Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
tommy-D
- člen E30.cz
- Příspěvky: 17
- Registrován: 23. 11. 2011 14:34
- Bydliště: Králův Dvůr
Příspěvek
od tommy-D » 02. 02. 2013 19:21
Venca píše:tommy-D píše:....Tak co teď, vyměnit komplet celou kabeláž palubovky +budík?
To bych neviděl jako správnej postup.
Pokud někdy větrák běží a někdy neběží (taktéž ovládání zrcátek), zajímal bych se o funkci relé K7 (jak už tu psáno, kostru dostává přes startér...).
OK

mrknu na to pořádně a dám zase vědět

-
james1991
- Příspěvky: 465
- Registrován: 26. 12. 2011 15:32
Příspěvek
od james1991 » 07. 12. 2013 21:15
Pánové, prosím o radu a pomoc. Vyměnil jsem chladicí kapalinu a pár týdnů na to čůrky od radiátoru. Teď jsem to sundal a u radiátoru je jakýsi byzmek s konektorem, který je znejtovaný na pevno s radiátorem, přesně v místě spoje se spoj rozevřel a utíká mi tudy chladicí kapalina.
1.) jak je možný že znejtovaný spoj se takto rozevře?
2.) jak náročná je zhruba výměna a jaký je postup?
3.) mám rovnou vyměnit i radiátor?
Děkuju moc, zde je foto pro ilustraci(na prd kvalita).
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_000964.jpg
-
Stany
- Příspěvky: 3989
- Registrován: 10. 02. 2004 21:42
- Bydliště: Praha 9
Příspěvek
od Stany » 07. 12. 2013 21:31
To je ventil topení a ten se mnění celý.
-
james1991
- Příspěvky: 465
- Registrován: 26. 12. 2011 15:32
Příspěvek
od james1991 » 07. 12. 2013 21:54
Jojo, na to uz sem taky prisel. Ale nikde sem ho novy na internetu nenasel.
-
james1991
- Příspěvky: 465
- Registrován: 26. 12. 2011 15:32
Příspěvek
od james1991 » 08. 12. 2013 13:26
Tak jsem dostal radu, ať ten spoj u ventilu stáhnu šrouby a zalepím a mělo by to fungovat. Co vy na to?
-
james1991
- Příspěvky: 465
- Registrován: 26. 12. 2011 15:32
Příspěvek
od james1991 » 08. 12. 2013 14:39
Tak mám další 2 dotazy:D
1.) v motorovém prostoru je ta spodní plastová trubka a z kabiny je napojená 2 šrouby na radiátor, ale hlavy šroubů jsou směrem k mezistěně motor/kabina a není možný se tam dostat golou ani klíčem, tudíž nemůžu radiátor vytáhnout aniž bych nezlomil tu trubku
2.) regulace na topení teplo/studeno mi to topí až když kolečkem otočím na max.teplo, jakmile snížím stupeň teploty, ihned fouká studený vzduch, to je problém taky v tom ventilu?
Díky
-
budha
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1391
- Registrován: 16. 04. 2006 13:28
- Bydliště: Kladno/Praha
Příspěvek
od budha » 08. 12. 2013 18:20
regulace topení funguje tak jak popisuješ na středové průduchy (ksicht+boční)..okno+nohy by při tom měly dejchat teplo právě podle toho kolik otočíš..
regulace naplno=všude teplo
regulace napůl= nohy + ono teplo, ksich zima
regulace kdekoli + okno a nohy uzavřeno = musí jít aspoň trochu teplej vzduch na ksicht
-
Omastek
- Příspěvky: 723
- Registrován: 16. 11. 2008 18:45
- Bydliště: Olomouc
Příspěvek
od Omastek » 28. 01. 2016 21:24
Ahoj, prosím vás mám problém s topením u mé E30. Měnil jsem motor za M52B28 a ventilátor občas běžel ale momentálně nejde na žádnou rychlost. Na pojistce 20 jsem naměřil kostru a na přepínači rychlostí ventilátoru také ale na motorku ventilátoru není +. Když motorek zapojím přímo na baterku, tak běží. Další věc je, že když už se předtím rozjel ventilátor, tak auto netopí a to je odvzdušněné :-(. Ví někdo prosím na co se mám dál podívat? Díky moc.
-
Omastek
- Příspěvky: 723
- Registrován: 16. 11. 2008 18:45
- Bydliště: Olomouc
Příspěvek
od Omastek » 28. 01. 2016 22:22
Čistě náhodou, nemá být na té pojistce 20 plus a ne minus? Díky
-
M40TURBO
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1630
- Registrován: 26. 06. 2007 21:49
- Bydliště: Prdel na kopci
Příspěvek
od M40TURBO » 30. 01. 2016 15:39
máš problém s x-kontaktem na starteru ten drát pod matkou m5(osmička klíč) v konektoru motorové elektriky(ten velký kulaty u pojistkovky) černo/zelený drát na pinu 15 ten spína kostrou odlehčovací relé.
-
Omastek
- Příspěvky: 723
- Registrován: 16. 11. 2008 18:45
- Bydliště: Olomouc
Příspěvek
od Omastek » 30. 01. 2016 22:33
Děkuji, tohle jsem nějak vyřešil, ještě než jste napsali :-). Mám ale další problém, auto když stojí, tak na volnoběh topí (žádná sláva ale je teplejší vzduch) jakmile jedu a je motor v otáčkách, tak netopí vůbec :-(. Nevíte co by to mohlo způsobovat? Když by to byl termostat, tak by se nezahříval, nebo přehříval a kdyby pumpa, tak by se taky přehříval ne? Přitom se vůbec nepřehřívá, díky za rady :-/
-
M40TURBO
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1630
- Registrován: 26. 06. 2007 21:49
- Bydliště: Prdel na kopci
Příspěvek
od M40TURBO » 31. 01. 2016 07:23
nemáš přehozené hadice do topení? funguje el.mg. ventil topení?
-
Omastek
- Příspěvky: 723
- Registrován: 16. 11. 2008 18:45
- Bydliště: Olomouc
Příspěvek
od Omastek » 31. 01. 2016 10:05
Asi máte pravdu s těma hadicema, ventil myslím že funguje, jde slyšet taková klapnutí když otočím na studeno. Zkontroluju dnes ty hadice, díky.
-
Mirek E.
- Příspěvky: 1332
- Registrován: 26. 06. 2012 16:13
Příspěvek
od Mirek E. » 02. 02. 2016 11:11
S ventilem jsem mel problem ja. Sice cvaknul, ale byla od civky utrzena ta gumova membrana, ktera ma otevrit obtok. Auto mi topilo az po hrozne dlouhe dobe a to nejspis jen diky tomu, ze se voda v radiatoru prohrala od vystupu.
-
mizu
- Příspěvky: 110
- Registrován: 17. 01. 2006 00:34
- Bydliště: Vlk
Příspěvek
od mizu » 11. 04. 2017 18:11
Zdravím, mám dotaz. Je stejný postup vydávání topení, když mám klimu? ( může zůstat palubka vyvěsena nebo musí ven).
-
Maco594
- Příspěvky: 41
- Registrován: 12. 10. 2008 17:22
- Bydliště: TR,ZA - SR
Příspěvek
od Maco594 » 29. 10. 2017 16:35
Ahojte, nenašiel som nič podobné, tak vás chcem poprosiť o radu... menil som motor M40 za M43 a mám trošku problém s kurením, ked zapnem kurenie niečo klepka od pedalov, je to akoby zavisle na otačkach, ked pretočím na studený klepkanie prestane, napadlo ma že som prehodil hadice čo idu do radiatora, nevie mi niekto povedať alebo odfotiť ktorá ide kde ?
ďakujem :)