Klimakompresor - problem
Klimakompresor - problem
mam klimu puvodne jeste na R12, ale nekdo uz to nejak predelaval takze vysokotlakej ventil ma uz rychlouzaver a je na nem cedulka s R134a (kompresor stale puvodni R12). Nedavno jsem nechal doplnovat klimu a par tydnu to chodilo v pohode, dneska jsem si vsiml ze kompresor je dost hlucnej (pred doplnenim nebyl skoro slyset, ale taky to bylo skoro prazdny a skoro to nechladilo) obcas i zajeci jako kdyz v nem neco dre. Nekde jsem tusim cetl ze R12 mazala sama o sobe, ted pri doplneni mi tam hodili 10g oleje, nicmene jak se zda nemaze to dobre (jinak klima porad chladi v pohode). Takze co ted s tim, netusi nekdo jakej olej se tam musi napustit ci co s tim?
5er
klima
problém bude asi s mazáním kompresoru,pro plyn R134a je jinej kompresor nestačí jenom vyměnit ty ventilky.mám doma obě verze klimy jak s R12 tak s R134a a kompresory jsou ůplně jiné a rozdíl je v ještě ve ventilech,zbytek je stejnej.dal bych tam plyn co tam patří a mělo by to být v pohodě.tu R12 seženeš
V LPG je síla
Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
ale pokud je treba pri prechodu y R12 na R134 menit kompresor ...Macek píše:Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
kdyz jsme se koukal u BMW na prestavnou sadu .. cena nebyla uplne nejnizsi

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
ta cena je celkem v pohode, 3500 neni tolik..aspon na e30..problem je kompresor za 16ajfel píše:ale pokud je treba pri prechodu y R12 na R134 menit kompresor ...Macek píše:Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
kdyz jsme se koukal u BMW na prestavnou sadu .. cena nebyla uplne nejnizsi(e34)
petr

5er
vymenit olej...za jakej a kolik? Nevis o nekom kdo by se v tom vyznal a tyhle ukony udelal?Macek píše:Jestli je tam isceon, tak už víš proč tam toho bylo malo... R12 je velmi podobná R134, R134 chladí lépe- dává se jí tam o 20%méně než je psaná náplň R12, Je ale potřeba vyměnit olej v kompresoru!!! Isceon je sice náhražka, ale agresivní na těnící prvky... isceon určitě nebrat...
5er
no .. ja to pocital jako komplet .. 20 bez daneProx píše:ta cena je celkem v pohode, 3500 neni tolik..aspon na e30..problem je kompresor za 16ajfel píše:
ale pokud je treba pri prechodu y R12 na R134 menit kompresor ...
kdyz jsme se koukal u BMW na prestavnou sadu .. cena nebyla uplne nejnizsi(e34)
petr)

kompresor je za 14

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Kompresor může zůstat původní, stačí vyměnit ten olej. Musí tam být olej pro chladivo R134. Funguje to i s tím původním, ale jak dlouho to ten kompresor vydrží je ve hvězdách... Stejně tak je dobré olej vyměnit, pokuď je použit starší kompresor, který nebyl dobře zašpuntován- nesmí tam být vlhkost. Olej by měli mít všichni klimatizéři... je ale fakt, že to dneska dělá kde kdo a málo kdo zná a dodržuje technologii...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
no prave.. olej tam nejaky byl..jaky to netusim + me tam prifouknuli pri plneni R134 10g nejakyho oleje.. kolik ho tam celkem je to netusim..Macek píše:Kompresor může zůstat původní, stačí vyměnit ten olej. Musí tam být olej pro chladivo R134. Funguje to i s tím původním, ale jak dlouho to ten kompresor vydrží je ve hvězdách... Stejně tak je dobré olej vyměnit, pokuď je použit starší kompresor, který nebyl dobře zašpuntován- nesmí tam být vlhkost. Olej by měli mít všichni klimatizéři... je ale fakt, že to dneska dělá kde kdo a málo kdo zná a dodržuje technologii...
5er
Řešil jsem podobnej problém. Klima původně R12 po přendání z auta do auta kompletní vylití oleje, nyní R134a + olej co k tomu patří + barvivo a 3roky pohoda. Nic ostatního jsem neměnil. Klimatizák velmi rozumnej chlap, vysvětlil mi změnu chladiva,oleje a měl pravdu. Žádnej kravál, prostě nic, jen to chladí (možná o trochu míň než původně). Tolik moje zkušenost.
proc potom u bmw davaji na r134a novy kompresor?Birkoff píše:Řešil jsem podobnej problém. Klima původně R12 po přendání z auta do auta kompletní vylití oleje, nyní R134a + olej co k tomu patří + barvivo a 3roky pohoda. Nic ostatního jsem neměnil. Klimatizák velmi rozumnej chlap, vysvětlil mi změnu chladiva,oleje a měl pravdu. Žádnej kravál, prostě nic, jen to chladí (možná o trochu míň než původně). Tolik moje zkušenost.
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha