E39 530d nebo 525d combi
E39 530d nebo 525d combi
Ahoj!
Dostal jsem neobyčejný nápad pořídit E39 530d nebo 525d combi. Různě sháním informace, čtu články. Zajímali by mě informace, ohledně těchto dvou motorů 2,5d a nebo 3,0d. Údajně měly potíže s klapkami v sání. Dále mě zajímá spolehlivost vzduchových vaků na zadní nápravě pro udržování polohy vozu a poslední dotaz ohledně zatížení závěsného zařízení. Našel jsem, že za 3,0 lze připojit 2tuny a za 2,5 lze jen 1800. Má někdo osobní zkušenost? děkuji předem za komentáře
Arne
Dostal jsem neobyčejný nápad pořídit E39 530d nebo 525d combi. Různě sháním informace, čtu články. Zajímali by mě informace, ohledně těchto dvou motorů 2,5d a nebo 3,0d. Údajně měly potíže s klapkami v sání. Dále mě zajímá spolehlivost vzduchových vaků na zadní nápravě pro udržování polohy vozu a poslední dotaz ohledně zatížení závěsného zařízení. Našel jsem, že za 3,0 lze připojit 2tuny a za 2,5 lze jen 1800. Má někdo osobní zkušenost? děkuji předem za komentáře
Arne
Re: E39 530d nebo 525d combi
Mluvíš o 10 a více let starém autě.
Takže mimo vyjmenovaných problému budeš řešit i horší věci. Jakou jsou mrvé turba a črpadla.
Co se týče vířivých klapek , ano často končí v motoru ale řeší se to záslepkami za 150kč kus. Pokud to někdo už neudělal před tebou tak je velice pravděpodobné že motor už byl rozdělán
.
Co se týká měchá na zadní nápravě tak mají životnost 8-10 let myslím tzn. všechny jsou po smrti a je jen otázka času kdy praskne ale neni to nic hrozného 4 tis / ks a je to v cajku . Pokud nivo funguje je to cajk.
za e39 v touru můžeš dycky zapřáhnotut 2000kg. Jde o karoserii ne o motor , ale leckterá má v papírech napsané i 1800 kg protože na úřadě si to špatně spočítali
Tom
Takže mimo vyjmenovaných problému budeš řešit i horší věci. Jakou jsou mrvé turba a črpadla.
Co se týče vířivých klapek , ano často končí v motoru ale řeší se to záslepkami za 150kč kus. Pokud to někdo už neudělal před tebou tak je velice pravděpodobné že motor už byl rozdělán

Co se týká měchá na zadní nápravě tak mají životnost 8-10 let myslím tzn. všechny jsou po smrti a je jen otázka času kdy praskne ale neni to nic hrozného 4 tis / ks a je to v cajku . Pokud nivo funguje je to cajk.
za e39 v touru můžeš dycky zapřáhnotut 2000kg. Jde o karoserii ne o motor , ale leckterá má v papírech napsané i 1800 kg protože na úřadě si to špatně spočítali

Tom
TPM_power => www.tpmpower.cz
Diagnostika,úprava SW, stavba, úprava ŘJ
-dovoz/převoz aut B+E, možnost komunikace AJ/NJ +420 739 482 173,
e28 520i, 535i,- ex
e30 325i touring Malach....
Ex e39 530i touring LPG- Ex.
E30 327i touring
R1200gs 2x
Diagnostika,úprava SW, stavba, úprava ŘJ
-dovoz/převoz aut B+E, možnost komunikace AJ/NJ +420 739 482 173,
e28 520i, 535i,- ex
e30 325i touring Malach....
Ex e39 530i touring LPG- Ex.
E30 327i touring
R1200gs 2x
Re: E39 530d nebo 525d combi
Díky za info. Něco podobného i čekám. Jen se bojím toho sledu těch událostí.
, aby to na mě nenaskákalo hned všechno
Počítám, že kusy co maj "údajně" najeto okolo 200-300 budou zastoupeny početně. Spíš by se jednalo o zázrak, protože to měli asi po 5-6 letech provozu všechny. Jen mi tak nějak jde o chroničtější závady na motorech nebo celém autě.
Ještě jsem slyšel, že ty hliníkové podvozky nekamarádí se českýma silnicema a opravy nejsou z nejlevnějších.

Počítám, že kusy co maj "údajně" najeto okolo 200-300 budou zastoupeny početně. Spíš by se jednalo o zázrak, protože to měli asi po 5-6 letech provozu všechny. Jen mi tak nějak jde o chroničtější závady na motorech nebo celém autě.
Ještě jsem slyšel, že ty hliníkové podvozky nekamarádí se českýma silnicema a opravy nejsou z nejlevnějších.
Re: E39 530d nebo 525d combi
Tyhle sajrajt klapky jsou jen u automatu... pokud se tedy nepletu... pokud koupíš manuál, tak jsi v pohodě (alespoň co se klapek týče)...
je to plastovej shit, totálně nedomyšlenej... to se jim fakt povedlo v BMW... když si člověk zagoogli, tak najde kolikrát fakt hezký obrázky, jak ty klapky vypadaj a kolik jak je kdo vytáhnul a v jakym stavu
někdy na vteřinu 12.
Existuje varianta tam dát záslepky, podle mě je lepší ty osičky vyřezat a nechat to tam jak to je... pouze zbaveno funkce a rizika.
Tyhle starý motory už začínaj bejt stejný riziko jak TDS...
Jako třeba u 530d co je doma, tak odešlo čerpadlo a to auto mělo najeto 112tis km (opravdu poctivých se serviskou i v BMW podle čtečky klíčů atp to opravdu sedí)... hold se stane...
Nicméně kdybys sháněl 530d tak mohu nabídnout černýho kombíka
Co má teď cca 170tis km - poctivých.
je to plastovej shit, totálně nedomyšlenej... to se jim fakt povedlo v BMW... když si člověk zagoogli, tak najde kolikrát fakt hezký obrázky, jak ty klapky vypadaj a kolik jak je kdo vytáhnul a v jakym stavu


Existuje varianta tam dát záslepky, podle mě je lepší ty osičky vyřezat a nechat to tam jak to je... pouze zbaveno funkce a rizika.
Tyhle starý motory už začínaj bejt stejný riziko jak TDS...
Jako třeba u 530d co je doma, tak odešlo čerpadlo a to auto mělo najeto 112tis km (opravdu poctivých se serviskou i v BMW podle čtečky klíčů atp to opravdu sedí)... hold se stane...



E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: E39 530d nebo 525d combi
Ty klapky jsou i u manuálu...
Nové sání je okolo 13tis, takže dokud to bylo auto za 200 tak to pár lidí řešilo, jelikož je to dneska auto od 70-90, tak vyndání a záslepky jsou častější řešení
Nové sání je okolo 13tis, takže dokud to bylo auto za 200 tak to pár lidí řešilo, jelikož je to dneska auto od 70-90, tak vyndání a záslepky jsou častější řešení

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: E39 530d nebo 525d combi
aha...tak to vysvětluje proč jsem je u manulu neviděl.... 135kw...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Re: E39 530d nebo 525d combi
jj já je tam taky nemělZavarenec píše:aha...tak to vysvětluje proč jsem je u manulu neviděl.... 135kw...

Re: E39 530d nebo 525d combi
já se po tom nikdy nepidil... u 530d (142kw automatu) jsme je dali do háje a byl klid... kámoš co má 135kw manuál je neměl a u 135kw 530d jsem je taky neviděl...
a někde jsem slyšel že jsou pouze u automatu, tak jsem to bral jako hotovou věc, vidět jak moc jsem byl veden v omylu

a někde jsem slyšel že jsou pouze u automatu, tak jsem to bral jako hotovou věc, vidět jak moc jsem byl veden v omylu




E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Re: E39 530d nebo 525d combi
ale třeba e46 je měli nejspíš vždy, pač známej má e46 jednu z prvních 3.0 d a tam jsme je zaslepovali
Re: E39 530d nebo 525d combi
Ze všech stran mě lidi varujou, ať od e39 dám ruce pryč, že kvalita končila e34 a e30. Tak já nevim čím mám stylově odvézt plato s autem 

Re: E39 530d nebo 525d combi
Me se spis zda ze to skoncilo s E46 a E39
. Kazdopadne na 530d pod kilo nema smysl ani koukat.

ex E28 524tdA Angee
ex E28 524td Brigitte
E34 525tds Touring Connie
ex E28 524td Brigitte
E34 525tds Touring Connie
Re: E39 530d nebo 525d combi
Jo asi tak.... e39 je právě ještě velice dobrá pětka...
bohužel u E60 jsem byl hodně zklamaný. Pravda, tu co jsem měl čas k dispozici byla 2003ka jedna z prvních, ale pěkně naložená.... "pogumované" plasty na dveřích ala passat co se loupe docela nic moc... a spousty detailů, absence držáků na pití (to bylo snad za příplatek a od FL v serii) a další drobnosti... motor 160kw (530d) celkově slušný, posez v anatomy taky dobrý. Působí to daleko rubustněji než e39... ale už je znát ta "nová" era šizení všeho...
E39 bych se nebál... pod 100tis bych osobně asi raději vybíral nějakou benzínovou variantu.
bohužel u E60 jsem byl hodně zklamaný. Pravda, tu co jsem měl čas k dispozici byla 2003ka jedna z prvních, ale pěkně naložená.... "pogumované" plasty na dveřích ala passat co se loupe docela nic moc... a spousty detailů, absence držáků na pití (to bylo snad za příplatek a od FL v serii) a další drobnosti... motor 160kw (530d) celkově slušný, posez v anatomy taky dobrý. Působí to daleko rubustněji než e39... ale už je znát ta "nová" era šizení všeho...
E39 bych se nebál... pod 100tis bych osobně asi raději vybíral nějakou benzínovou variantu.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Re: E39 530d nebo 525d combi
Asi jsem staromodní, ale z té nové vlny "šetření na všem" se mi už nic nelíbí, říkám těm autům recykláty. právě e39 ještě vypadá, že je to BMW.
U E60 je ten design velmi výstřední.
U E60 je ten design velmi výstřední.
Re: E39 530d nebo 525d combi
E39 je dobrá volba jak 525d tak 530d, záleží na prioritách. 525d 120Kw jede dobře a koncernovci koukájí pouze na zadní znak jak mizí v dáli, má menší spotřebu než 530d 135Kw nebo 142Kw. 530d jede ale o poznání lépe s o cca 1-2 litry větší spotřebou. Konstrukčně jsou motory totožné, liší se vrtáním. 525d vířivé klapky nemá. 530d 135Kw vířivé klapky taky nemá, 142Kw jsou pouze u automatu. U E46 jsou vířivé klapky až na FL motorech 150Kw jak u automatu tak u manuálu. Pokud najdete např. vířivé klapky na starších 135Kw tak s největší pravděpodobností někdo měnil sání protože původní bylo prasklé ve sváru. Všeobecné doporučení je klapky odstranit a zaslepit záslepkami za 150Kč/ks a je klid. Nemusí se člověk pak bát kdy se nějaká utrhne a nasaje jí motor. Pokud bych šel do E39 volil bych FL verze, tj. od roku 9/2000 motory 525d 120Kw, 530d 142Kw a ideálně s manuální převodovkou. Následná spolehlivost auta bude vždy záležet na tom jak se kdo o auto staral, jakým stylem jezdil a kolik má najeto. Tyto auta, ale běžně najíždí hodně přes 300 tisíc Km. U E60 ta kvalita zpracování není možná tak dobrá, ale třeba oproti E90 je to nebe a dudy. Sám E61 mám a jsem max spokojen, je pravdou, že mám rok 2006 kde už jsou nějaké nedostatky prvních kusů odstraněné, ale i tak je to u E60/61 spíš kus od kusu. Takže E39 bych se osobně vůbec nebál, je to dobré auto!