Ono jde o uznání stavu, ale to se u běžných aut neřeší - to bude pro ty hodně drahý na aukcích.
Dobře je to rozepsaný tady, jak se to kategorizuje
https://is.muni.cz/do/sci/UAntrBiol/el/ ... ra225n.txt
Skupiny autentická, originální, repasovaná ap. - to nemá vliv na uznání za veterána, ale jeho ocenění.
V současné chvíli je to přesně tak, jak se tady píše - pokud máš auto poskládané z dobových dílů a originálních dílů, tak absolutně není problém.
Pokud bys tam měl nějaké zásadní úpravy - motor z jiného typu/značky auta, změnu karoserie, neoriginální nedobové doplňky ap., tak jsi v háji. Dokonce třeba při testaci jim ani nevadil vyměněný motor - to spíš na STK.
Vzhledem k tomu, že ti to prohlíží někdo, kdo málokdy zná do posledního šroubku zrovna tvůj typ auta, tak většinou i drobné prohřešky proti originalitě přejde.
Koroze nevadí - to je otázka na STK, naopak horší (nějaké puchýřky na laku, horší skla nebo světlomety), ale původní stav je veteránsky hodnotnější než auto po celolaku.
Nejjednodušší je vyrazit si na nějaký lokální sraz blízkého veterán klubu a tam se člověk všechno dozví.