Nejde tacho

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Nejde tacho

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 14:24

Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Re: Nejde tacho

Příspěvek od Fru Fru » 17. 11. 2004 14:30

Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
A co takhle impulsni kolo primo v tom difru?
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!

tel.-723667447

Venca.

Re: Nejde tacho

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 15:30

Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
Zkusil bych zvednout zadek a ohmicky proměřit čidlo na diferáku, jestli dává impulsy, když se točí kola.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde tacho

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 18:11

Venca. píše:
Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
Zkusil bych zvednout zadek a ohmicky proměřit čidlo na diferáku, jestli dává impulsy, když se točí kola.
čidlo jsem zkoušel jiný, ale právě nevím, jak ho změřit - mám jen multimetr a předpokládám, že napětí tam žádný nebude - jak myslíš ohmicky ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde tacho

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 18:17

Daniel Honska píše:
Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
A co takhle impulsni kolo primo v tom difru?
To mě taky napadlo, ale nevím, jestli se dá a jak se k němu dostat. Případně , jestli lze vyměnit, půjde to kolo do " velkýho " diferáku z " malýho " ? Máš nějakou zkušenost ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 18:29

Multimetr na rozsah ~ 200 ohmů, točit nápravu a sledovat jestli se mění stav 0 ohmů/nekonečno ohmů.

To čidlo jenom spíná/rozpíná, 4838 impulsů/km.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 18:36

Venca. píše:Multimetr na rozsah ~ 200 ohmů, točit nápravu a sledovat jestli se mění stav 0 ohmů/nekonečno ohmů.

To čidlo jenom spíná/rozpíná, 4838 impulsů/km.
Super , prubnu to. čidlo jsem právě jiný zkoušel, a nic :cry:

Tak jedině to kolo v diferáku, ale to nevím, jestli jde vyměnit ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 18:53

Dan td píše:
Venca. píše:Multimetr na rozsah ~ 200 ohmů, točit nápravu a sledovat jestli se mění stav 0 ohmů/nekonečno ohmů.

To čidlo jenom spíná/rozpíná, 4838 impulsů/km.
Super , prubnu to. čidlo jsem právě jiný zkoušel, a nic :cry:

Tak jedině to kolo v diferáku, ale to nevím, jestli jde vyměnit ?
To je divný.

To kolo v diferáku je jen kus hloupýho materiálu, kterej svýma výstupkama mění magnetický pole u čidla.

Na něm se toho moc podělat nedá...

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 20:45

Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.

Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 20:53

Dan td píše:Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.

Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.

Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 20:59

Venca. píše:
Dan td píše:Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.

Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.

Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.
Takže jeden z drátů od čidla se ukostří a bere to jen z jednoho proti kostře ? To se mi nezdá, proč by potom byly dva :P ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 21:14

Dan td píše:
Venca. píše:
Dan td píše:Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.

Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.

Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.
Takže jeden z drátů od čidla se ukostří a bere to jen z jednoho proti kostře ? To se mi nezdá, proč by potom byly dva :P ?
Je to tak.

Přivádí si to dozadu svou vlastní zem extra drátem, aby byla jistota.

Takto se řeší některé obvody i např. na lokomotivách.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 22:02

Venca. píše:
Dan td píše:
Venca. píše: Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.

Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.
Takže jeden z drátů od čidla se ukostří a bere to jen z jednoho proti kostře ? To se mi nezdá, proč by potom byly dva :P ?
Je to tak.

Přivádí si to dozadu svou vlastní zem extra drátem, aby byla jistota.

Takto se řeší některé obvody i např. na lokomotivách.
Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 22:10

Dan td píše:Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
Na samotným čidle po odpojení konektoru na diferáku kostra není.

Uzemnění jednoho vodiče tohohle okruhu je jen v tý přístrojovce.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 11. 2004 22:13

Venca. píše:
Dan td píše:Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
Na samotným čidle po odpojení konektoru na diferáku kostra není.

Uzemnění jednoho vodiče tohohle okruhu je jen v tý přístrojovce.
Já to chápu, blbě jsem to napsal :roll: Není tam kostra ani když jsou ty káble zapojený. Až to rozlousknu, dám vědět.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca.

Příspěvek od Venca. » 17. 11. 2004 22:37

Dan td píše:
Venca. píše:
Dan td píše:Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
Na samotným čidle po odpojení konektoru na diferáku kostra není.

Uzemnění jednoho vodiče tohohle okruhu je jen v tý přístrojovce.
Já to chápu, blbě jsem to napsal :roll: Není tam kostra ani když jsou ty káble zapojený. Až to rozlousknu, dám vědět.
Jasný, takže ukostření palubky by to třeba mohlo dělat.

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 18. 11. 2004 15:28

taky mi občas nejde, pákrát ho probouchnu pěstí a šlape jak hodinky :twisted:
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 11. 2004 15:54

Fusion píše:s kamošem todle taky řešíme už týden bez výsledku. Všechno jsme proměřili a nic.
jidiná divná věc je, že když vyndám tachec jako takovej (jen ten jeden budík) tak ze zadní straný je obvod, na kterým je něco jakoby rozlitý (jakoby zoxiodovaný nebo taková ta srajda pro pájení) a někdo už tam pájel nějaký odpory nebo tak něco. Prostě nechce fungovat ani za boha :?
No ten můj vypadá taky všelijak, ale ani dvě jiný přístrojovky se nehly, tak hledám jinde :?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Havran » 18. 11. 2004 19:48

Možná blbej dotaz - Hej a zkoušeli jste třeba pojistky? Jednou mi nešel tacháč asi 3 měsíce dokonce jsem ho i pracně vyndaval přepájel a podobně a nakonec byla špatná pojistka. A to nasere :twisted: Přitom jsem se na ní kouknul minimálně 4* ale chce to vzít měřák a přeměřit.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 18. 11. 2004 20:20

Havran píše:Možná blbej dotaz - Hej a zkoušeli jste třeba pojistky? Jednou mi nešel tacháč asi 3 měsíce dokonce jsem ho i pracně vyndaval přepájel a podobně a nakonec byla špatná pojistka. A to nasere :twisted: Přitom jsem se na ní kouknul minimálně 4* ale chce to vzít měřák a přeměřit.
Myslíš pojistku v palubce ( jestli tam nějaká je ) nebo v autě jako takovým ? Pochybuju, že tacho má svojí pojistku, to by nešlo i něco jinýho ... Na pojistky jsem koukal, měl jsem s elektrikou víc problémů, ale vše ostatní už je vyřešeno ...
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Odpovědět