Generálka m20b25
Generálka m20b25
Zdravím všechny, pustil jsem se do GO svého motoru, mám v plánu pístní kroužky + lehce vyhonování válců, srovnání bloku, přebroušení klikovky + ložiska, komplet nové těsněníčka a blbosti, udělat hlavu - tady první otázka co by bylo na ni všechno dobré udělat? Nestavím závoďák ani nic takového, prostě semtam se projedu ale tot vše. Dále jestli je dobré si na něco dát pozor a popřípadě něco upravit rovnou, ted mám motor komplet rozhozený a začínám s čištěním, zatím mám hotový blok. Popřípadě kdyby se tady někdo našel co by uměl sehnat kruhy, ložiska atd za dobrou cenu tak at se klidně ozve. Díky
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
nech hlavu srovnat a blok taky, kdyz uz je mas venku, honovani a jen krouzky? to je trosku prasarna, zmer ovalitu valcu a podle toho uvidis dal, ale pokud chces nechat puvodni pisty, tak asi honovani nee, v hlave udelej voditka ventilu a simerinky, zkontrolij ulozeni vacky a vacku samotnou, pokud to chces poradne, zapemyslej nad novyma konikama, radi praskaj, a novy sprchovani vacky, bejva dost zasrany 

clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

Re: Generálka m20b25
To je nesmysl.Podsto píše:.... pustil jsem se do GO svého motoru, mám v plánu pístní kroužky + lehce vyhonování válců, ....
Pokud chceš GO, nech udělat výbrus a dej nový pístní sady.
No na sadu výbrusových pístu rozhodně nemám
chtěl jsem ty válce jen trochu líznout tou ruční honovačkou, ty válce vypadají docela dobře, nemají žádnou hranku ani nahoře jen na jednom je trošku rzi ale je to jen taková fakt lehká, prstem ani necititelná, proto jsem to chtěl trochu přejet. Nevím o nikom kdo by mi tu ovalitu změřil, kolik to změření cca stojí? Nebo čím by se dala změřit, mám bratrance co má v práci spoustu měřidel atd.

dutinoměr, takovy buzna meritko, kterym si muzes zmerit dirku
http://www.uni-max.cz/dutinomer-supito-050100/d/
samo taky mikrometrem premerit kliku, jestli je ok.

http://www.uni-max.cz/dutinomer-supito-050100/d/
samo taky mikrometrem premerit kliku, jestli je ok.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

A prosím o nějaké názory na přebroušení válců ruční honovačkou.
http://www.uni-max.cz/sada-honovacich-pripravku/d/
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
hele ovalitu zmeris jednoduse pistnim krouzkem, das ho samotnej do valce a zmeris si vuli na "zamku" nahore ve prostred a dole ve valci a hned uvidis, jestli je to soudek a nebo rovna roura
da se i podle ty velikosti vule urcit, jestli je potreba delat vybrus, a nebo staci jen "prekrouzkovat" 


clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
to stejny klikovka
tam pokud neni nejak extra vydrena tak premerit jak je projeta, popripade jestli ma ovalitu v toleranci a kolik ti bude vychazet vule na loziskach a nebude potřeba brus
protože ne každej to umí udělat na přesno tak aby jsi to pak neměl zbytečně zkurvený
Mě vycházela klikovka na horní hranici tolerance pro seriová ložiska, ale jelikož s tím nejezdím po městě a pod 3 tis ot moc nemotám tak není potřeba extra těsná klikovka
někdy podle účelovosti se to nechává volnější aji, ale ne zase moc 





Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
To jsi nepopsal celý - takhle ovalitu nezměříš.maca píše:hele ovalitu zmeris jednoduse pistnim krouzkem, das ho samotnej do valce a zmeris si vuli na "zamku" nahore ve prostred a dole ve valci a hned uvidis, jestli je to soudek a nebo rovna roura ...
V každý ze tří výšek musíš měřit průměry vzájemně pootočený o 90°, tj. podélně a příčně k ose motoru.
Naposledy upravil(a) Venca dne 01. 09. 2013 11:43, celkem upraveno 1 x.
Tak jsem to jentak zkusil, změřil jsem zatím jen na zkoušku 1 a 5 válec protože jsem měrky sehnal až ted.
Talže 1 nahoře ( cca 2cm od začátku válce) 0,65 , uprostřed 0,60 , dole 0,65
po otočení o 90° to samé
5 nahoře ( cca 2cm od začátku válce) 0,65 , uprostřed 0,60 , dole 0,60
po otočení o 90° to samé
Jen se chci zeptat jestli tyhle hodnoty jsou vpohodě ať neměřím dál zbytečně, a jestli je ještě prostor pro to ruční vyhonování protože ten 5 válec je ten lehce zrezlý jak jsem psal výš.
Talže 1 nahoře ( cca 2cm od začátku válce) 0,65 , uprostřed 0,60 , dole 0,65
po otočení o 90° to samé
5 nahoře ( cca 2cm od začátku válce) 0,65 , uprostřed 0,60 , dole 0,60
po otočení o 90° to samé
Jen se chci zeptat jestli tyhle hodnoty jsou vpohodě ať neměřím dál zbytečně, a jestli je ještě prostor pro to ruční vyhonování protože ten 5 válec je ten lehce zrezlý jak jsem psal výš.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Terpentýnový olej. Prodávají v obchodech barvy-laky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition