Klimakompresor - problem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Klimakompresor - problem

Příspěvek od Prox » 09. 06. 2007 19:06

mam klimu puvodne jeste na R12, ale nekdo uz to nejak predelaval takze vysokotlakej ventil ma uz rychlouzaver a je na nem cedulka s R134a (kompresor stale puvodni R12). Nedavno jsem nechal doplnovat klimu a par tydnu to chodilo v pohode, dneska jsem si vsiml ze kompresor je dost hlucnej (pred doplnenim nebyl skoro slyset, ale taky to bylo skoro prazdny a skoro to nechladilo) obcas i zajeci jako kdyz v nem neco dre. Nekde jsem tusim cetl ze R12 mazala sama o sobe, ted pri doplneni mi tam hodili 10g oleje, nicmene jak se zda nemaze to dobre (jinak klima porad chladi v pohode). Takze co ted s tim, netusi nekdo jakej olej se tam musi napustit ci co s tim?
5er

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 10. 06. 2007 19:01

R12 samoosobě nemaže, je tam také olej, a musí tam být ten správný olej aby se s chladivem smísil, což možná u tebe bude problém a kompresor se zadírá.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 10. 06. 2007 19:12

no asi to hodim nekam kde tomu rozumi, nakonec to asi vratim zpatky a necham tam dat nejakou nahradu r12 a bude
5er

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 11. 06. 2007 01:24

Máš SZ
Co si pamatuju, tak mi to plnili podle kompresoru. Štítky a uzávěry...kdo ví, co tam skopčáci bastlili.

Huncak
Příspěvky: 260
Registrován: 06. 10. 2005 14:39
Bydliště: Dřínov 44

klima

Příspěvek od Huncak » 11. 06. 2007 06:52

problém bude asi s mazáním kompresoru,pro plyn R134a je jinej kompresor nestačí jenom vyměnit ty ventilky.mám doma obě verze klimy jak s R12 tak s R134a a kompresory jsou ůplně jiné a rozdíl je v ještě ve ventilech,zbytek je stejnej.dal bych tam plyn co tam patří a mělo by to být v pohodě.tu R12 seženeš
V LPG je síla

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: klima

Příspěvek od Hanis » 11. 06. 2007 16:18

Huncak píše:R12 seženeš
R12 asi těžko, je zakázáno jí používat a je za ní náhrada R49a
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Re: klima

Příspěvek od Prox » 11. 06. 2007 18:46

no ja jsem ted prave zjistil, podle protokolu o plneni ktery probehlo pred rokem ze tam byl napustenej isceon.. by me zajimalo jakej mongol tam dal tu visacku R134a :? :roll:
5er

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 12. 06. 2007 07:33

pri nahrade se meni komplet napln? nebo se jenom doposuti chybejici mnozstvi?
diky
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 12. 06. 2007 18:55

Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 12. 06. 2007 20:48

Macek píše:Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
ale pokud je treba pri prechodu y R12 na R134 menit kompresor ...
kdyz jsme se koukal u BMW na prestavnou sadu .. cena nebyla uplne nejnizsi :) (e34)
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 13. 06. 2007 07:11

ajfel píše:
Macek píše:Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
ale pokud je treba pri prechodu y R12 na R134 menit kompresor ...
kdyz jsme se koukal u BMW na prestavnou sadu .. cena nebyla uplne nejnizsi :) (e34)
petr
ta cena je celkem v pohode, 3500 neni tolik..aspon na e30..problem je kompresor za 16 :))
5er

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 13. 06. 2007 07:12

Macek píše:Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
vymenit olej...za jakej a kolik? Nevis o nekom kdo by se v tom vyznal a tyhle ukony udelal?
5er

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 13. 06. 2007 07:31

Prox píše:
ajfel píše:
ale pokud je treba pri prechodu y R12 na R134 menit kompresor ...
kdyz jsme se koukal u BMW na prestavnou sadu .. cena nebyla uplne nejnizsi :) (e34)
petr
ta cena je celkem v pohode, 3500 neni tolik..aspon na e30..problem je kompresor za 16 :))
no .. ja to pocital jako komplet .. 20 bez dane :(
kompresor je za 14 :)
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 13. 06. 2007 13:28

Kompresor může zůstat původní, stačí vyměnit ten olej. Musí tam být olej pro chladivo R134. Funguje to i s tím původním, ale jak dlouho to ten kompresor vydrží je ve hvězdách... Stejně tak je dobré olej vyměnit, pokuď je použit starší kompresor, který nebyl dobře zašpuntován- nesmí tam být vlhkost. Olej by měli mít všichni klimatizéři... je ale fakt, že to dneska dělá kde kdo a málo kdo zná a dodržuje technologii...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 13. 06. 2007 13:57

Macek píše:Kompresor může zůstat původní, stačí vyměnit ten olej. Musí tam být olej pro chladivo R134. Funguje to i s tím původním, ale jak dlouho to ten kompresor vydrží je ve hvězdách... Stejně tak je dobré olej vyměnit, pokuď je použit starší kompresor, který nebyl dobře zašpuntován- nesmí tam být vlhkost. Olej by měli mít všichni klimatizéři... je ale fakt, že to dneska dělá kde kdo a málo kdo zná a dodržuje technologii...
no prave.. olej tam nejaky byl..jaky to netusim + me tam prifouknuli pri plneni R134 10g nejakyho oleje.. kolik ho tam celkem je to netusim..
5er

Uživatelský avatar
Birkoff
Příspěvky: 115
Registrován: 22. 04. 2005 06:47
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Birkoff » 14. 06. 2007 06:52

Řešil jsem podobnej problém. Klima původně R12 po přendání z auta do auta kompletní vylití oleje, nyní R134a + olej co k tomu patří + barvivo a 3roky pohoda. Nic ostatního jsem neměnil. Klimatizák velmi rozumnej chlap, vysvětlil mi změnu chladiva,oleje a měl pravdu. Žádnej kravál, prostě nic, jen to chladí (možná o trochu míň než původně). Tolik moje zkušenost.

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 14. 06. 2007 07:03

ma nekdo nejaky doporuceni na nekoho v praze, kdo tomu rozumi, ne nejakej penuservis kde si koupili masinu a vi prd :)
5er

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 14. 06. 2007 09:30

Birkoff píše:Řešil jsem podobnej problém. Klima původně R12 po přendání z auta do auta kompletní vylití oleje, nyní R134a + olej co k tomu patří + barvivo a 3roky pohoda. Nic ostatního jsem neměnil. Klimatizák velmi rozumnej chlap, vysvětlil mi změnu chladiva,oleje a měl pravdu. Žádnej kravál, prostě nic, jen to chladí (možná o trochu míň než původně). Tolik moje zkušenost.
proc potom u bmw davaji na r134a novy kompresor?
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 14. 06. 2007 11:52

Prox píše:ma nekdo nejaky doporuceni na nekoho v praze, kdo tomu rozumi, ne nejakej penuservis kde si koupili masinu a vi prd :)
Brema vedle holešovické tržnice, dělají jen klimatizace.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 14. 06. 2007 12:01

diky :wink: se tam objednam
5er

Odpovědět