Nefunguje mi vyhrivani zadniho skla.
Meril jsem, jestli jde do okna proud a je to v pohode.
Nevite nekdo cim by to mohlo byt, prip jestli koupit novy okno?
Kolik voltu tam ma bejt mezi tim dratem napravo a nalevo?
Diky za reakce.
Vyhrivani zadniho skla
Re: Vyhrivani zadniho skla
Tolik kolik je palubní napětí, tzn. 12V a víc (max 14.5V).Martinfly píše:Kolik voltu tam ma bejt mezi tim dratem napravo a nalevo?

- Bajzík
- Příspěvky: 3381
- Registrován: 17. 08. 2004 08:08
- Bydliště: Okr. J. Hradec
- Kontaktovat uživatele:
Prostě začněte u těch konektorů a jedtě pořád výš, v mém případě je chyba už na kraji okna v tom širokým pruhu kudy vede proud do ostatních míst. Tak proměřujte....
Opravná sada:
http://skoda.panda.cz/tisk.php3?id=243
http://www.netpraha.cz/sovzs.html
Většina vozidel již od roku 83 byla vybavována zadním vyhřívaným sklem. Topné pásky jsou na sklo nanášeny pomocí sítotisku. Při přerušení topného drátu je jeho topný výkon nulový, to je zvláště v zimě při použití vyhřívání lehce poznatelné.
Zjištění místa přerušeníPro opravu je nutné zjistit přesné místo přerušení. V případě většího přerušení je možné je najít opticky. Pokud přerušení není vizuelně rozpoznatelné musí nastoupit měření. Pro měření je vhodný běžný multimetr. Pro měření je nutné zapnout vyhřívání zadního okna a dále zapalování, případně u některých vozidel ještě motor (Š120). Nejdříve změříme napájení na obou konektorech na skle. Zde by mělo být stejné napětí jako je na baterii. Jeden kabel připojíme na zem a druhým postupujeme pomalu od této strany do středu, napětí by mělo pomalu stoupat. Pokud někde napětí prudce stoupne na napájecí, je v tomto místě pásek přerušen. Stejně postupujeme z druhé strany, jeden kabel připojíme na plus a z této strany postupujeme ke středu, napětí by mělo pomalu klesat, pokud někde prudce klesne na nulu je zde pásek přerušen.
Oprava přerušeníPro opravu je možné použít specielní opravné přípravky, které mají běžně autorizované servisy zahraničních automobilek. V případě nedostupnosti tohoto prostředku postačí také elektrovodivý opravný lak na plošné spoje. Jsou na něj především dva požadavky, co nejmenší odpor na vzdálenost 1cm (max řádově ohmy) a otěruvzdornost. Opravované místo je potřeba nejprve očistit alkoholem, nebo prostředkem na čistění oken, tak aby se odstranila mastnota. Pak opravované místo oblepíme izolační paskou, tak aby byla zachována linie původního topného pásku. Poté přerušené místo přetřeme stětečkem. Lak schne zhruba hodinu, poté je vhodné udělat ještě druhou vrstvu.
Po zaschnutí, jehož doba se při nízkých teplotách prudce prodlužuje, odtrhneme izolační pásku nad a pod. Pásku odtrháváme směrem od opravovaného topného pásku. Pokud se někde lak dostal i přes pásku, je možné lo odstranit žiletkou.
Opravná sada:
http://skoda.panda.cz/tisk.php3?id=243
http://www.netpraha.cz/sovzs.html
Většina vozidel již od roku 83 byla vybavována zadním vyhřívaným sklem. Topné pásky jsou na sklo nanášeny pomocí sítotisku. Při přerušení topného drátu je jeho topný výkon nulový, to je zvláště v zimě při použití vyhřívání lehce poznatelné.
Zjištění místa přerušeníPro opravu je nutné zjistit přesné místo přerušení. V případě většího přerušení je možné je najít opticky. Pokud přerušení není vizuelně rozpoznatelné musí nastoupit měření. Pro měření je vhodný běžný multimetr. Pro měření je nutné zapnout vyhřívání zadního okna a dále zapalování, případně u některých vozidel ještě motor (Š120). Nejdříve změříme napájení na obou konektorech na skle. Zde by mělo být stejné napětí jako je na baterii. Jeden kabel připojíme na zem a druhým postupujeme pomalu od této strany do středu, napětí by mělo pomalu stoupat. Pokud někde napětí prudce stoupne na napájecí, je v tomto místě pásek přerušen. Stejně postupujeme z druhé strany, jeden kabel připojíme na plus a z této strany postupujeme ke středu, napětí by mělo pomalu klesat, pokud někde prudce klesne na nulu je zde pásek přerušen.
Oprava přerušeníPro opravu je možné použít specielní opravné přípravky, které mají běžně autorizované servisy zahraničních automobilek. V případě nedostupnosti tohoto prostředku postačí také elektrovodivý opravný lak na plošné spoje. Jsou na něj především dva požadavky, co nejmenší odpor na vzdálenost 1cm (max řádově ohmy) a otěruvzdornost. Opravované místo je potřeba nejprve očistit alkoholem, nebo prostředkem na čistění oken, tak aby se odstranila mastnota. Pak opravované místo oblepíme izolační paskou, tak aby byla zachována linie původního topného pásku. Poté přerušené místo přetřeme stětečkem. Lak schne zhruba hodinu, poté je vhodné udělat ještě druhou vrstvu.
Po zaschnutí, jehož doba se při nízkých teplotách prudce prodlužuje, odtrhneme izolační pásku nad a pod. Pásku odtrháváme směrem od opravovaného topného pásku. Pokud se někde lak dostal i přes pásku, je možné lo odstranit žiletkou.