Sušič v klimě

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Sušič v klimě

Příspěvek od desp » 05. 03. 2014 10:08

Dotazy zní - je něco v sušiči klimy v E30, myšlena nějaká vlhko absorbující látka/hmota či je to prázdné na zachycení příp. kondenzátu? V případě nějaké náplně - musí se tato po čase nějak měnit, příp. vyměnit celou nádobku sušiče a nebo je to tzv. "věčné"?
Má někdo reálné zkušenosti?
Děkuji za odpověď.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 03. 2014 14:24

Dryer obsahuje látku, která absorbuje vlhkost. Naplnit znovu nelze, měnit nutno celý dryer.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 05. 03. 2014 14:36

Jen doplním, že pokud je klima třeba rozebraná a ten bazmek je otevřený (může do něj okolní vzduch), tak po čase absorbční vlastnosti ztratí a je třeba nahradit novým. Prý odchází už po třech týdnech, ale vyzkoušené to nemám :P
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 03. 2014 14:58

"Plný" dryer se pozná podle zamrzání expanzního ventilu (součástka rozstřikujích kapalné chladivo v expanderu = chladící vložce v tělese topení). Okolo jehly expanzního ventilu vytváří kapky vody krystalky ledu a expazní ventil je jimi ucpán, chladivo přestane protékat a expandovat = přestane ochlazovat, expanzní ventil se ohřeje, voda rozmrzne, chladivo začne protékat a expandovat a tak cyklicky dokola. Vnějším poznávacím znakem jsou výpadky chlazení, i když kompresor je v kondici, chladiva je dostatečné množství a vše se jeví OK.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od desp » 05. 03. 2014 18:06

Děkuji za ujasnění - mezitím jsem to probral s DCm po telefonu a v podstatě to samé. V praxi to znaměná, že když se někdo dostane k vymontované a rozebrané klimě (můj případ a to ještě ke dvěma), tak na 99,999% nejsou přívody a vývody u sušiče uzavřené nějakými víčky a to znamená tento díl koupit nový. Naštěstí zatím jsou a za poměrně směšnou cenu.
Ještě jednou díky.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 05. 03. 2014 18:22

Dreyr měním vždy, když je klima totál prázdná nebo do ní lezu a víc jí rozeberu... neni to taková položka jako případně vydřený kompresor a stím spojení komplikace vyčištění komplet chladícího okruhu...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Odpovědět