toho ze pak uz nebudu mit prachy na nic jinyho mam 320 a taky me obcas stve a vymenil bych ji za 316 ae zas jindy sem rad ze mam poradny auto a chtel bych rovnou 323i
tady je trochu problem v tom ze 320 stoji primo uprostred a stretavaj se v ni spise nevyhody z krajnich verzi :? proste bud chces teda BMW ae ekonomicky tak mas 318 nebo chces letadlo tak mas 325..320 to akorat cvakas ruceni a benzin jak blazen a vykonu stejne moc nepoberes
no je to na tobe kdyz to tak sleduju tak sem ti vlastne poradil velky ho-no :lol: no snad ti to acpon trosku pomuze
----------------------:)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 19:12

And píše:... jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil ...
Studentovi bych naopak etu velmi doporucil, vyssi povinne ruceni vyrovna, ba dokonce prebije nizsi spotreba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Shade
Příspěvky: 33
Registrován: 11. 04. 2004 10:28

Příspěvek od Shade » 26. 04. 2004 19:21

mám jednu naprosto kacířskou otázku . . . Co je to ta ETA? Jakou má motorickou zvláštnost?
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 19:28

Shade píše:mám jednu naprosto kacířskou otázku . . . Co je to ta ETA? Jakou má motorickou zvláštnost?
Eta je model 325e, ma zdvihovy objem 2.7 litru (tim padem to nejvyssi povinne ruceni), omezovac otacek na 5000 rpm, vysoky kroutici moment. Je to benzinovy motor projevujici se jako diesel, idelani auto na dlouhe cesty. Diky nizkym otackam a "dlouhemu" stalemu prevodu v zadni naprave ma znatelne nizsi spotrebu nez 320i/325i a pritom pocitove lepsi dynamiku nez 320i. Jedinym jejim zaporem je jiz zminena vyska "povinneho ruceni".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Shade
Příspěvky: 33
Registrován: 11. 04. 2004 10:28

Příspěvek od Shade » 26. 04. 2004 19:33

můžete mi někdo napsat link na ceník nějaké pojišťovny se, kterou máte dobré zkušenosti
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 19:40

Shade píše:můžete mi někdo napsat link na ceník nějaké pojišťovny se, kterou máte dobré zkušenosti
Z povinneho ruceni budou platit kazdemu jinemu jen tobe ne, tak najdi tu kde jsou nejvetsi bonusy za bezeskodni prubeh. V cenach neni nijak dramaticky rozdil.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 26. 04. 2004 19:54

Proč si nenechat přepsat 2,7 na 2,5?..

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 19:59

tomik píše:Proč si nenechat přepsat 2,7 na 2,5?..
Protoze typ motoru se eviduje a odbornik podle etackeho Motronicu a prevodovky pozna ze nejde o 325i.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 26. 04. 2004 20:05

Typ se eviduje ale ne obsah.

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 26. 04. 2004 20:07

Anonymous píše:Typ se eviduje ale ne obsah.
Ehm...typ znamena taky obsah 206 - 2,0 R6 276 - 2,7 R6...
5er

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 26. 04. 2004 20:08

Anonymous píše:Typ se eviduje ale ne obsah.
325i ma typ 256K1 (v pripade KATove verze)
325e ma typ 276KA nebo 276KB

Typ je tedy rozdilny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomik » 26. 04. 2004 20:23

OK,OK.TAk mě nesežerte.Ja to znám.Jen říkám co mi v praze kdysi dávno pan S. NAVRHOVAL.tak se do mě nepouštějte. :( :( :( :( :( :cry: :cry:

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 26. 04. 2004 20:36

Francis píše:
And píše:... jinak etu ani diesela bych ti nedoporucil ...
Studentovi bych naopak etu velmi doporucil, vyssi povinne ruceni vyrovna, ba dokonce prebije nizsi spotreba.
mozna to prebije tobe kdyz najezdis 40 tisic rocne ae ja jako student najezdim tisicu ze bys to spocital na prstech jedny ruky a myslim ze on na tom bude taky tak nak, spotreba neni zas tak dramaticky nizsi a pojistka 11 tisic pro studenta?
----------------------:)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 26. 04. 2004 20:45

Trošku píchnu do vosího hnízda. :twisted:
Myslím, že co se výkonostních parametrů týče, dá se dvoulitr M20 shrnout větou klasika - jede jako 1.8 a žere jako 2.5i.
Dvoulitr (ten katovej) má, řekl bych, docela nízkou hodnotu kompresního poměru, díky tomu má krouťák, na dvoulitr jen, 164 Nm, hodnota výkonu je možná dostačující 95 kW, ale krouťák je, si myslím, důležitější.
Eta má 90 kW výkon (důležitý je, že je to při nižších otáčkách), ale docela brutální krouťák 230 Nm. S Etou roztrháš asfalt jako prd. :D
Ten dvoulitr, díky menší komresi má dobrej předpoklad, že vydrží větší porci km, ale ne oproti Etě. Etiček je spousta s údajem na počitadle km přes 300 000 a motor je většinou v pohodě.
Měl jsem dobrou možnost srovnání 2.0 vs Eta - jednoznačně bych šel do Ety. Minimálně kvůli spotřebě. Chlastá vždy cca o dva litry / 100km méně.
Neočekávej od dvoulitru nějakej "bezpečnej" výkon. kolikrát se mi stalo, že mu "došel" dech při předjíždění - došlo mi, že to nejní žádný dělo. To 325i je bomba, má skoro vždy dostatek síly (krouťáku) k razantnímu - bezpečnému předjetí. A určitě ne nepodstatný je to, že se za ní platí stejný pov. ruč a spotřeba je určitě nižší, jak u 2.0.
Prostě dvoulitr nebrat 8)
Moje doporučení : 2.5i, 2.3i, 2.5e (eta), 1.8iS (16v), ....pytel hoven,..., nic,...., trabant,.... a pak ten zbytek :lol:
No a teď, aby se tady nějakej čas newokazoval.
P.S.: Nejni to zas tak hrozný, jak jsem to vylíčil (ten 2.0), za tím iS v mém pořadníku následuje 2.0, trabanta nebrat. :all coholic:
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět