Komprese motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 02. 2013 19:56

Vysoká spotřeba oleje a "zahulení" při řazení může mít příčinu ve ztvrdlých stíracích kroužcích na dřících ventilů (díl č. 19 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... _cam_shaft)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 04. 02. 2013 20:00

ty gufera na ventilech mas v hajzlu urcite... naprosto bezna vec zo to pak sem tam zacoudi pri startu nebo prerazeni. zgeneralkuj hlavu a bude to okej. vsad prdel ze to jeste na tom motoru nikdo nedelal i kdyz ti mozna nekdo rikal ze jo
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 04. 02. 2013 21:00

Zítra zkusím nalít ten olej do válců a přeměřit to a dám vědět co jsem zjistil. Popravdě doufám že se nic nezmění :D Hlavu jsem měl v plánu udělat ale jak už jsem řek jak jsem sundal to sání tak fakt ty ventyly jsou jako nové. Teda na pohled.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 04. 02. 2013 21:23

A koukal na sedla ventilu?
Jinac ja mam gufera v riti a bere mi to cca 0,75 litru oleje na 1000 km ... A taky to teda prolina nekde kolem tesneni pod palici, motor mam od oleje docela oblitej
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 05. 02. 2013 09:10

Kolik toho oleje mám nalít do těch válců? Půl deci bude stačit?

Jo a jaký je přesný postup toho měření?

Ja to dělal tak že jsem přitiskl měřák a kamoš točil motorem cca 5 sekund. Jo a motor byl studený v nevytopené garáži.

Mám sundané sání i svody.

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 05. 02. 2013 09:42

tyvole hlavne ne pul deci do jednoho valce....

olej si dej doma na radiator, at aspon trochu tece
do kazdyho valce nejvejs 1 mililitr. i tak je to oleje jak kráva....

cvakani v hlave je zpusobeno opotrebenim, o tom je tady toho napsano kvanta....
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 05. 02. 2013 09:59

Ok dneska to skusím jestli se to změní stim olejem, pokud ne tak už mám domluvenou komplet repasi hlavy. Tak snad to bude tou hlavou.

Zatím díky za rady večer napíšu jak to dopadlo

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 02. 2013 12:49

Podsto píše:Ja to dělal tak že jsem přitiskl měřák a kamoš točil motorem cca 5 sekund. Jo a motor byl studený v nevytopené garáži.
Měření za studena je na prdlačku, aby to mělo vypovídací hodnotu je třeba mít motor zahřátý. Studený olej jinak těsní než teplý, teplem se hliník roztahuje jinak než ocel nebo litina, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 05. 02. 2013 14:19

Ok takže dneska to poskladám dokupy a pokud to stihnu tak to poměřím za tepla.

Díky moc všem za ochotu poradit.

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 05. 02. 2013 20:05

Tak jsem to poskladal dokupy a všechno vpohodě ale drží to vysoký volnoběh. A při přidání plynu strašně pomalu klesají otáčky a cca po 10 sekundách ten volnoběch spatne docela nízko a jakoby to začne chcípat trochu.

Může mi prosím někdo poradit co skusit.

Fakt všem děkuju

Uživatelský avatar
Perunwit
Příspěvky: 132
Registrován: 21. 06. 2011 09:08
Bydliště: Pilsen city

Příspěvek od Perunwit » 07. 02. 2013 07:44

na 5ti válcích jsem naměřil tlaky kolem 12(barů), na jednom je pouhých 9... mohl bych jenom krátce poprosit o hypotézu, o co by se mohlo jednat? Je to M50B25, taky hodně cvaká na volnoběh... díky komukoli za odpověď....
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring

To ride, shoot straight and speak the truth.

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 07. 02. 2013 08:25

Perunwit píše:na 5ti válcích jsem naměřil tlaky kolem 12(barů), na jednom je pouhých 9... mohl bych jenom krátce poprosit o hypotézu, o co by se mohlo jednat? Je to M50B25, taky hodně cvaká na volnoběh... díky komukoli za odpověď....
kouri a bere olej = mozna pistni krouzky
nekouri a hlava ko = na tom valci netesni dobre ventily a propousti tlak trochu go hlavy to spravi :)

imho pokud mas vsude 12 a na jednom 9 nebude problem v tom ze by byl v hajzlu blok. spis bych rekl ze to bude ta hlava to byva nejcastejsi pripad ;)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Perunwit
Příspěvky: 132
Registrován: 21. 06. 2011 09:08
Bydliště: Pilsen city

Příspěvek od Perunwit » 07. 02. 2013 08:36

auto kouří hodně, když se ochladí a je vlhko... typicky po ránu, v tohle období, ale až když se ohřeje, za studena NE.

olej si nebere vůbec, resp. hladina oleje je i po roce, najedu teda jenom 3000km, pořád na MAX rysce, kam jsem ho dolil po výměně. Voda se neztrácí, resp. možná opravdu hooodně minimální úbytek, jednou za dva tři měsíce tam cmrndnu decku... na olejovym víčku žádnej film nepozoruju, jenom jednou se mi stalo, že tam trochu jakoby bílýho šlemu bylo... ale to bylo jednou jedinkrát...

repase hlavy říkáš... kalkulace cca 15,000 kaček, co... ?
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring

To ride, shoot straight and speak the truth.

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 07. 02. 2013 09:11

čau, vsecky bavoraky v chladnym ranu delaj ze silnice parní lázně, je to tim, ze ten vejfuk je jeko krava a nez se ohreje, tak to proste dela kondenzacni stopu. chemtrails by rek priznivec konspiracnich teorii. pri jizde je dobry pockat az se ohreje voda, pak nechat jeste tak 5 km ohrat olej a pak to protahnout, aby se vejfuk ohral a voda se vyparila. pak tolik nerezne...

s hlavou je otazka, co si na tom vsecko udelas sam. pokud si ji dokazes sundat, rozebrat, odvezt na jednotlivy operace, tam vybrecet nakou normalni cenu (tlakovani, rovnani, zafrezovani sedel, zabrouseni ventilu), vybrecet nekde dily za velkoobchod a sam si to slozit, tak se dostanes rozhodne na min.

ale zase je otázka, co vsecko tam najdeš "v píčáku" a rozhodnes se taky resit. jinak cvakani na volnobeh mi delal napinak horniho retezu, ale to bylo jenom u ohratyho motoru. stacilo sundat ventildekl, trochu ho zmacknout a bylo videt, jak okolo pistu chcije olej.

jo tu tvoji nadrzku na ostrikovace mam stale v garazi, dockej jara, prijede;-)
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Perunwit
Příspěvky: 132
Registrován: 21. 06. 2011 09:08
Bydliště: Pilsen city

Příspěvek od Perunwit » 07. 02. 2013 09:24

hehe... no ono to hulí i když ujedu 60kiláků, je to prostě lázeňský vůz. Je to ale rozhodně pára, žádnej spálenec...

OT:
já se právě rozhoduju, jestli budu pokračovat v dolaďování auta, nebo jestli provedu upgrade na jinej vůz, tak si dělam takovou rozvahu, co by ty varianty asi obnášely :-). Hele, tu nádržku máš ode mě darem, já už jsem to asi vyřešil :-D, mě šlo předevšim o to čerpadýlko... Max kdybys jel na chatu, můžeš se kdykoli stavět a i to klidně vzít s sebou, budeš-li chtít :-D.

jinak já sám si netroufnu dělat sám nic, u mě by to bylo stylem sehnat někoho a nebo zaplatit někomu...
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring

To ride, shoot straight and speak the truth.

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 07. 02. 2013 09:36

a to mas m20 nebo m50? jako udelat hlavu na 15 nevyjde neboj :) zalezi samozrejmne co vsecko tam je treba udelat. ale pokud se bavime o srovnani, tlakovce, zabrouseni sedel, gufera na ventilech, pripadne nejaka vymena sedla atd tak jsme tak nekde na 3000 +/- par kil u m20 u m50 o nejakej drobak vic ale zas ne dvojnasobek i kdyz to ma jednou tolik ventilu :-D. pokud to mas cvakajici m20ku tak pri takove operaci s hlavou neni od veci zkontrolovat vsecko jako vahadla s excentrama a pripadne udelat i to. s tim pujde ta cena trosku vys no.

me vysla hlava na m20ku na 3500 s tim ze v tom bylo: srovnani, tlakovka, zabrouseni sedel, vymena voditek ventilu, gufera ventilu. dily mela firma co to delala vlastni takze je to vcetne voditek a gufer a teda seridili mi i ventily... ze jsem to pak po nich delal znova protoze to cvakalo je vec druha :lol: ne ze by to udelali spatne ale delaj to podle tabulek a i kdyz jsem mel v hlave vsecko nove tak tam bylo na vyfuku vule snad 0,35. ale tomu se da taky predejit tim ze se jim to rekne :lol: me to v ty dobe nejak nenapadlo...
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Perunwit
Příspěvky: 132
Registrován: 21. 06. 2011 09:08
Bydliště: Pilsen city

Příspěvek od Perunwit » 07. 02. 2013 11:37

ahoj, díky za info, to jsem přesně potřeboval, je to M50ka, jak píšu výše, takže 24V mno :-). Uvidím, zase 3500 není zas tolik, teoreticky kdyby to bylo udělaný pořádně, tak by to mohlo už s autem dožít, pokud se tam nezesere něco jinýho, nebo se tam neodevře nějakej další problém :-D
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring

To ride, shoot straight and speak the truth.

Uživatelský avatar
Perunwit
Příspěvky: 132
Registrován: 21. 06. 2011 09:08
Bydliště: Pilsen city

Příspěvek od Perunwit » 07. 02. 2013 11:38

pak bych tedy musel najít taky někoho ve vPlzni, kdo by to udělal... a pořádně, no. Uvidíme, díky :-).
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring

To ride, shoot straight and speak the truth.

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 07. 02. 2013 11:47

neni to nic zas tak hroznýho, podivej na huldu, nic o tom nevedel a ted sunda hlavu z S38 i poslepu :twisted:

edit: je pravda, ze ho to stalo krvavy penize....
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Perunwit
Příspěvky: 132
Registrován: 21. 06. 2011 09:08
Bydliště: Pilsen city

Příspěvek od Perunwit » 07. 02. 2013 11:56

... to je jako s ženskou. Napřed jí neznáš a hrozně jí chceš, pak jí trochu "pojezdíš" a rozhodneš se, že si jí necháš a... tim si víš kde :-), začnou investice. Důležitý asi bude udělat včas to správný rozhodnutí a dát to k dodělání dalšímu majiteli, pokud hrozí "vysypáním se". Novému majiteli doložíš fakturami, kolik jsi už investoval a sdělíš svůj upřímnej názor, s čím je třeba pohnout.

Rozhodně mu to nezávidim, ale zkušenost brutální!
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring

To ride, shoot straight and speak the truth.

Odpovědět