Rada pro začátečníka

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Jerry Woodburn
Příspěvky: 30
Registrován: 03. 04. 2013 08:25
Bydliště: Brno

Rada pro začátečníka

Příspěvek od Jerry Woodburn » 17. 04. 2013 07:20

Zdravím.
Už nějakou tu dobu pokukuju po baworácích,a konkrétně po e30..Do tohodle auta sem se prostě zamiloval,a poslední půl rok nepřemýšlím nad ničím jiným,než že si jednu pořídím.

Konkrétně sem přemýšlel nad 318i(M40B18) tuším taky tzv. "plasťák" ?
Tak se chci tedy zeptat..
1. Jaké máte zkušenosti přímo s tímhle modelem?
2. Jaké sou nejčastější problémy s tímhle modelem/motorem?
3. Taky sem se někde dočetl,že tyhle se už dělali s posilovačem,je tomu tak?
4. Na co si dát pozor?

Děkuji za jakoukoliv odpověď :) (prosím respektujte že sem ještě totální lajk,takže na mě nehrňte nějaký odborný specifikace :lol: )

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 17. 04. 2013 08:28

1) zkušenosti nulové - nikdy jsem nevlastnil auto, které mělo míň než 6 válců
2) problémy s tímto modelem je stáří - často je kastle sežraná rzí (nejčastější místa rzi se tu na fóru řeší furt dokola, tak pohledej)
3) netuším (někdo znalejší určitě doplní), případně v ETK by jsi se mohl dozvědět víc
-viz: bmwfans.info nebo realoem.com
4) na stav kastle bych se osobně zaměřil.

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 17. 04. 2013 08:34

m40 - většinou po smrti... o tomto motoru je zde toho napsáno taky celkem dost...

servo se dělalo i u předchozí motorizace m10, nicméně m40 se servem není standardní výbava, tj. většinou jsou stejně bez serva :-D
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Re: Rada pro začátečníka

Příspěvek od Kubajz von Odry » 17. 04. 2013 08:55

Jerry Woodburn píše:Zdravím.

Konkrétně sem přemýšlel nad 318i(M40B18) tuším taky tzv. "plasťák" ?
Tak se chci tedy zeptat..
1. Jaké máte zkušenosti přímo s tímhle modelem?
2. Jaké sou nejčastější problémy s tímhle modelem/motorem?
3. Taky sem se někde dočetl,že tyhle se už dělali s posilovačem,je tomu tak?
4. Na co si dát pozor?
1) s motorem M40B18 mám zkušenosti asi takové,. že na pohodlné ježdění s e30 bohatě stačí. - žere kolem 8mi litrů na 100km, na suchém asfaltu je "bezpečný" i pro začátečníka s klasickou zadokolkou bez stabilizačních systémů. Na mokru se při nepozornosti nemá problém utrhnout do přetáčivého smyku.

2) problém tohoto motoru je nevhodně vyřešené mazání vačky a hydroštěly. tento problém, se projevuje tím, že se motor nechce vytáčet. - v horších variantách se ručička otáčkoměru dostane třeba k 5000ot/min a víc prostě ne-e. ale to je jako u všeho kus od kusu. pokud o něj bylo dobře postaráno, může být v dobré kondici. (a pokud ne, tak se mi na dílně jeden motor v dobré kondici válí a klidně ti ho za pár tis. prodám :twisted: )

3) ano dělaly se s posilovačem, neměl by být problém takové auto sehnat, nebo i následně sehnat komponenty a posilovač si dodělat.

4)jak už bylo zmíněno hlavně na karoserii - raději zdravou kastli s tím, že pak zainvestuješ pár tisíc do podvozku, případně motoru atd, než super motor ve zhmnilé kastli.

no a na závěr - ujasni si na co to auto chceš. - na denní ježdění - stačí motor jaký chceš, na občasné blbnutí a užívání si jízdy, sem tam protažení auta bokem - jdi raději do 6ti válce M20B25

dále si ujasni jestli máš nějakou garáž, kde si budeš moct auto opravovat - s tím jde ruku v ruce, jestli máš ambice se naučit udělat si hodně věcí sám - není to nic extra složitého, ale chce to zájem, přemýšlet a nemít uplně levé ruce. no a nakonec ropzpočet. - mužeš koupit e30 za 20.000 která ti chviolku pojedzí ale je před smrtí. nebo třeba za 50.000 co na tom bude lépe, ale pokaždé počítej s tím, že do toho auta hned ze startu 10 - 15 nasypeš abys auto oživil (urvané siláče, uložení stabilizátorů, vůle v řízení, atd atd...
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 17. 04. 2013 09:45, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 17. 04. 2013 09:26

Jestli máš rád svoje prachy, tak si e30 nepořizuj :D

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 17. 04. 2013 09:33

Pů píše:Jestli máš rád svoje prachy, tak si e30 nepořizuj :D
Zatím nejlepší rada co tu padla :lol:
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 17. 04. 2013 10:04

M40B18 jsem nikdy nevlastnil a jsem za to i rád... Jak psal Kubajz, špatně řešené mazání vačky a muže dojit k přidření...

Osobně bych volil buď M10 už jen proto, že proti M40 má rozvodový řetěz nebo M42 neboli 318is.... výkon o 40 koní vyšší, spotřeba stejná nebo nižší... a rovněž méně udržbová záležitost.
Obrázek

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 17. 04. 2013 10:21

Za cenu rozvodů Isa udělá na m40 i hlavu.. pěkných IS na prodej moc není, když už, tak za pěkné pálky...

Každopádně, když po tom už půl roku sníš, čekal bych, že to budeš mít trochu nastudované.. V tom prvotním zamilování přece není většího požitku, než po večerech vášnivě prolézat vlákno technika, postupně se po malých krůčcích s třícou seznamovat a odhalovat nové neprobádané oblasti:) Takhle jsem na pochybách, zda to s ní myslíš opravdu vážně ;-)

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Příspěvek od Jirzik » 17. 04. 2013 11:48

Ada_CZ píše:Za cenu rozvodů Isa udělá na m40 i hlavu.. pěkných IS na prodej moc není, když už, tak za pěkné pálky...

Každopádně, když po tom už půl roku sníš, čekal bych, že to budeš mít trochu nastudované.. V tom prvotním zamilování přece není většího požitku, než po večerech vášnivě prolézat vlákno technika, postupně se po malých krůčcích s třícou seznamovat a odhalovat nové neprobádané oblasti:) Takhle jsem na pochybách, zda to s ní myslíš opravdu vážně ;-)
třeba to myslí vážně stylem 17ky hlíny a černý skla a má projetý všechny tuning doplnky na e30:) jinak souhlas a tohle nebo podobný téma se tu objevuje jak často, má někdo statistiku?

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 04. 2013 12:00

Zkus si projít tyhle stránky, třeba tam něco najdeš :-)
www.e30.cz
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Jerry Woodburn
Příspěvky: 30
Registrován: 03. 04. 2013 08:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jerry Woodburn » 17. 04. 2013 12:43

Dekuji za odpoved k tematu. Ano,samozrejme ze sem si uz o aute neco zjistoval,jen sem chtel slyset vase nazory.
Ne,nehodlam delat nejaky odporny tunning ani nic podobneho. Moje vize je auto udrzet cestou originalu (ano uvedomuji si ze to bude stat penize).
A pro zbytek komentatoru..po pravde sem cekal absolutni aroganci,a honeni ega na cloveku co se c htel zeptat. Myslim ze od tohodle tato sekce je ne? Aby se lidemohli ptat..tak nechapu vase jednani :roll:

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 17. 04. 2013 13:31

jestli to myslíš vážně tak mám pro tebe coupe plast s m10 motorem po starším pánovi který si ho hleděl cena tak do 20 tisíc
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 17. 04. 2013 13:43

obvykle se tady bavime vyrazne vic (nebo vyrazne min) k veci. takze budto resime opravdu zodpovedne odborny veci, nebo uplny picoviny. na na normalni dotazy staci precist jenom kompletni sekci technika. o vsem, na co se ptas je tam toho napsano fakt hodne a nektery uz znova a znova nebavi odpovidat stale na to samy.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Jerry Woodburn
Příspěvky: 30
Registrován: 03. 04. 2013 08:25
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jerry Woodburn » 17. 04. 2013 13:55

Tak se teda omlouvám..Určitě si příště pozorněji přečtu fórum.
Já to chápu že vás tím "zatěžuju,a otravuju" Samozřejmě bych nic podobného nepsal do téma "technika" nebo tak..právě proto sem to psal do téma "pokec" protože sem si myslel že když někdo otevře sekci "pokec" tak to nebude brát tak vážně,a prostě mi poradí k tématu...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 17. 04. 2013 15:02

takže pro všechny co mi píšou ohledně toho coupe fotky ještě nemám proto jsem to ještě nehodil do bazaru. Auto je v bruntále majitel je docela puntičkář takže auto dobrý stav.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 17. 04. 2013 17:02

Jestli chceš třícu, kup tu, která bude nejmíň schnilá - schnilý jsou všechny, víc nebo míň. Zbytek jsou kokotiny, co se dají poměrně snadno vyřešit ... A motor? Projeď, poslechni ya studena i za tepla (za studena se myslí úplně za studena, ne že se to natočí půl hodiny po jízdě), koukni jak z toho chčije olej, jak moc je pěny pod víčkem oleje a pak se rozhodni. Dojebanej motor může být každej, zrovna tak jako může být M40, která bude držet jak židovká víra.
Nejlepčí máš koupit auto v pěkném stavu od nějakého místního pošuka, kterej třeba potřebuje přejít na větší, protože se mu do toho nevleze famílie. Ale pekné auto už bude stát nějakou tu korunu, s tím je třeba počítat. Ono to stejně vyjde levnějš než pak všechno vopravovat

BTW - ja s tim mym krámem najel zatim nejakejch 70 000 km a jsem spokojenej. Ale zahucelo do toho dost penez, aktualne mi ND vychazej cca na 1,2 kc/km. Ale je tam spousta zbytecnosti a nebo "levnejch" nakupu, ktere se udaly nekolikrat
Naposledy upravil(a) Gabo dne 19. 04. 2013 21:51, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 17. 04. 2013 19:14

Gabo píše:Ono to stejně vyjde levnějš než pak všechno vopravovat
... a hlavně těch nervů a toho času to vypiplat aby to jó nějak vypadalo

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 17. 04. 2013 19:16

Docela nechápu přístup některých,chceš poradit,poraď,nechceš,nepiš :idea:
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Asmodeus
Příspěvky: 3545
Registrován: 28. 01. 2004 08:19
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od Asmodeus » 18. 04. 2013 08:13

M40 jsem měl dvě, obě v Touringu, obě byly se servem. U první - 1,8 - žádný problém, jela hezky, necvakala, dala se vytočit do plných, jenom to po dvou letech trošku zrezlo..
Druhá - byla to 1,6 - necvakala, ale už při koupi šla vytočit jen do 5000 ot. Vyřešila to výměna vačky za nevydřenou, výměna sprchy vačky a rovnou se udělaly i rozvody a pak nádherně ševelila a na 1,6 jela, myslím si, opravdu pěkně a úsporně!
Jsou tady ortodoxní šestiválové, co ti budou M40 rozmlouvat, protože šestihrnek je přece lepší, ne?! (asi je fakt lepší... :wink: ) Ale já jsem měl spoustu důvodů, proč koupit čtyřválec, proto jsem si ho pořídil a NIKDY mě nezklamal! :wink: Pokud půjdeš auto vybírat s někým, kdo už M40 slyšel vrčet, nemusíš se bát. Nejdůležitější ale fakt bude ta koroze :wink:

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 18. 04. 2013 14:41

M40 jsem měl dvě - nejdříve M40B18 a pak teď M40B16. Obojí tour. Plus měla ještě jedno sestra (to mělo problémů nejvíc).


1. Dobré, nikdy nezradil.
2. Jak bylo řečeno, cvakání. Já zatím vážné problémy neměl (5 let). Měnil jsem pitomosti jako termostat (častý problém spolu s visco spojkou když auto déle stojí), chladič a pár drobností. Dej pozor také na teplotu motoru, jak se chová během zkušební jízdy.
3. Měl jsem obojí s posilovačem, M40 se dělali takřka všechny s ním.
4. asi bych vybíral podle kastle a celkového stavu auta. Doporučuji zkontrolovat především stav motoru, kastle a podvozku. Někdy tě dokáže vypéci elektrika, třeba centrál. Ale není to zásadní ani drahá záležitost.

Co se problémů týká, tak nejvíce jich měl z pohledu motoru sestry tour - termostat, visco, vodní pumpa, chladič ... mimo motor pak centrál a občas blbnoucí elektrika. Stačí jeden uhnilý kabel a je to.

Jinak e30 je podle mě v dané cenové kategorii super volba se slušnými jízdními vlastnostmi. M40 bych si už asi nekoupil kvůli výkonu, ale spotřeba na druhou stranu ujde.

Co se dílů týká, žádné pálky to taky nejsou. Kdyžtak se klidně ptej, toura mám 5 let a najeto přes 40 tkm.
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Odpovědět