Cvakání

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 10. 06. 2005 19:42

Čus je hele možny že udelá nízkej tlak i vana která trosku teče. Toto báwo mam tak pres mesic a prodejce pred prodejem menil vanu. Když sem to koupil byla suchá a nic necvakalo, pak kdyz to zacinalo cvakat tak byla jen tak trosku mokra, ted me to cvaka furt a podivam se na vanu a total mokrá (dlouho sem se na ni nedíval ale olej sem si hlidal a v poho), i pár koleček mam po sobě na parkovišti. Dneska sem ji dotahoval a dva šrouby sou strhly (tu sem se dočet ze ji předchozi majitel měnil 3x :( ), může to bejt tim, ja bych mozna rek že i jo, prosim radte dík.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 06. 2005 22:58

Jarda318i píše:Čus je hele možny že udelá nízkej tlak i vana která trosku teče. Toto báwo mam tak pres mesic a prodejce pred prodejem menil vanu. Když sem to koupil byla suchá a nic necvakalo, pak kdyz to zacinalo cvakat tak byla jen tak trosku mokra, ted me to cvaka furt a podivam se na vanu a total mokrá (dlouho sem se na ni nedíval ale olej sem si hlidal a v poho), i pár koleček mam po sobě na parkovišti. Dneska sem ji dotahoval a dva šrouby sou strhly (tu sem se dočet ze ji předchozi majitel měnil 3x :( ), může to bejt tim, ja bych mozna rek že i jo, prosim radte dík.
ne, tlak by ti musel unikat masivnim spusobem spolu s olejem pres praskliny na vane, aby ti ty praskliny mohli zpusobovat ztratu tlaku. pokud je netesna vana na prirube ku bloku, teoreticky to mozny je, pretesni to a uvidis.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 11. 06. 2005 11:57

Max-Max píše:
Jarda318i píše:Čus je hele možny že udelá nízkej tlak i vana která trosku teče. Toto báwo mam tak pres mesic a prodejce pred prodejem menil vanu. Když sem to koupil byla suchá a nic necvakalo, pak kdyz to zacinalo cvakat tak byla jen tak trosku mokra, ted me to cvaka furt a podivam se na vanu a total mokrá (dlouho sem se na ni nedíval ale olej sem si hlidal a v poho), i pár koleček mam po sobě na parkovišti. Dneska sem ji dotahoval a dva šrouby sou strhly (tu sem se dočet ze ji předchozi majitel měnil 3x :( ), může to bejt tim, ja bych mozna rek že i jo, prosim radte dík.
ne, tlak by ti musel unikat masivnim spusobem spolu s olejem pres praskliny na vane, aby ti ty praskliny mohli zpusobovat ztratu tlaku. pokud je netesna vana na prirube ku bloku, teoreticky to mozny je, pretesni to a uvidis.
Zas tak masivně neutíka ale pořád je mokrá, tak to teda přetěsnim ale nejdriv budu muset vyvařit ty strhaný zavity, ja si myslim ze by to mohlo rozhodit ten tlak, cim vic to zacalo tíct tim víc to cvaká, díky.

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 15. 06. 2005 09:14

Mám M40..tlak oleje v poho, komlet udělaná hlava, vyměněné hydroštely, podložky pod koníka, vačka (před 20tisc.km)někdo zadřel....
A STEJNĚ TO POŘÁD CVAKÁ :evil: :evil: !!!!!!!!! známý v servise BMW mi říkal že je u těchto nejvykurvenějších motorů co kdy BMW dalo na trh nutné vyměnit komplet vše z vrchu....(takže mně už zbývají jen ty koníky) a mělo by to být OK...nedávno jsem to viděl na vlastní oči ...dojela tam E36.M40 se stejným problémém....výměna hydroštelů,koníků,podložek......ZVUK JAK CASIA..paráda.
Prostě musíme se smířit s tím, že ty M40 stojí za hovno...a nebýt té dobré spotřeby, kterou mají, tak už je dávno někde ve sběru na váze.
Většinou se tento problém objevuje u motoru zhruba po 200tisc.km. Záleží ještě co za hovado s tím jezdilo...ja to mám z Itálie...tam jezdí tumplovaný hovada..Jo jo je nutno šetřit... :evil:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 15. 06. 2005 09:20

JO JO MÁS RECHT :lol: (saje to, žere to, cvaká to. co je to?) KAŽDÁ M40.

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 15. 06. 2005 09:26

Pavle to bys nebyl ty kdybys hned nereagoval co???náhodou já to třeba řeším tím že přidám nějakou tu odhlučňovací sadu a je to :P

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 15. 06. 2005 17:36

Ja kokot du zitra na hydra (sou objednany tak to nemuzu odvolat). Ted sem byl u jednoho chlapa kterej delá bawory 30let a ten me rek to samy. A rikal ze by stacilo prelestit a vycistit vačku vahadla a hydra (pokud nebudou nejak moc v prdely) A hlevně mě řek že kupuje hydra za 200-300kčjá za ně dam 800-900 :x, ten chlap co sem u něj ted byl je fakt machr, až ted udělám ty hydra tak cca 14 dní budu mít klid a pak se za ním mam stavit, už stoho nemůžu posraný M40 (přeleštění vačky 1500, 1 hydro 80kč, za pokus to stojí něž dat 20000 a víc za nic)

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 15. 06. 2005 22:53

Max-Max píše:
ne, tlak by ti musel unikat masivnim spusobem spolu s olejem pres praskliny na vane, aby ti ty praskliny mohli zpusobovat ztratu tlaku. pokud je netesna vana na prirube ku bloku, teoreticky to mozny je, pretesni to a uvidis.
Nechapu jak to myslis, ve vane zadnej tlak neni, jak by teda mohl unikat? Malej tlak zpusobuje bud vybehane olejove cerpadlo, nebo unavena pruzina redukcniho ventilu, nebo nejaka dira (treba i prilis velka vule v nekterem kluznem lozisku) v tlakovem okruhu...
Netesna vana zpusobuje jedine ztratu oleje a spoustu bordelu vsude, kde auto zastavi...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 06. 2005 23:13

Boban píše:
Max-Max píše:
ne, tlak by ti musel unikat masivnim spusobem spolu s olejem pres praskliny na vane, aby ti ty praskliny mohli zpusobovat ztratu tlaku. pokud je netesna vana na prirube ku bloku, teoreticky to mozny je, pretesni to a uvidis.
Nechapu jak to myslis, ve vane zadnej tlak neni, jak by teda mohl unikat? Malej tlak zpusobuje bud vybehane olejove cerpadlo, nebo unavena pruzina redukcniho ventilu, nebo nejaka dira (treba i prilis velka vule v nekterem kluznem lozisku) v tlakovem okruhu...
Netesna vana zpusobuje jedine ztratu oleje a spoustu bordelu vsude, kde auto zastavi...
ja myslim, ze tlak je i ve vane, cerpadlo jenom pohani olej z vany do hlavy a do bloku, v hlave prece neni nic co by ten tlak spotrebovalo a tak se vlastne udrzuje stalej tlak na kvalitni mazani. Co myslis ty?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 16. 06. 2005 10:44

Olejove cerpadlo tlaci olej mazacimi kanaly do vsech lozisek a ostatnich mazacich mist, odkud olej normalne vyteka do atmosferickeho tlaku (resp. slabeho podtlaku, protoze blok a hlava motoru jsou odvetrany do sani) a steka odvodovymi kanaly zpatky do vany, ktera slouzi jako nadrz na olej (nektere zavodni motory maji mazani se "suchou" klikovou skrini, tam je pak dalsi - podavaci - cerpadlo, ktere cerpa olej z vany do specialni nadrze, odkud se teprve motor maze).
Za olejovym cerpadlem je redukcni ventil, ktery zajistuje aby tlak oleje nepresahl urcitou hodnotu, ktera je dana tlakem pruziny. Kdyz se pruzina unavi, hodnota se snizi - da se napravit podlozenim pruziny nejakou podlozkou.
Kdyz maji kluzna loziska prilis velke vule, tak se prutok oleje diky mensimu odporu zvysi a tlak klesne.

Ve vane tlak neni, ostatne gufera na klice by ho tam ani neudrzela.

Uživatelský avatar
IKE
Příspěvky: 444
Registrován: 12. 10. 2004 15:54
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od IKE » 16. 06. 2005 19:42

Tak za týden jdu do servisu na výměnu rozvoďáku a hydroštelů....Pak už bude snad cvakání konec :roll:
E-36 325tds touring

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 16. 06. 2005 22:57

Jarda318i píše:Ja kokot du zitra na hydra (sou objednany tak to nemuzu odvolat). za ně dam 800-900 :x
Fujtajbl drahy :(
Jarda318i píše:prelestit a vycistit vačku vahadla a hydra
Prelestit vacku ? Tzn ubrat z ni material....to bych nevidel jako idealni stav reseni problemu...
IKE píše:Tak za týden jdu do servisu
K Petrovi vid ? :wink:

Uživatelský avatar
IKE
Příspěvky: 444
Registrován: 12. 10. 2004 15:54
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od IKE » 17. 06. 2005 14:16

Jo.jo :wink:
E-36 325tds touring

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 17. 06. 2005 19:04

Tak už to mam za sebou, jede krutě, ticho no proste nadhera :D

Uživatelský avatar
IKE
Příspěvky: 444
Registrován: 12. 10. 2004 15:54
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od IKE » 18. 06. 2005 14:37

Jarda318i píše:Tak už to mam za sebou, jede krutě, ticho no proste nadhera :D
Kolik tě to stálo a co všechno se měnilo?
E-36 325tds touring

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 18. 06. 2005 18:01

IKE píše:
Jarda318i píše:Tak už to mam za sebou, jede krutě, ticho no proste nadhera :D
Kolik tě to stálo a co všechno se měnilo?
Dělal sem jenom čtyři hydra (jasny že by to rovnou chtělo udělat všechny ale nejsou prachy a v prdely byly zatim jenom čtyři) Pak stejně budu muset udělat i vahadla a i ty podložky. Díly staly 4500 + 800 práce

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 18. 06. 2005 18:03

IKE píše:
Jarda318i píše:Tak už to mam za sebou, jede krutě, ticho no proste nadhera :D
Kolik tě to stálo a co všechno se měnilo?
Dělal sem jenom čtyři hydra (jasny že by to rovnou chtělo udělat všechny ale nejsou prachy a v prdely byly zatim jenom čtyři) Pak stejně budu muset udělat i vahadla a i ty podložky. Díly staly 4500 + 800 práce A dělal sem to tady:Koněvova 223 Praha-3 Žižkov, tel: 224 937 378, 602 201 731. Doporučily mě to tu na foru a chlapík se v tom celkem vyzná, sice ty díly se daj možná sehnat levněji ale stejně bys ušetřil pár kilek, normálně tam zajed a on se ti podíva co stim a do druhýho dne to máš. (A nebo rovnou zavolej tomu chlapíkovi co to dělá: Kulík Michal 602 662 313)

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 19. 06. 2005 10:21

jenom otazecka-jak se pozna spatny hydro?
Generalkovat hlavu se mi nechce, ale kdyby se to dalo poznat a vymenit terba jak pises 4, tak bych to udelal bez ostatniho a nebylo by mi to lito.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 19. 06. 2005 10:48

KuaJa píše:jenom otazecka-jak se pozna spatny hydro?
Generalkovat hlavu se mi nechce, ale kdyby se to dalo poznat a vymenit terba jak pises 4, tak bych to udelal bez ostatniho a nebylo by mi to lito.
Tak to nevim, ale co ja sem viděl když on to dělal, on je jen promačkával a ten kterej byl v prdely byl takovej volnější a měl takovej vyčvachtanej zvuk, přesně nevim :oops:

Uživatelský avatar
Nico
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 02. 2005 10:03
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Nico » 19. 06. 2005 18:25

Čus chlapi,
jak to tak čtu, tak si musim taky postěžovat :cry:

Mě začali před časem cvakat hydroštely a měl sem na oleji najeto 8000km, tak sem si myslel, že by to mohla spravit výměna....dal sem 10W-40 jako tam byl, ale po výměně to cvaká mnohem víc :evil:
Když jedu a držim stejný otáčky, tak je to jak koncert....jako by se střídaly. Začne potichu a cvaká víc a víc a pak stichne a pak zas jinej...nemyslim si že je to zdvihátkama, navíc sem na ně včera tlačil a jsou jak beton.

Myslím si, že se hydroštel může podělat tak,že ztrácí tlak (ten tam zajišťuje kuličkovej ventil a ten určitě dost vydrží...povrchový úpravy atd....navíc mi to potvrdil i týpek ze Steyeru, kterej ten motor konstruoval) nebo přidřením díky usazenýmu karbonu, ale mam pocit, že dnešní oleje si s tim poradí páč údajně rozpouští karbon... tak nevim co je na tom pravdy :?:

Myslim,že hydra by sem měly měnit až naposled, je to drahý a mnohdy to nepomůže. Když to bude tim tlakem, tak to znamená že je v pytli i čidlo...jinak by svítilo mazání ne :?:

Jestli sem něco zkomolil, tak mě opravte pokud to víte stopro, jsem strojař, ale ne automechanik. tak hodně štěstí a napište jak jste si s tim poradili.
BMW E30 318iT

Odpovědět