Generalka motoru ? delal ji nekdo ?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Generalka motoru ? delal ji nekdo ?

Příspěvek od Zdrahy » 21. 11. 2004 03:59

Dělal tady někdo větší repas motoru M20 2.5 ?? od hlavy az k pate ??

Porad resim, ze bud pujde ven a v kastli zakotvi M52 2.8, ale zatim jsem sehnal motor jen bez elektriky tak nechci prodavat M20 kdyz jeste nemam poreseny ten druhy motor a taky samozrejme penize...

Proto zjistuju na kolik by se mohla vysplhat nejaka vetsi generalka motoru M20, nevím v čem má motor slabiny, kde dochazi k opotrebeni atd...

Mám najeto 178.000 a chtel bych udelat preventivni generalku

Proste me jen napadlo, udelat pres zimu generalku a byt si jist na pristi rok, ze budu mit sic jen 171koni, ale A) opravdovych B) s jistotou zateze...
...
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Generalka motoru ? delal ji nekdo ?

Příspěvek od ondra_m » 21. 11. 2004 09:24

Zdrahy píše: Mám najeto 178.000 a chtel bych udelat preventivni generalku
JA to můžeš vědět tak přesně?
1) skoro všechny E30 mají stočené tachometry
2) kilometry vůbec nevypojídají o stavu motoru
3) Jsi si jist, že je tam ten co tam byl od výroby?

Zdrahy píše: Proste me jen napadlo, udelat pres zimu generalku a byt si jist na pristi rok, ze budu mit sic jen 171koni, ale A) opravdovych B) s jistotou zateze...
Co od toho očekáváš, že ti to přinese?
a) nemusí to tak být
b) tu nebudeš mít nikdy to by sis musel koupit komplet novou M20

Kouří ti to? Má to nižší výkon? Nebo proč? Nebo jen chceš utrácet? :-)
Jestli chceš utrácet a nechceš moc riskovat tak udělej 327i a nějakou dobu máš vyřešeno, životnost bude podle toho jak tomu budeš dávat pohulit... Budeš-li jezdit normálně tak to máš na vždy....
Budeš-li si to kutit sám, tak úplně se vším všudy se vejdeš do 10 000,- (Ve tvém případě kdy již máš 325i)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Příspěvek od Fru Fru » 21. 11. 2004 13:39

jo,uz to mam za sebou dvakrat a ted me to diky moji sikovny manzelce ceka znova.
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!

tel.-723667447

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 21. 11. 2004 14:22

Tak trochu mi bere olej, nevim teda do jake miry zas tolik jsem to nemeril ale jak psal ondra (byvaly majitel) zhruba 1l na 5000km...

coz je vymenit stiraci krouzky...coz je rozpulit moutour

Dale jsem chtel udelat prevodovku, nebo spojku nebo co to je, kdyz je vyslapla spojka tak to nic nedela, pustim ji a trochu to rachoti.... co to je lozisko na spojce ??

Kdyz uz bych to mel rozpuleny, tak bych asi udelal 2.7 (no ona tam i byla)
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 21. 11. 2004 14:27

Zdrahy píše:Tak trochu mi bere olej, nevim teda do jake miry zas tolik jsem to nemeril ale jak psal ondra (byvaly majitel) zhruba 1l na 5000km...
Tim bych se vubec nevzrusoval. Kolik najedes rocne? 20 000 km? Dolejes 4 litry oleje? Usetris generalkou 500-600 Kc rocne? To se teda vyplati ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Příspěvek od Fru Fru » 21. 11. 2004 17:21

Jestli je to sestivalec,tak to neres,tyhle motory maj vetsi spotrebu nez ctyrvalce.Fakt je ze kdyz jsem udelal na svym komplet generalku,tak si spapal na 15000 tak ani ne rul litr.A co se ty prevodovky zyce,tak kdyby to bylo spojkove lozisko,tak to dela presne opacne,nez si to popsal.Bude to neco v prevodovce.Nic ve zlym,ale uprimnou soustrast-delat tuhle prevodovku-docela pakarna. :x
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!

tel.-723667447

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 21. 11. 2004 18:02

mno lozisko to neni na 99% me to taky huci kdyz vyslapnu spojku, videl bych to mozna na dif nebo neco v te prevodovce, protoze ja spojku menil komplet takze tam neni zakopanej pes, jinak me to zere cca 0,7 L na +- 10tkm :)
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 11. 2004 20:34

Tieto Getrag prevodovky S5-16 rachotia po rokoch vsetky, ale je to skutocne len slaby sum, mne to robi takisto. Spojka je komplet nova, takze tipujem na lozisko na stalom prevode. Ja by som to neriesil, max. vymenit olej v prevodke pre istotu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 21. 11. 2004 23:02

Pro upresneni, me tam trosku neco rachoti kdyz spojkovy pedal rychleji pustim, jakmile (POZOR) na nej dam nohu a seslapnu ho smerem k motoru tak je klid (pro upresneni operaci). Kdyz pedal pomalinku poustim zpet tak sramot je nikde....
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 11. 2004 23:33

Zdrahy píše:Pro upresneni, me tam trosku neco rachoti kdyz spojkovy pedal rychleji pustim, jakmile (POZOR) na nej dam nohu a seslapnu ho smerem k motoru tak je klid (pro upresneni operaci). Kdyz pedal pomalinku poustim zpet tak sramot je nikde....
vsetci sme to pochopili presne takto, neboj sa. :wink: Pre upresnenie: vadne spojkove lozisko sa prejavuje presne po zosliapnuti pedalu a nie po jeho uvolneni.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 22. 11. 2004 10:17

Kdyz M20 zere olej, tak je to na 90% stiratka kolem ventilu...cena dilu tusim kolem 600kc, jestli je blbej spodek, tak se to financne opravovat nevyplati. (krouzky, popripade vybrus)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 11. 2004 10:29

Macek píše:Kdyz M20 zere olej, tak je to na 90% stiratka kolem ventilu...cena dilu tusim kolem 600kc, jestli je blbej spodek, tak se to financne opravovat nevyplati. (krouzky, popripade vybrus)
Asi tak, 12x krouzek po dvacce a kdyz to nepomuze, zahodit motor :lol:

Uživatelský avatar
Mao
Příspěvky: 754
Registrován: 25. 02. 2003 16:30
Bydliště: Zmrdville

Příspěvek od Mao » 22. 11. 2004 12:16

Tak takový starosti bych chtěl mít taky, já dolejvám cca 1l na 1000 km a nevidím důvod do toho sahat dokud motor šlape a nesveze se to s něčím dalším
member of zewl crew

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 22. 11. 2004 13:00

Zdrahy píše:Pro upresneni, me tam trosku neco rachoti kdyz spojkovy pedal rychleji pustim, jakmile (POZOR) na nej dam nohu a seslapnu ho smerem k motoru tak je klid (pro upresneni operaci). Kdyz pedal pomalinku poustim zpet tak sramot je nikde....
Mne to dela taky :/
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Strana
Příspěvky: 138
Registrován: 23. 04. 2004 20:17
Bydliště: Pardubice, Sloupnice

motor 325iX

Příspěvek od Strana » 22. 11. 2004 18:57

Teď jsem daval do kupy motor z 325iX. Byla v haji klika, šály + 1 ojnice. Výbrus kliky vyšel asi na 2000 Kč, ložiska asi 3000Kč. ojnici od znamýho za 500....to máš hotovej spodek...těsnění pod hlavu stálo 1200Kč.....a to nepočítám nový kroužky,kontrola ventilů,pístů apod....a práci už vůbec ne!!!! Fakt myslíš že se to vyplatí? Jistota je jedna věc, ale finance a nutnost výměny věc druhá.....ale sám vim, jak to je...taky dávám auto komplet do kupy...
327iX E30 iX Power
Byla...je...bude navždy.....E30 :) :)

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Příspěvek od Fru Fru » 24. 11. 2004 23:59

Macek píše:Kdyz M20 zere olej, tak je to na 90% stiratka kolem ventilu...cena dilu tusim kolem 600kc, jestli je blbej spodek, tak se to financne opravovat nevyplati. (krouzky, popripade vybrus)
Bez urazky te s tvym dovoleni poopravi,pokud muzu.Gufera kolem ventilu to bejt muzou,ale jedno stoji 25kc x 12=300kc.ale hlava musi dolu,tedy nerad bych se zas pletl ja,ale na 99,9 jo=tesneni pod hlavou-ja ho umim sehnat z druhace za na 325 za petikilo a krouzky do motoru,alespon v Moste se daj koupit je komplet sada na jeden pist a ta stoji 490kc.
Klikovku mi stocil a dodal i nove lagry jeden chlapik za 5000kc.Nevim,ja osobne si myslim,ze tohle na repasi motoru staci(pokud jsou ovsem v poradku valce) a je to lepsi nez kupovat motor komplet celej,kterej ti muze slouzit dalsich 100-200 tis.km,ale taky nemusi.Co si budem povidat-na vrakacich toho nakecaj a naslibujou.Zkratka,mas jistotu,ze to bude slapat jak hodinky(kdyz se dobre posklada :D )
No a financne?Si na to nakonec jen o dva az tri tisice hur a to nekdy ani to ne.
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!

tel.-723667447

Odpovědět