BMW 116i N45B16 vs e46 316/318i zkušenosti/názory
BMW 116i N45B16 vs e46 316/318i zkušenosti/názory
V nejbližší době budu shánět auto pro moji matku, jezdí krátké vzdálenosti max do 10km, defenzivně. Nyní jezdí Mazdou 323, která se stářím rozpadá a tak plánuje koupit něco "novějšího", takže sehnat zachovalou E36 nebo podobně nepřipadá v úvahu. Rozpočet bude kolem 150t. Za to se dají sehnat první roky BMW E87, které by se jí líbilo nejvíce. V naprosté většině se jedná o motorizaci 116i s motorem N45B16, na který jsem zaslechl některé ne zrovna chválivé názory, například na problémy s rozvody. Vyřešit ale preventivně napínák pro mě ale není problém a olej se samozřejmě bude měnit pravidelně. Při nájezdu kolem 10tkm ročně by s tím snad neměl být problém ne? Nepředpokládám, že by BMW vyrobilo něco, co padá jak na běžícím páse. Sami určitě víct, že mnohokrát kritizovaný motor M40 v E30 běhá dnes většinou nevalně, ale běží-jede. Navíc v dobrém stavu jede i slušně na svoji dobu.
Alternativu potom představuje E46 po FL, jen ne Compact, protože matka chce i zadní dveře. Tam bych nejspíš volil N42B18. Jaký je Váš názor? Co byste zvolili? Děkuji za názory.
Alternativu potom představuje E46 po FL, jen ne Compact, protože matka chce i zadní dveře. Tam bych nejspíš volil N42B18. Jaký je Váš názor? Co byste zvolili? Děkuji za názory.
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
hele ja mam osobne 120i a jsem s ni velmi spokojen, je to auto na denni jezdeni pro manzelku do prace a pro me pro radost, jako muj nazor je ze ta 1er je zas o generaci novejsi jak e46, jen ten motor 116, je jich dost ale taky kdyz sem shanel, tk jich dost bylo mrtvych, ja zas resil mezi benzin/nafta a nakonec jsem skoncil u benzin plyn v 2,0, ta 116 je fakt tragicka-nejede to a zere to vic jak ta 120i, ktera sice taky neni zadnej trhac asfaltu, ale da se s ni jezdit pomerne svizne, proti 1,6 ma 6ti kvylt prevodovku a bejvaj vic vybaveny, ale v CZ se tech 2,0 moc nevali, v nemecku uz to je lepsi tot muj nazor 

clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

Maca: V tom cos napsal, máš určitě pravdu, ale i v Německu to začíná bejt pěkná džungle. Nejsem na tom jazykově tak dobře, abych po hlase poznal turka nebo nějakého jiného vychcánka a i spousta inzerátů tvářících se jako privátní patří právě těmhle překupníčkům. Asi bych zkusil napsat i lidem co auta tahají a mají lepší kontakty než jen mobile.de alespoň pro zajímavost a inspiraci. Výbava mě až tak nezajímá, jak už jsem psal, bude to auto pro moji matku a ta bude spokojená s rádiem a klimatizací. Vhod by asi přišli jen sportsitze, které jsou dle mého názoru pohodlnější než klasika, ale ani to není podmínkou.
Pro ostatní, má někdo osobní zkušenost s tou N45? Znám několik lidí s jedničkama, ale mají buď nafty nebo R6. Dynamika není až tak rozhodující, protože ani současná Mazda se podívá přes 3000 otáček jen výjimečně
Ta 120i by byla alternativa na zváženou, ale chci se také něco nového dozvědět - rozšířit si obzory.
Pro ostatní, má někdo osobní zkušenost s tou N45? Znám několik lidí s jedničkama, ale mají buď nafty nebo R6. Dynamika není až tak rozhodující, protože ani současná Mazda se podívá přes 3000 otáček jen výjimečně

- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
S kamaradem jsem kupoval 116i s N45 motorem cca. 5let zpatky. Pri koupi mela najeto necelych 80 000km, ted uz ma neco pres 230 000km a za celou dobu se delala jen vaha vzduchu a preventivne napinak jinak nic - klasiku jako brzdy, oleje filtry nepocitam. Olej mu menim podle toho jak to vyjde cca. 12-15 000km a motor porad bezi pekne. Zadnej trhac asfaltu tu teda neni, ale na normalni jezdeni je to celkem v poho.
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
- tomik
- Příspěvky: 2313
- Registrován: 04. 04. 2004 10:14
- Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
- Kontaktovat uživatele:
N42B18 jsem se ted vrtal-nikdy bych to do baráku nechtěl.
Kombinace vanosu(který bych řekl že nejsou kamenem urazu) ale ta vačka na proměnný zdvih ventylů která se přidírá je katatrofa.
Kombinace vanosu(který bych řekl že nejsou kamenem urazu) ale ta vačka na proměnný zdvih ventylů která se přidírá je katatrofa.
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz
Ta N45 právě Valvetronic, jehož problémy popisujete nemá. Docela se divím, že s tím jsou problémy, protože u motorů V8 jsem se žádné stížnosti na tento systém neslyšel. Jak už jsem řekl, nevadí mi, že by to bylo línější, ani absence 6 převodového stupně, na dálnici se podívá 1 max 2x do roka. Pořád si říkám, že je to na dnešní poměry poměrně jednoduchý motor a kromě toho napínáku jsem žádné další problémy nenašel a ten stojí kolem 500Kč a zvládl bych ho vyměnit sám doma např. při výměně oleje.
mam doma N46B18 a teda právě vyfukovej vanos to zabalil.... opraveni a jezdí to, ale pod ventildekl se už koukat nehodlam. jezdí s tim matka, kompakt, automat, řek bych po severokorejsku že si nemůže stěžovat
jinak jenom běžnej servis a až to zabalí mat, tak to shodim ze skály.
edit: jinak mi to přijde celkem zdechlý, ale na sněhu je s tim sranda, nahodíš na převodovce S, vypneš DSC a nejedeš ani chvíli rovně.

jinak jenom běžnej servis a až to zabalí mat, tak to shodim ze skály.
edit: jinak mi to přijde celkem zdechlý, ale na sněhu je s tim sranda, nahodíš na převodovce S, vypneš DSC a nejedeš ani chvíli rovně.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
Asi to prozatím vypadá, že jednička bude prioritou a pokud se nic použitelného kolem 150t nesežene, tak mrknu na nějakou e46 poface. Většina inzerátů v ČR jsou Áčka a jim podobní a tam bych se zrovna moc nehrnul, to by mi to museli navozit do Plzně, nechat zdiagnostikovat atd. Mezi ženskýma je e87 populární auto, takže si cenu dost drží a kupce si podle mě dobrej kus snadno najde, vidím jich kolem sebe opravdu hodně. S tou e46 je to složitý, osobně bych si nikdy nepřiplatil za novější rok, 318i s M43 se dá sehnat kolem padesáti, ale to matka nechce, že je to starý a že nebude jak já každé dva roky měnit auto. Přitom sama uznala, že dovolená v Octavii byla oproti e30 tour utrpení a jediná závada co jsem kdy měl bylo ložisko altíku, sakra mě se po ní stýská.
Matku bych nepřesvědčil, protože jako každý rozumný člověk ví, že šestiválec "žere jako tank a někde se v tom zabiješ". Spíš mě překvapuje moje milá, po 3 měsících s mladoboleslavským sazometem nadává, že je to líný a bolí z toho záda, takže na jaře půjde Octávka z domu a ten vozový park snad bude konečně nějak vypadat.
Maca: Na BIG dorazím, svést bych ani nepotřeboval, spíš bych si rád motor poslechl a celkově tam plánuji ty jedničky trochu omrknout, abych viděl na co se pak zaměřit a tak. Díky za moc za ochotu.
Maca: Na BIG dorazím, svést bych ani nepotřeboval, spíš bych si rád motor poslechl a celkově tam plánuji ty jedničky trochu omrknout, abych viděl na co se pak zaměřit a tak. Díky za moc za ochotu.