Turbo úpravy M20 motorů

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 11. 2004 15:12

brachovo auto je od vyroby turbo cili tak je tam nastaveno vsechno...

reknu ti priklad...z brna leti do praglu dve auta...

porsche gt2 (atmosfera) - cca 550 ps sezere v prumeru 14,7 na sto
supra - cca 440 ps sezere v prumeru 45 na sto

jak to?


bavec ma v z vyroby atmosferu....motor je seskladan na to....jakmile pridas turbo tak nahnat konstrukcni nevyhodu spocivajici v atmosfere nazenes jedine tlakem a s tim souvisejici sportebou...

pokud to chces aby tahalo odspodu tak tam dej kompresor...je tezky sladit turbinu tak aby tlacila na spodku...a na vrcholu nekurvila motor...

...paradoxne by to mela byt velka turbina s velkou saci casti a mrnavou vyfukovou casti....aby se roztacela hned ale aby davala hodne vzduchu pri malym tlaku ... cili hodne otevrenej wastegate...
Obrázek

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 11. 2004 15:39

To je prekérka, pač k turbu za rozumnej peníz přístup mám, ale ke kompresoru ne, takže z toho asi nic nebude. :?
Na vrakáč je zbytečný se chodit ptát, pač ikdyby ho měli, tak nevědí co by roupama chtěli.
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 12. 11. 2004 16:38

ondra_m píše:No nevím obávám se, že si moc nepomůžeš, budeš tím ničit diferenciály, poloosy...
A mne přijde jedno jestli diff nebo motor, železo jako železo :-)
No ten motor narozdil od diferu nebo polos trosku vic zije :wink: clovek si s nim vic pokeca nez s tema ostatnima vecma Obrázek
To je jak kdybych nemenil, nedolejval olej daval mu hned zastudena atd a cekal az motor za par km odejde by me strasne sraaaalo nejsem takovej 8) :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 11. 2004 17:46

Robert píše:To je prekérka, pač k turbu za rozumnej peníz přístup mám, ale ke kompresoru ne, takže z toho asi nic nebude. :?
Na vrakáč je zbytečný se chodit ptát, pač ikdyby ho měli, tak nevědí co by roupama chtěli.
no nevim k jakymu turbu mas pristup a za kolik ale kompresro se da sehnat za dvacet...
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2004 18:15

Maranelo píše:
ondra_m píše:No nevím obávám se, že si moc nepomůžeš, budeš tím ničit diferenciály, poloosy...
A mne přijde jedno jestli diff nebo motor, železo jako železo :-)
No ten motor narozdil od diferu nebo polos trosku vic zije :wink: clovek si s nim vic pokeca nez s tema ostatnima vecma Obrázek
To je jak kdybych nemenil, nedolejval olej daval mu hned zastudena atd a cekal az motor za par km odejde by me strasne sraaaalo nejsem takovej 8) :wink:
To je jasný, honit to za studena je blbost :-) Ale stejně je to jen železo... I když na to jak to jede mají stejně nejvíc vliv věci který nejsou železný :-)))
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 12. 11. 2004 18:25

ondra_m píše:Ale stejně je to jen železo...
Sice je to jen zelezo ale jak nas dela stastny :wink: bez tohohle kusu zeleza by auta stali za hovnooooooooo a delali by bzzzzzzzz na elektriku :roll: nebo ssssss na paru :roll: :lol:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Mao
Příspěvky: 754
Registrován: 25. 02. 2003 16:30
Bydliště: Zmrdville

Příspěvek od Mao » 12. 11. 2004 19:41

Vždycky když se tu řeší tohle téma tak se všichni bavěj v rovině..."dám tam motor, upravim ho na 300 psů a jezdim - kolik to bude stát????"

to je přece nesmysl takhle uvažovat, k čemi je ti výkon když nemáš odpovídající podvozek, brzdy, řízení......a to pak ty prachy lítaj. možná se pletu, jsem přeci jen laik ale podle mě jakákoliv úprava za účelem většího navýšení výkonu ( dejme tomu o 20% a víc ) se stěží vejde pod 100 kolíků pakliže to má fungovat a nemá to bejt jenom rychlejší cesta do márnice :roll:

vzhledem k tomu že bych rád v horizontu dvou let povýšil svýho mazla na víkendový auto a koníčka, přemýšlím o nějaké té úpravě a pominu - li asi dost náročnou ale jinak optimální kombinaci E30 kastle + E34 M5 motor + M3 podvozek....tak zvažuju co s tím a napadají mne dvě varianty: 2,5 M20 s kompresorem nebo turbem s relativně nízkým plnícím tlakem nebo zástavba novějšího motoru...třeba taková M50 2,8 s Vanosem ( tím typem si nejsem jistej tak mě nekamenujte :oops: )

je mi jasný že zadarmo to nebude a že budu rád když se vejdu do nějakejch 60 - 70 tis. ale každá sranda něco stojí

jiné nápady a věcnou argumentaci vítám....
member of zewl crew

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 12. 11. 2004 20:29

Turbo nebo kompresor je hezka vec, ale kdyz se sescitaji vlozene penize ... vyjde mi z toho cena ktera se blizi motoru z E36 M3 .. 286 PS, hmotnost jen o malo vyssi nez M20 motor, zivotnost vice nez dostacujici, jede "dole" i "nahore", jizdni dojmy zde: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=5798
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 12. 11. 2004 23:16

Jo tak todle tema me taky zajima...uz sem to trosicku probiral s geroxem...co treba takova kombinace m10 nebo m40 s kompresorem z g60..nebo mercedesu..
kompresor poho, ale kdyz uz tak sehnat i komplet elektro z g60, ale kde to sehnat bez motoru to asi jen tak nekdo neda..
je to sice malovalec, ale zase na 1,8 by to mohlo jezdit docela slusne..

chtelo by to poradne probrat na nejakym srazu...treba blizici se biftoury..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 12. 11. 2004 23:20

Iwan píše:...co treba takova kombinace m10 nebo m40 s kompresorem z g60..nebo mercedesu...
Asi mi bude vyhrozovano ukamenovanim, ale o BMW s mene jak 6 valci nema cenu ani diskutovat, vibrujici malovalce nechte jinym znackam. Vyjimkou potvrzujici pravidlo je M3 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 12. 11. 2004 23:24

Vyhrozovano fakt nebude..jen mi to tak vrta hlavou, pac zrovna disponuju malovalcem..snad jen pres zimu...
a kdyby to melo vydrzet jen parset ostrejch kilaku, tak by mi to bylo jedno, pac cena m10 motoru je trochu jinde a prehozenej je za den..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 13. 11. 2004 09:36

Dokud jsem nekoupil 6ti hrnek, tak jsem si taky říkal, že i z 1.8 se dá dostat rozumnej výkon a navíc ušetříš nějaký to kilo. Jenže když si člověk koupí 6ti vál, tak už nic jinýho nechce- už jen ten zvuk stojí za to. :D
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 11. 2004 13:26

Iwan píše:Jo tak todle tema me taky zajima...uz sem to trosicku probiral s geroxem...co treba takova kombinace m10 nebo m40 s kompresorem z g60..nebo mercedesu..
kompresor poho, ale kdyz uz tak sehnat i komplet elektro z g60, ale kde to sehnat bez motoru to asi jen tak nekdo neda..
je to sice malovalec, ale zase na 1,8 by to mohlo jezdit docela slusne..

chtelo by to poradne probrat na nejakym srazu...treba blizici se biftoury..
uz jsem ti to psal...na malovalce G60 s G60 elektrikou +/- nakej intercooler a myslim ze by to litalo velice slusne...

pokud bys tam ovsem dal z mercedesu ten eaton 62 -u...a pohral by ses s prevodem tak by to litalo vic nez slusne... :twisted: 8)

samo ze elektrika musi byt min. z G60...anebo pokud si chces zahrat na experimentatora tak mam nastavitelnou jednotku ktera mela jit do myho bavce ale ten vozi nakyho mladase nekde u Chrudimy...

...tak me napada dotaz pro nekoho kdo je z chrudimy, nevidel jste tam nekdo mou karu ???? :twisted: 8)

...cili pokud bys mel zajem tak by se neco dalo vymyslet i s tou jednotkou... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 13. 11. 2004 21:39

Jojo, zvuk vicevalce se neda nahradit ani turbem nebo kompresorem...
Jen mi pripada, ze to tady asi nikdo nezkusil nacpat na malovalec, tak bych to rad zkusil a pak se podelil o zkusenosti... :wink:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 14. 11. 2004 12:52

Hmmmm jen bych se chtěl zeptat: vy tady přirozeně nepočítáte s cenou za "přehození" motoru ale já to samozřejmě nejen že neumím (ale chtěl bych se naučit...) ale nemám to ani kde dělat. Takže kolik by mě stálo třeba prostě přehození motoru 2.5 místo 2.0? To pak ty ceny skáčou...

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 11. 2004 13:35

Scimitar píše:Hmmmm jen bych se chtěl zeptat: vy tady přirozeně nepočítáte s cenou za "přehození" motoru ale já to samozřejmě nejen že neumím (ale chtěl bych se naučit...) ale nemám to ani kde dělat. Takže kolik by mě stálo třeba prostě přehození motoru 2.5 místo 2.0? To pak ty ceny skáčou...
No ono je to o tom, že když si nezvládneš přehodit motor, tak vůbec nemá smysl přemejšlet nad zástavbou turba...

Protože když si to někde necháš dělat, tak víš hovno, co ti s tím vlastně udělali a když bude nějakej problém ( a jako že bude) tak se budou na něco vymlouvat.....
A hlavně, když ti to bude někdo dělat, tak to prostě a jednoduše nezaplatíš....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 11. 2004 13:36

Iwan píše:Jojo, zvuk vicevalce se neda nahradit ani turbem nebo kompresorem...
Jen mi pripada, ze to tady asi nikdo nezkusil nacpat na malovalec, tak bych to rad zkusil a pak se podelil o zkusenosti... :wink:
A proč? No protože, po velkejch voserech se dostaneš lehce nad výkon 2,5i :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Mao
Příspěvky: 754
Registrován: 25. 02. 2003 16:30
Bydliště: Zmrdville

Příspěvek od Mao » 15. 11. 2004 12:49

Francis píše:Turbo nebo kompresor je hezka vec, ale kdyz se sescitaji vlozene penize ... vyjde mi z toho cena ktera se blizi motoru z E36 M3 .. 286 PS, hmotnost jen o malo vyssi nez M20 motor, zivotnost vice nez dostacujici, jede "dole" i "nahore", jizdni dojmy zde: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=5798
To je asi nejlepší varianta ale napadá mě pár zásadních problémů......1) dostupnost takového motoru ( kde ho sehnat, kolik taková sranda stojí když E30 M3 motor se pohybuje od 3 K EUR vejš ) 2) jeho stav ( to aby člověk koupil nejlíp zbořenou M3, protože když se na takovém motoru něco podělá tak je to asi zatraceně drahej špás ) a samozřejmě jeho zástavba do E30 ( to už ale bude asi to nejmenší )
member of zewl crew

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: Turbo úpravy M20 motorů

Příspěvek od Boban » 15. 11. 2004 15:50

ondra_m píše:Zajímá vás to ?

Nebo raději atmosférické nebo žádné úpravy?

Jestli se mám spisovat s pokračováním turbo článku :-) ?
A co by vás konkrétněji zajímalo?
Me to teda urcite zajima, je pravda, ze nepobezim hned shanet turbo, ale myslim, ze je to pro vsechny dobra inspirace pro rozjimani nad vykonem sveho auta.
Konkretne by me zajimaly vsechny mozne detaily te zastavby, co konkretne jsi pouzil Ty, jake turbodmychadlo (z ceho), jake konkretni upravy, jake problemy jsi musel vyresit, ... Ten clanek, co jsi sepsal, je na muj vkus moc obecny, jeste bys mohl popsat, pro kterou z moznych variant jsi se rozhodl Ty, a proc. Take bys to mohl ilustrovat nejakymi fotkami Tvoji upravy (uz jsem tady zahledl vyfuk, docela by mne zajimaly svody, dale vedeni vzduchu od turba ke skrtici klapce, ...)
Jinak gratuluju k uspesne zastavbe, chapu, ze ne o vsechno know-how se clovek chce delit, ale myslim ze v Tvem pripade se nemusis obavat nejakeho masoveho rozsireni :-)

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: Turbo úpravy M20 motorů

Příspěvek od GeRoX » 15. 11. 2004 15:52

Boban píše:
ondra_m píše:Zajímá vás to ?

Nebo raději atmosférické nebo žádné úpravy?

Jestli se mám spisovat s pokračováním turbo článku :-) ?
A co by vás konkrétněji zajímalo?
Me to teda urcite zajima, je pravda, ze nepobezim hned shanet turbo, ale myslim, ze je to pro vsechny dobra inspirace pro rozjimani nad vykonem sveho auta.
tohle jsi napsal spravne a je to pravda...nicmene to poslouzi pouze pro to zminene rozjimani nic vic... :evil: 8)
Obrázek

Odpovědět