klima

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

klima

Příspěvek od weNTyll » 04. 06. 2003 12:32

Da se sehnat klima v rozumnem stavu, musi to byt z E30 nebo jde z 5xx a 7xx? Za jakou cenu a jak velky problem je ji dostat do auta?

... velmi aktualni dotazy :)

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 04. 06. 2003 13:04

Co sem slyšel tak je to strašný. Kabeli, čerpadlo a spol. Je to podle mě na prt. Jedině, že bys sehnal nějaké bourané a mohl to všechno předělat. Ale schánět díl po dílu je blbost.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: klima

Příspěvek od Francis » 04. 06. 2003 13:41

wentyll píše:Da se sehnat klima v rozumnem stavu, musi to byt z E30 nebo jde z 5xx a 7xx? Za jakou cenu a jak velky problem je ji dostat do auta?

... velmi aktualni dotazy :)
Asi by bylo lepsi demontovat komplet z auta, po dilech se to shani tezko. Jedine, co je pouzitelne z E34 (a mozna i z E32) je dryer (nemci mu rikaji trockner), takova plechova skorokoule s tlakovym snimacem a nejakou naplni co vstrebava vodu. Potrebujes:
- kompletni topeni
- trubky a hadice
- dryer
- kompresor
- remenici na klikovku s dalsi drazkou pro klinak
- pridavnou el. instalaci + 2 rele do pojistk. skrinky
- chladic klimatizace
- saharu pred chladic klimatizace
- chladic vody s dirou pro dalsi termospinac, 2.5 chromak-klima mel chladic jako 2.7
- pridavny termospinac
- plastove kryty kolem chladice
- jine predni celo s vice dirama

Ja z predchoziho auta klimu demontoval a do sveho ji dam az necham zavarit diru v podbehu. Uz mi to teplo v cernem touringu zacina vadit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 04. 06. 2003 16:32

Z jiných modelů nepasuje z 99% nic a i u E30 jsou některé díly jiné. Nápln je hodně drahá, protože je to ještě ten strej freonovej typ. :-((
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 04. 06. 2003 20:20

Jak to tak čtu, tak by bylo asi kur.... :oops: složitý to namontovat do mojí 318i M40 :?
Teďka v těch vedrech by se to šiklo :D
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 04. 06. 2003 20:27

Náplň stojí kolem litru, záleží kolik jí tam kdo má. No ale je to lahoda :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 04. 06. 2003 21:20

Mam uplne kompletni klimu z M3jky, co jsem nechal vytahnout....
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Re: klima

Příspěvek od weNTyll » 06. 06. 2003 18:12

Francis píše: Asi by bylo lepsi demontovat komplet z auta, po dilech se to shani tezko. ....

Po dilech to nema cenu jak vidim ten seznam, uvidim co se dozvim od Dana, jestli to bude uskutecnitelne

Turek

Příspěvek od Turek » 09. 06. 2003 11:51

Já mám 318i r.v. 85 a mám tam originál od výrobce klima, ale když jsem ji potřeboval opravit, tak sem se dověděl, že tam být nemá, a že je to vlastně z 518i(jeden rok dávali do 5řady 18motor a ten tam mám i s tou klimoškou a je uplně stejnej jako u jiných 318i z toho roku)to vim když shanim díly. Tak zkus tohle sehnat někde na vrakáči a uvidíš, neměl by to bejt problém.

Uživatelský avatar
caran.a
Příspěvky: 15
Registrován: 06. 06. 2003 14:30

Příspěvek od caran.a » 13. 06. 2003 20:56

Mynulej víkend jsem si tam montoval klimu.Neni to takova tragedie.Jestly budeš mít chut tak ti to vysvětlim.napiš mi na mail caran.a@quick.cz. .Dokonce vim o jednom autě 318i bez papírů s klimou.Čau Sašík

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 05. 08. 2003 08:33

Protože nad implantací klimy taky uvažuju, :roll: prosím ty, kteří to znají o pár informací. Co jsem četl, je lepší to sehnat jako celek, ale jak je složité to zapojit a oživit?? Myslím management té klimy, tedy, vadí-li, že v autě (324D) nemám PP, ale jen ŘJ. Má ta klima svoje oddělené ovládání (je asi jednozónová, digitátní??) a kde se nachází na přístrojovce, předpokládám někde místo hodin, dále vodiče do pojistkové skříňky, pro relátka, termospínače a pod. :?: :?:
Prostě, jak moc je to drátů a kam s nima?? Předpokládám, že v orig. svazku vodiče nebudou.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 08. 2003 10:07

kdo. píše:Protože nad implantací klimy taky uvažuju ... ... Prostě, jak moc je to drátů a kam s nima?? Předpokládám, že v orig. svazku vodiče nebudou.
Klima má svůj přídavný svazek od pojistkové skříně k chladiči a kompresoru, něco je v hlavním svazku k tělesu topení - koukni, kolik je v konektoru pro topení vodičů, měl by být takřka plně obsazený. Řídící jednotku to nemá, řídí se termostatem (který má nastavenou hysterezi) jako domácí lednička.

Někde výše jsem psal, co všechno se musí domontovat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 05. 08. 2003 11:30

francis: díky, Co mám považovat za svazek k topení?? Ten od ventilátoru k přepínači, nebo kde hledat??
Doplňuji: Jak mi psal Záchvat do mejlu, tak zapínání a vypínání klimy je vlevo od přepínače ventilátoru. V mém případě zaslepeno deklíkem. Jestli jsem tě pochopil dobře, tak jinak vevnitř nic není. termostat (kde je, nebo kde má čidlo) udržuje konstantní přednastavený výkon, čímž zapíná a vypíná kompresor sám bez možnosti řidiče toto ovlivnit a řidič může jen korigovat množství vzduchu ventilátorem. je to tak? Takže nemůžu nastavit požadovanou konstantní teplotu v kabině?
Naposledy upravil(a) kdo. dne 05. 08. 2003 12:53, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 05. 08. 2003 12:51

caran.a píše:Mynulej víkend jsem si tam montoval klimu.Neni to takova tragedie.Jestly budeš mít chut tak ti to vysvětlim.napiš mi na mail caran.a@quick.cz. .Dokonce vim o jednom autě 318i bez papírů s klimou.Čau Sašík
Psal jsem ti mejl.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 08. 2003 14:16

kdo. píše:Co mám považovat za svazek k topení?? Ten od ventilátoru k přepínači, nebo kde hledat??
Topení má vlastní svazek, spojující spínač ventilátoru, předřadné odpory, ventilátor, osvětlení a elektroventil. Je napojený na hlavní svazek vlevo od topení, vedle (nebo na?) sloupku řízení. Tento konektor vyhledej a koukni na počet kabelů. V hlavním svazku jich musí být o několik více než ve svazku topení.
kdo. píše:... zapínání a vypínání klimy je vlevo od přepínače ventilátoru. V mém případě zaslepeno deklíkem. Jestli jsem tě pochopil dobře, tak jinak vevnitř nic není.
Ano. Spínač klimy jen uvádí celý systém do chodu. Není v něm elektronika, jen dva kontakty.
kdo. píše:termostat (kde je, nebo kde má čidlo) udržuje konstantní přednastavený výkon, čímž zapíná a vypíná kompresor sám bez možnosti řidiče toto ovlivnit a řidič může jen korigovat množství vzduchu ventilátorem. je to tak? Takže nemůžu nastavit požadovanou konstantní teplotu v kabině?
Konstantní teplotu nastavit nemůžeš. Ani pro klimu, ani pro topení. Není to systém se zpětnou vazbou, který by reguloval chladící/topící výkon na základě porovnání vstupní a výstupní teploty topení s teplotou vzduchu v kabině. To měly až E32, E34, ...
Sepnutím spínače zapneš napájení systému klimatizace. Podle otočení ovladače teplo/zima (červená/modrá) se reguluje poměr průtoku vzduchu přes vyhřívací nebo chladící vložku. V tělese topení u chladící vložky (expander) je termostat, který při zvýšení teploty nad určitou mez sepne okruh napájení elektromagnetické spojky na kompresoru. Když kompresor natlačí dostatek chladiva, teplota expanderu klesne a termostat vypne. Celé je to trochu složitější, neboť je tam vřazen ještě tlakový spínač (při poklesu tlaku chladiva celý systém vypne), teplotní spínače v chladícím okruhu motoru (při zvýšení teploty chladící kapaliny ve dvou stupních zapíná "saharu" = elektrický ventilátor před kondezátorem klimatizace který vypadá jako tenký chladič a při totálním přehřátí by měl celý systém vypnout)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 06. 08. 2003 11:59

Aha, teď jsi i zmínil el. ventilátor, ten mi doteď ve výčtu chyběl. Jestli jsem dobře koukal do osazení v "Jak na to", tak ty dvě relátka jsou právě na ten ventilátor. Jedno zapíná při 91°C a druhé při 99°C. Jinak to je schéma na dvě věci. O klimě tam je jen zmínka od svorky X23 na X24. Ale kam to pokračuje se nedovíš, prostě odnikud nikam. Kde je ten chladič a ten větrák, před vodním chladičem za maskou dole?? Nebo je místo klasické vrtule?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 08. 2003 12:11

Kondenzátor klimatizace je před chladičem hned za maskou. Na něm je ventilátor. Když to vezmu od předu tak je tam: mřížka masky -> chladič serva -> ventilátor klimatizace -> kondenzátor klimatizace -> chladič -> větrák chladiče -> motor
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 06. 08. 2003 12:25

Francis píše:Kondenzátor klimatizace je před chladičem hned za maskou. Na něm je ventilátor. Když to vezmu od předu tak je tam: mřížka masky -> chladič serva -> ventilátor klimatizace -> kondenzátor klimatizace -> chladič -> větrák chladiče -> motor
Čeče, Francisi, teď si mě dostal. Jakej chladič serva, nemyslíš turba, nebooleje?? :shock:. Jen pro představu, jak velkej je ten ventilátor a kondenzátor?? Nevíš o nějakém autě, nejlépe šestiválec, z kterého by se dala vyndat?? Určitě máš větší rozhled než já. 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 08. 2003 12:32

kdo. píše:Čeče, Francisi, teď si mě dostal. Jakej chladič serva, nemyslíš turba, nebooleje?? :shock:. Jen pro představu, jak velkej je ten ventilátor a kondenzátor?? Nevíš o nějakém autě, nejlépe šestiválec, z kterého by se dala vyndat?? Určitě máš větší rozhled než já. 8)
Chladič serva je taková osmička nebo dvě oka trubky 8mm průměr, je hned za mřížkou. Kondenzátor je velký skoro jako chladič, jen je tenčí. Ventilátor je přes celý chladič.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 06. 08. 2003 12:39

Francis píše:
kdo. píše:Čeče, Francisi, teď si mě dostal. Jakej chladič serva, nemyslíš turba, nebooleje?? :shock:. Jen pro představu, jak velkej je ten ventilátor a kondenzátor?? Nevíš o nějakém autě, nejlépe šestiválec, z kterého by se dala vyndat?? Určitě máš větší rozhled než já. 8)
Chladič serva je taková osmička nebo dvě oka trubky 8mm průměr, je hned za mřížkou. Kondenzátor je velký skoro jako chladič, jen je tenčí. Ventilátor je přes celý chladič.
Aha, díky, ten chladič serva nemám, tak mě to zmátlo. Takže ten ventilátor kondenzátoru vlastně "hlídá" i teplotu motoru a chladí navíc se standardní vrtulí. :roll: A co moje otázka na volnou klimu?? :oops:

Odpovědět