Škubání při rozjezdu, teď vibrace při jízdě, jen v určitých

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Škubání při rozjezdu, teď vibrace při jízdě, jen v určitých

Příspěvek od Gabo » 02. 07. 2014 19:45

Pánové, mám následující problém (už déle, ale konečně ho chcu začít řešit).

Je to následující. Při rozjezdu, lhostejno zda vpřed či vzad, auto zaškube, síleně se roztřese a odněkud se ozývají rány. Celé auto jakoby poskakuje. Trvá to do rozjezdu do rychlosti cca 20 km/h, pak už se vše dějě normálně. Ty rána a třesení je podobné tomu, jako když člověk hrabe s autem, co má utržené silentbloky nápravnice, jen ty rány nejsou tak velké.
Teplota motoru na to nemá vliv, jev e vyskytuje jak po studeném startu při vyjíždění od baráku, tak po namotání 100 km. A lhostejno zda jedu na LPG či benzin, u obojeho je výskyt jevu cca stejný. Otáčky nekolísají, nelítají, motor jede, řekl bych dobře. Proto uvažuju nad tím, že někde bude závada asi spíš mechanická.
To škubání, poskakování a rány jsou horší při vyšším zatížení (tj. rozjezd do kopce) ale ten rozdíl není až tak markantní. Pokud vyšlápnu spojku a znovu ji dám do záběru, je to bouchání lepší, případně úplně vymizí. A nestává se to pořád, řekněmě cca v 10% rozjezdů se tohle škubání, bouchání a poskakování objeví. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak pří popojíždění po městě v koloně nebo od semaforu k semaforu zvýší výskyt jevu z jednotek procent na desítky procent z počtu rozjezdů.

K mechanickým věcem - měnil se diferenciál, dělalo to před i po. V minulosti (cca 5 let zpátky) se měnila spojka, ale nejsem schopen si vybavit, zda se to dělo i před výměnou spojky. Dávala se nová lamela, přítlačík, ložisko, se setrvákem se nedelalo nic. Spojkovej válec hlavní neteče, pomocný je měněn za nový cca 3 roky ypátky (TRW). Kapalina v hydraulickém okruhu neubývá, odvzdušnění spojky proběhlo přes přední brzdu a řekl bych kvalitně. Hardy spojka, středové uložení kardanu a silentblok difu měněny cca 2 roky zpět, dělalo to předtím i potom. Silentbloky zadní nápravy jsou komplet Strongflexy, 2 roky staré, dělalo to před i po výměně.

Neřešil někdo podobný problém? Případně neměl by někdo tip na co se zaměřit? Spojka? Setrvák? Převodovka?
Nebo už se na to mám vysrat, postavit to na zahradu a pořídit si jiné přibližovadlo (tato varianta pro mě není moc zkousnutelná, mám ke svému vozidlu citový vztah).

Arigato gozahaimasu za nápady a inspiraci
Naposledy upravil(a) Gabo dne 30. 07. 2014 19:51, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 02. 07. 2014 19:58

vypada to na hardynu , mozna stredni ulozeni kardanu
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 02. 07. 2014 20:09

To je vsecko nove (rozumej ma to najeto tak 10000 km), vule tam nejsou - kontrolovano minulej tejden a po vymene se situace nezmenila - delalo to pred vymenou stejne jako ted po vymene ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 02. 07. 2014 20:13

ma na to vliv jak moc si hrajes se spojkou? kdyz udelas ostrejsi rozjezd sela to stejne jako kdyz nechas spojku prokluzovat?- to dela moje zena a ja bych ji za to vytahal za usi, co je v ty autoskole ucej :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 02. 07. 2014 20:47

Mě to dělá jak E36 tak E30.Když při rozjezdu přidám víc plynu tak je to v klidu.Co siláče převodovky?Jinak bych moc nespoléhal na to že má něco najeto 10000km že to bude v cajku,znovu to prolez :wink:
Obrázek

safry
Příspěvky: 83
Registrován: 26. 05. 2007 22:53

Příspěvek od safry » 02. 07. 2014 22:54

mam uplne stejnej problem,stredovy ulozeni kardanu jsem menil pred trema rokama,jeste jsem na nej nekoukal..,ale spis mi vrta hlavou ze by to mohla bejt spojka,nevim teda jak a proc,...prevodovka asi ne,i kdyz vim ze vule na vstupni hrideli bude katastrofalni..ostatni veci jsou ok..

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 02. 07. 2014 23:17

máš málo plynu, chceš se plynule rozjet a začne v tom jebat jak do zvonu... to mě dělá taky, neřešitelný problém všech E30, občas se vyskytne občas ne - jediný co pomůže je dát trochu víc plynu.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1280
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 02. 07. 2014 23:43

safry píše:,...prevodovka asi ne...
Já bych převodovku tipoval ze všeho nejvíc. Předpokládám, že dvouhmotu to asi nemá.
Nemám třícu 8)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 03. 07. 2014 21:06

Jestli tam je dvouhmota to nevim. Je to m20b25, vyrobeno 30.8.1988.
Je pravda, že práce se spojkou a případně i plynem dovede jev umírnit. Kruci ale neřikejte mi, že to je normální. Jsem byl v pondělí v Brně a poskakoval jsem takhle na každé druhé křižovatce.
Převodovka mě taky napadla, ale tu opravdu menit nehodlám, protože s největší pravděpodobností bude mít najet taky bambilión kilometrů a bude na tom stejně, ne-li hůř.
Mě to vždyck připadne, jak kdyby byl křivej setrvák a nebo rzchle vypínala/rozpínala spojka, ale nenapadl mě žádnej mechanismus, jak by se to mohlo dít nahodile.

Jinak hardynu jsem kontroloval předminulej tejden, když mi vypadla segrovka z tahla řazení a jel jsem domů na laně, je jako nová, totéž středové uložení kardanu. A tendle jev se vyskytuje už asi pět-šest let zpátky.

Každopádně zkusim se rozjíždět s více plynem a buu to sledovat. Ještě preventivně vzměnim pale a víko rozdělovače a zapalovací kabely abych vyloučil jiskru, neb mi pátej válec hůř zapaluje a ohřátý auto při akceleraci kolem dvou tisíc otáček lehce škubne.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

safry
Příspěvky: 83
Registrován: 26. 05. 2007 22:53

Příspěvek od safry » 03. 07. 2014 23:23

dvouhmotu taky nemam,pozoruju to asi tak 2 roky,driv to nikdy nedelalo,zkusim ted nekdy vymenit spojku..,mozna i prevodovku. Kdyz si hraju pri rozjezdu se spojkou a plynem ,deje se to stejne..s vice plynem samozrejme mene..mozna je to blbost,ale co treci plocha setrvaku? nemuze bejt uz nejak na.ovno ze ty roky??? nebo takovy ty drazky tam vyjety?

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 04. 07. 2014 00:37

Podobnej problem sem mel a po vymene stredoveho ulozeni loziska to prestalo. A lozisko i to gumove ulozeni bylo OK. Nejsem si jistej ale mam pocit ze je to lozisko posazeny k jedne strane. Jestli jsi ho nemel a nemas otoceny a tim padem neni v ose.

druhy co me dela cukani ale vetsinou bez zaberu jen jakoby na volnobeh nebo kolem 1000 otacek jsou totalne vymlacene krizove ulozeni na kardanech mam ten kloubek u diffu KO.

Jinak kdyz hrabnu do pameti tak cukani pri rozjezdu delala stara Oktavka 1960 a podobne auta z tehle roku a jeslti se nemejlim tak tenkrat se do toho davala medena lamela. :?:
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 30. 07. 2014 20:01

Tak se to kapku vyvinulo. Pár věcí se povzměňovalo hlavně ohledně zapalování (káble, palec (oboje BOSCH), víčko rozdělovače, svíčky (NGK), vzduchovej filtr) s vlivem asi nula, ale na tom až tak nesejde. Dneska ae objevila asi horší věc.
Při určitých otáčkách mi auto začne vibrovat. Prostě se celé rozklepe. Nejmarkantnější je to na dvojku od cca 2 000 - 3 500 otáček, pak se to trochu usadí, ale de facto až do červeného pole jsou cítit vibrace. Na trojku jsou vibrace položené níž řekněme cca od 1500 - 3000 otáček, pak poklesnou téměř k minimu, na čtyřku a pětku si myslím, že vibrace nejsou. Na jedničku jsem nějaké zvláštní vibrování taky nezaregistroval.

Vliv na to mám prohřátí auta, po studeném startu se mi zdá, že vibrace jsou buď nulové nebo mizivé. Po prohřátí (cca po 5- 6 km klidné jízdy) se to na dvojku a trojku rozvibrovává.

Další vliv který jsem zaregistroval je ten, že na to má vliv je razance akelerace - čím víc se šlape na plyn, tím víc to vibruje.

Teď mě ještě napadlo, že bych měl vyzkoušet, zda to dělá i na benzín, popsané jevy se vyskytovali při provozu na LPG.

Měl by někdo nějakej tip, co zkontrolovat? V pátek snad bude příležitost pod to vlézt, takže mám v plánu prohlídnou vůle v pohonu (hardyna, kardan, poloosy, ...) ale díky zavislosti na otáčkách me to směřuje spiš k motoru (Zapalování? Setrvačník? Převodovka? Dodávka paliva? silentbloky motoru?)
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 31. 07. 2014 21:40

Dnes vypozorováno toto:

Na vibrace nemá vliv palivo - dělá to na plyn i benzin. Vliv teploty motoru se mi dneska nepotvrdil - auto se rozvibruje i po studeném startu. Ty vibrace bych přirovnal k jízdě po dlažebních kostkách. Nejsou doprovázené žádnými zvuky
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 01. 08. 2014 08:22

To je docela zvláštní.... párkrát jsem viděl něco podobného a pokaždé to bylo něco jiného...

jednou hardyna, jednou podobný problém dělala vykvrdlaná vrtule, koukal si ještě na silentblok diferáku ? Bude nějaká prkotina...

Nejvíc bych to tipoval ovšem na středový ložisko

díl č. 10 : http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=10&hl=26

vizuelně nepoznáš jestli je KO většinou, vyměnit a uvidíš
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 01. 08. 2014 19:18

No dneska jsem projezdal podvozek. Poloosy OK, aby vsak jsou skoro nove, silac difu OK, dif budu stejne menit, neb mi doma vcera pristala spera. Kloubek kardanu je bez vuli. Nicmene jsem nasel dve zavady:
1) povolene vsecky ctyri srouby co drzi dif v napravnic, vsechny cca o otacku, meril jsem tam mezeru sparomerkama a byla neco pres milimetr. To se ovsem nepotvrdilo jako stezejni zavada.

2) vypadanej jeden sroub co drzi hardznu na unaseci na prevodovce. A druhe dva byly povolene. Ani ty samojistici matky uz asi moc nesamojisti. Je pravda, ze tak cca pred tzdnem neco bouchlo do spodku, ale po silnici se valeli polámané vetve od vetru a jak to prikladal jim. Po nahrazeni sroubku jinym se to vyrazne ylepsilo, ale stale to neni uplne ono. Nicmene predpokladam, ze pokud sezenu vsechny 3 srouby totozne s totoznyma matkama, mohlo by se to zlepsit jeste o ten fous co tomu chybi.

Az vsechny srouby nahradim, napisu vysledek. kazdopadne pokud nekoho jeste napadne co by se melo zkouknout, budu jen rad.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

safry
Příspěvky: 83
Registrován: 26. 05. 2007 22:53

Příspěvek od safry » 01. 08. 2014 22:36

U me to postoupilo zase tak ,ze kdyz tomu dam trochu zahulit delsi dobu,a pak zastavim na krizovatce,skube a kodrca to jak blazen...pak uz je to zase lepsi ..s motorem bych rek to nema nic spolecnyho..je to podobny jako kdyz bylo v haji stredovy ulozeni,jenze vypada v pohode..

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 02. 08. 2014 08:07

Gabo píše:No dneska jsem projezdal podvozek. Poloosy OK, aby vsak jsou skoro nove, silac difu OK, dif budu stejne menit, neb mi doma vcera pristala spera. Kloubek kardanu je bez vuli. Nicmene jsem nasel dve zavady:
1) povolene vsecky ctyri srouby co drzi dif v napravnic, vsechny cca o otacku, meril jsem tam mezeru sparomerkama a byla neco pres milimetr. To se ovsem nepotvrdilo jako stezejni zavada.

2) vypadanej jeden sroub co drzi hardznu na unaseci na prevodovce. A druhe dva byly povolene. Ani ty samojistici matky uz asi moc nesamojisti. Je pravda, ze tak cca pred tzdnem neco bouchlo do spodku, ale po silnici se valeli polámané vetve od vetru a jak to prikladal jim. Po nahrazeni sroubku jinym se to vyrazne ylepsilo, ale stale to neni uplne ono. Nicmene predpokladam, ze pokud sezenu vsechny 3 srouby totozne s totoznyma matkama, mohlo by se to zlepsit jeste o ten fous co tomu chybi.

Az vsechny srouby nahradim, napisu vysledek. kazdopadne pokud nekoho jeste napadne co by se melo zkouknout, budu jen rad.
Takže se ti to sype za jízdy :) .Dej všechny samojistící matice nový,pořádně to pozdotahuj a omrkni to středový uložení.Je docela možný že ti tyhle problémy způsobuje tohle + siláče diferáku o no se to nasbírá ty vůle a pak to končí takhle.Už jsem si se středovým uložením užil u bývalé E30 taky svoje,nakonec se muselo dát opět nový i s kardanem a od té doby byl klid.Hlavně vše dobře pozdotahovat a to uložení správně usadit a předepnout.Jestli jsi ho osadil "mimo osu" jak se řekne tak ti to bude pořád dělat problémy,není to prdel to vycentrovat v kleče pod autem. :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 02. 08. 2014 14:24

zkontroluj vůle v kardanových křížích ;-)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Odpovědět