Jak uložit auto na zimu?
Jak uložit auto na zimu?
Blíží se nám zima a tak sem se chtěl zeptat jak správně ustájit auto na zimní období jelikož přes zimu jezdit nebudu. Minulej rok sem to nějak neřešil měl jsem garáž kde nemrzlo letos mám možnost parkování akorát pod střechou kde by měla bejt teplota srovnátelná s venkovní. Vím že je to spoustu lidí co v zimě taky nejezdí tak bych chtěl poprosit o vaše rady na co si dát pozor a co dělat třeba v průběhu zimy. V minulosti jsem akorát udržoval baterku a za zimní období cca od listopadu do března asi 3x nastartoval a nechal ohřát na jaře sem pak udělal výměnu oleje.
Do soli, na spoustu veci to funguje. Nebo zavěsit do pruvanu na provazek.
Vyndej baterku, dej ji do tepla a kdyz to bude pod strechou tak ideal. Mozna vyndat svice a hrknout do valcu par kapek peroleje. Jinak bych to neresil, ze to zmrzne je z principu jedno... Suchej studenej vzduch ideal. Hlavne nestartovat jen tak pro zábavu, nastartuj az na jare.
A pouzij sprej na kundy. Teda na kuny...

Vyndej baterku, dej ji do tepla a kdyz to bude pod strechou tak ideal. Mozna vyndat svice a hrknout do valcu par kapek peroleje. Jinak bych to neresil, ze to zmrzne je z principu jedno... Suchej studenej vzduch ideal. Hlavne nestartovat jen tak pro zábavu, nastartuj az na jare.
A pouzij sprej na kundy. Teda na kuny...
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
Osobní zkušenosti z dlouhodobého skladování jak venku, tak ve stodole. Od 1 roku, až 5let v kuse
Záleží jak moc vážně chceš konzervaci brát, ale je dobré pořídit opravdu kvalitní plachtu která "dejchá" zevnitř ven. Takovou tu s gumou po obvodu. Páč ve vzduchu je jemní prach který když sedne a uschne na karosérií, jde dolu jedině nitro ředidlem, nebo odleštěním. Laku jako takovému to nevadí, ale čelní okno dokáže dost potrápit. Stěrače pak blbě stírají a jsou hlučné
Platí pravidlo raději žádná plachta, než levná plachta. Protože levná nedýchá, a zadržuje kondenzát. To tomu auto vadí 100x víc než stání bez plachty. Celé auto se neuvěřitelně zapařuje
Je dobré vyšroubovat kola a skladovat je na sobě jako sud, nebo ještě lépe pověsit na hřebík. Před pověšením řádně umýt, gumu vydrbat kartáčem po uschnutí naimpregnovat přípravkem pro "obnovu černosti" skladovat ve tmě a teple. Parádní jsou opět fusaky pro každé kolo zvlášť. Guma pak pomaleji stárne, nepraská a netrápí ji vymačkávání kordu do elipsy. Pokud skladovat jako sud, v Lidlu a pod. se nechá koupit stojánek co drží kola za středovou díru litáku
Ramena s brzdami a třeba i tlumiče zakrýt do látky. Těhlice, kotouče a ramena neoreznou. Látku zaaretovat kusem drátu
Auto postavit na kozy za pevné části karosérie, nikoliv za ramena. Tlumiče a pružiny budou volně stát ve své skladovací poloze
Z pod kapoty sundat deku a vzít ji sebou domů, společně s baterií. Přes zimu nestartovat a auto zbytečně nezahřívat. To se krysám líbí...hledají teplé místo a začnou si z něj dělat domov, v lepším případě sklad jídla
Plná nádrž není taky k zahození. Čim méně paliva v nádrži, tím větší prostor pro kondenzát, který se vysráží na vnitřní straně nádrže a steče do paliva
Nevypouštět vodu z chladícího okruhu, pokud si nejsi jistí, do jak velkého mrazu je voda upravená. Sežere to simering vodní pumpy a třeba ventily topení
Kůži v interiéru řádně promazat včelím voskem. Proč se odlepují stropnice a pod...na to jsem ještě nevyzrál
Záleží jak moc vážně chceš konzervaci brát, ale je dobré pořídit opravdu kvalitní plachtu která "dejchá" zevnitř ven. Takovou tu s gumou po obvodu. Páč ve vzduchu je jemní prach který když sedne a uschne na karosérií, jde dolu jedině nitro ředidlem, nebo odleštěním. Laku jako takovému to nevadí, ale čelní okno dokáže dost potrápit. Stěrače pak blbě stírají a jsou hlučné
Platí pravidlo raději žádná plachta, než levná plachta. Protože levná nedýchá, a zadržuje kondenzát. To tomu auto vadí 100x víc než stání bez plachty. Celé auto se neuvěřitelně zapařuje
Je dobré vyšroubovat kola a skladovat je na sobě jako sud, nebo ještě lépe pověsit na hřebík. Před pověšením řádně umýt, gumu vydrbat kartáčem po uschnutí naimpregnovat přípravkem pro "obnovu černosti" skladovat ve tmě a teple. Parádní jsou opět fusaky pro každé kolo zvlášť. Guma pak pomaleji stárne, nepraská a netrápí ji vymačkávání kordu do elipsy. Pokud skladovat jako sud, v Lidlu a pod. se nechá koupit stojánek co drží kola za středovou díru litáku
Ramena s brzdami a třeba i tlumiče zakrýt do látky. Těhlice, kotouče a ramena neoreznou. Látku zaaretovat kusem drátu
Auto postavit na kozy za pevné části karosérie, nikoliv za ramena. Tlumiče a pružiny budou volně stát ve své skladovací poloze
Z pod kapoty sundat deku a vzít ji sebou domů, společně s baterií. Přes zimu nestartovat a auto zbytečně nezahřívat. To se krysám líbí...hledají teplé místo a začnou si z něj dělat domov, v lepším případě sklad jídla
Plná nádrž není taky k zahození. Čim méně paliva v nádrži, tím větší prostor pro kondenzát, který se vysráží na vnitřní straně nádrže a steče do paliva
Nevypouštět vodu z chladícího okruhu, pokud si nejsi jistí, do jak velkého mrazu je voda upravená. Sežere to simering vodní pumpy a třeba ventily topení
Kůži v interiéru řádně promazat včelím voskem. Proč se odlepují stropnice a pod...na to jsem ještě nevyzrál
- Jirkoj
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2029
- Registrován: 12. 02. 2010 08:29
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Jen bacha na ten sprej. Vsechno od nej pak desne lepi. 

Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595
Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz
Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz
Z toho stání přes zimu "na kozách" nebudou moc nadšený silentbloky, protože budou překroucený do extrémní polohy, to už radši ať to stojí na nějakých plecháčích s pneu na vyhození.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Osušim, šoupnu do stodoly, baterii průběžně nabíjím zaplachtováno samozřejmě jak je psáno výše - prodyšnou autoplachtou.
Naposledy upravil(a) Semry dne 06. 10. 2014 07:54, celkem upraveno 1 x.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Máte nějakej tip na dobrou autoplachtu co sem zatim viděl tak byli všechny z takovýho šusťáko igelitu pod tim si myslim že se auto spíš zapaří... pak ještě schánim ten včelí vosk na sedačky chtěl sem to objednat z internetu ale jsou toho mraky a nevim kterej vybrat. A ještě jedna věc, je potřeba před použitim toho vosku ty sedačky nějak umejt případně čim.
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
tlumičům se v tom horním dorazu taky nemusí úplně líbit (záleží kolik to pustí pružina). Ale nikdy bych to nedělal na ty kozy jak píšešBOOST píše:Z toho stání přes zimu "na kozách" nebudou moc nadšený silentbloky, protože budou překroucený do extrémní polohy, to už radši ať to stojí na nějakých plecháčích s pneu na vyhození.

Já nikdy nezimoval vlastně, když bylo sucho a pěkně, tak to pořádně projet alespoň jednou za měsíc

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Mám origo BMW, číslo nevim. Ale jak říkám v zásadě bych to neprožíval, důležitý je sucho.Ondráš píše:Máte nějakej tip na dobrou autoplachtu co sem zatim viděl tak byli všechny z takovýho šusťáko igelitu pod tim si myslim že se auto spíš zapaří... pak ještě schánim ten včelí vosk na sedačky chtěl sem to objednat z internetu ale jsou toho mraky a nevim kterej vybrat. A ještě jedna věc, je potřeba před použitim toho vosku ty sedačky nějak umejt případně čim.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Tak to se neposere hned, ale zivotnost tem silentblokum pripadne tlumicum, jak psal Mattyx, urcite zkratis. Kdyz stoji auto na zemi a jsou spravne dany a utazeny silace, tak na ne nepusobi zadna sila. Pokud jsou napravy vyveseny, tak je vetsina silentbloku prekroucena do maximalni polohy a to jim rozhodne nesvedci.Cubrd píše:To by se asi dalo použít prostěradlo místo levné plachty, mám totiž pořízenou z kelly asi za 400 korun a ted se děsím ji na autodát. Minulou zimu jsem měl auto zvedlé a nikde nic ne nepokazilo na závěsech kol
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Právě stim suchem je problém mam letos k dispozici akorát takovej přístřešek kde je v podstatě stejný počasí jako venku akorát na to neprší a nesněží.Semry píše:Mám origo BMW, číslo nevim. Ale jak říkám v zásadě bych to neprožíval, důležitý je sucho.Ondráš píše:Máte nějakej tip na dobrou autoplachtu co sem zatim viděl tak byli všechny z takovýho šusťáko igelitu pod tim si myslim že se auto spíš zapaří... pak ještě schánim ten včelí vosk na sedačky chtěl sem to objednat z internetu ale jsou toho mraky a nevim kterej vybrat. A ještě jedna věc, je potřeba před použitim toho vosku ty sedačky nějak umejt případně čim.
V případě přístřešku, je důležitý aby to auto dýchalo tj. prodyšná plachta. Já mám suchou stodolu ale v určitých podmínkách kdy vzdušná vlhkost překroční určitou mez se sem tam to auto stejně orosí ale zase uschne. Zejména v takovém tom mlžném počasí.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
BOOST píše:Tak to se neposere hned, ale zivotnost tem silentblokum pripadne tlumicum, jak psal Mattyx, urcite zkratis. Kdyz stoji auto na zemi a jsou spravne dany a utazeny silace, tak na ne nepusobi zadna sila. Pokud jsou napravy vyveseny, tak je vetsina silentbloku prekroucena do maximalni polohy a to jim rozhodne nesvedci.Cubrd píše:To by se asi dalo použít prostěradlo místo levné plachty, mám totiž pořízenou z kelly asi za 400 korun a ted se děsím ji na autodát. Minulou zimu jsem měl auto zvedlé a nikde nic ne nepokazilo na závěsech kol
Já zase slyšel že je to lepší na "špalkách" protože nebudou utahaný pružiny. Prostě jinaje kraj, jine názory.
To je kravina, ty pruziny jsou mnohem vic namahany za jizdy,nez kdyz jsou v klidu, zatizeny jenom vahou auta. Zatimco silentbloky se dostanou vyvesenim naprav do tak extremni polohy, ve ktery nejsou ani za jizdy. Nazory jsou ruzny, ale jako u vseho je potreba premyslet, co je pravda a co je nesmysl.Cubrd píše: Já zase slyšel že je to lepší na "špalkách" protože nebudou utahaný pružiny. Prostě jinaje kraj, jine názory.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

amen...
ale jinak kazdy auto vetsinu casu nekde stoji, vlastne toho vic nastoji nez najezdi. takze na to ze nekde stoji je stavěný. nedramatiozoval bych to, pod plachtou mu bude dobře.
ale jinak kazdy auto vetsinu casu nekde stoji, vlastne toho vic nastoji nez najezdi. takze na to ze nekde stoji je stavěný. nedramatiozoval bych to, pod plachtou mu bude dobře.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
Obyčejný polystyrenový desky?icecold píše:auto budu parkovat ve stodole ale u blízko zdí která přes zimu může držet vlhkost, (mám takovej pocit) protože na spolujezdcové straně je všechno víc zarezlé, má někdo nějaký tip jak to odizolovat? díky
e28 525i, e83 X3
EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i
EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i