
Díky, že jsi se podělil.

Já už si přesně nepamatuju, jaký je rozdíl mezi nábojem z compacta a origo E30 a do garáže se mi teď jít nechce. Ale tipuju, že matice poloosy je v tom compacťáckým náboji víc "utopená", takže kdyby jsi to usoustružil, tak ten tisícihran bude kratší a zbyde tam okolo tý matice i míň "masa" než na origo E30 náboji. Ale jak říkám, to jenom odhaduju. A myslím si to proto, že já mám všechno origo E30, jenom náboje mám daný fungl nový z compacta.Jáca píše:BOOST:
Ty kompakťácký už mám skoro doma, takže kdyby to šlo, šel bych cestou usoustružení.
Ten tisícihran na poloosu tam není nijak osalbenej,ne? Takže by to snad mělo jít.
Když se to mění komplet s ramenama, tak se musí dát i poloosy z compacta?
Poloosy použijte z E30. Z compacta mají menší unašeče u diferáku. Dost jsem se s tím natrápil.BOOST píše:Já už si přesně nepamatuju, jaký je rozdíl mezi nábojem z compacta a origo E30 a do garáže se mi teď jít nechce. Ale tipuju, že matice poloosy je v tom compacťáckým náboji víc "utopená", takže kdyby jsi to usoustružil, tak ten tisícihran bude kratší a zbyde tam okolo tý matice i míň "masa" než na origo E30 náboji. Ale jak říkám, to jenom odhaduju. A myslím si to proto, že já mám všechno origo E30, jenom náboje mám daný fungl nový z compacta.Jáca píše:BOOST:
Ty kompakťácký už mám skoro doma, takže kdyby to šlo, šel bych cestou usoustružení.
Ten tisícihran na poloosu tam není nijak osalbenej,ne? Takže by to snad mělo jít.
Když se to mění komplet s ramenama, tak se musí dát i poloosy z compacta?
Podle toho by měla pasovat poloosa z E30 i na compacťácký ramena s nábojema. Já jsem ramena neřešil proto, protože ramena s nábojema se blbě sháněly a když už byly, tak byly dražší než jsem já dokázal sehat dva nový náboje a hlavně mi kvůli redukci na brdový třmen z E46 330i/d vyhovovala rozteč uchycení pro brzdič E30.
Certal se prodává pouze v deskách, nebo přířezech z desek a sortiment je dost slušný, tloušťky: 8, 10, 12, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140. Případně se to dá ofrézovat na požadovanou tloušťku./Jon píše:Ramena vypálit (pokud z hliníkové slitiny), tak z EN-AW 7075, je to jeden z nejpevnějších duralů a dobře se obrábí (druhá možnost je ten certal, pokud ale půjde v požadované tloušťce sehnat). Smluvní mez kluzu kolem 490Mpa, což je daleko víc než u konstrukční oceli. Nevýhoda bude tuhost takového ramena, protože Al slitiny mají cca 3x menší modul pružnosti než oceli. Ale pořád to bude asi lepší než hliníková párátka z e30 m3.
K tomu náboji - bude potřebovat po osoustružení ještě nabrousit na příslušnou toleranci (dle katalogu výrobce ložiska)
Tak do toho bych já osobně nešel. Ty náboje na Z4 dělá i FEBI a dají se koupit už od 1300Kč za maloobchodní cenu na netu, takže sehnat učitě půjdou ještě o dost levněji.Jáca píše:Díky moc.
Já budu zítra taky chytřejší.
S těma ramenama přemýšlím stejně jako ty. Chce to mít co nejvíc místa na přírubu brzdiče, na kompaktovejch by vycházela moc subtilní.
To ET řeším takhle na krev kvůli 2,5" límcům, které mají na origu ET rezervu cca 5mm.
Kdyby tam v tom náboji zbylo dost materiálu - aspoň 10mm, tak by tam šlo vložit z5 co se odřízlo z druhého konce jako tlusý mezikus, aby tam ta poloosa neklondala. Jinak bych v tom snad neviděl problém.
Vytahovat lemy ale rozhoně nebudu.
Třeba zde:/Jon píše:Booste, mohl bych poprosit, kde se dá v těchto tloušťkách Certal sehnat? Díky
Nemáš vůbec za co.Jáca píše:BOOST:
Nebo 1.100,- od MEYELE, tak to není co řešit.
Ložisko je naštěstí stejný s e30.
Díky za typ.