jak vytahnout zlomeny steft z hlavy ???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

jak vytahnout zlomeny steft z hlavy ???

Příspěvek od Raon » 29. 09. 2006 11:47

Mam nasledujici problem, pri vymene vyfukoveho tesneni mezi svody a motorem sem zjistil, ze je v hlave zlomeny steft a to tak sikovne, ze je cely uvnitr, uz sme ho navrtali stranovou vrtackou, ale kdyz sme to pacily zlomily sme ten "kanci zub"... Tak mezajima jestli na to nemate nekdo nejaky trik nebo lepsi vercajk.... dik :wink:
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 29. 09. 2006 23:23

nekouká vubec nic?

jestli ne tak byla chyba do toho eště vrtat, ten šteft má závit fakt daleko, stačí na to navařit matku což se vám muže podařit i ted ale chce to opatrně vrstvit svár a nevomastit sim to hlavu, spíš to vyfot takhle se to řiká
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 31. 03. 2014 10:03

Nemam zalomenej steft, ale nevi nekdo jake presne rozmery a stoupani zavitu ma steft mezi motor a svody? Jde o motor m42 z e36 rok 92. Nemam je u motoru, tak bych rad koupil novy. Na katalogu dilu jsem rozmery nenasel, dekuju.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 03. 2014 10:34

james1991 píše:... Na katalogu dilu jsem rozmery nenasel, dekuju.
Do jakýho katalogu jsi koukal?
Tam rozměr je, M7 x 45....

.

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 31. 03. 2014 10:35

M7x1, aby bylo jasno u stoupání
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 03. 2014 10:39

pragdejf píše:M7x1, aby bylo jasno u stoupání
To píšou kde?
To je normální metrickej závit....

.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 03. 2014 13:07

Normální stoupání pro M7 je stejné jako pro M6, tedy 1.
M7x1 je platná a správná informace.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 03. 2014 13:27

Francis píše:Normální stoupání pro M7 je stejné jako pro M6, tedy 1.
M7x1 je platná a správná informace.
M7 x 45, protože to je metrický závit a délka je 45 mm.

Je sice pravda, že má M7 stoupání 1 mm, ale to se u normálního metrickýho závitu neuvádí, jen u jemnýho.
V katalogu dílů je to jak na realoem.com tak i na bmwfans.info.

Ale to je fuk....

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 03. 2014 13:32

Však pragdejf psal, že je to uvádí proto, aby bylo jasno se stoupáním. O délce nepsal.
M7 je raritní záležitost. Setkal jsem se s ním jen u sání/výfuku BMW a u karosářských spojů Škodovky. Ne každý ví, jaké stoupání má.
Chápu, že je to nadbytečná informace, ale proč by chlapec nemohl prodat znalosti, které má?

Ale to je fuk ... :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 31. 03. 2014 14:06

dokonce má i závitníky i očko :lol:

odzvdušňovací šrouby maj taky M7(X1), radši v závorce, pouze informativní hodnota :twisted:

hnidopiši.

spíš kde se dá taková věc koupit, taky jich pár budu potřebovat a ze závitový tyče se mi je řezat nechce.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Martin.325i
sponzor E30.cz
Příspěvky: 347
Registrován: 05. 03. 2008 20:06
Bydliště: Zálší-Východní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin.325i » 31. 03. 2014 15:05

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15

videl bych to na dil č.9

ja nedavno kupoval origo stefty na vyfuk (12ks) a sani 12(ks) na svou m30 v Horimex BMW a stalo to myslim necelych 600kc (ale nejsem si jisty jestli v tom nebyly i nove srouby na termostat)
BMW e30 335i coupe plast- EX :(
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i

tel. +420731103069

Uživatelský avatar
Martin.325i
sponzor E30.cz
Příspěvky: 347
Registrován: 05. 03. 2008 20:06
Bydliště: Zálší-Východní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin.325i » 31. 03. 2014 16:25

ja osobne vytahoval šteft ktery byl zalomeny zaroven s hlavou tak,ze jsem postupne navaroval COčkem vrstvu za vrstvou,pak jsem to trochu obrousil bruskou,vzal matku,s svaril s tim navarkem.Tim jak se to pred tim ohralo to slo povolit pekne
BMW e30 335i coupe plast- EX :(
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i

tel. +420731103069

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 01. 04. 2014 06:05

stejne se tady vyjadrujeme k problemu z roku 2006. ale kdyz uz sme u toho, pomoh nekdy nekomu ten "kančí zub"? ja ho vzdycky akorat zlomil, zda se mi, ze to akorat roztahne sroub a jeste vic ho to v zavitu utemuje.

jinak sem koukal do etk a zjistil sem, ze jeden M7 steft pro m50 stoji 50 s dani, to je ale krutá zlodějina. koupit je nový komplet, za to je slušná pařba, že se dá z kalendáře vyškrtnout sobota i neděle. takze koupim za 42 korun metr zavitovy tyce a abych byl nejvesti master, tak pak upichly stefty necham v bubnu hromadně pomědit, aby to byla fakt nádhera.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
zdenko
člen E30.cz
Příspěvky: 1118
Registrován: 02. 02. 2008 16:49
Bydliště: bratislava

Příspěvek od zdenko » 01. 04. 2014 11:35

Ten vytahovak je na zapecene vyfukove stifty absolutna kravina a je takmer nemozne ho vytiahnut tymto sposobom. Ak sa zalomi (co sa takmer urcite stane) tak vybrat ho je fakt pruser. (Mne sa to este nepodarilo)
Po vlastnych skusenostiach pouzivam klasicku metodu: par vrtakov, sadu zavitnikov, citlivu ruku a pevne nervy. To jedine sa mi osvedcilo.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 01. 04. 2014 14:41

pragdejf píše:stejne se tady vyjadrujeme k problemu z roku 2006. ale kdyz uz sme u toho, pomoh nekdy nekomu ten "kančí zub"? ja ho vzdycky akorat zlomil, zda se mi, ze to akorat roztahne sroub a jeste vic ho to v zavitu utemuje.

jinak sem koukal do etk a zjistil sem, ze jeden M7 steft pro m50 stoji 50 s dani, to je ale krutá zlodějina. koupit je nový komplet, za to je slušná pařba, že se dá z kalendáře vyškrtnout sobota i neděle. takze koupim za 42 korun metr zavitovy tyce a abych byl nejvesti master, tak pak upichly stefty necham v bubnu hromadně pomědit, aby to byla fakt nádhera.
Závitovku bych tam nedával,je to totální blato a myslím si že ti ani pomědění nepomůže.Já jsem třeba nedávno narazil na problém se štefty na parozích u m20 na přírubě s výfukem.Nesehnatelný zboží v náhradě.Tak jsem si těch pár šteftíků upravil-přeřezal v nich závity a šrubnul je zpět na měděnou pastu,snad bude pro příště klid :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 01. 04. 2014 17:12

no jako je to 4.8, no, ale zase drzi to svody, ne motor letadla a je jich tam jak much. bohuzel zavitovku v 10.9 M7 lze jenom vyrobit. měď tomu opravdu nepomůže, je jenom, aby se to tak nezapejkalo.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 04. 2014 17:16

pragdejf píše:.....koupim za 42 korun metr zavitovy tyce a abych byl nejvesti master, tak pak upichly stefty necham v bubnu hromadně pomědit, aby to byla fakt nádhera.
Dělej co chceš, třeba je i pozlať, to bude nádhera....

* * *

Řeším-li štefty pro výfukový svody, pak určitě nedávám kdejaký bláto, ale min. 8.8, 8G, a pokud můžu, pak 10.9 nebo 10K.
Do dokonale vyčištěných děr je natočím správným momentem - ten musí být vyšší, než je moment dotažení matic.
Matice použiju buď origo, co dává výrobce (tj. ty s kroužkem), nebo mosazný. Pokud nejsou, pak normální s pevností 5. Na matice je dobrý použít nějaký to spec. mazivo.

- - - - -
Naposledy upravil(a) Venca dne 01. 04. 2014 17:32, celkem upraveno 1 x.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 04. 2014 17:21

pragdejf píše:no jako je to 4.8, no, ale zase drzi to svody, ne motor letadla a je jich tam jak much. ...
Nezapomeň na to, že jde o vysoce tepelně namáhaný spoj.
Bláto s nízkou pevností se hezky vyhřeje a máš leda problém - možná při demontáži, ale možná už taky za provozu.

.

Odpovědět