Hliníkové díly (sání/ventildekl) - povrchové úpravy

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Macho E3O
Příspěvky: 242
Registrován: 29. 12. 2011 14:29
Bydliště: Praha/Brno

Hliníkové díly (sání/ventildekl) - povrchové úpravy

Příspěvek od Macho E3O » 05. 04. 2017 22:01

Ahoj,
obracím se na Váš, klubáky, s prosbou o radu, případně tipy. Mám teď u Macka svoji M20B25 na "menším" servisu. Nakonec do toho padlo trochu víc peněz než se zdálo na začátku a tak jsem si řekl, že by bylo škoda vrátit pohledové díly, jako je sání a ventildekl, na svoje místo bez patřičné péče.
Můžete se podělit o svoje zkušenosti? Osobně upřednostňuji originál vzhled, moc se mi ani nezamlouvá lakování, asi bych preferoval pouhé důkladné vyčištění (jak je to s následnou oxidací?).
Vím, že to tady pár z Vás už řešilo. Je pískování velký problém? Co chemie? Případně jaká, kde apod. Uvítám cokoliv, i další náměty na povrchovou úpravu apod.

Co na to třeba mistr Dvoris a jiní místní "leštiči" :) ?
Díky za názory!
(OO=[][]=OO) E3O 325i 90'

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Hliníkové díly (sání/ventildekl) - povrchové úpravy

Příspěvek od DVORIS » 17. 04. 2017 13:29

Za mě nakoupit hodně Carlanu nebo něco podobného a vše do něj ponořit na pár dní,potom důkladný oplach a pak jak je libo.Vykartáčovat jemným ocelovým kartáčem,tak bude hliník vypadat přirozeně a NEpřeleštěně.Další variantou je jemné vypískování,korundem a balotinou,tam je ale nebezpečí že po pískování dokonale neodstraníš abrazivum(ze sacích parohů,z pod plechu odstínění na ventilovém víku...) a zajistíš si dokonalou generálku motoru :wink: Jen podotýkám,že pouhé vypláchnutí na tyto inkriminované body nestačí,je třeba tomu pomoci mechanicky,odstínění víka ideálně sundat dolů.Já si to přebarvuji stříbrnou barvou na alu kola,která i po letech při víkendovém využití drží dobře a nic se neloupe,ale není to striktně origo vzhled.Aby jsi docílil origo vzhledu jak to vyjelo z fabriky tak to po vyčištění polej tím jejich konzervačním lakem :lol: :wink:

Namátkou,jak to má JirkaGS v origo looku,jen vyčištěný a vykartáčovaný s jeho svolením :wink:
Obrázek

Takhle si to vypucoval tatík na cabriu
ObrázekObrázek

Jeden motor jsem taky pucoval do origa a zůstal tak
Obrázek

A tady na přání klasika,co si objednal jeden místní člen celkovou "revitalizaci auta" vč.motoráku
ObrázekObrázek

Takhle to vypadá po očištění balotinou,prakticky vše co bylo třeba bylo přpískováno,přelakováno,nazinkováno,protože jakýkoliv starý díl by vypadal ve finále v celku jako pěst na oko
Obrázek

A ještě jedna úchylárna když mě chytne opravdu blbá :lol: Doufám že ti to takhle bude stačit :wink:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
JohNNyE30
člen E30.cz
Příspěvky: 902
Registrován: 22. 08. 2008 23:47
Bydliště: Ostrava

Re: Hliníkové díly (sání/ventildekl) - povrchové úpravy

Příspěvek od JohNNyE30 » 17. 04. 2017 15:30

Navzdory případným problémům, které zmiňuje DVORIS, bych doporučil tryskání balotinou. Je to velmi jemné "pískování", které se používá hlavně na nerez a hliník. Balotina má ten povrch zušlechtit a sjednotit vzhled například po svařování. Jak jsem se ale nedávno přsvědčil, tak na ty staré zoxidované kusy hliníklu je to "krátké" a pokud to má vypadat celistvě, tak přichází na řadu lakování :? Já si to zatím nechám pouze otryskané, takže se uvidí, co to udělá a neudělá. Časem to bude u mě v topicu. Možná tam bude časem i ta generálka motoru :twisted: :D Uvidíme, jak dobře se mi podaří a nepodaří to vypláchnout. Ještě před tryskáním jsem sací parohy vevnitř vzal pořádně všemi možnými druhy kartáčů na nádobí a zbavil co nejvíce mastnoty, aby se to nemělo kam přilepit. Před montáží mě čeká ještě jednou to samé. Odstínění ve ventil víku jsem na jednom víku odvrtal a na druhém jsem ty spáry zalepil (KD lepí a hlavně těsní :D )
Obrázek

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2734
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Hliníkové díly (sání/ventildekl) - povrchové úpravy

Příspěvek od SwissCabrio » 17. 04. 2017 16:48

Hmmm, toto me taky zajima.
Pekny obrazky / reseni.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Hliníkové díly (sání/ventildekl) - povrchové úpravy

Příspěvek od DVORIS » 17. 04. 2017 19:21

S tou balotinou se to musí umět,mě to kluk dělá nejdřív korundem a až po tom to přelešťuje balotinou,jediný co u M20 zůstává flekatý bývá hliníkový dekl rozvodů,jinak se vše nádherně svítí čistotou.K tomu stínění deklu.Mě se už třikrát podařilo při správným "podebrání" ten plech "vyloupnout" a pak ho naklepnout zpět a zajistit opětovným použitím nýtovače :wink: Marastu tam bylo zdatně pořád i když jsem to koupal ve včem možným.Za mě,já už bych si to nikdy nelajznul pokud se pod něj nepodívám :wink:
Obrázek

Odpovědět