... velmi aktualni dotazy
klima
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: klima
Asi by bylo lepsi demontovat komplet z auta, po dilech se to shani tezko. Jedine, co je pouzitelne z E34 (a mozna i z E32) je dryer (nemci mu rikaji trockner), takova plechova skorokoule s tlakovym snimacem a nejakou naplni co vstrebava vodu. Potrebujes:wentyll píše:Da se sehnat klima v rozumnem stavu, musi to byt z E30 nebo jde z 5xx a 7xx? Za jakou cenu a jak velky problem je ji dostat do auta?
... velmi aktualni dotazy
- kompletni topeni
- trubky a hadice
- dryer
- kompresor
- remenici na klikovku s dalsi drazkou pro klinak
- pridavnou el. instalaci + 2 rele do pojistk. skrinky
- chladic klimatizace
- saharu pred chladic klimatizace
- chladic vody s dirou pro dalsi termospinac, 2.5 chromak-klima mel chladic jako 2.7
- pridavny termospinac
- plastove kryty kolem chladice
- jine predni celo s vice dirama
Ja z predchoziho auta klimu demontoval a do sveho ji dam az necham zavarit diru v podbehu. Uz mi to teplo v cernem touringu zacina vadit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Z jiných modelů nepasuje z 99% nic a i u E30 jsou některé díly jiné. Nápln je hodně drahá, protože je to ještě ten strej freonovej typ.
(
-
Turek
Já mám 318i r.v. 85 a mám tam originál od výrobce klima, ale když jsem ji potřeboval opravit, tak sem se dověděl, že tam být nemá, a že je to vlastně z 518i(jeden rok dávali do 5řady 18motor a ten tam mám i s tou klimoškou a je uplně stejnej jako u jiných 318i z toho roku)to vim když shanim díly. Tak zkus tohle sehnat někde na vrakáči a uvidíš, neměl by to bejt problém.
Mynulej víkend jsem si tam montoval klimu.Neni to takova tragedie.Jestly budeš mít chut tak ti to vysvětlim.napiš mi na mail caran.a@quick.cz. .Dokonce vim o jednom autě 318i bez papírů s klimou.Čau Sašík
Protože nad implantací klimy taky uvažuju,
prosím ty, kteří to znají o pár informací. Co jsem četl, je lepší to sehnat jako celek, ale jak je složité to zapojit a oživit?? Myslím management té klimy, tedy, vadí-li, že v autě (324D) nemám PP, ale jen ŘJ. Má ta klima svoje oddělené ovládání (je asi jednozónová, digitátní??) a kde se nachází na přístrojovce, předpokládám někde místo hodin, dále vodiče do pojistkové skříňky, pro relátka, termospínače a pod.
Prostě, jak moc je to drátů a kam s nima?? Předpokládám, že v orig. svazku vodiče nebudou.
Prostě, jak moc je to drátů a kam s nima?? Předpokládám, že v orig. svazku vodiče nebudou.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Klima má svůj přídavný svazek od pojistkové skříně k chladiči a kompresoru, něco je v hlavním svazku k tělesu topení - koukni, kolik je v konektoru pro topení vodičů, měl by být takřka plně obsazený. Řídící jednotku to nemá, řídí se termostatem (který má nastavenou hysterezi) jako domácí lednička.kdo. píše:Protože nad implantací klimy taky uvažuju ... ... Prostě, jak moc je to drátů a kam s nima?? Předpokládám, že v orig. svazku vodiče nebudou.
Někde výše jsem psal, co všechno se musí domontovat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
francis: díky, Co mám považovat za svazek k topení?? Ten od ventilátoru k přepínači, nebo kde hledat??
Doplňuji: Jak mi psal Záchvat do mejlu, tak zapínání a vypínání klimy je vlevo od přepínače ventilátoru. V mém případě zaslepeno deklíkem. Jestli jsem tě pochopil dobře, tak jinak vevnitř nic není. termostat (kde je, nebo kde má čidlo) udržuje konstantní přednastavený výkon, čímž zapíná a vypíná kompresor sám bez možnosti řidiče toto ovlivnit a řidič může jen korigovat množství vzduchu ventilátorem. je to tak? Takže nemůžu nastavit požadovanou konstantní teplotu v kabině?
Doplňuji: Jak mi psal Záchvat do mejlu, tak zapínání a vypínání klimy je vlevo od přepínače ventilátoru. V mém případě zaslepeno deklíkem. Jestli jsem tě pochopil dobře, tak jinak vevnitř nic není. termostat (kde je, nebo kde má čidlo) udržuje konstantní přednastavený výkon, čímž zapíná a vypíná kompresor sám bez možnosti řidiče toto ovlivnit a řidič může jen korigovat množství vzduchu ventilátorem. je to tak? Takže nemůžu nastavit požadovanou konstantní teplotu v kabině?
Naposledy upravil(a) kdo. dne 05. 08. 2003 12:53, celkem upraveno 2 x.
Psal jsem ti mejl.caran.a píše:Mynulej víkend jsem si tam montoval klimu.Neni to takova tragedie.Jestly budeš mít chut tak ti to vysvětlim.napiš mi na mail caran.a@quick.cz. .Dokonce vim o jednom autě 318i bez papírů s klimou.Čau Sašík
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Topení má vlastní svazek, spojující spínač ventilátoru, předřadné odpory, ventilátor, osvětlení a elektroventil. Je napojený na hlavní svazek vlevo od topení, vedle (nebo na?) sloupku řízení. Tento konektor vyhledej a koukni na počet kabelů. V hlavním svazku jich musí být o několik více než ve svazku topení.kdo. píše:Co mám považovat za svazek k topení?? Ten od ventilátoru k přepínači, nebo kde hledat??
Ano. Spínač klimy jen uvádí celý systém do chodu. Není v něm elektronika, jen dva kontakty.kdo. píše:... zapínání a vypínání klimy je vlevo od přepínače ventilátoru. V mém případě zaslepeno deklíkem. Jestli jsem tě pochopil dobře, tak jinak vevnitř nic není.
Konstantní teplotu nastavit nemůžeš. Ani pro klimu, ani pro topení. Není to systém se zpětnou vazbou, který by reguloval chladící/topící výkon na základě porovnání vstupní a výstupní teploty topení s teplotou vzduchu v kabině. To měly až E32, E34, ...kdo. píše:termostat (kde je, nebo kde má čidlo) udržuje konstantní přednastavený výkon, čímž zapíná a vypíná kompresor sám bez možnosti řidiče toto ovlivnit a řidič může jen korigovat množství vzduchu ventilátorem. je to tak? Takže nemůžu nastavit požadovanou konstantní teplotu v kabině?
Sepnutím spínače zapneš napájení systému klimatizace. Podle otočení ovladače teplo/zima (červená/modrá) se reguluje poměr průtoku vzduchu přes vyhřívací nebo chladící vložku. V tělese topení u chladící vložky (expander) je termostat, který při zvýšení teploty nad určitou mez sepne okruh napájení elektromagnetické spojky na kompresoru. Když kompresor natlačí dostatek chladiva, teplota expanderu klesne a termostat vypne. Celé je to trochu složitější, neboť je tam vřazen ještě tlakový spínač (při poklesu tlaku chladiva celý systém vypne), teplotní spínače v chladícím okruhu motoru (při zvýšení teploty chladící kapaliny ve dvou stupních zapíná "saharu" = elektrický ventilátor před kondezátorem klimatizace který vypadá jako tenký chladič a při totálním přehřátí by měl celý systém vypnout)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Aha, teď jsi i zmínil el. ventilátor, ten mi doteď ve výčtu chyběl. Jestli jsem dobře koukal do osazení v "Jak na to", tak ty dvě relátka jsou právě na ten ventilátor. Jedno zapíná při 91°C a druhé při 99°C. Jinak to je schéma na dvě věci. O klimě tam je jen zmínka od svorky X23 na X24. Ale kam to pokračuje se nedovíš, prostě odnikud nikam. Kde je ten chladič a ten větrák, před vodním chladičem za maskou dole?? Nebo je místo klasické vrtule?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Kondenzátor klimatizace je před chladičem hned za maskou. Na něm je ventilátor. Když to vezmu od předu tak je tam: mřížka masky -> chladič serva -> ventilátor klimatizace -> kondenzátor klimatizace -> chladič -> větrák chladiče -> motor
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Čeče, Francisi, teď si mě dostal. Jakej chladič serva, nemyslíš turba, nebooleje??Francis píše:Kondenzátor klimatizace je před chladičem hned za maskou. Na něm je ventilátor. Když to vezmu od předu tak je tam: mřížka masky -> chladič serva -> ventilátor klimatizace -> kondenzátor klimatizace -> chladič -> větrák chladiče -> motor
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Chladič serva je taková osmička nebo dvě oka trubky 8mm průměr, je hned za mřížkou. Kondenzátor je velký skoro jako chladič, jen je tenčí. Ventilátor je přes celý chladič.kdo. píše:Čeče, Francisi, teď si mě dostal. Jakej chladič serva, nemyslíš turba, nebooleje??. Jen pro představu, jak velkej je ten ventilátor a kondenzátor?? Nevíš o nějakém autě, nejlépe šestiválec, z kterého by se dala vyndat?? Určitě máš větší rozhled než já.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Aha, díky, ten chladič serva nemám, tak mě to zmátlo. Takže ten ventilátor kondenzátoru vlastně "hlídá" i teplotu motoru a chladí navíc se standardní vrtulí.Francis píše:Chladič serva je taková osmička nebo dvě oka trubky 8mm průměr, je hned za mřížkou. Kondenzátor je velký skoro jako chladič, jen je tenčí. Ventilátor je přes celý chladič.kdo. píše:Čeče, Francisi, teď si mě dostal. Jakej chladič serva, nemyslíš turba, nebooleje??. Jen pro představu, jak velkej je ten ventilátor a kondenzátor?? Nevíš o nějakém autě, nejlépe šestiválec, z kterého by se dala vyndat?? Určitě máš větší rozhled než já.
