Stavba M20 a související věci se stavbou

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 13. 01. 2014 22:45

stav te ovality se da zjistit i opticky jen tím, že stávající blok bude bez honování. To už značí to, že se jeho život přehoupl do té horší poloviny :D
Dvoubodovym měřidlem si to můžeš oměřit, ale je to celkem jebačka...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 00:01

Ano coz to je pravda myslim co se tyce toho honovani... ted trochu k té m20 ... pokud se nepletu.. blok ety a klasickeho i-cka je totozny ze..?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 01. 2014 07:45

Jj je to stejný ;-)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 09:42

výborně, to mě trochu potěšilo...
dál bych se rád optal... řešil někdo tedy zde na foru upravu olejového čerpadla..?? Ano pročítal jsem zde články kde se členové přou o to zda zvýšit či ne tlak na olejovém čerpadle ... nakonec debata končila tuším tak, že čerpadlo zůstává původní, že tlak dostačuje.
Nicméně já bych rád toto vyřešil přecijenom a tlak navýšil. Řešil někdo, nebo tedy je řešení na mě..?? :-)

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 01. 2014 12:42

proč bys potřeboval víc jak 5bar mazacího tlaku? podstatný je ten maximální mazací tlak dosahnout na teplým oleji v nizkých otaáčkách pro tebe - pokud ten motor jezdí v provozu. Což je v podstatě mít na přesno uloženou klikovku a nevylítanou vačku v hlavě... Na čerpadle toho hlavně moc nevymyslíš, maximálně vyřešit přetlakovou pružinu, ale to bdue metoda pokus omyl. Emkový motory v zásadě němažou nějak jinak :) Tohle bych považoval jako za zbytečný řešit. Ideální bude seriový čerpadlo v super stavu ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 16:08

Ok.. to je rozumný názor... další otázka do pranice.... nucený okruh mazání..? pokud to jmenuji dobře.. má někdo nemá měl řešil.. zkušenosti.?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 01. 2014 20:18

myslíš suchou vanu? Poměrně náročnější věc na výrobu, a kdo dělal, tak řešil kompletní kit na motor... většinou za pár desetitisíců- takže zase nic :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 14. 01. 2014 20:57

kup si novou olej pumpu a ujisti se že máš spravny vule na klice a vačce a šálky a nemuže se nic posrat
jenom šály na kliku a olejpumpa stojej dohromady desítku.
podle mě řešíš věci zbytečný
a věci kerý bych řešil až by ten motor fakt měl 300 hápéček
E28 525e

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 01. 2014 21:09

jj pumpu, ale origo novou za moc :) FEBI bych nevěřil...raději jsem sehnal dobrou jetou origo (nevydrřenej obal a OK hřídelky) dam do ni novou pružinku a hotovo :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 14. 01. 2014 21:45

Ja mam novou febi
nevidim na febi nic spatnyho.
E28 525e

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 01. 2014 21:48

to špatný na ni uvidíš až po pár tisicovkách KM :) ten tvrdokov kterej dělají, stojí za hovno... měl jsem vačku, která se začla rozpadat a vahadla už jsem z poloviny vyměnil zpět za 20let stary origo, který jsou na tom líp. Když to dělaj z toho železa co vozíme do šrotu tak se není čemu divit :lol: :lol: Víc lidí má s kovovýma věcma od FEBI nedobré zkušenosti. Samože doufám, že budeš světlá výjimka :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 14. 01. 2014 22:04

uvidim no :D
E28 525e

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 22:57

Kluci ja se jen optal.. v podstatě rozvádím tohle téma.. myslím, že třeba problematika mazání je celkem zajímavá a leckdo by k tomu měl co říct. Viděl jsem všeho všudy dva motory s timhle systémem mazání.

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 23:00

Hmm jak tak na to koukám, tak ono ani to febi čerpadlo nebude prdel sehnat.

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 14. 01. 2014 23:04

na tohle ti staci seriove mazani, co jsem studoval i extremni m20ky pouzivaj porad seriove cerpadlo... maximalne z TDcka, nevim jestli ma vetsi max tlak ale ma vetsi pri volnobehu.
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 23:11

No super.. tdcko.. myšleno m21? .. koukám po netu.. sehnat nové olejové čerpadlo jak už febi nebo jakékoli nelze. možna by bylo ve skladu bmw někde.. ale cena :-O nechci ani přemyšlet.

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 14. 01. 2014 23:13

Myslím, že větší tlak na volnoběh už by byl zajímavý. Je reálné sehnat si někde literaturu.. cokoli, kde by byly k porovnaní hodnoty tlaku olej. čerpadel.:?

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 15. 01. 2014 14:28

jasny je to pro me zajimava diskuse
ale stejne nedosahnes ve vysledku vyssiho tlaku kdyz nechas seriovej pretlak ventil ne? co tak tuším tak většina motoru ma max tlak oleje kolem 3 baru...?
a k cemu je dobrej vyssi tlak pri volnobehu? jen se ptam.

ja kupoval tady tohleto, na netu nejlevnejsi co sem tehdy nasel.
http://www.e-cat.cz/p-1222164/bmw/5-e28 ... 16_1418129

podle mě je důležitý to, aby to mazalo tak jak má, tam kde je to potřeba. mit v pořádku a neucpaný kanálky, v pořádku uložení, kvalitní šálky a hladký ložiska, vychytaný axiální vůle na klice..... a neni co řešit. nebo ne?
E28 525e

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 15. 01. 2014 17:08

Jj jak říkáš, nechapu proč v vyvyjet již vyvynute....

Jinak série ma ventil na 5bar.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 15. 01. 2014 17:45

Tahle přestavba je tak rozšířená a častá a dá se o ní najít tolik informací hlavně proto, že je relativně levná a jednoduchá a vše uděláš z lehce dostupných BMW dílů za pakatel.
Z těchto dílů pak máš možnost různými kombinacemi dosáhnout výsledku jakej hledáš. Ale s těmato věcma se dostaneš tak ke 200 koním, když budeš dobrej 220.. pokud to chceš vyhnat ke třem stovkám. bejt tebou tak sháním hlavu už od nějakýho úpravce :) několik firem myslim Ety upravovalo a občas se něco najít dá.
jak už sem říkal, řešit suchou skříň když má ten motor pořád jen 90-95 kW a kdoví jestli, je nesmysl.
E28 525e

Odpovědět