Turbo úpravy M20 motorů
brachovo auto je od vyroby turbo cili tak je tam nastaveno vsechno...
reknu ti priklad...z brna leti do praglu dve auta...
porsche gt2 (atmosfera) - cca 550 ps sezere v prumeru 14,7 na sto
supra - cca 440 ps sezere v prumeru 45 na sto
jak to?
bavec ma v z vyroby atmosferu....motor je seskladan na to....jakmile pridas turbo tak nahnat konstrukcni nevyhodu spocivajici v atmosfere nazenes jedine tlakem a s tim souvisejici sportebou...
pokud to chces aby tahalo odspodu tak tam dej kompresor...je tezky sladit turbinu tak aby tlacila na spodku...a na vrcholu nekurvila motor...
...paradoxne by to mela byt velka turbina s velkou saci casti a mrnavou vyfukovou casti....aby se roztacela hned ale aby davala hodne vzduchu pri malym tlaku ... cili hodne otevrenej wastegate...
reknu ti priklad...z brna leti do praglu dve auta...
porsche gt2 (atmosfera) - cca 550 ps sezere v prumeru 14,7 na sto
supra - cca 440 ps sezere v prumeru 45 na sto
jak to?
bavec ma v z vyroby atmosferu....motor je seskladan na to....jakmile pridas turbo tak nahnat konstrukcni nevyhodu spocivajici v atmosfere nazenes jedine tlakem a s tim souvisejici sportebou...
pokud to chces aby tahalo odspodu tak tam dej kompresor...je tezky sladit turbinu tak aby tlacila na spodku...a na vrcholu nekurvila motor...
...paradoxne by to mela byt velka turbina s velkou saci casti a mrnavou vyfukovou casti....aby se roztacela hned ale aby davala hodne vzduchu pri malym tlaku ... cili hodne otevrenej wastegate...

- Maranelo
- Bublik a Ondrášek
- Příspěvky: 3777
- Registrován: 24. 02. 2003 00:52
- Bydliště: někde v CZ... možná
- Kontaktovat uživatele:
No ten motor narozdil od diferu nebo polos trosku vic zijeondra_m píše:No nevím obávám se, že si moc nepomůžeš, budeš tím ničit diferenciály, poloosy...
A mne přijde jedno jestli diff nebo motor, železo jako železo![]()


To je jak kdybych nemenil, nedolejval olej daval mu hned zastudena atd a cekal az motor za par km odejde by me strasne sraaaalo nejsem takovej


To je jasný, honit to za studena je blbostMaranelo píše:No ten motor narozdil od diferu nebo polos trosku vic zijeondra_m píše:No nevím obávám se, že si moc nepomůžeš, budeš tím ničit diferenciály, poloosy...
A mne přijde jedno jestli diff nebo motor, železo jako železo![]()
clovek si s nim vic pokeca nez s tema ostatnima vecma
To je jak kdybych nemenil, nedolejval olej daval mu hned zastudena atd a cekal az motor za par km odejde by me strasne sraaaalo nejsem takovej![]()


Ondra ex.M-Fahrer
Vždycky když se tu řeší tohle téma tak se všichni bavěj v rovině..."dám tam motor, upravim ho na 300 psů a jezdim - kolik to bude stát????"
to je přece nesmysl takhle uvažovat, k čemi je ti výkon když nemáš odpovídající podvozek, brzdy, řízení......a to pak ty prachy lítaj. možná se pletu, jsem přeci jen laik ale podle mě jakákoliv úprava za účelem většího navýšení výkonu ( dejme tomu o 20% a víc ) se stěží vejde pod 100 kolíků pakliže to má fungovat a nemá to bejt jenom rychlejší cesta do márnice
vzhledem k tomu že bych rád v horizontu dvou let povýšil svýho mazla na víkendový auto a koníčka, přemýšlím o nějaké té úpravě a pominu - li asi dost náročnou ale jinak optimální kombinaci E30 kastle + E34 M5 motor + M3 podvozek....tak zvažuju co s tím a napadají mne dvě varianty: 2,5 M20 s kompresorem nebo turbem s relativně nízkým plnícím tlakem nebo zástavba novějšího motoru...třeba taková M50 2,8 s Vanosem ( tím typem si nejsem jistej tak mě nekamenujte
)
je mi jasný že zadarmo to nebude a že budu rád když se vejdu do nějakejch 60 - 70 tis. ale každá sranda něco stojí
jiné nápady a věcnou argumentaci vítám....
to je přece nesmysl takhle uvažovat, k čemi je ti výkon když nemáš odpovídající podvozek, brzdy, řízení......a to pak ty prachy lítaj. možná se pletu, jsem přeci jen laik ale podle mě jakákoliv úprava za účelem většího navýšení výkonu ( dejme tomu o 20% a víc ) se stěží vejde pod 100 kolíků pakliže to má fungovat a nemá to bejt jenom rychlejší cesta do márnice

vzhledem k tomu že bych rád v horizontu dvou let povýšil svýho mazla na víkendový auto a koníčka, přemýšlím o nějaké té úpravě a pominu - li asi dost náročnou ale jinak optimální kombinaci E30 kastle + E34 M5 motor + M3 podvozek....tak zvažuju co s tím a napadají mne dvě varianty: 2,5 M20 s kompresorem nebo turbem s relativně nízkým plnícím tlakem nebo zástavba novějšího motoru...třeba taková M50 2,8 s Vanosem ( tím typem si nejsem jistej tak mě nekamenujte

je mi jasný že zadarmo to nebude a že budu rád když se vejdu do nějakejch 60 - 70 tis. ale každá sranda něco stojí
jiné nápady a věcnou argumentaci vítám....
member of zewl crew
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Turbo nebo kompresor je hezka vec, ale kdyz se sescitaji vlozene penize ... vyjde mi z toho cena ktera se blizi motoru z E36 M3 .. 286 PS, hmotnost jen o malo vyssi nez M20 motor, zivotnost vice nez dostacujici, jede "dole" i "nahore", jizdni dojmy zde: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=5798
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Jo tak todle tema me taky zajima...uz sem to trosicku probiral s geroxem...co treba takova kombinace m10 nebo m40 s kompresorem z g60..nebo mercedesu..
kompresor poho, ale kdyz uz tak sehnat i komplet elektro z g60, ale kde to sehnat bez motoru to asi jen tak nekdo neda..
je to sice malovalec, ale zase na 1,8 by to mohlo jezdit docela slusne..
chtelo by to poradne probrat na nejakym srazu...treba blizici se biftoury..
kompresor poho, ale kdyz uz tak sehnat i komplet elektro z g60, ale kde to sehnat bez motoru to asi jen tak nekdo neda..
je to sice malovalec, ale zase na 1,8 by to mohlo jezdit docela slusne..
chtelo by to poradne probrat na nejakym srazu...treba blizici se biftoury..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Asi mi bude vyhrozovano ukamenovanim, ale o BMW s mene jak 6 valci nema cenu ani diskutovat, vibrujici malovalce nechte jinym znackam. Vyjimkou potvrzujici pravidlo je M3Iwan píše:...co treba takova kombinace m10 nebo m40 s kompresorem z g60..nebo mercedesu...

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Vyhrozovano fakt nebude..jen mi to tak vrta hlavou, pac zrovna disponuju malovalcem..snad jen pres zimu...
a kdyby to melo vydrzet jen parset ostrejch kilaku, tak by mi to bylo jedno, pac cena m10 motoru je trochu jinde a prehozenej je za den..
a kdyby to melo vydrzet jen parset ostrejch kilaku, tak by mi to bylo jedno, pac cena m10 motoru je trochu jinde a prehozenej je za den..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

uz jsem ti to psal...na malovalce G60 s G60 elektrikou +/- nakej intercooler a myslim ze by to litalo velice slusne...Iwan píše:Jo tak todle tema me taky zajima...uz sem to trosicku probiral s geroxem...co treba takova kombinace m10 nebo m40 s kompresorem z g60..nebo mercedesu..
kompresor poho, ale kdyz uz tak sehnat i komplet elektro z g60, ale kde to sehnat bez motoru to asi jen tak nekdo neda..
je to sice malovalec, ale zase na 1,8 by to mohlo jezdit docela slusne..
chtelo by to poradne probrat na nejakym srazu...treba blizici se biftoury..
pokud bys tam ovsem dal z mercedesu ten eaton 62 -u...a pohral by ses s prevodem tak by to litalo vic nez slusne...


samo ze elektrika musi byt min. z G60...anebo pokud si chces zahrat na experimentatora tak mam nastavitelnou jednotku ktera mela jit do myho bavce ale ten vozi nakyho mladase nekde u Chrudimy...
...tak me napada dotaz pro nekoho kdo je z chrudimy, nevidel jste tam nekdo mou karu ????


...cili pokud bys mel zajem tak by se neco dalo vymyslet i s tou jednotkou...


Jojo, zvuk vicevalce se neda nahradit ani turbem nebo kompresorem...
Jen mi pripada, ze to tady asi nikdo nezkusil nacpat na malovalec, tak bych to rad zkusil a pak se podelil o zkusenosti...
Jen mi pripada, ze to tady asi nikdo nezkusil nacpat na malovalec, tak bych to rad zkusil a pak se podelil o zkusenosti...

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

No ono je to o tom, že když si nezvládneš přehodit motor, tak vůbec nemá smysl přemejšlet nad zástavbou turba...Scimitar píše:Hmmmm jen bych se chtěl zeptat: vy tady přirozeně nepočítáte s cenou za "přehození" motoru ale já to samozřejmě nejen že neumím (ale chtěl bych se naučit...) ale nemám to ani kde dělat. Takže kolik by mě stálo třeba prostě přehození motoru 2.5 místo 2.0? To pak ty ceny skáčou...
Protože když si to někde necháš dělat, tak víš hovno, co ti s tím vlastně udělali a když bude nějakej problém ( a jako že bude) tak se budou na něco vymlouvat.....
A hlavně, když ti to bude někdo dělat, tak to prostě a jednoduše nezaplatíš....
Ondra ex.M-Fahrer
To je asi nejlepší varianta ale napadá mě pár zásadních problémů......1) dostupnost takového motoru ( kde ho sehnat, kolik taková sranda stojí když E30 M3 motor se pohybuje od 3 K EUR vejš ) 2) jeho stav ( to aby člověk koupil nejlíp zbořenou M3, protože když se na takovém motoru něco podělá tak je to asi zatraceně drahej špás ) a samozřejmě jeho zástavba do E30 ( to už ale bude asi to nejmenší )Francis píše:Turbo nebo kompresor je hezka vec, ale kdyz se sescitaji vlozene penize ... vyjde mi z toho cena ktera se blizi motoru z E36 M3 .. 286 PS, hmotnost jen o malo vyssi nez M20 motor, zivotnost vice nez dostacujici, jede "dole" i "nahore", jizdni dojmy zde: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=5798
member of zewl crew
Re: Turbo úpravy M20 motorů
Me to teda urcite zajima, je pravda, ze nepobezim hned shanet turbo, ale myslim, ze je to pro vsechny dobra inspirace pro rozjimani nad vykonem sveho auta.ondra_m píše:Zajímá vás to ?
Nebo raději atmosférické nebo žádné úpravy?
Jestli se mám spisovat s pokračováním turbo článku?
A co by vás konkrétněji zajímalo?
Konkretne by me zajimaly vsechny mozne detaily te zastavby, co konkretne jsi pouzil Ty, jake turbodmychadlo (z ceho), jake konkretni upravy, jake problemy jsi musel vyresit, ... Ten clanek, co jsi sepsal, je na muj vkus moc obecny, jeste bys mohl popsat, pro kterou z moznych variant jsi se rozhodl Ty, a proc. Take bys to mohl ilustrovat nejakymi fotkami Tvoji upravy (uz jsem tady zahledl vyfuk, docela by mne zajimaly svody, dale vedeni vzduchu od turba ke skrtici klapce, ...)
Jinak gratuluju k uspesne zastavbe, chapu, ze ne o vsechno know-how se clovek chce delit, ale myslim ze v Tvem pripade se nemusis obavat nejakeho masoveho rozsireni

Re: Turbo úpravy M20 motorů
tohle jsi napsal spravne a je to pravda...nicmene to poslouzi pouze pro to zminene rozjimani nic vic...Boban píše:Me to teda urcite zajima, je pravda, ze nepobezim hned shanet turbo, ale myslim, ze je to pro vsechny dobra inspirace pro rozjimani nad vykonem sveho auta.ondra_m píše:Zajímá vás to ?
Nebo raději atmosférické nebo žádné úpravy?
Jestli se mám spisovat s pokračováním turbo článku?
A co by vás konkrétněji zajímalo?


