Chod a seřízení m25b25, diagnostika na Vysocine?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Chod a seřízení m25b25, diagnostika na Vysocine?

Příspěvek od Gabo » 08. 03. 2013 19:25

Pánové mám takovýto problém. Jedná se oplasťáka M20B25, vyroben 8/88.

Jak tady všichni ví, mel jsem v autě nelegální LPG, takovej bastl. Auto vzdycky za studena dost skubalo na benzin a blbe to drzelo volnobeh, ale na plyn to bylo ok. Ted jsem nechal plyn predelat (jen podotknu - podle referenci jak osobnich tak psanych tak u lidi, ktery to umi a vi co delaji) tk aby byl legalni a prosel jsem STK. Bohuzel ted auto jede studene tragicky (hrozne to cuka a skube, jak na plyn tak na benzin, na benzin to jede asi stejne jako pred predelanim) a hlavne ma tragickej volnobeh. Meli to pripichnute na diagnostice, a zjistili, ze lambda sonda chodi cca od 2 - 2500 otacek, pod tuto hodnotu nepremává a zjistili predstih 40 stupnu. Je pravda, ze v otackach od tech cca 2500 jede auto celkem normalne a po ohrati jede celkove uplne normalne. Az na to chcipani na volnobeh. Tez rikali, ze cistili a promazavali volnobeznej ventil, ptz byl zaselej a byli nekde na radach kousek od nich u nejakeho pomatence pres stara BMW. Jinak pokud jsem vse dobre pochopil z hledani, u motronicu se predstih nastavit neda, urcuje si ho sama RJ?

Co by to mohlo znamenat? Labda v haji a nebo to spis ukazuje na nejakou jinaci zavadu? KO volnobeznej ventil? Nerad bych vyhodil 2500 za lamba sondu abych pak zjistil, ze je chyba nekde jinde. Lze neco nejak zmerit? Jen podotykam, ze disponuju pouze obycejnym digitalnim multimetrem. Jeste zitra zkusim lambda sondu odpojit a projet to, ale nepocitam ze by se neco zmenilo.

K tomu pridruzim dalsi dotaz - nemate nekdo tady na Vysocine diagnostiku a dilnu, kde bz se dalo rozume zjistit, kde je chyba, pripadne nemate nekoho takoveho za znameho? Idealne okresy HB, ZR, JI a okoli.

Dekuju za rady.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 08. 03. 2013 20:27

predstih se ladit neda, urcuje ho jednotka, jinak jednotka potrebuje data ze snimace otacek-mel sem vystiplej jeden zub na ozubenym kole a divil by ses jak sem se natrapil, nez se na tohle prislo a v kolika servisech sme s tim byli, dal potrebuje snimat teplotu chlad kapaliny, na foru se urcite da najit jakej odpor mam mit cidlo pri urcity teplote, lambda, ta se taky da primitivne zmerit voltmetrem aspon, na cernym dratu by mela oscilovat tusim 0,9-1Volt proti kostere, na dvou bilejch ma bejt vyhrejvani lambdy-zase se da aspon zmerit odpor, a jeste do toho umi kecat vaha vzduchu, ta se da prinejhorsim "doladit" sundanim vicka pripruzenim perka na potenciometru, jeste nez tohle vsechno zacnes resit, zkontroluj poradne kostru motoru, a tesnost saciho potrubi jestli to nekde neprisava, ventily predpokladam serizeny mas....jinak diagnostika na tehle starejch kramech moc nepovi, resp povi dost, ale dneska to uz nikdo neumi, kazdej by chtel obdcko a at mu to napise chybu a pres rizeny vyhledavani at se to samo opravi, to trica bohuzel neumi
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 08. 03. 2013 22:08

Kostru motoru ykontroluju, ventili serizene jsou, ale udelam je pro sihr. cidla teploty jsem promeroval nedavno a byly ok, na to si jeste hodnoty najdu. Ja mam doma jednu lambdu, sice BOSH ale na motor 1.0. Zkusim si najit hodnoty a kdyz to bude odpovidat, tak ji tam zkusim nejak napasovat. jestli ji dokatzu povolit. Me prave nejvic nejde do hlavy to, ze lambda jede az od urcitejch otacek ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 08. 03. 2013 22:34

to by mohlo bejt tim predehrevem, v nizkejch otackach je studena a nefunguje, ve vyzsich se ohreje splodinama a zacne neco delat
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 03. 2013 22:49

maca píše:to by mohlo bejt tim predehrevem, v nizkejch otackach je studena a nefunguje, ve vyzsich se ohreje splodinama a zacne neco delat
To těžko.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 08. 03. 2013 23:22

Na diagnostice to ukazovalo, z funguje od 2-2500 otacek i na ohratem motoru na provozni teplotu. Takze predehrev to nebude. Ale co jineho me popravde moc nenapada. A hledani mi taky zatim zadne dalsi pouzitelne informace nepodalo.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 08. 03. 2013 23:51

Jestli jde předehřev na lambdě zjistíš jednoduše. Jsou na ní 2 bílý dráty a mezi nimi musíš naměřit odpor (nevim teď kolik, ale to tu najdeš). Pokud nenaměříš, tak bude mít předehřev KO.
BMW 323i E36

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 00:31

Hodnoty se snazim najit, ale asi hledam blbe ...

A propos - co muze zpusobit to, ze lambda jde pouze pri urcitych otackach?

Jeste jsem si vzpomel na jednu vec - kdysi davno se mi rozpadl takovej ten hlinikovej drzak snimace otacek kliky, tak jsem si udelal novej ocelovej, ale je to tak 4 roky zpatky. To by souvislost mit nemelo, ne? Ani s extremnim predstihem
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 03. 2013 08:41

paveld píše:Jestli jde předehřev na lambdě zjistíš jednoduše. Jsou na ní 2 bílý dráty a mezi nimi musíš naměřit odpor (nevim teď kolik, ale to tu najdeš). Pokud nenaměříš, tak bude mít předehřev KO.
Měřením odporový smyčky mezi bílými vodiči zjistí jen to, jestli je nebo není přerušená.
Předehřev lambdy ale nemusí fungovat, pokud např. bude vadný relé předehřevu nebo někde přerušený okruh napájení nebo i okruh napájení relé.

.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 03. 2013 09:28

Gabo píše:Hodnoty se snazim najit, ale asi hledam blbe ...

A propos - co muze zpusobit to, ze lambda jde pouze pri urcitych otackach?

Jeste jsem si vzpomel na jednu vec - kdysi davno se mi rozpadl takovej ten hlinikovej drzak snimace otacek kliky, tak jsem si udelal novej ocelovej, ale je to tak 4 roky zpatky. To by souvislost mit nemelo, ne? Ani s extremnim predstihem
Nevím, jak u tvýho auta, ale u 318i M10 je odpor smyčky vyhřívání (měřeno na konektoru lambda sondy):

- zastudena: 4,5 ohmu

- při provozní teplotě motoru: 8,5 ohmu

Topný tělísko není z odporově stálého materiálu.

------

Že by měla jít lambda jen při určitých otáčkách (nad cca 2500) je nějaký divný.
Jak to měřili, čím?

.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 09:55

Takze jsem provedl par zakladnich mereni, ktere me znalosti a vybaveni umoznuje.

Cidlo teploty pro RJ - za studena 4.4 kOhmu, za tepla zmerim az to ohreju, zatim jsem jen mirne presplhal modre pole.
Sání motoru proti kostre (klobouk tlumice - takze jsem zmeril odpor na ukostreni motoru?) 0,8 ohmu
Lamba na bilejch kablíkách za studena 3,7 Ohmu. Za tepla opet premerim az ohreju motor na provozni teplotu.

Prave ze me je na tom taky nejdivnejsi to, ze lambda jde az od 2500 otacek. Co presne maji za diagnostiku nevim, ale z jejich stánek jsem vycetl následující:
analyzátory spalin HGA 400, motortestery, nové 4 kanálové osciloskopy a na měření a opravy řídících jednotek čtecí zařízení BOSCH KTS 520

Zkusim ji asi dostat ven a vzcistit ji. Ja vim, ze je to asi divnej napad, ale nemuze to bejt napriklad tim, ze ty dourky v lambdasonde jsou pricpane a jakas takas chemicka reakce zacne probihat az od tech jmenovaj otacek, protoze tam tech spalin je proste vic a uz to zacne staci? To je asi divna idea, ze?

A propos - k predstihu - prej mam 40 stupnu, podle nejakejch manualu ma mit m20b25 do 20 stupnu. Tohle ale asi bude zasluhou podivne pripadne mylne detekce slozeni spalin.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 11:26

Jinak jsem dostal ven lambda sondu a vapadá takto:

Obrázek

Obrázek

Omlouvám se za plakaty ale pak to kdyztak zmensim.

Hodnoty za tepla:
Predehrev lamda sondy 6.2 - 6.0 Ohmu, ale motor nebyl poradne prohratej a docela rychle to padalo ten odpor.
Cidlo teploty pro RJ - 265 Ohmu

Jinak volnobeh na benzin i za tepla hroznej, ma tendenci to chcipat, na plyn se mi to povedlo naladit tak, ze to sice houpe ale drzi to.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 03. 2013 11:49

Gabo píše:...Hodnoty za tepla:
Predehrev lamda sondy 6.2 - 6.0 Ohmu, ale motor nebyl poradne prohratej a docela rychle to padalo ten odpor.
Cidlo teploty pro RJ - 265 Ohmu.
Odpor ohřevu lambdy se mi jeví dobře.

Čidlo teploty vody OK, správná hodnota (při kontrole je nejlepší měřit to přímo na odpojeným konektoru ŘJ, tím se ověří i vedení a pro jistotu při odpojený baterce).

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 11:57

Meril jsem to prozatim na cidle, az budu mit cas, najdu si schema pinu RF a zkusim to premerit na svrkovnici RJ. No, zkusim lambdu ocistit (predpokladam efekt nula), okouknu svicky jak vypadaj elektrody, zkusim se podivat i na vicko rozdelovace. Ale kam se pak ubirat dal fakt netusim. Asi budu muset sehnat nekoho kdo mi udela nejakou komplexni diagnostiku. neznate nekoho? Asi mezi Prahou a Brnem, zatim nejsem tak zoufalej abych jezdil dal.

Jinak pozapomenute poznatky - po odpojedni teplotniho cidla zadna zmena k lepsimu, teplej motor zdechne ihned nebo se musi drzet otacky nad 1500, pak se motor toci. Odpojeni lambdy taky zadne efekt neprinese, spis zhorseni, jak na studenym tak na teplym motoru.
Naposledy upravil(a) Gabo dne 09. 03. 2013 12:40, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 09. 03. 2013 12:08

to je divny, ze se tim ze neco odpojis nic nemeni
vidim to na nejakou netesnost spis, to co popisujes, tak se chova m 20 kdyz sundas vicko na olej, motor se zadusi sam sebou, kdyz ho nedrzis v otackach
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 12:10

Já to napsal blbe - ne zadna zmena, ale zmena k horsimu. Opravim ten popis.

Pokud se to rozbrnka tak aby se volnobeh jakz takz drzel a ja sundam vicko oleje, zdechne to ihnet. Hadice od klapky k vae je nova, odvetrani kliky taky nova, kolinka na klapce jsou vsecky zalepene tekutym kovem.
Ještě by to chtělo nějak pořádně prověřit volnoběžnej ventil ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 13:38

Poznatek dalsi - ykusil jsem tam naroubovat lambdasondu z jineho povozu, taky BOSCH, nicmene misto 0 258 005 324 jsem tam dal 0 258 006 720 (Toyota Aygo, válela se mi doma). Volnobeh se trochu zlepsil, hlavne na benzin. Takze okouknu svicky a asi to pujdu projet. Je mi jasne, ze ta podivna lambda co jsem tam dal tam nepatri a koupim novou, ale na testovani jsem se rozhodl takto.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 09. 03. 2013 13:39

Nevim jestli to jde nějak proměřit, ale mě vždycky největší bordel dělalo čidlo kliky. Pokud je uplně KO, tak nenastartuješ, ale pokud ještě z části fungovalo, tak se to chovalo spíš tak, jakoby vynechávali na střídačku různý válce, někdy vše ok někdy horší a někdy ještě horší... nevim jestli to je přesně to co popisuješ.
S tou lambdou ano, myslel jsem jen změření předehřevu. Ověření funkce lambdy podle mě spolehlivě jen s osciloskopem nebo dobrou diagnostikou.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 09. 03. 2013 13:40

No zas pokud to je stejnej tip lambda sondy, nemuselo by to vadit... je to jako to co tu někdo psal, že funguje spolehlivě lambda z felicie 1,6 nebo stejně tak univerzální lambda.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 09. 03. 2013 15:08

teoreticky v tehle starejch kramech jsou dva tipy lambdy, jedna pracuje s napetim kolem 1 voltu- to je nas pripad a druhej tip pracuje s napetim kolem 5ti volt-videl sem jen s elektrikou siemens na e 39 tusim, jinak vesmes vsechny lambdy sou ty 1 voltovy, a na cernym zpravidla je ten signal kterej potrebuje RJ pro chod, ostatni jsou jen "komfortni" veci jako predehrev, aby fungovala rychlejs, zpravidla bily dratky a sedej je kostra, kdyz mas jednodratovou lambdu, tak je to kostreni tim, ze je prisroubovana, jeste si nezminil s tou tesnosti tu rouru jak jde z bloku do sani, ta obcas taky dostane jmen kdyz na ni netesni okrouzek, takova zelezna zespoda
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Odpovědět