Nejde tacho
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Nejde tacho
Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
Re: Nejde tacho
A co takhle impulsni kolo primo v tom difru?Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
"cédo,sabáč,plná béča"-k tomu E30 325
-nic jinýho mě nebaví víc!
tel.-723667447
-nic jinýho mě nebaví víc!
tel.-723667447
Re: Nejde tacho
Zkusil bych zvednout zadek a ohmicky proměřit čidlo na diferáku, jestli dává impulsy, když se točí kola.Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde tacho
čidlo jsem zkoušel jiný, ale právě nevím, jak ho změřit - mám jen multimetr a předpokládám, že napětí tam žádný nebude - jak myslíš ohmicky ?Venca. píše:Zkusil bych zvednout zadek a ohmicky proměřit čidlo na diferáku, jestli dává impulsy, když se točí kola.Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde tacho
To mě taky napadlo, ale nevím, jestli se dá a jak se k němu dostat. Případně , jestli lze vyměnit, půjde to kolo do " velkýho " diferáku z " malýho " ? Máš nějakou zkušenost ?Daniel Honska píše:A co takhle impulsni kolo primo v tom difru?Dan td píše:Konektor v difu to není ( vyměněno, vyčištěno ), čidlo v difu to není ) zkoušeny 2 ), přístrojovka to není ( zkoušeny 3 různé ). Dráty od difu proměřeny až do konektoru přístrojovky - přerušené nejsou. Přesto tachometr nejde. Má někdo nějaký tip ?
To je divný.Dan td píše:Super , prubnu to. čidlo jsem právě jiný zkoušel, a nicVenca. píše:Multimetr na rozsah ~ 200 ohmů, točit nápravu a sledovat jestli se mění stav 0 ohmů/nekonečno ohmů.
To čidlo jenom spíná/rozpíná, 4838 impulsů/km.![]()
Tak jedině to kolo v diferáku, ale to nevím, jestli jde vyměnit ?
To kolo v diferáku je jen kus hloupýho materiálu, kterej svýma výstupkama mění magnetický pole u čidla.
Na něm se toho moc podělat nedá...
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.
Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.Dan td píše:Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.
Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Takže jeden z drátů od čidla se ukostří a bere to jen z jednoho proti kostře ? To se mi nezdá, proč by potom byly dvaVenca. píše:Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.Dan td píše:Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.
Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.

Je to tak.Dan td píše:Takže jeden z drátů od čidla se ukostří a bere to jen z jednoho proti kostře ? To se mi nezdá, proč by potom byly dvaVenca. píše:Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.Dan td píše:Venca : Jestli to dobře chápu, tak ten signál z čidla se zpracovává až v přístrojovce ? Tzn. kdybych se rozhodl natáhnout ty dráty znova, Přivedu je jen na bílý konektor PINy 8 a 12. Co když je prohodím ? Mám nějaký popis přístrojovky a u 8 je napsáno MASSE a u 12 Frequenz.
Přitom ale ani jeden PIN čidla není ukostřenej ( Masse ??? ) ?
Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.?
Přivádí si to dozadu svou vlastní zem extra drátem, aby byla jistota.
Takto se řeší některé obvody i např. na lokomotivách.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.Venca. píše:Je to tak.Dan td píše:Takže jeden z drátů od čidla se ukostří a bere to jen z jednoho proti kostře ? To se mi nezdá, proč by potom byly dvaVenca. píše: Pin 8 je uvnitř v přístrojovce propojen na kostru - pin 16 konektoru 2.
Záměnou vodičů mezi konektorem a čidlem nelze nic zkazit.?
Přivádí si to dozadu svou vlastní zem extra drátem, aby byla jistota.
Takto se řeší některé obvody i např. na lokomotivách.
Na samotným čidle po odpojení konektoru na diferáku kostra není.Dan td píše:Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
Uzemnění jednoho vodiče tohohle okruhu je jen v tý přístrojovce.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Já to chápu, blbě jsem to napsalVenca. píše:Na samotným čidle po odpojení konektoru na diferáku kostra není.Dan td píše:Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
Uzemnění jednoho vodiče tohohle okruhu je jen v tý přístrojovce.

Jasný, takže ukostření palubky by to třeba mohlo dělat.Dan td píše:Já to chápu, blbě jsem to napsalVenca. píše:Na samotným čidle po odpojení konektoru na diferáku kostra není.Dan td píše:Aha, takže když ani na jednom PINu na čidle nemám kostru ( což jsem dneska mj. měřil ) , tak že by chybička byla tady ? Jsem zvědavej, až nato o víkendu vlítnu, dík za info.
Uzemnění jednoho vodiče tohohle okruhu je jen v tý přístrojovce.Není tam kostra ani když jsou ty káble zapojený. Až to rozlousknu, dám vědět.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
No ten můj vypadá taky všelijak, ale ani dvě jiný přístrojovky se nehly, tak hledám jindeFusion píše:s kamošem todle taky řešíme už týden bez výsledku. Všechno jsme proměřili a nic.
jidiná divná věc je, že když vyndám tachec jako takovej (jen ten jeden budík) tak ze zadní straný je obvod, na kterým je něco jakoby rozlitý (jakoby zoxiodovaný nebo taková ta srajda pro pájení) a někdo už tam pájel nějaký odpory nebo tak něco. Prostě nechce fungovat ani za boha

- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Myslíš pojistku v palubce ( jestli tam nějaká je ) nebo v autě jako takovým ? Pochybuju, že tacho má svojí pojistku, to by nešlo i něco jinýho ... Na pojistky jsem koukal, měl jsem s elektrikou víc problémů, ale vše ostatní už je vyřešeno ...Havran píše:Možná blbej dotaz - Hej a zkoušeli jste třeba pojistky? Jednou mi nešel tacháč asi 3 měsíce dokonce jsem ho i pracně vyndaval přepájel a podobně a nakonec byla špatná pojistka. A to naserePřitom jsem se na ní kouknul minimálně 4* ale chce to vzít měřák a přeměřit.