Aký motor na závody???

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Aký motor na závody???

Příspěvek od prodrive » 16. 11. 2005 22:51

Mám problém. :( Pripravujem auto na závody do vrchu. Už je takmer hotové a teraz stojím pred rozhodnutím, aký motor do toho vraziť. M3 a 320is nepripadajú z finančných dôvodov do úvahy, podľa odborníkov z BMWpower 318is nieje vhodný na úpravu na závody. Takže sa rozhodujem medzi 320 24V, resp. 325 24V. 325 je problém zohnať, 320 má zasa dosť malý seriový výkon. Nepoznám ani hranicu výkonov, na ktorú sa dajú tieto motory naladiť. Myslím ladenie z použitím serioveho spodku motora. Budem vďačný za každú radu, názor, alebo link.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 16. 11. 2005 23:27

jaká kastle? kolik to zatim váží?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 17. 11. 2005 09:44

je to kasňa e-30 kupe, kopmlet očistená od protikoroznych a protihlukových hmôt, namiesto skiel má lexan, lahké laminátové blatníky M3, vykuchané dvere, kapoty a pod. Momentálne som to nevážil, ale predpokladám, že by to bez motora malo nejakých 650-700 kg.

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 17. 11. 2005 11:05

ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 17. 11. 2005 14:58

M52 je celohliník? Ako je to tam s Vanosom? Neviem, či tam nie je problém s elektroinštaláciou u týchto nových motorov, myslím, že to ide len s originál palubovkou a klúčom.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2374
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 17. 11. 2005 15:25

stejné problémy jako s M50-tkou....jen o hodně lepší M52 je vždy vanos a všechny imobilizační věci o kterých si slyšel nemají žádný vliv na běh motoru nebo sytém starování....spíše mě zaráží že jdeš do takhle náročných úprav když nemáš podle mě základní znalosti o montáži a komplikacích co tě čekají. Co jsem zatím viděl auto M50 2,5 bez vanosu měřené na brzdě tak max výkon 220PS. Co vse bylo dělané nevím, protože borec to tak koupil. Pokud je k mání ta 2,8sma tek neváhej ani chvíli.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 17. 11. 2005 16:11

z mechanických vecí nemám strach, nebojím sa, že by som tam ten motor nedostal. V elektronike sa ale moc nevyznám. Okrem toho, celý motor si chcem nechať upraviť profíkom, ide len o to, aby som zvolil dobrý základ.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2374
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 17. 11. 2005 18:19

prodrive píše:z mechanických vecí nemám strach, nebojím sa, že by som tam ten motor nedostal. V elektronike sa ale moc nevyznám. Okrem toho, celý motor si chcem nechať upraviť profíkom, ide len o to, aby som zvolil dobrý základ.
Dostaneš tam i velký šestiválec 3,5i tak s M50 nebo M52 nemusíš mít strach.... Pokud je k mání ta 2,8 tak neváhej..... ať tak nebo tak vždy budeš mít problém přenést sílu na asfalt... a úspora váhy u M52 je výhodnější proti M50. Jinak těchto úprav jezdí v repubice několik Karr nebo Zdrahy ti možná poradí. Jinak na německých stránkách jsem četli o 328i s 280-ti koňmi a bylo bez turba/kompresoru
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 17. 11. 2005 18:22

na kopce bych asi doporučil postavit otevřenou etu - takzvana 327i - k ni vacku, svody, vejfuk, sání, nejakej 4,1 ,nebo ještě kratší samosvornej difer, aby byly krátký kvalty a na ty kopce by to mohlo bejt velmi zajímavý

ve výsledku je to
a) točivej motor, kterej sice extra dlouho nevydrží, ale když něco odejde, tak dílý na něj sehnat neni vetsinou problem
b) motor kterej je v třicítce doma
c) váží míň než 3,5 :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 17. 11. 2005 19:13

Ja mám zhruba takú predstavu, motor nejaký 6valec 24V k tomu prevodovku s isa, mala by pasovať a je kratšia a hlavne mám 2 :D a diferák samosvor 4.11, ktorý mám tiež. poskladať to, vyskúšať a zistiť, kde je najväčšia slabina tejto koncepcie. potom dať poladiť motor, hlavne vačky, hlava, zvody, soft, popr. dať urobiť 6 klapkové sanie s airboxom. To je však už o dosť veľkých peniazoch. Momentálne jednám o M52. O tej 2,7Eta som už niečo čítal. Je to kombinácia s hlavou 2,5i? Išlo by to na 3 dvojité karburátory? čo to zhruba obnáša?

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 17. 11. 2005 19:18

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 17. 11. 2005 19:24

nemecky neviem ani slovo, ale tomu diagramu rozumiem :shock: To by som do toho motora nepovedal... Velice slušné hodnoty kW aj Nm :shock:

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 17. 11. 2005 20:20

prodrive píše:z mechanických vecí nemám strach, nebojím sa, že by som tam ten motor nedostal. V elektronike sa ale moc nevyznám. Okrem toho, celý motor si chcem nechať upraviť profíkom, ide len o to, aby som zvolil dobrý základ.
tyjo nemáš peníze na m3 motor a chceš si nějakej nechat dělat profikem.jinak pokud jednáš fakt s profikem tak ten ti myslím poradí znás všech nejlíp(doufám že tady někoho znás nebudu podcenovat:-))
jinak na vrchy bych doporučil motor co nejmenší, aby byl lehkej a neměl si moc těžkej předek.idel bych viděl právě v nějakým 4válci a trošku ho nafoukl:-)

Uživatelský avatar
starter
Příspěvky: 182
Registrován: 01. 06. 2005 09:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od starter » 18. 11. 2005 09:00

jestli chceš pilku tak tam nasuň motor z Hondy
Blondýnka na křižovatce. Z druhého auta vystoupí naštvaný chlap a rozkřičí se na ní:
"Ty krávo, dělala jsi vůbec někdy řidičák?"
Blondýna se jen usměje: "Určitě víckrát než ty, debile!"

Uživatelský avatar
Zdeny324
Příspěvky: 259
Registrován: 28. 04. 2005 17:56
Bydliště: Všude tam kde mě mají rádi...

Příspěvek od Zdeny324 » 18. 11. 2005 10:38

starter píše:jestli chceš pilku tak tam nasuň motor z Hondy
!!!VRAHU!!!
Řeším životní krizi... koupit si BMW nebo BMW?

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 18. 11. 2005 11:04

tech 650kg (byt bez motoru) je rekl bych spise zbozny prani... pravdepodobneji bych to videl nekde okolo 850Kg...

jinak co se tyce motoru je jeste pomerne nezanedbatelny, jaky zavody s tim chces jezdit... u vetsiny je podminkou aby v aute byl "puvodni" motor a jen s urcitymi povolenymi upravami, podle dane skupiny...

jinak IS motor neni zas tak spatnej a s patricnymi penezi se da dostat na vykonovou uroven 320is...

s ISkama se konec koncu v DE jezdi takovej hobby sampionat, ale je tam povoleno jen minimum uprav s ohledem na minimalni financni narocnost (IG318is.de), i kdyz je to spis do rally nez vrchy
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 19. 11. 2005 14:34

prodrive píše:M52 je celohliník?
Je
prodrive píše:myslím, že to ide len s originál palubovkou a klúčom.
Palubka je celkem burt, neb je to kus penovyho odlitku :)
Mel jsi na mysli spis original spinacku a klic - a samozrejme EWS modul a jednotku...to k tomuhle konkretnimu zminenemu motoru samozrejme vsechno je, neb je s kompletni elektrikou :wink:

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 19. 11. 2005 20:06

Nemyslím, že by ta váha bola len zbožné želanie. E-30 na kopce majú bežne okolo 900kg komplet nachystané na preteky. Keď odrátam váhu motora, ktorá je cca 150kg (ešte ho tam totiž nemám) rozdiel váhy medzi laminátovými a plechovými dielmi ( plechové mám len dvere a tie su komplet vykuchané), tak si myslím, že ta váha je realna. Len plastizolu som oškriabal 30kg!!! K pravidlám: robím to pre skupinu F, to je taká skupina, ktorá má najbenevolentnejšie úpravy, takže keď deklaruješ auto BMW, tak musíš použiť skelet BMW a osadiť ho motorom BMW, s lubovolnými úpravami motora, podvozku, brzd a karoserie. Takže môžeš postaviť napr. E-30 s motorom s BMW 850CSi, možeš tam dať brzdy a podvozok z WRC a môžeš si dať urobiť komplet body kit napr. z kevlaru s tým, že šírka neprekročí 200cm. Musíš dodržať koncepciu deklarovaného auta.
Tu palubovku som myslel panel s budíkmi :lol: Zatial som vymyslel takú vec, že tam dám iso a uvidím, ako to pôjde. S druhým isom niečo pošpekulujem, teda nie ja, ale páni v Motortechu. Slúbili mi, že za 40t. mi dajú vačky, urobia spalováky, štvorklapku, airbox a soft. Plus zložia a poladia. Je to nevyskúšaná koncepcia, nemajú s isom skúsenosti, takže nikto nevie čo sa z toho vykluje. Ak by to išlo, tak by sme to skúsili navrtať na 2000ccm a dali by sa tam kované téčka a ojnice :?:

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 21. 11. 2005 20:05

Som "very happy" :D :D :D Problém je vyriešený. Zhodou veľmi šťastných okolností som zohnal motor 320is, komplet s kabelážou, riadiacou jednotkou a prevodovkou. A bol, ako tomu vy hovoríte "za hubičku" :P Chýba mi len kulisa radenia a víčko rozdelovača. Dík za všetky rady ktoré ste mi dali v tomto príspevku.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 21. 11. 2005 20:11

blahopřeju, podařilo se Ti sehnat vskutku libovej motor :wink:
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Odpovědět