Stavba M20 a související věci se stavbou

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 15. 01. 2014 18:59

MattyX píše:Jj jak říkáš, nechapu proč v vyvyjet již vyvynute....

Jinak série ma ventil na 5bar.
Děkuji

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 15. 01. 2014 20:40

Jinak prilis vysokej tlak oleje je na skodu stejne jako nedostatecnej.
takže v tom bych se nevrtal
proto je tam ten ventil taky.
ale tu suchou skříň neodsuzuju to bych chtěl taky vidět.
E28 525e

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 15. 01. 2014 20:43

no
E28 525e

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 15. 01. 2014 21:34

... pokoušel jsem se asi pul dne hledat nabídku čerpadel pro učely "suché" verze.. ale asi hledam blbne. Bez uspechu zatim... jen ze zvedavosti nebo pro pozdejsi ucely treba. Mam pres den v praci cas a delam u pc, takze muzu brouzdat po netu. Nejaká nápověda.

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 15. 01. 2014 22:55

Ono kit suche vany ma velkou vyhodu v tom že se ti neodlívá olej, a muzes motor posadit o neco niže ;)

většinou co jsem viděl tak se to řeší jako celé zástavbové kity a cena je tam jak za pěknou E30 pomale, ale uz nemuzu najit kde jsem to viděl :(
Suchou vanu ma v serii 911 a spousta lidí ani neví jak se na tom mění olej (já taky ne :D)

Pořád stavíš auto do provozu, žádných 200kw z toho nebudeš ždímat tak nevymýšlej úplný zbytečnosti, který ani nevyužiješ :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Shaolin
Příspěvky: 44
Registrován: 06. 10. 2010 18:45
Bydliště: Olomouc a okolí

Příspěvek od Shaolin » 15. 01. 2014 23:00

google ti musel najit hned neco ,ale je pravda ,ze to chce hledat v eng

http://www.paceproducts.co.uk/public_ht ... oducts.php

http://nutterracingengines.com/racing_o ... uring.html

nebo ebay

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 16. 01. 2014 02:13

JJ pravda.. netřeba pro 200oslů. Ale založím si záložku pro dlouhé dopoledne a budu pročítat....
A ano na hledání v angličtině nedošlo.. to je fakt.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 16. 01. 2014 07:59

Zajímavé téma...

Ad suchá skříň:
Používají se přídavná čerpadla, která odsávají olej z klikové skříně do samostatné olejové nádrže.
Tvar klikové skříně je přizpůsoben proudění vzduchu společně s otáčením kliky.
Problém je, že odsávací čerpadla nasávají i vzduch, tj. pění olej v nádrži a je potřeba ji dobře navrhnout + změna odvětrávání motoru.
Výhoda je odstranění malinkých mechanických ztrát a možnost položit motor níž, jak už bylo zmíněno. Taky třeba odlévání oleje v zatáčkách je možno řešit, atd.

Ale v tvém případě jednoznačně overkill.

Co se mazání týče, tak u mazání skrze čepy kliky u m20 ti bezpečně stačí 5bar.
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 16. 01. 2014 10:36

nasel jsem na netu jednu m20 atmosferu ktera ma odbrzdenych 296ps :lol: a taky to maze seriove...
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 16. 01. 2014 10:42

Dobře.. jsem naprosto přesvědčen.. upouštím od čehokoli krom seriové verze mazání. ...

Hoď odkaz na tu potvoru :-)

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 16. 01. 2014 15:35

jj hod na to link to me zajima taky.

extreme spis pores poradnou hlavu dobře upravenou.
pokud mas ty tvarovany pisty tak zbytek v podstate zalezi prevazne na adekvatni hlave.

resil bych asi tohle:
hlava - ventily, kanaly, komprese
vačka
dobre udelany sani
nerezovy svody a zbytek vyfuku podle me bohate staci z B25, kat pryč.
ve spravne míře odlehčení kliky
lehce setrvák
a v neposledni rade samozrejme ridici jednotka s dobrym programem. ja osobne bych ale nesel pres 7.500 otacek, ale pry se to da vpoho dostat do osmi.

no a pak už to záleží víceméně na diferaku a hmotnosti auta... :D
E28 525e

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 16. 01. 2014 17:10

Weaver píše:jj hod na to link to me zajima taky.

extreme spis pores poradnou hlavu dobře upravenou.
pokud mas ty tvarovany pisty tak zbytek v podstate zalezi prevazne na adekvatni hlave.

resil bych asi tohle:
hlava - ventily, kanaly, komprese
vačka
dobre udelany sani
nerezovy svody a zbytek vyfuku podle me bohate staci z B25, kat pryč.
ve spravne míře odlehčení kliky
lehce setrvák
a v neposledni rade samozrejme ridici jednotka s dobrym programem. ja osobne bych ale nesel pres 7.500 otacek, ale pry se to da vpoho dostat do osmi.

no a pak už to záleží víceméně na diferaku a hmotnosti auta... :D
Co se týká převodového poměru tak mám několik převodovek a dva samosvory 3,95 a 4,1 tuším nebo 4,25 to si teď nejsem jistej. Rád bych našel ideální kombinaci.. maximálka mi postačí 180 klidně u omezovače... potřebuju tam ale být co nejrychleji. A samozřejmě opět je podmínkou vejít se do daného rozpočtu, který je stanovený na celé auto.

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 16. 01. 2014 17:11

Asi opět dotaz na vás kdo si o tom rádi popovídají... kdo jakou má kombinaci převodovka/diferák a jak se to chová .. ?

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 16. 01. 2014 17:19

zlatej život bez těch hydroštelů.... i kdyz vahadla taky nejsou zadnej poklad.

jednu dobu sem uvazoval, jak je vykopnout z M50, ale nenapadlo me zadny reseni nastavovani vuli, asi proto, ze sem nevidel nikdy rozebranou ///M hlavu.

jinak problem mazani je spis v nizkejch otackach, ve vysokejch to cerpadlo nahrne vzdycky dost. spis je problem s penenim oleje, ale neni to mogul felicia, predpokladam ze budes jezdit tws 10-60.

sucha vana je moc pekna vec, ale musis tam mit cerpadla, co dokazou odsavat olejovou mlhu, cyklonovej odlučovač, kterej z toho odstrani vzduch a to lejt do catch-tanku, kde to jde do tlakovyho cerpadla. pro spolehlivost je nutny to zdvojit. aspon ty podávací. myslim ze M5 E60 ma dve podavaci (elektricky) a dve tlakovy (u tech netusim, co je žene). moc pekne udelany.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 16. 01. 2014 17:29

¨Dejve, můžeš použít kompletně zdvihátka z S50 ;) pasuje to místo hydrozdvihátek, jen se při nastavování vůlí pěkně ojebeš :D

Difec sedí každýmu jinak, opět - dle určení auta :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 16. 01. 2014 17:46

ja bych volil spíš o něco delší
jinak to asi bude, zvlášť u lehkýho auta, třeba s tim kratkym 4.10 hrabat na trojku, což ty asi v tomhle případě nechceš. netvrdím to, jen uvažuju...
ale dif je spíš věc osobních preferencí bych řekl... zase to pak lepší driftuje.
E28 525e

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 16. 01. 2014 17:52

spíš než krátky dif by to chtělo přeskládat převodovku 1 a 2 prodloužit 3 nechat a 4 a 5 zkrátit taky mě u moji m50 fascinuje jak to na 1 akorát zařve a už řadíš
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 16. 01. 2014 18:18

Já mám ve vaně taky dvě elektrický čerpadla, který tahaj olej z konce vany h hlavnímu čerpadlu a to je pohaněné klasicky řetězem. Jinak K těm poměrum, je to sice trochu mimo mísu ale na 6q převodovce mám 3.45 svor a na 4. rychlostním stupni jsem měl dle gps omezovač na 208km/h Dál už sem to nezkoušel.

Uživatelský avatar
Weaver
Příspěvky: 114
Registrován: 23. 08. 2011 19:21

Příspěvek od Weaver » 16. 01. 2014 18:19

ja mam teda automat ZF 4HP22 a dif asi 2.75 a jako nestěžuju si, 195/65 R15 a 75 kmh na jedničku podle měřiča u silnice
a to mi to točí jen do 5 tisic
E28 525e

Uživatelský avatar
extreme
Příspěvky: 1039
Registrován: 02. 01. 2006 10:55
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od extreme » 16. 01. 2014 20:26

Upřednostňuji maximalní zrychlení... ta verze s tim přeskladanim prevodovky.. prodlouzena 1 a 2 ... ma nekdo vi kolik a kde..? Preskladal bych si i sam.. spis kde sehnat kolecka..

Odpovědět