Přístrojovka 4v - 6v

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Přístrojovka 4v - 6v

Příspěvek od Reno... » 29. 03. 2005 20:27

Neporadí mi někdo jak se od sebe rozeznaj přístrojovky na 4 a 6 válec?
Chci si koupit s otáčkoměrem, ty hodiny už mě štvou :?

Jo a co montáž?
Je tam nějaká příprava, nebo se musí něco dodělávát?
Díky všem 8)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 29. 03. 2005 20:33

co ekonoměr?

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 29. 03. 2005 20:41

nic nerozeznavej ja ma na 6valec na prodej :lol: :wink: staci dys si sezenes stekr a taralala jezdis
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2005 20:47

v konektoroch rozdiel nie je (aspon si myslim)

medzi pristrojovkami starsieho typu - vzadu maju kodovaci stecker - plastovu tycku - je rozdiel iba v tom steckri, resp. vo vyrezoch na tycke, podla toho otackomer spolu s ekonomerom vie ci je motor 4V alebo 6V

novsi typ - maju namiesto mechanickeho clenu taky maly biely svab zpredu niekde pod budikom teploty, tento svab je konkretny pre dany motor, su v nom napalene niektore default udaje

dalej su male rozdiely v obvode service interval, ale to je iba kozmeticka zmena, funguje to vzdy rovnako.

ale pre istotu si zisti ci sa nemusia este nejake konektory prerabat
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 29. 03. 2005 20:48

adam320 píše:co ekonoměr?
Samo že s ekonoměrem 8)
Maranelo píše:nic nerozeznavej ja ma na 6valec na prodej staci dys si sezenes stekr a taralala jezdis
Nene já chci na 4válec, z šestiválce prý ukazujou blbě

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 29. 03. 2005 20:52

Max-Max píše:v konektoroch rozdiel nie je (aspon si myslim)

medzi pristrojovkami starsieho typu - vzadu maju kodovaci stecker - plastovu tycku - je rozdiel iba v tom steckri, resp. vo vyrezoch na tycke, podla toho otackomer spolu s ekonomerom vie ci je motor 4V alebo 6V

novsi typ - maju namiesto mechanickeho clenu taky maly biely svab zpredu niekde pod budikom teploty, tento svab je konkretny pre dany motor, su v nom napalene niektore default udaje

dalej su male rozdiely v obvode service interval, ale to je iba kozmeticka zmena, funguje to vzdy rovnako.

ale pre istotu si zisti ci sa nemusia este nejake konektory prerabat
No ty konektory by měly být stejný, ted ale nevím jakou přístrojovku mám :roll:
Je to chrom r.86 m10, "taky maly biely svab" bych tam ve předu měl mít.
Tak že by mělo stačit prohodit toho švába a mělo by to fachat?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2005 20:57

Reno... píše:No ty konektory by měly být stejný, ted ale nevím jakou přístrojovku mám :roll:
Je to chrom r.86 m10, "taky maly biely svab" bych tam ve předu měl mít.
Tak že by mělo stačit prohodit toho švába a mělo by to fachat?
v tomto si nie som isty, mysli, ze "svab" bol az od cca r. 87

skus to odfotit, daj to sem a budeme mudrejsi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 29. 03. 2005 21:04

vzadu mám pocit že nic není, ve předu mám toho švába
Je možný že je to z jinýho auta, ale 55l nádrž a hodiny by měly být na ten čtyř.vál chrom

Lepší foto teď nemám :lol:

Obrázek

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 29. 03. 2005 21:24

Max-Max píše:v tomto si nie som isty, mysli, ze "svab" bol az od cca r. 87

skus to odfotit, daj to sem a budeme mudrejsi.
:arrow:
Venca píše:Na pravý straně při pohledu na přístrojovku dole mezi ukazatelem teploty a otáčkoměrem je u novějšího typu (1986->) zásuvný modul cca 15x30x40mm.
To je kódovací člen.

Do 01/1986 se jako kódovací člen používal ten mechanický štekr, co je zezadu.
Mám 4/1986 takže by to odpovídalo na toho "švába"
OK, zeptám se tedy takhle, stáčí vyndat toho "švába" (ze starejch budíku z hodinama) a dát do nový přístrojovky (třeba i ze šestiválce) a mělo by to fungovat?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2005 21:39

Reno... píše:Mám 4/1986 takže by to odpovídalo na toho "švába"
OK, zeptám se tedy takhle, stáčí vyndat toho "švába" (ze starejch budíku z hodinama) a dát do nový přístrojovky (třeba i ze šestiválce) a mělo by to fungovat?
myslim ze by to malo slapat

ad pristrojovka: mal som chrom 10/86 a mala plastovu tycku a nie svab, takze to nie je take jednoduche
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 29. 03. 2005 21:45

Max-Max píše:myslim ze by to malo slapat

ad pristrojovka: mal som chrom 10/86 a mala plastovu tycku a nie svab, takze to nie je take jednoduche
Snad to půjde 8)
Podle mě jsou to jen detajly, nikdo nikdy neví ci kdo s tí autem dělal :wink:

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 30. 03. 2005 07:12

Mrkni sem:viewtopic.php?t=6938
Treba to pomuze.
Ten svab v bile krabice je citac. Jeho delicim pomerem je dano, k jakemu patri motoru.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 30. 03. 2005 20:11

Mám 318i M10 4/1986. Origo tam byla přístrojovka novějšího typu s kódovacím členem v podobě integráče v krabičce.

Taky jsem chtěl otáčkoměr, dal jsem tam starší typ přístrojovky - 9/1985.

Bylo nutný upravit mech. štekr, poté je vše O.K.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 30. 03. 2005 20:21

Max-Max píše:
dalej su male rozdiely v obvode service interval, ale to je iba kozmeticka zmena, funguje to vzdy rovnako.
Starší typ - LED mají vazbu na INSPECTION (čas),
u novějšího typu je vazba LED na OILSERVICE.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 03. 2005 22:23

Venca. píše:Starší typ - LED mají vazbu na INSPECTION (čas),
u novějšího typu je vazba LED na OILSERVICE.
ja viem, len sa mi to nechcelo rozpisovat, aj tak to nema vyznam pri tomto konkretnom probleme. Ale dik za reakciu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět