pokročil jsem dál a zapojil motorovou elektriku a EWS, ale mám problém. Po otočení klíčkem naběhnou kontrolky, startér točí motorem, ale nejde proud na spotřebiče v motoru - volnoběžný ventil "nebzučí" nesepnou relé jednotky a palivové pumpy(mám na motorové elektrice pouze dvě tato relé, jsou bílá) relé v EWS jednotce necvakne(indikace ověření čipu v klíči). když to vezmu postupně:
zemnící kabel motoru na kastli mám zapojený
na straně spolujezdce jsem připojil na plus baterie hlavní plusový kabel(silný), dále tenký plusový kabel z motorového svazku a dále jsem připojil plusový kabel pojistkové skříně(natáhnul z pojistkovky napříč motorovým prostorem)
na mínus baterie jsem připojil zemnící kabel na kastli a tenký mínusový kabel z motorového svazku
na levé straně řidiče jsem měl dva silové plusové kabely, jeden je na startér a ten druhý(předpokládám že u E36 slouží k napájení pojistkovky, pokud je to chyba tak mne opravte!) mi zůstal volný, protože pojistkovku u E30 napájím jejím původním kabelem....takže jsem ten druhý plusový kabel také přišrouboval na napájení startéru, nechtělo se mi ho stříhat.
konektory po motoru k čidlům jsou zapojeny dobře, nelze se tam splést, všechny konektory mají individuální aretační piny -> čidlo kliky,vačky, teploty, lambdy, klepání, na sání sensor vzduchu, volnoběžný ventil, čidlo škrtící klapky mám zapojeno
napájení ŘJ jsem měřil na příslušném pinu, jednotka je napájená 12V při sepnutém zapalování. Jednotku jsem projistotu ukostřil, ale myslím si že má sama o sobě mínusový pól na nějakém pinu takže jí není třeba extra kostřit
pokud vyndám relátko palivové pumpy a proklemuju pumpu proti napájení, pumpa běží, takže problém ve vedení k pumpě není.
startér s motorem ochotně točí, ale nic jiného nefunguje...jen po otočení klíčkem cvakne v pojistkovce jedno relátko
EWS jsem zapojil podle návodu zde na fóru, čip je ve správné pozici, jednotky jsou správně napájeny a signál je vyveden na ŘJ na správném pinu, chyba je nějaká zásadní, protože nejde nic kromě statéru, který je v podstaě na ostatní elektronice nezávislý
piny v motorové zásuvce mám také zapojené správně, ale mám jednu otázku, M52 má v kabelovém svazku jen jeden tlustý zelený drát pro "klíčkové plus" a E30 má v zásuvce dva druhy "klíčkového plus" a sice "jištěné"-tlustý zelený drát, a "nejištěné"-dva zelenobílé dráty ústící do jednoho pinu(paralelně)
na které ze dvou "klíčkových plus" mám napojit drát z motorové elektriky M52? mám to zapojeno na "nejištěném" tedy tlustý zelený drát na tlustý zelený
tady na E30.cz o problémech s rozchozením M52 není napsáno takřka nic, hledal jsem dneska půl dne na německých webech, pár lidí mělo podobný problém, ale na webu se nedobrali řešení, prosím o pomoc pánové
