Milda píše:Zdravím, možná to tu již zaznělo, ale přesto bych měl dotaz.
Hodně se tu píše o jízdních vlastnostech aut s motory 2.0i a 2.5i, ale jaké je to z 1.8i?
1. Stačí tento motor k normálnímu svezení?
2. Jaké jsou jeho přednosti a zápory?
3. Prý rozvodový řemen má nízkou životnost cca 40 tis. km?
4. Jaká je běžná spotřeba tohoto motoru?
Děkuji předem za inteligentní odpovědi související s mými dotazy.

no je to poměrně rozsáhlá otázka, ale zkusíme to

je důležité vědět jestli 1.8 M10 (75 kW; starší model - do konce 87) anebo 1.8 M40
ad 1) ano na normální svezení a v porovnání se zbylou běžnou produkcí nadprůměrný
ad 2) u M10 - koncepčně zastaralý motor s lehce vyšší spotřebou
U M40 - hlava motoru trpí nejvíc - hlavně hydroštely
ad 3) M10 má rozvodový řetěz, takže většinou OK, někdy může být povolený - poslechnout při koupi
M40 má řemen ale ten doporučený interval bude větší - nevím přesně, ale 60 tis. mi připadá reálnější
ad 4) spotřeba podle nohy - 8,5-hodně