zástavba M52B28 do E30
Zavařenec> přes zimu jsem si s ní pěkně zajezdil a dost mě naučila
jinak kastle má díry na kostkách, v příčce pod kastlíkem spolujezdce, už dost chycený lemy a spodky předních blatníků, dírku v prahu, nejhorší je pravej podběh, ten už je na pěti místech durch
kastle poslouží pro testy zástavby a pak se poohlédnu po lepší, obávám se že tohle nemá cenu vařit, ale třeba se rozhoupu to aspoň zkusit když už jsem koupil to CéÓčko

OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
Já radši převařil ten úcyht v kastli, ale je to jedno
Na usazování brzd. posilovače ti motor nijak vadit nebude, ale úplně plug&play to neni, sice do kastle pásne přesně, ale musí se pořešit oba výstupy, já na ten v kastli navařil závitovku a ponechal origo e30 řešení a na druhý straně jsem do brzd. válce strčil tyčku, kterou jsem nějak zakulatil, aby to nějak vypadalo a fungovalo.
S tim střednim uloženim kardanu máš pravdu, já koupil myslim od febi, jedinej rozdíl je plast/chrom, jinak by měli být všechny stejný podle mě. U kardanu jen povolíš tu matku, kardan dotáhneš na diffu a převodovce a pak dotáhneš, on se sám nastaví na potřebnou šířku.
Čidlo zpátečky jsem řešil stejně, připojil jsem ho na origo e30 kabel co vede zkrz gumu u řadičky.
S tim střednim uloženim kardanu máš pravdu, já koupil myslim od febi, jedinej rozdíl je plast/chrom, jinak by měli být všechny stejný podle mě. U kardanu jen povolíš tu matku, kardan dotáhneš na diffu a převodovce a pak dotáhneš, on se sám nastaví na potřebnou šířku.
Čidlo zpátečky jsem řešil stejně, připojil jsem ho na origo e30 kabel co vede zkrz gumu u řadičky.
jojo, s úpravu vstupu/výstupu posilovače počítám, ale v kastli by měl sedět v původním otvoru, nemělo by být třeba ho posouvat k pojistkovce, možná Stany používá nějaký posilovač s trošku větším průměrem..
ložisko tedy koupím nové na plasta, pro jistotu ho oměřím aby to doopravdy pasovalo.
S tou matkou mi to ale stále není jasné, dá se s ní otáčet, povolovat/utahovat ale na nic to nemá vliv, v případě že díly kardanu zasunu do sebe, matka je aretována v aktuální poloze díky vnitřnímu drážkování a drážkování v mrkvi kardanu. Je to tedy tak, že kardan se přišroubuje k převodovce, přišroubuje k diffu a pak se jen přišroubuje skrz středové ložisko ke kastli? tím pádem při pohybu motoru dopředu/dozadu na siláčích se kardan prodlužuje/zkracuje? na co je tam potom ta matka? Omlouvám se za otázky, ale kardanům moc nerozumím a nerad bych aby mi pak udělal díru do podlahy

ložisko tedy koupím nové na plasta, pro jistotu ho oměřím aby to doopravdy pasovalo.
S tou matkou mi to ale stále není jasné, dá se s ní otáčet, povolovat/utahovat ale na nic to nemá vliv, v případě že díly kardanu zasunu do sebe, matka je aretována v aktuální poloze díky vnitřnímu drážkování a drážkování v mrkvi kardanu. Je to tedy tak, že kardan se přišroubuje k převodovce, přišroubuje k diffu a pak se jen přišroubuje skrz středové ložisko ke kastli? tím pádem při pohybu motoru dopředu/dozadu na siláčích se kardan prodlužuje/zkracuje? na co je tam potom ta matka? Omlouvám se za otázky, ale kardanům moc nerozumím a nerad bych aby mi pak udělal díru do podlahy
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
aha, už je mi to jané, já myslel že ten ostnaný vnitřek matky je napevno s matkou a on se otáčí, teď už mi to dává smysl
montáž kardanu nebude problém
Naposledy upravil(a) Whistler dne 31. 05. 2012 16:28, celkem upraveno 2 x.
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
ložisko mám na kardanu, použil jsem chladící spray a vklouzlo tam úplně samo
povedlo se mi i sehnat posilovač co pásne, úplnou náhodou z kámošova odstavenýho renaulta 19, má průměr 21cm, k sání zbývají 2cm místa, táhlo k pedálům jsem upravil, původní pevnou "vidličku" pro připevnění k pedálu jsem odříznul, na hřídel vyříznul závit a použil štelovací vidličku se závitem z původního E30 posilovače, stranu k brzdovému válci asi nechám jak je a použiju původní brzdový válec z R19, uvidíme
zítra nahodím kardan a posilovač do kastle, čekám na chladič z 324TD, budu muset vykoumat redukce na hadice velký/malý průměr a obézní expanzku z M20...
v řešení je momentálně odlučovač oleje, tahle součástka mi není vůbec sympatická protože při jejím posrání(ucpání ať už zaschlým olejem, nebo v zimě zmrzlou voodu) sání nasává z vany olej do válců
všichni víme že kapalina je nestlačitelná a co si o tom myslí ojnice
podle mě je tohle velká slabina M52B28 co jsem četl na webu tak hodně lidí mělo s odlučovačem problémy, ten můj na tom není nijak zle, ale hadičky při pokusu o ohnutí začaly praskat takže bych musel celkem zadraho schánět nové a když už hadice tak celý odlučovač s mebránou atakdále...
rozhodnul jsem se že odlučovač vyhodím, otvor v sání po něm utěsním, hadici odvětrání ventildeklu zavedu do odkapové nádobky nebo vyrobím tzv. Oil Catch Tank (OTC), původní klapku ve výfuku řízenou podtlakem v sání také používat nebudu, takže přírubu na podtlakovou hadičku mohu v sání taky zaslepit.

výsledkem dostanu vyšší spolehlivost, zmizí "hruška" odlučovače zpod sacího manifoldu, nebudu muset převařovat měrku na E34 vaně pro zpětné přijímaní zkondenzovaného oleje do motoru a hlavní benefit, nebude se mi zpětně vracet olej do sání -> čistší klapka, trubky vedení vzduchu a motor nebude spalovat olejové výpary
jak šel čas s posilovači při zástavbě vlevo původní E30, uprostřed Golf II, velkú průměr(jsou dva druhy, tenhle je ten větší z G-II, opíral se o sání), vpravo Renault 19 -> konečně pasuje s 2cm rezervou

úprava výstupu posilovače na pedál brzdy

a takhle pěkně nám sedí v kastli
[/list]
povedlo se mi i sehnat posilovač co pásne, úplnou náhodou z kámošova odstavenýho renaulta 19, má průměr 21cm, k sání zbývají 2cm místa, táhlo k pedálům jsem upravil, původní pevnou "vidličku" pro připevnění k pedálu jsem odříznul, na hřídel vyříznul závit a použil štelovací vidličku se závitem z původního E30 posilovače, stranu k brzdovému válci asi nechám jak je a použiju původní brzdový válec z R19, uvidíme
zítra nahodím kardan a posilovač do kastle, čekám na chladič z 324TD, budu muset vykoumat redukce na hadice velký/malý průměr a obézní expanzku z M20...
v řešení je momentálně odlučovač oleje, tahle součástka mi není vůbec sympatická protože při jejím posrání(ucpání ať už zaschlým olejem, nebo v zimě zmrzlou voodu) sání nasává z vany olej do válců
rozhodnul jsem se že odlučovač vyhodím, otvor v sání po něm utěsním, hadici odvětrání ventildeklu zavedu do odkapové nádobky nebo vyrobím tzv. Oil Catch Tank (OTC), původní klapku ve výfuku řízenou podtlakem v sání také používat nebudu, takže přírubu na podtlakovou hadičku mohu v sání taky zaslepit.

výsledkem dostanu vyšší spolehlivost, zmizí "hruška" odlučovače zpod sacího manifoldu, nebudu muset převařovat měrku na E34 vaně pro zpětné přijímaní zkondenzovaného oleje do motoru a hlavní benefit, nebude se mi zpětně vracet olej do sání -> čistší klapka, trubky vedení vzduchu a motor nebude spalovat olejové výpary
jak šel čas s posilovači při zástavbě vlevo původní E30, uprostřed Golf II, velkú průměr(jsou dva druhy, tenhle je ten větší z G-II, opíral se o sání), vpravo Renault 19 -> konečně pasuje s 2cm rezervou

úprava výstupu posilovače na pedál brzdy

a takhle pěkně nám sedí v kastli
[/list]OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
Ještě bych tohle řešení zvážil, protože z něj plynou zásadní nevýhody...Whistler píše: výsledkem dostanu vyšší spolehlivost, zmizí "hruška" odlučovače zpod sacího manifoldu, nebudu muset převařovat měrku na E34 vaně pro zpětné přijímaní zkondenzovaného oleje do motoru a hlavní benefit, nebude se mi zpětně vracet olej do sání -> čistší klapka, trubky vedení vzduchu a motor nebude spalovat olejové výpary
Je dobré popřemýšlet o tom, proč tam odvětrání vůbec je.
Je tam proto, aby plyny co profukují skrz pístní kroužky co nejrychleji opustily klikovou skříň a nevytvořil se tam přetlak, který může vést až k vystřelení olejové měrky (pokud bys to zaslepil úplně). Pokud nezavedeš do klikové skříně (skrz odlučovač, nebo OCT apod) podtlak, tak nebudou výfukové plyny "vysávány" a budou zneodnocovat olej a zhoršovat mechanickou účinnost motoru, protože klika se bude točit v hustším prostředí. Navíc budou hůř těsnit gufera, protože už jim nebude pomáhat podtlak vůči okolí, a pokud prorazíš vanu tak je konec.
Je dobrý nápad přemístit odvětrání přímo do bloku, protože zde nastane největší podtlak namísto hlavy a pomáhá oleji v návratu do vany.
Samozřejmě ale prostor pro úpravy tu je. Pokud se Ti nechce brát podtlak ze sání, jsou i jiné možnosti.
Vytvoření podtlaku v klikové skříni (samozřejmě do určité míry) jsou hodně levné "koně".
Je tam proto, aby plyny co profukují skrz pístní kroužky co nejrychleji opustily klikovou skříň a nevytvořil se tam přetlak, který může vést až k vystřelení olejové měrky (pokud bys to zaslepil úplně). Pokud nezavedeš do klikové skříně (skrz odlučovač, nebo OCT apod) podtlak, tak nebudou výfukové plyny "vysávány" a budou zneodnocovat olej a zhoršovat mechanickou účinnost motoru, protože klika se bude točit v hustším prostředí. Navíc budou hůř těsnit gufera, protože už jim nebude pomáhat podtlak vůči okolí, a pokud prorazíš vanu tak je konec.
Je dobrý nápad přemístit odvětrání přímo do bloku, protože zde nastane největší podtlak namísto hlavy a pomáhá oleji v návratu do vany.
Samozřejmě ale prostor pro úpravy tu je. Pokud se Ti nechce brát podtlak ze sání, jsou i jiné možnosti.
Vytvoření podtlaku v klikové skříni (samozřejmě do určité míry) jsou hodně levné "koně".
jasně, to cos napsal vím, nejlepší je asi připojit výstup OCT zpět do sání aby se olej vysrážel v nádobce a podtlakem v sání byly plyny z prostoru kliky vytahovány přes OCT ven.
Prolezl jsem různá fóra kde se tenhle problém řešil a někdo nechává na odvětrání jen hadici nasměrovanou pod auto - to je podle toho co píšeš chyba, chybí podtlak co by plyny vysával.
Někdo dává na odfuk oddechový filtr, to se mi taky nelíbí protože ten se brzo zalepí olejem a může úplně ucpat odvětrání=průser
M52 má v originále odlučovač zapojený tak že saje z pod ventilového víka, v odlučovači se rozdělí olej který stéká zpět hadičkou k měrce oleje a do vany, vzduch se zbytky olejových par se vrací z odlučovače do sání.
http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE2X3A=.png
mě jde o to odstranit napojení na olejovou vanu aby nemohlo dojít při ucpání odlučovače k odsávání oleje z vany do sání -> místo zpět do vany se odloučený olej bude hromadit v OCT, výstup napojím zpět do sání aby se zachoval potlak pro odsávání plynů z prostoru kliky. To s tím napojeném odvětrání místo z pod ventildeklu přímo do prostoru kliky je zajímavá nápad, ale pro mojí aplikaci mi takovýhle zásah už zbytečný, odvětrání z pod ventildeklu na těch motorech funguje
Prolezl jsem různá fóra kde se tenhle problém řešil a někdo nechává na odvětrání jen hadici nasměrovanou pod auto - to je podle toho co píšeš chyba, chybí podtlak co by plyny vysával.
Někdo dává na odfuk oddechový filtr, to se mi taky nelíbí protože ten se brzo zalepí olejem a může úplně ucpat odvětrání=průser
M52 má v originále odlučovač zapojený tak že saje z pod ventilového víka, v odlučovači se rozdělí olej který stéká zpět hadičkou k měrce oleje a do vany, vzduch se zbytky olejových par se vrací z odlučovače do sání.
http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE2X3A=.png
mě jde o to odstranit napojení na olejovou vanu aby nemohlo dojít při ucpání odlučovače k odsávání oleje z vany do sání -> místo zpět do vany se odloučený olej bude hromadit v OCT, výstup napojím zpět do sání aby se zachoval potlak pro odsávání plynů z prostoru kliky. To s tím napojeném odvětrání místo z pod ventildeklu přímo do prostoru kliky je zajímavá nápad, ale pro mojí aplikaci mi takovýhle zásah už zbytečný, odvětrání z pod ventildeklu na těch motorech funguje
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
v tom odlučovači je filc a membrána kde se sráží olej, pokud se ta trubka od ventildeklu nebo filc zanese, nebu ucpe vysráženou zmrzlou vodou, začne podtlak ze sání nasávat olej přímo z vany(je to přes odlučovač propojeno), jde to hrozně rychle a máš sání, spalováky, výfuk plný oleje
přerušení spojení s vanou tomuhle zabrání a vysrážený olej se holt nebude vracet do vany, ale hromadit v nádobce OCT
slyšel jsem o vytváření podtlaku skrz výfukové svody navařením trubičky u úhlu 45° na svod a přes jednocestný ventil a OCT spaliny z prostoru kliky odsávat, ale to mi pro moje použití přijde moc hi-tech
kažpodápně díky za rady
přerušení spojení s vanou tomuhle zabrání a vysrážený olej se holt nebude vracet do vany, ale hromadit v nádobce OCT
slyšel jsem o vytváření podtlaku skrz výfukové svody navařením trubičky u úhlu 45° na svod a přes jednocestný ventil a OCT spaliny z prostoru kliky odsávat, ale to mi pro moje použití přijde moc hi-tech
kažpodápně díky za rady
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
máš pravdu čoveče, stejně budu výfuk nakonec dělat vlastní konstrukce, takže tam můžu klidně trubičku pro odtah přidat
nechám tohle téma odvětrání skříně ještě otevřené, až B28 uvedu do chodu a budu řešit výfuk, začnu se tím dále zabývat. Zatím čím víc nad tím přemejšlím, tím víc mi to přijde jako vhodné řešení 
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
pokročil jsem dál a zapojil motorovou elektriku a EWS, ale mám problém. Po otočení klíčkem naběhnou kontrolky, startér točí motorem, ale nejde proud na spotřebiče v motoru - volnoběžný ventil "nebzučí" nesepnou relé jednotky a palivové pumpy(mám na motorové elektrice pouze dvě tato relé, jsou bílá) relé v EWS jednotce necvakne(indikace ověření čipu v klíči). když to vezmu postupně:
zemnící kabel motoru na kastli mám zapojený
na straně spolujezdce jsem připojil na plus baterie hlavní plusový kabel(silný), dále tenký plusový kabel z motorového svazku a dále jsem připojil plusový kabel pojistkové skříně(natáhnul z pojistkovky napříč motorovým prostorem)
na mínus baterie jsem připojil zemnící kabel na kastli a tenký mínusový kabel z motorového svazku
na levé straně řidiče jsem měl dva silové plusové kabely, jeden je na startér a ten druhý(předpokládám že u E36 slouží k napájení pojistkovky, pokud je to chyba tak mne opravte!) mi zůstal volný, protože pojistkovku u E30 napájím jejím původním kabelem....takže jsem ten druhý plusový kabel také přišrouboval na napájení startéru, nechtělo se mi ho stříhat.
konektory po motoru k čidlům jsou zapojeny dobře, nelze se tam splést, všechny konektory mají individuální aretační piny -> čidlo kliky,vačky, teploty, lambdy, klepání, na sání sensor vzduchu, volnoběžný ventil, čidlo škrtící klapky mám zapojeno
napájení ŘJ jsem měřil na příslušném pinu, jednotka je napájená 12V při sepnutém zapalování. Jednotku jsem projistotu ukostřil, ale myslím si že má sama o sobě mínusový pól na nějakém pinu takže jí není třeba extra kostřit
pokud vyndám relátko palivové pumpy a proklemuju pumpu proti napájení, pumpa běží, takže problém ve vedení k pumpě není.
startér s motorem ochotně točí, ale nic jiného nefunguje...jen po otočení klíčkem cvakne v pojistkovce jedno relátko
EWS jsem zapojil podle návodu zde na fóru, čip je ve správné pozici, jednotky jsou správně napájeny a signál je vyveden na ŘJ na správném pinu, chyba je nějaká zásadní, protože nejde nic kromě statéru, který je v podstaě na ostatní elektronice nezávislý
piny v motorové zásuvce mám také zapojené správně, ale mám jednu otázku, M52 má v kabelovém svazku jen jeden tlustý zelený drát pro "klíčkové plus" a E30 má v zásuvce dva druhy "klíčkového plus" a sice "jištěné"-tlustý zelený drát, a "nejištěné"-dva zelenobílé dráty ústící do jednoho pinu(paralelně)
na které ze dvou "klíčkových plus" mám napojit drát z motorové elektriky M52? mám to zapojeno na "nejištěném" tedy tlustý zelený drát na tlustý zelený
tady na E30.cz o problémech s rozchozením M52 není napsáno takřka nic, hledal jsem dneska půl dne na německých webech, pár lidí mělo podobný problém, ale na webu se nedobrali řešení, prosím o pomoc pánové
zemnící kabel motoru na kastli mám zapojený
na straně spolujezdce jsem připojil na plus baterie hlavní plusový kabel(silný), dále tenký plusový kabel z motorového svazku a dále jsem připojil plusový kabel pojistkové skříně(natáhnul z pojistkovky napříč motorovým prostorem)
na mínus baterie jsem připojil zemnící kabel na kastli a tenký mínusový kabel z motorového svazku
na levé straně řidiče jsem měl dva silové plusové kabely, jeden je na startér a ten druhý(předpokládám že u E36 slouží k napájení pojistkovky, pokud je to chyba tak mne opravte!) mi zůstal volný, protože pojistkovku u E30 napájím jejím původním kabelem....takže jsem ten druhý plusový kabel také přišrouboval na napájení startéru, nechtělo se mi ho stříhat.
konektory po motoru k čidlům jsou zapojeny dobře, nelze se tam splést, všechny konektory mají individuální aretační piny -> čidlo kliky,vačky, teploty, lambdy, klepání, na sání sensor vzduchu, volnoběžný ventil, čidlo škrtící klapky mám zapojeno
napájení ŘJ jsem měřil na příslušném pinu, jednotka je napájená 12V při sepnutém zapalování. Jednotku jsem projistotu ukostřil, ale myslím si že má sama o sobě mínusový pól na nějakém pinu takže jí není třeba extra kostřit
pokud vyndám relátko palivové pumpy a proklemuju pumpu proti napájení, pumpa běží, takže problém ve vedení k pumpě není.
startér s motorem ochotně točí, ale nic jiného nefunguje...jen po otočení klíčkem cvakne v pojistkovce jedno relátko
EWS jsem zapojil podle návodu zde na fóru, čip je ve správné pozici, jednotky jsou správně napájeny a signál je vyveden na ŘJ na správném pinu, chyba je nějaká zásadní, protože nejde nic kromě statéru, který je v podstaě na ostatní elektronice nezávislý
piny v motorové zásuvce mám také zapojené správně, ale mám jednu otázku, M52 má v kabelovém svazku jen jeden tlustý zelený drát pro "klíčkové plus" a E30 má v zásuvce dva druhy "klíčkového plus" a sice "jištěné"-tlustý zelený drát, a "nejištěné"-dva zelenobílé dráty ústící do jednoho pinu(paralelně)
na které ze dvou "klíčkových plus" mám napojit drát z motorové elektriky M52? mám to zapojeno na "nejištěném" tedy tlustý zelený drát na tlustý zelený
tady na E30.cz o problémech s rozchozením M52 není napsáno takřka nic, hledal jsem dneska půl dne na německých webech, pár lidí mělo podobný problém, ale na webu se nedobrali řešení, prosím o pomoc pánové
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
Nevim jeslti ti nějak takhle přes net pomůžu...
Teď mě nic nenapadá, ale měl jsem problém když jsem startoval podruhý, startér točil(protože jsem ho nezapojoval do jednotky ews jako to má origo e36...), ale pumpa netlačila benzín, takže to nechytlo, nakonec to bylo čipem v klíči, kterej to nějak nečetlo, tak jsem tam dal druhej klíč a chytlo to.. jenže pak jsem tam vrátil původní a zase to chytlo, tak možná jsem ho měl blbě uchycenej vůči kroužku.
Máš pravdu, já to mám tak, že na baterce + mám ten od startéru a druhej, kterej mimo jiné vede i do pojistkovky, a do pojistkovky jsem natáhl původní z e36, ale to by na to nemělo mít vliv...na levé straně řidiče jsem měl dva silové plusové kabely, jeden je na startér a ten druhý(předpokládám že u E36 slouží k napájení pojistkovky, pokud je to chyba tak mne opravte!) mi zůstal volný, protože pojistkovku u E30 napájím jejím původním kabelem....takže jsem ten druhý plusový kabel také přišrouboval na napájení startéru, nechtělo se mi ho stříhat.
Nemám teď přístup k mym dokumentům, ale pokud jsi to zapojil, tak jak jsem to měl napsaný v tý tabulce(což se myslim zelenej tlustej drát na zelenej tlustej) tak je to dobře a já to tak mám. Ty dva zelenobílý mi zůstali volný...piny v motorové zásuvce mám také zapojené správně, ale mám jednu otázku, M52 má v kabelovém svazku jen jeden tlustý zelený drát pro "klíčkové plus" a E30 má v zásuvce dva druhy "klíčkového plus" a sice "jištěné"-tlustý zelený drát, a "nejištěné"-dva zelenobílé dráty ústící do jednoho pinu(paralelně)
na které ze dvou "klíčkových plus" mám napojit drát z motorové elektriky M52? mám to zapojeno na "nejištěném" tedy tlustý zelený drát na tlustý zelený
Teď mě nic nenapadá, ale měl jsem problém když jsem startoval podruhý, startér točil(protože jsem ho nezapojoval do jednotky ews jako to má origo e36...), ale pumpa netlačila benzín, takže to nechytlo, nakonec to bylo čipem v klíči, kterej to nějak nečetlo, tak jsem tam dal druhej klíč a chytlo to.. jenže pak jsem tam vrátil původní a zase to chytlo, tak možná jsem ho měl blbě uchycenej vůči kroužku.
myslím si že všechno mám zapojené dobře, podle toho co jsem četl na webu tak EWS2 dokud nedostane správný kód z klíče blokuje napětí do vstřiků a proud do cívek zapalování...mě nesepnou relé jednotky a palivové pumpy, nejde mi proud od motoru ani na volnoběžný ventil....tohle by musel poradit někdo zkušenější jetstli je to normální nebo ne. EWS mám zapojený, čip nemám v klíčku(klíček jsem nedostal) ale mám ho v kroužku zafixovaný tak jako kdyby byl v klíči. Zkusím s tím ještě dneska zalaborovat
OO=[][]=OO E34 518i sedan, M40B18
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok
E28 524td žralok
E34 525i sedan, M50B25
E30 318IS coupe
E30 324TD sedan chrom
E30 318i coupe
E30 328i M52B28 coupe
E28 524d žralok
E28 524TD žralok