Pomoc! naboje E36 do E30
Předpokládám, že ramena jsou z Certalu, což je pevnostní dural o parametrech skoro lepších jak ocel a přitom váha poloviční.
Díky, že jsi se podělil.
Díky, že jsi se podělil.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 01. 02. 2010 16:12
- Bydliště: Břidličná
ramena
Ano ramena jsem dělal s panem Matějkou.
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Jenom vsuvka... co vyjdou takhle takový ramena ? normálně v nich máš čepy a nebo unibaly ?
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 01. 02. 2010 16:12
- Bydliště: Břidličná
Ramena
Mam v nich normalni cepy cenovka nekde kolem 4 tisic
- Jáca
- Sponzor Prodejce $$
- Příspěvky: 573
- Registrován: 02. 02. 2007 14:06
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Řešil jste někdo usoustružení nábojů z compacta na ET stejný jako má e30?
Jde mi o to, jestli by šla vnitřní ,,ložisková" strana usoustružit a zkrátit tak, abych ušetřil těch 18mm o co je ten náboj delší.
Pak bych se chtěl ještě zeptat na variantu výměny ramen za kompakťácký.
Nemáte někdo proměřený jak to v této variantě vychází k originál e30 ETčku?
Jde mi o to, jestli by šla vnitřní ,,ložisková" strana usoustružit a zkrátit tak, abych ušetřil těch 18mm o co je ten náboj delší.
Pak bych se chtěl ještě zeptat na variantu výměny ramen za kompakťácký.
Nemáte někdo proměřený jak to v této variantě vychází k originál e30 ETčku?
325i M technik II
725816916
BMW helping ugly people have sex.
725816916
BMW helping ugly people have sex.
Řešení je použitá náboje ze Z4. Zadní náboj z compacta je oproti E30 o 18mm víc "ven z podběhu", u náboje ze Z4 je to pouze 2.5mm oproti E30.
Číslo náboje ze Z4 je: 33 41 6 752 381
Ramena z compacta jsou jinak snad shodný s E30, akorát mají nálitky pro uchycení brzdiče v jiné rozteči.
Číslo náboje ze Z4 je: 33 41 6 752 381
Ramena z compacta jsou jinak snad shodný s E30, akorát mají nálitky pro uchycení brzdiče v jiné rozteči.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Mám otázku na nějakého strojaře, mám více méně neomezené možnosti vypálení věcí na laseru, docela mě zaujmul nápad nechat ty ramena vypálit ( vyřezat) mohl by mi někdo napsat typ materiálu vhodný na výrobu těchto ramen? Dala by se pak domluvit i větší serie pokud by byl zájem ale musím zjistit jaký material použít atd at se můžu poptat zda by byli schopni mi to udělat. Pouzdra na čepy by nebyl problém pak obrobit na fréze aby to bylo přesné.
- Jáca
- Sponzor Prodejce $$
- Příspěvky: 573
- Registrován: 02. 02. 2007 14:06
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
BOOST:
Ty kompakťácký už mám skoro doma, takže kdyby to šlo, šel bych cestou usoustružení.
Ten tisícihran na poloosu tam není nijak osalbenej,ne? Takže by to snad mělo jít.
Když se to mění komplet s ramenama, tak se musí dát i poloosy z compacta?
Ty kompakťácký už mám skoro doma, takže kdyby to šlo, šel bych cestou usoustružení.
Ten tisícihran na poloosu tam není nijak osalbenej,ne? Takže by to snad mělo jít.
Když se to mění komplet s ramenama, tak se musí dát i poloosy z compacta?
325i M technik II
725816916
BMW helping ugly people have sex.
725816916
BMW helping ugly people have sex.
Já už si přesně nepamatuju, jaký je rozdíl mezi nábojem z compacta a origo E30 a do garáže se mi teď jít nechce. Ale tipuju, že matice poloosy je v tom compacťáckým náboji víc "utopená", takže kdyby jsi to usoustružil, tak ten tisícihran bude kratší a zbyde tam okolo tý matice i míň "masa" než na origo E30 náboji. Ale jak říkám, to jenom odhaduju. A myslím si to proto, že já mám všechno origo E30, jenom náboje mám daný fungl nový z compacta.Jáca píše:BOOST:
Ty kompakťácký už mám skoro doma, takže kdyby to šlo, šel bych cestou usoustružení.
Ten tisícihran na poloosu tam není nijak osalbenej,ne? Takže by to snad mělo jít.
Když se to mění komplet s ramenama, tak se musí dát i poloosy z compacta?
Podle toho by měla pasovat poloosa z E30 i na compacťácký ramena s nábojema. Já jsem ramena neřešil proto, protože ramena s nábojema se blbě sháněly a když už byly, tak byly dražší než jsem já dokázal sehat dva nový náboje a hlavně mi kvůli redukci na brdový třmen z E46 330i/d vyhovovala rozteč uchycení pro brzdič E30.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Ramena vypálit (pokud z hliníkové slitiny), tak z EN-AW 7075, je to jeden z nejpevnějších duralů a dobře se obrábí (druhá možnost je ten certal, pokud ale půjde v požadované tloušťce sehnat). Smluvní mez kluzu kolem 490Mpa, což je daleko víc než u konstrukční oceli. Nevýhoda bude tuhost takového ramena, protože Al slitiny mají cca 3x menší modul pružnosti než oceli. Ale pořád to bude asi lepší než hliníková párátka z e30 m3.
K tomu náboji - bude potřebovat po osoustružení ještě nabrousit na příslušnou toleranci (dle katalogu výrobce ložiska)
K tomu náboji - bude potřebovat po osoustružení ještě nabrousit na příslušnou toleranci (dle katalogu výrobce ložiska)
- Jáca
- Sponzor Prodejce $$
- Příspěvky: 573
- Registrován: 02. 02. 2007 14:06
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Díky moc.
Já budu zítra taky chytřejší.
S těma ramenama přemýšlím stejně jako ty. Chce to mít co nejvíc místa na přírubu brzdiče, na kompaktovejch by vycházela moc subtilní.
To ET řeším takhle na krev kvůli 2,5" límcům, které mají na origu ET rezervu cca 5mm.
Kdyby tam v tom náboji zbylo dost materiálu - aspoň 10mm, tak by tam šlo vložit z5 co se odřízlo z druhého konce jako tlusý mezikus, aby tam ta poloosa neklondala. Jinak bych v tom snad neviděl problém.
Vytahovat lemy ale rozhoně nebudu.
Já budu zítra taky chytřejší.
S těma ramenama přemýšlím stejně jako ty. Chce to mít co nejvíc místa na přírubu brzdiče, na kompaktovejch by vycházela moc subtilní.
To ET řeším takhle na krev kvůli 2,5" límcům, které mají na origu ET rezervu cca 5mm.
Kdyby tam v tom náboji zbylo dost materiálu - aspoň 10mm, tak by tam šlo vložit z5 co se odřízlo z druhého konce jako tlusý mezikus, aby tam ta poloosa neklondala. Jinak bych v tom snad neviděl problém.
Vytahovat lemy ale rozhoně nebudu.
325i M technik II
725816916
BMW helping ugly people have sex.
725816916
BMW helping ugly people have sex.
- DJsoju
- Příspěvky: 591
- Registrován: 22. 07. 2008 12:01
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Poloosy použijte z E30. Z compacta mají menší unašeče u diferáku. Dost jsem se s tím natrápil.BOOST píše:Já už si přesně nepamatuju, jaký je rozdíl mezi nábojem z compacta a origo E30 a do garáže se mi teď jít nechce. Ale tipuju, že matice poloosy je v tom compacťáckým náboji víc "utopená", takže kdyby jsi to usoustružil, tak ten tisícihran bude kratší a zbyde tam okolo tý matice i míň "masa" než na origo E30 náboji. Ale jak říkám, to jenom odhaduju. A myslím si to proto, že já mám všechno origo E30, jenom náboje mám daný fungl nový z compacta.Jáca píše:BOOST:
Ty kompakťácký už mám skoro doma, takže kdyby to šlo, šel bych cestou usoustružení.
Ten tisícihran na poloosu tam není nijak osalbenej,ne? Takže by to snad mělo jít.
Když se to mění komplet s ramenama, tak se musí dát i poloosy z compacta?
Podle toho by měla pasovat poloosa z E30 i na compacťácký ramena s nábojema. Já jsem ramena neřešil proto, protože ramena s nábojema se blbě sháněly a když už byly, tak byly dražší než jsem já dokázal sehat dva nový náboje a hlavně mi kvůli redukci na brdový třmen z E46 330i/d vyhovovala rozteč uchycení pro brzdič E30.
BMW E30 331i Cabrio
Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák
Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák
Certal se prodává pouze v deskách, nebo přířezech z desek a sortiment je dost slušný, tloušťky: 8, 10, 12, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140. Případně se to dá ofrézovat na požadovanou tloušťku./Jon píše:Ramena vypálit (pokud z hliníkové slitiny), tak z EN-AW 7075, je to jeden z nejpevnějších duralů a dobře se obrábí (druhá možnost je ten certal, pokud ale půjde v požadované tloušťce sehnat). Smluvní mez kluzu kolem 490Mpa, což je daleko víc než u konstrukční oceli. Nevýhoda bude tuhost takového ramena, protože Al slitiny mají cca 3x menší modul pružnosti než oceli. Ale pořád to bude asi lepší než hliníková párátka z e30 m3.
K tomu náboji - bude potřebovat po osoustružení ještě nabrousit na příslušnou toleranci (dle katalogu výrobce ložiska)
S tím nábojem si myslím, že to nebude právě tak jednoduchý, protože když by dosedací plocha matice pro utažení poloosy byla u compacťáckýho náboje stejně hluboko vzhledem k osazení pro kolo jako u E30, tak by bylo potřeba aby poloosa měla to drážkování daleko delší a z E30 by nešla použít. Proto si myslím, že ta plocha je utopená v tom náboji na stejnou úroveň jako u E30, pokud by se to měřilo od strany pro ložisko a potom jde použít poloosa i z E30. A když by se to osoustružilo, tak se zkrátí to drážkování a kolem dosedací plochy tý matice bude míň masa než u E30 náboje. Tak jsem se byl podívat na rychlo v garáži a je to tak jak píšu.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Tak do toho bych já osobně nešel. Ty náboje na Z4 dělá i FEBI a dají se koupit už od 1300Kč za maloobchodní cenu na netu, takže sehnat učitě půjdou ještě o dost levněji.Jáca píše:Díky moc.
Já budu zítra taky chytřejší.
S těma ramenama přemýšlím stejně jako ty. Chce to mít co nejvíc místa na přírubu brzdiče, na kompaktovejch by vycházela moc subtilní.
To ET řeším takhle na krev kvůli 2,5" límcům, které mají na origu ET rezervu cca 5mm.
Kdyby tam v tom náboji zbylo dost materiálu - aspoň 10mm, tak by tam šlo vložit z5 co se odřízlo z druhého konce jako tlusý mezikus, aby tam ta poloosa neklondala. Jinak bych v tom snad neviděl problém.
Vytahovat lemy ale rozhoně nebudu.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
- jardajuzik
- Příspěvky: 603
- Registrován: 06. 10. 2011 11:43
- Bydliště: Čistá city, u Litomyšle
Třeba zde:/Jon píše:Booste, mohl bych poprosit, kde se dá v těchto tloušťkách Certal sehnat? Díky
http://gleich.de/cz/produkty/vlcovan-de ... rtal#sheet
Případně po svátcích se můžu v práci zeptat, kde to bereme my, ale nikdy s tím nebyl problém.
Nemáš vůbec za co.Jáca píše:BOOST:
Nebo 1.100,- od MEYELE, tak to není co řešit.
Ložisko je naštěstí stejný s e30.
Díky za typ.
Případně další info je zde:
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f01962/f01962.htm
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Myslíš trubková nebo pálená z plechu? V obou případech nic nezkazíš ocelí 42CrMo4. Pokud trubková, tak bych potom nechal ten svařenec zušlechtit. V těch vypalovaných ramenech vidím ale jednu nevýhodu - sériová ramena jsou vyhnutá v místě čepů, aby se zvětšil rozsah kyvu ramena do vypružení. Takže by se mohlo stát, že na heveru se bude kloub s ramenem ohýbat.