
Aký motor na závody???
Aký motor na závody???
Mám problém.
Pripravujem auto na závody do vrchu. Už je takmer hotové a teraz stojím pred rozhodnutím, aký motor do toho vraziť. M3 a 320is nepripadajú z finančných dôvodov do úvahy, podľa odborníkov z BMWpower 318is nieje vhodný na úpravu na závody. Takže sa rozhodujem medzi 320 24V, resp. 325 24V. 325 je problém zohnať, 320 má zasa dosť malý seriový výkon. Nepoznám ani hranicu výkonov, na ktorú sa dajú tieto motory naladiť. Myslím ladenie z použitím serioveho spodku motora. Budem vďačný za každú radu, názor, alebo link.

- gusto318is
- Příspěvky: 322
- Registrován: 24. 03. 2004 11:05
- Bydliště: Bratislava
- Huska
- Příspěvky: 2374
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
stejné problémy jako s M50-tkou....jen o hodně lepší M52 je vždy vanos a všechny imobilizační věci o kterých si slyšel nemají žádný vliv na běh motoru nebo sytém starování....spíše mě zaráží že jdeš do takhle náročných úprav když nemáš podle mě základní znalosti o montáži a komplikacích co tě čekají. Co jsem zatím viděl auto M50 2,5 bez vanosu měřené na brzdě tak max výkon 220PS. Co vse bylo dělané nevím, protože borec to tak koupil. Pokud je k mání ta 2,8sma tek neváhej ani chvíli.




- Huska
- Příspěvky: 2374
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Dostaneš tam i velký šestiválec 3,5i tak s M50 nebo M52 nemusíš mít strach.... Pokud je k mání ta 2,8 tak neváhej..... ať tak nebo tak vždy budeš mít problém přenést sílu na asfalt... a úspora váhy u M52 je výhodnější proti M50. Jinak těchto úprav jezdí v repubice několik Karr nebo Zdrahy ti možná poradí. Jinak na německých stránkách jsem četli o 328i s 280-ti koňmi a bylo bez turba/kompresoruprodrive píše:z mechanických vecí nemám strach, nebojím sa, že by som tam ten motor nedostal. V elektronike sa ale moc nevyznám. Okrem toho, celý motor si chcem nechať upraviť profíkom, ide len o to, aby som zvolil dobrý základ.




na kopce bych asi doporučil postavit otevřenou etu - takzvana 327i - k ni vacku, svody, vejfuk, sání, nejakej 4,1 ,nebo ještě kratší samosvornej difer, aby byly krátký kvalty a na ty kopce by to mohlo bejt velmi zajímavý
ve výsledku je to
a) točivej motor, kterej sice extra dlouho nevydrží, ale když něco odejde, tak dílý na něj sehnat neni vetsinou problem
b) motor kterej je v třicítce doma
c) váží míň než 3,5
ve výsledku je to
a) točivej motor, kterej sice extra dlouho nevydrží, ale když něco odejde, tak dílý na něj sehnat neni vetsinou problem
b) motor kterej je v třicítce doma
c) váží míň než 3,5

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
Ja mám zhruba takú predstavu, motor nejaký 6valec 24V k tomu prevodovku s isa, mala by pasovať a je kratšia a hlavne mám 2
a diferák samosvor 4.11, ktorý mám tiež. poskladať to, vyskúšať a zistiť, kde je najväčšia slabina tejto koncepcie. potom dať poladiť motor, hlavne vačky, hlava, zvody, soft, popr. dať urobiť 6 klapkové sanie s airboxom. To je však už o dosť veľkých peniazoch. Momentálne jednám o M52. O tej 2,7Eta som už niečo čítal. Je to kombinácia s hlavou 2,5i? Išlo by to na 3 dvojité karburátory? čo to zhruba obnáša?

o 327i si přečti tady ->
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00080.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00634.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00080.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00634.htm
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
tyjo nemáš peníze na m3 motor a chceš si nějakej nechat dělat profikem.jinak pokud jednáš fakt s profikem tak ten ti myslím poradí znás všech nejlíp(doufám že tady někoho znás nebudu podcenovat:-))prodrive píše:z mechanických vecí nemám strach, nebojím sa, že by som tam ten motor nedostal. V elektronike sa ale moc nevyznám. Okrem toho, celý motor si chcem nechať upraviť profíkom, ide len o to, aby som zvolil dobrý základ.
jinak na vrchy bych doporučil motor co nejmenší, aby byl lehkej a neměl si moc těžkej předek.idel bych viděl právě v nějakým 4válci a trošku ho nafoukl:-)
tech 650kg (byt bez motoru) je rekl bych spise zbozny prani... pravdepodobneji bych to videl nekde okolo 850Kg...
jinak co se tyce motoru je jeste pomerne nezanedbatelny, jaky zavody s tim chces jezdit... u vetsiny je podminkou aby v aute byl "puvodni" motor a jen s urcitymi povolenymi upravami, podle dane skupiny...
jinak IS motor neni zas tak spatnej a s patricnymi penezi se da dostat na vykonovou uroven 320is...
s ISkama se konec koncu v DE jezdi takovej hobby sampionat, ale je tam povoleno jen minimum uprav s ohledem na minimalni financni narocnost (IG318is.de), i kdyz je to spis do rally nez vrchy
jinak co se tyce motoru je jeste pomerne nezanedbatelny, jaky zavody s tim chces jezdit... u vetsiny je podminkou aby v aute byl "puvodni" motor a jen s urcitymi povolenymi upravami, podle dane skupiny...
jinak IS motor neni zas tak spatnej a s patricnymi penezi se da dostat na vykonovou uroven 320is...
s ISkama se konec koncu v DE jezdi takovej hobby sampionat, ale je tam povoleno jen minimum uprav s ohledem na minimalni financni narocnost (IG318is.de), i kdyz je to spis do rally nez vrchy
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

Jeprodrive píše:M52 je celohliník?
Palubka je celkem burt, neb je to kus penovyho odlitkuprodrive píše:myslím, že to ide len s originál palubovkou a klúčom.

Mel jsi na mysli spis original spinacku a klic - a samozrejme EWS modul a jednotku...to k tomuhle konkretnimu zminenemu motoru samozrejme vsechno je, neb je s kompletni elektrikou

Nemyslím, že by ta váha bola len zbožné želanie. E-30 na kopce majú bežne okolo 900kg komplet nachystané na preteky. Keď odrátam váhu motora, ktorá je cca 150kg (ešte ho tam totiž nemám) rozdiel váhy medzi laminátovými a plechovými dielmi ( plechové mám len dvere a tie su komplet vykuchané), tak si myslím, že ta váha je realna. Len plastizolu som oškriabal 30kg!!! K pravidlám: robím to pre skupinu F, to je taká skupina, ktorá má najbenevolentnejšie úpravy, takže keď deklaruješ auto BMW, tak musíš použiť skelet BMW a osadiť ho motorom BMW, s lubovolnými úpravami motora, podvozku, brzd a karoserie. Takže môžeš postaviť napr. E-30 s motorom s BMW 850CSi, možeš tam dať brzdy a podvozok z WRC a môžeš si dať urobiť komplet body kit napr. z kevlaru s tým, že šírka neprekročí 200cm. Musíš dodržať koncepciu deklarovaného auta.
Tu palubovku som myslel panel s budíkmi
Zatial som vymyslel takú vec, že tam dám iso a uvidím, ako to pôjde. S druhým isom niečo pošpekulujem, teda nie ja, ale páni v Motortechu. Slúbili mi, že za 40t. mi dajú vačky, urobia spalováky, štvorklapku, airbox a soft. Plus zložia a poladia. Je to nevyskúšaná koncepcia, nemajú s isom skúsenosti, takže nikto nevie čo sa z toho vykluje. Ak by to išlo, tak by sme to skúsili navrtať na 2000ccm a dali by sa tam kované téčka a ojnice 
Tu palubovku som myslel panel s budíkmi

