Honzo, říkáš, že Opel snad nikdy. Kamaráde, brácha měl Corsu B GSi, to byl takový malý hajzl podivočený, hyperaktivní to bylo jak jack russel terier, dobré sedačky, perfektní auto na lítání po okreskách

Kamarád měl "Éčkového" Kadetta GSi - byl to jen 8-mi ventil, ale někdo mu ještě v Německu musel něco udělat, protože s prstem v nose pojížděl Kadetty GSi 16v. To auto lítalo úplně hovadsky a donedávna jsem neřídil většího divočáka, než bylo kamarádovo GSi, vždycky jsem byl natěšený jak prvnička, když mi ho půjčil na svezení. Dneska takového Kadetta mít, tak si pískám
Co se týče Moskviče - jestli ho chceš, kup si ho. Jak říká můj kamarád: "Kdo chce kam, chuj s ním.."

Já myslím, že z Moskviče nikdy nebude perspektivní cokoli. Jízdní vlastnosti zemědělské Ify na agrokolech s plným sudem splašek na korbě a bez vlnolamu. Trefnější přirovnání mě nenapadá.
Na Moskviči není dobré asi nic. Na tom mém bylo dobré to, že jsem v něm neustále obšťastňoval svoji tehdejší přítelkyni, ale to je všechno
Co je na něm ještě fajn - nejde moc rozbít, ani když chceš. Ale o to se Ty asi pokoušet nebudeš

Jednou jsem s ním trefil tak blbě švestku a jen se ohnul nárazník, trošku blatník a upadlo zrcátko. Švestka, ta svině, tam stála do loňska

Pak je na Moskviči super, že všechny Moskviče vydávají takový specifický zápach v interiéru, prostě smrdí všechny stejně mixem oleje, benzínu, imitace koženky na sedadlech a ještě spoustou dalších věcí. Prostě když otevřeš dveře, máš jistotu, že jsi správně ve svém autě. Pak je super topení, resp. jeho ovládání - buď jde vzduch chladný, nebo z výdechů jde teplo jak z vysoké pece, nic mezi tím. Takže pro regulování teploty interiéru slouží malá trojúhelničková okénka v předních dveřích.
Vynikající je taky přístup v motoru k čemukoliv. Nejdřív si ale musíš vylézt na blatník, protože ze země nemáš šanci vyměnit ani vzduchový filtr - je to vysoké jak hovado.
Naopak jsou fajn veškeré servisní úkony - stačí jakýkoliv plochý klíč na škrábání se na prdeli, když si nevíš rady, a pak jen majzl, sikovky a kladivo, nic víc

Jednou jsem prosil šéfa, když jsme měli míň práce (bylo to v roce 96), jestli bych si mohl něco lehce opravit na autě. Když souhlasil, najel jsem na rampu (naše firma sídlila v bývalém JZD) a v pracovní době jsem vyměnil převodovku, protože mi vyskakovala čtverka

Pak, když jsem to skládal, chybělo mi napojit poslední věc - trubku na nádobku s kapalinou, no a ta prdla. Jenže v Moskviči bez spojky nezařadíš (v Žigulu jo). Takže jsem na místě dal za 3, pustil dolů z rampy a tak dojel 10 km domů
Takže pokud chceš spoustu dobrodružství, jdi do toho po hlavě!
